vitamine d drupples

Bij het cb waar ik kom hebben ze me verteld dat er nieuwe richtlijnen zijn en dat de 5 druppeltje is opgevoerd naar 10.

Voor je los de druppeltjes gaat geven, zou ik je willen aanraden even goed op de verpakking van je flesvoeding te kijken. Bij sommige soorten zit de vitamine D (en K) er al in en is het niet nodig om dit los erbij te geven.

@romata wrote:

En elk CB zegt iets anders.

Hoor zoveel verschillende verhalen.

De 1 zegt 500 de ander 300.

Ik geef gewoon die 10 druppels per dag.

Het kan nooit geen kwaad :thumbup:

Teveel vitamine D kan zeker wel kwaad… Nooit de juiste dosering overscheiden…

@Daantjuh wrote:

@romata wrote:
En elk CB zegt iets anders.

Hoor zoveel verschillende verhalen.

De 1 zegt 500 de ander 300.

Ik geef gewoon die 10 druppels per dag.

Het kan nooit geen kwaad :thumbup:

Teveel vitamine D kan zeker wel kwaad… Nooit de juiste dosering overscheiden…

Nee dat begrijp ik.

Maar ik geef ten eerste niet meer als 10 druppels per dag, dus dat kan geen kwaad.

Het kan ook geen kwaad als je kindje wel meer dan 500cc opvolgmelk drinkt en daarbij 10 druppels.

@Daantjuh wrote:

buiten de groei melk hebben kindjes ook extra vitamine D nodig… :slight_smile:

Kinderen die na hun eerste jaar nog opvolgmelk krijgen hebben geen extra vitamine D nodig. Aan de opvolgmelk is al vitamine D toegevoegd. Gaan ze over op gewone (halfvolle) melk, dan is een supplement wel weer nodig.

Bron: http://www.vitaminebureau.nl/kinderen/peuters

Bij ons cb word ook gezegd 10 druppels, dit is gebasseerd op een kindje dat bv krijgt. Als je kindje flesvoeding gebruikt, werd mijn verteld 10 druppels delen door 5. Bij ons is dat dus 3 a 4 druppels.

10 naast de opvolgmelk lijkt me erg veel. teveel is ook niet goed voor je kindje

Het CB heeft dat ons zo aangeraden.

Mijn dochter drinkt nog 400cc opvolgmelk.

En moest toch beginnen met 10 druppels.

Ik zou het dan toch nog maar eens na vragen, als ik jou was.

Teveel vitamine D is niet zo goed voor zo’n kleintje.

Ik lees steeds dat er gezegd wordt dat teveel vitamine D niet goed is, maar kan iemand daar méér over vertellen, behalve dan dat het niet goed is? Want ik heb wel het een en ander kunnen vinden over een overschot aan vitamine D, maar wat daar vooral in stond was dat het haast onmogelijk is om een overschot op te lopen door het gebruik van supplementen. Stond er echter niet bij of dat ook voor jonge kindjes gold.

Maar, als er iemand is met een artikel of iets anders om het hele “het-is-niet-goed”-verhaal te onderbouwen: graag :thumbup:

Komt net terug van het CB en gevraagd naar de dosis van de vitamine

D druppels en wanneer te beginnen.

Zij zeggen nog steeds vanaf 1 jaar wanneer je geen opvolgmelk

meer geeft en dan 5 druppels.

Dit is volgens hen volgens de richtlijnen van ‘het voedingscentrum’ …

Daar hou ik mij dan maar gewoon aan. Niet eerder beginnen en

ook niet meer geven dus.

Wat dacht je van krampen obstipatie bij teveel druppels!

Na die verhoging van cb veel vriendinnen hebben dit probleem gehad en bleek te komen door dus teveel druppels!!

Ik geef overigens geen extra druppels naar mijn bv :oops:

Nou ik wist helemaal niet dat dit nodig was!! :shock: Dacht alleen bij bv. Sjeetje, ook geen mens die je daarop wijst ofzo :roll:

Jayden krijgt ongeveer 250ml opvolgmelk per dag mss…

Z’n pap krijgt ie 's ochtend al voor de helft vermengd met halfvolle melk, en een avondfles krijgt ie al een hele poos niet meer.

Ik zou dus ook bij moeten druppelen met vit.D begrijp ik??

Nou ik geef borstvoeding en ik moet haar 1 jaar lang elke dag 5 druppels vitamine geven. Ik woon in België, misschien dat het weer anders is hier.

Als je borstvoeding geeft, moet je sowieso vitamine D-druppels geven.

Als je flesvoeding geeft, dan pas als je onder de 300 ml per dag komt.

Ik had nog nooit van die regel gehoord… Iig krijgt Jayden dus nu wél vitamine D druppels sinds een aantal dagen, heb meteen het CB gemaild :x Hij krijgt 10 druppels per dag, schijnt dat het advies veranderd is van 5 naar 10, omdat Nederlandse kinderen weinig vitamine D binnenkrijgen is uit onderzoek gebleken. Doordat weinig vette vis gegeten wordt en weinig zonlicht is over het algemeen.

@peter&caren wrote:

Ik had nog nooit van die regel gehoord… Iig krijgt Jayden dus nu wél vitamine D druppels sinds een aantal dagen, heb meteen het CB gemaild :x Hij krijgt 10 druppels per dag, schijnt dat het advies veranderd is van 5 naar 10, omdat Nederlandse kinderen weinig vitamine D binnenkrijgen is uit onderzoek gebleken. Doordat weinig vette vis gegeten wordt en weinig zonlicht is over het algemeen.

Volgens mijn CB hoeft het dus NIET. Zij zeggen de richtlijnen van

hét voedingscentrum te volgen.

Ik ga vitamine d geven zodra Sven volgende maand volledig op

gewone melk zit en geen opvolgmelk meer krijgt.

Door al die verschillende adviezen denk ik altijd…jaja zo vaart zal het allemaal niet lopen hoor…

(ik maak me nooit zo druk om al die dingen. Doe wat IK denk dat

goed is en pik hier en daar wat advies op)