Goed wel dat ik er aan herinnerd word, ik heb vandaag weer eens gegeven.
Het potje staat nu op de eettafel, alhoewel dat misschien ook weer geen goed idee is?
Waarmee kan ik het nu niet meer vergeten?
Ik heb er ook nog niet eerder van gehoord. Het CB hier vraagt er ook nooit naar eigenlijk. Maar ik dacht trouwens dat er altijd op het potje stond tot 3 jaar, dus wij zijn er een half jaar geleden mee opgehouden.
Anne-marie: wij gaven het altijd gelijk met het toetje 's avonds. S vroeg er op een gegeven moment zelf om :thumbup:
Tegen mij zeiden ze dus laatst dat het dus voortaan 10 druppels moeten zijn, en dat het tot 5 jaar moet doorgaan…
Nou, dan moeten we maar weer een potje aanschaffen :mrgreen: .
We moeten in februari met Annemieke naar het CB, zal proberen er aan te denken om het hier eens te vragen.
HIer is het advies ook nog steeds hetzelfde als het was.
Tot en met het 4e jaar extra vitamine D druppels of tabletjes (2 p.d)
Heb nergens vernomen dat het verhoogd moet worden.
@Anne-marie wrote:
HIer staat het potje naast de tandpasta en de tandenborstel.
Vergeet het eigenlijk geen enkele dag…
En als ik het wel zou vergeten dan vertelt Anoek mij dat
wel want het is een gewoonte om dat iedere dag in te nemen
net voor het poetsen van de tanden.
@Barbara wrote:
@mama van anne wrote:Im schrik er zelfs een beetje van dat er zoveel mensen zijn die geen vitmaninen D meer geven. Er wordt wel hard gevochten voor borstvoeding (dan hebben de kinderen toch ook nog exgra vitaminen naast nodig)…maar het advies dat ze tot 4 jaar de vit. D nodig hebben wordt in de wind geslagen. Je merkt toch ook geen verschil tussen een kind dat met de fles is grootgebracht of met de borst…dat zou er toch ook pas later eventueel uit kunnen komen. Het is maar een vergelijk dat et borst en flesvoeding, maar juist omdat daarbij ook extra s nodig zijn, dan doe je dat toch ook? Wat is de moeite om je kindje tot het 4e jaar vit. D te geven?
Maar goed, even ontopic…ik heb nog niks gehoord dat ze meer nodig hebben. Anne krijgt op het moment nog steeds 2 pilletjes. Ik ben pas bij de apotheek geweest waar ze ons goed kennen voor ene nieuw potje en daar heb ik ook niks gehoord.
wat een onzin zeg ‘in de wind geslagen’, of ‘teveel moeite’, jij durft nogal zeg!
ik schreef toch dat ze het er hier niet over gehad hebben, alleen in de fles moest het erbij, dus wat nou…
Ik heb jou niet geqoute, dus om nou zo te reageren vind ik erg fel van je. Ik schrik er idd van dat er mensen zijn die niet op de hoogte zijn dat hun kinderen tm het 3e jaar Vit D nodig hebben. Ik vind dat raar. En er zijn er bij die zeggen dat ze het vergeten of iets dergelijks, nou dat vind ik niet kunnen. Als je zelf bv medicijnen neemt of de pil vergeet je dat ook niet, net zo goed moet je als ouder zijnde eraan denken dat je je kind vit D geeft!
nee, ik ben er niet van op de hoogte, dus waarom jij dan meteen denkt te moeten oordelen in de trant van laks of weet ik wat, dat stoort me ontzettend ja. Daar maak je me echt boos mee.
Hier is er nooit over gerept bij het bezoek aan het cb toen jolijn 2 werd, dus ik had werkelijk geen idee.
@Paschal75 wrote:
@Anne-marie wrote:
HIer staat het potje naast de tandpasta en de tandenborstel.
Vergeet het eigenlijk geen enkele dag…
En als ik het wel zou vergeten dan vertelt Anoek mij dat
wel want het is een gewoonte om dat iedere dag in te nemen
net voor het poetsen van de tanden.
Bij ons ook, staat bij de tandenborstel en Joost weet dat ie dat elke dag krijgt, dus als wij het vergeten klopot zijn ritueeltje niet en herinnert ie mij eraan.
Het staat ook in het boekje van het CB. Vind ook niet dat CB verantwoordelijk is voor die info. Ze zeggen het op het moment dat je stopt met de opvolgmelk (daar zit nl vit.D in) en vervolgens moet je het zelf gewoon niet vergeten.
Ik weet niet anders dan dat ze tot hun 4e jaar vit D moeten hebben. Heb niks gehoord over verhoogde dosis, maar Lienke is ook al een hele tijd niet meer op cb geweest. Zal rond haar 3e verjaardag wel weer moeten denk ik.
Lienke krijgt elke ochtend bij haar boterham 2 tabletjes. Ze krijgt het altijd op een vast moment, dus als ik het vergeet denkt zij er wel aan .
Groetjes Renate
@Barbara wrote:
nee, ik ben er niet van op de hoogte, dus waarom jij dan meteen denkt te moeten oordelen in de trant van laks of weet ik wat, dat stoort me ontzettend ja. Daar maak je me echt boos mee.
Hier is er nooit over gerept bij het bezoek aan het cb toen jolijn 2 werd, dus ik had werkelijk geen idee.
VInd ik echt vreemd. Hier staat het ook op de vragenlijsten die je krijgt voor het CB-bezoek en in het CB-boekje.
Hier is het vorige week maandag ook gezegt dat ik nu dubbele dosis vitamine D moest gaan geven.
Maar geef het nu in druppelvorm denk dan toch dat ik maar eens pilletjes ga halen want heb het eigen merk van de apotheek en als ik dubbele dosis moet geven worden het 26 druppels per kind…en dat duurd zolang
vragenlijsten?? nooit gehad, maar wel het boekje… dat zal wel standaard zijn. Ik zal het eens gaan uitpluizen.
Voor Ilja had ik de druppeltjes maar die vergat ik geregeld :oops: en als ik het door z’n drinken deed dan lust hij z’n drinken dus niet, hij proeft het namelijk en vindt het vies… :roll:
Ik geef hem nu 2 vitaminekauwtabletjes per dag (spongebob) maar volgens mij zit daar net te weinig vitamine D in (3,75 microgram, 75% van de ADH en volgens mij moeten ze 100% hebben).
Welke vitamine D tabletjes gebruiken jullie?
@Em wrote:
Voor Ilja had ik de druppeltjes maar die vergat ik geregeld :oops: en als ik het door z’n drinken deed dan lust hij z’n drinken dus niet, hij proeft het namelijk en vindt het vies… :roll:
Ik geef hem nu 2 vitaminekauwtabletjes per dag (spongebob) maar volgens mij zit daar net te weinig vitamine D in (3,75 microgram, 75% van de ADH en volgens mij moeten ze 100% hebben).
Ik gebruik de tabletjes van kruidvat eigen merk. Lienke vind ze lekker
Even terugkomen op het verschil in informatie verschaffen:
in het consultatieboekje staat alleen iets over vitamine d geven bij borstvoeding. in mijn boekje zit een stickertje geplakt bij 9-12 maanden met wat een kindje nodig heeft en de onderste zin is:
Vitamine D niet meer nodig bij meer dan 300cc opvolgmelk
Snappen jullie het nog? Ik ga zemaar eens bellen binnenkort…
In opvolgmelk zit al vitamine D
En hier was ik er ook laks in, vergat het telkens… Dus alleen toen ze baby waren hebben ze het gehad, en daarna een tijdje niet? Maar op het CB wezen ze mij er ook op dat het toch belangrijk was, en dat er pilletjes waren…
Die heb ik dus gehaald, en ideaal die dingen: ze staan hier ook naast de tandenborstels, dus er is geen dag dat ik het vergeet: de kids zeggen het zelf wel! En ik wisselde eigelijk altijd al af tussen 2, 3 of 4 pilletjes, want wij hebben ook caramel kindjes die niet erg veel buiten komen… Maar dan wordt het nu gewoon iedere dag 4 pilletjes
@Em wrote:
Anne krijgt ze van Davitamon (2 pilletjes). Af en toe krijgt ze kauwvitamines van Davitamon erbij, dan moet ze 2 kauwvitamines hebben en nog 1 los pilletje Vit D. Ze hebben (behalve als het echt verdubbeld is) 5 microgram Vit D nodig en dat is 33% van de ADH.
Ik heb het nog niet gehoord maar ik ben al sinds september niet meer op het cb geweest. Bij ons stond het overigens op het voedingsschema dat we bij het boekje kregen. We deden eerst druppels van davitamon door de yoghurt met diksap omdat het puur niet te zuipen is. Toen die op was, kocht ik per ongeluk de kleine tabletjes van dat merk (doosjes lijken heel erg op elkaar) en die vond ze heel lekker. We zijn nu over op de multivitamines van optimax (?) omdat ze zo slecht warm eten eet. Ook die vindt ze erg lekker en ze vraagt er altijd zelf om.
Dat is misschien best een idee, om multivitamines te halen: Jayden eet al een tijd slecht zijn avond eten, maar wel goed brood…