Vitamine D druppels bijgeven?

Ik ben vanmorgen naar het cb geweest en daar zeiden ze dat ik vitamine D druppels moet bijgeven omdat ik borstvoeding geef.

Wat vinden jullie daar van, doen of deden jullie dat?

Aan de éne kant zeg ik ja maar aan de andere kant denk ik, borstvoeding is toch het natuurlijkste wat er maar is en héél vroeger deden ze het toch ook zo zonder die vitaminen? :think:

Misschien stom maar ik twijfel om die vitaminen bij te geven aangezien ik het fijn vind dat hij alleen op mijn melk groeit en dan zou hij die druppels moeten krijgen… :eh:



??

Ik gaf en geef bij beide kids vitamine D bij.

tis bewezen dat in de noordelijke landen de meeste mensen echt een vitamine D te kort hebben door te weinig zonlicht,…zeker wij als volwassenen die door al dat binnen werken nog nauwelijks echt buiten komen.

Ik neem daarom zelf ook elke dag een paar druppeltjes vitamine D.

Hier ook vitamine D. Voor zowel Mats als voor mij. Maar ik kan je twijfels begrijpen hoor!

Ok, dat zijn er dus al 2 …

Ik heb de vitaminen iig wél al in huis gehaald… :think:

Nu nog starten! :lol: :roll:

Mijn keuze staat er niet bij :wink:

Ik laat het afhangen van de mate waarin ons kindje in aanraking komt met direct daglicht. Als dat vaak genoeg is, geeft ik geen D bij. Dat vind ik dan weer een pluspunt (één van de vele :smiley: ) van bv; je kunt zélf beslissen of je gaat suppleren of niet.



Nog wat interessante artikelen over dit onderwerp:

Bv.com-Vitamine D en kindervoeding

Ecoparents-Vitamine D

Ik geef het ook, baadt het niet dan schaadt het niet denk ik maar. Het zijn maar 5 ieniemienie druppeltjes op een dag!

ik gaf het niet, ik kwam elke dag buiten met mijn zoontje en vond dat hij op die manier genoeg daglicht kreeg.

Ik geef het NIET. Om de redenen die jij zelf aangeeft :wink:

Ik geef Lynn wel vitamine D druppels en ook nog vitamine K.



Maar ze komt wel heel veel buiten dus echt noodzakelijk zal het dan wel niet zijn.

ik heb het wel gegeven, en nu vergeet ik het erg vaak… maar in nederland leven we teveel binnen.

ik geef/gaf het 's winters wel en zomers niet. had mijn zoontje een lichtere huidskleur gehad, dan had ik het hem wslk na een kortere periode helemaal niet meer gegeven. het gaat er bij mij namelijk eigenlijk ook niet in dat wij bij gezonde voeding (en op het begin dus bij borstvoeding) nog 3 (of vier of vijf of hoe lang adviseren ze dat ook al weer?) jaar lang afhankelijk zouden moeten zijn van een dagelijkse extra toevoer van vitamine :think:

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik zoooooooo slecht ben in dit soort dingen :shifty: Het is een raadsel hoe het kan dat ik niet al veeel eerder zwanger was, hoe vaak ik niet vergeten ben om de pil te slikken :oops: :wall: :oops: En dat geld dus ook voor de vitamine D. Dus Jasper kreeg het alleen als ik eraan dacht :shifty: Maar ik gaf het idd ook meer onder het motto: baat het niet dan schaat het niet. Denk niet dat ie nu een heel groot tekort aan vit. D had/heeft :think:

:oops: :oops: " schaam schaam"



Ik heb ze liggen, maar vergeet ze altijd :doh:

Ik ben echt zoooooooooh slecht in die dingen.

Gelukkig komen we genoeg buiten, dus dat zal het probleem niet zijn.

Ik heb vitamine D en K meegekregen vanuit het ziekenhuis, maar vergeet het steeds te geven. :roll:

Ik geef het aan beide kids, maar vergeet ik het een keer ook geen probleem, ze zijn genoeg buiten. Ik geef het gewoon want kwaad zal het ook niet doen.

Ik geef ook vitamine D. Geef het standaar 's morgens dus vergeten doe ik het niet zo heel snel en ach een dag overslaan is ook niet zo heel erg.



Vitamine D is wel een vet-oplosbare vitamine (net als vit A en K). Dit is dus wel schadelijk als ze het te veel binnen krijgen.

Vitamine C is een water-oplosbare vitamine, die plas je dus uit als het te veel is.

Zelf neem ik nog die multi vitaminen voor als je bv geeft. Zit ook D in.

Heb pas van mijn vader visolie pillen gekregen en die neem ik ook elke dag een.

ik geef zo af en toe als ik er aan denk en dat is niet zo heel erg vaak :oops: maar hier ook iedere dag veel buiten dus.

Ik durf het eigenlijk pas 's avonds te geven omdat hij ook wel eens kv krijgt op een dag (als mijn productie weer eens terugloopt door migraine e.d. Of als hij de bewaarde BV weigert als er iemand oppast.).



Dan durf ik eigenlijk helemaal geen druppels bij te geven, omdat ik dan niet zou weten hoeveel (omdat hij dan ook vit D in de kv heeft gehad, maar hij krijgt niet de complete hoeveel kv van 1 dag natuurlijk…)

En vitamine K dan? Geef je die wel?

Ik geef vitaminen AD,

Ik kom meestal wel dagelijks buiten met Jasly, Ze vind het dan ook lekker buiten, Ik geef toch die vitaminen als extra,



Soms vergeet ik het wel…Erg???