hallo,
wanneer moet ik daarmee beginnen? Ik geef flesvoeding en mijn zoontje is 5 maand.Of had ik al moeten beginnen? Ik weet t niet meer…
Ik ben pas begonnen met druppeltjes… Het is pas als je kindje minder dan 500 ml melk krijgt… Daarna 3 druppeltjes per dag…
@Daantjuh wrote:
Ik ben pas begonnen met druppeltjes… Het is pas als je kindje minder dan 500 ml melk krijgt… Daarna 2 druppeltjes per dag…Het is pas veranderd naar 10 druppeltjes per dag (als je davitamon hebt)
Ze raden het aan rond de 8 a 9 maanden te geven.
En dan 10 druppeltjes per da.
Bij mijn weten is het pas onder de 300 ml voeding, en dat is rond het jaar.
Maar dat kan per merk verschillen.
ik geef onze kids 4 druppels
ze moeten 10 mg hebben, op de verpakking staat 5 mg is 2 druppels.
van eigen merk van DA.
Ik vind het raar… B´Elanna moest 5 druppels hebben en mocht de dosis niet overschrijden en nu zou Benthe van hetzelfde merk ineens wel 10 druppels moeten…
Weet eigenlijk niet zo wat ik ermee aan moet, want op de verpakking staat nog steeds 5 druppels…
Ja klopt op de verpakking staat nog overal 5 druppels.
Maar binnenkort staat er overal 10 druppels op de beschrijving.
Dat is veranderd.
Mijn dochter is 10 maanden en drinkt nog 400cc opvolgmelk.
En er werd ons aangeraden om er mee te beginnen.
ok, bedankt!!
oh, en bij de apotheek is het veel goedkoper dat Davitamon en je hoeft ook een kleinere dosering te gebruiken om dat het gecontreerder is. I.pv. 10 druppels maar 4 druppels. :thumbup:
goeie tip,thnx!
Ik heb ook davitamon en onlangs nog bij CB geweest en de arts heeft gezegd niet meer dan 3 druppels per dag… En zeker de hoeveelheid niet overscheiden… Ik zelf heb nog niks gehoord over de verandering van de dosering… Blijf nog wel even bij mijn 3 druppeltjes…
Ik heb ook Davitamon, maar daar wordt over 5 druppels gesproken :?
Hoi,
Ik geef helemaal geen druppels maar groeimelk :think: maar dat is geloof ik van 1-3 jaar :think:
gr melanie
buiten de groei melk hebben kindjes ook extra vitamine D nodig…
Even in het boekje gekeken van CB en naar de sticker die ze erin geplakt hebben…
Er staat:
Wanneer uw kindje per dag minder dan 500ml opvolgmelk drinkt heeft uw kindje elke dag 2-3 microgram EXTRA vitamine D nodig.
En elk CB zegt iets anders.
Hoor zoveel verschillende verhalen.
De 1 zegt 500 de ander 300.
Ik geef gewoon die 10 druppels per dag.
Het kan nooit geen kwaad :thumbup:
Ik ben pas met vitamine D begonnen toen Merlijn geen opvolgmelk meer kreeg, hij was toen 1 jaar. En de eerste 2 maanden heeft hij 3 druppels gehad totdat ik met de 14 maanden check op het cb te horen kreeg dat het er 10 geworden waren (dit was verhoogd omdat was gebleken dat kinderen tegewoordig maar weinig daglicht zien :roll:
Ja idd, ze moesten t bij mij in de folder nog veranderen…was pas net erdoor. Ik ben overgestapt op de tabletjes, die gaan makkelijker als de druppels vind ik en die geef ik 4 per dag (op de verpakking staat idd ook 2 is 5 mcrg en nu moeten ze dus 10)
Vanaf 1 jaar als je met gewone melk begint.
Dat is wat bij mij bekend is. Ze hebben mij het nog niet anders
vertelt. Misschien a.s. woensdag bij het 11 maanden bezoek…
Anoek heeft ik 2 tabletjes en Sven dus nog niets.