Vitamine D druppels bijgeven?

Ik heb besloten om ze niet te geven!

Borstvoeding is heel natuurlijk en ik wil niets anders in zijn lijfje dan mijn melk! :snooty: :mrgreen:

Wij komen ook iedere dag buiten :thumbup: .

Leuk om jullie meningen erover ook te lezen! :thumbup: :-*

Wanneer is jouw baby geboren?

Bij volwassenen werkt het zo dat ze in de zomer vitamine D reserves aanleggen en die in de winter gebruiken.

Een winterbaby heeft die reservers niet, dus die zou ik het zeker geven, als jullie in de zomer veel buiten (15 min per dag in het licht) zijn kun je overwegen om het niet te geven.

Trouwens heeeel vroeger was iedereen bijna de hele tijd buiten (lijkt me zo) en werden mensen niet zo oud (zo’n 35 jaar gemiddeld) dus hoefden ze niet zo lang mee. In de afgelopen 30 jaar is de levensverwachting heel snel gestegen en de natuur zal er wel een tijdje voor nodig hebben om dan de daarbij horende vit D levels in bv aan te passen 8)

Er zijn een aantal ziektes die met name voorkomen op het noordelijk halfrond, zoals MS, waarbij een relatie met vitamine D tekort wordt vermoed. Dit is niet bewezen hoor.

Maar ik geef het toch maar wel en neem het zelf ook

Oh ja, vitamine D. dat “moest” je geven he :oops: .

Ik geef het dus niet. Misschien van de winter wel weer maar wij komen erg vaak buiten gelukkig!

Wij hebben het wel gegeven, is een winterbaby en kwam te weinig in aanraking met open zonlucht. Maar een paar maanden was het niet meer nodig, vond ik. Ik was het ook van, baat het niet, schaadt het niet.

het wordt nu ook aangeraden aan voedende moeders zelf om D te slikken… bij mij zit het in de multivitamine die ik neem.



ik geef R wel vitamine D (en K) bij, we gaan de donkere tijd in en we komen nog niet elke dag met haar buiten. Yvan komt wel bijna elke dag buiten en die krijgt het (al lang) niet meer, volgens mij wordt aangeraden tot 3 jaar?

ik geef geen D, maar AD. A is voro de weerstand… en het gaat er gratis bijin!



zelf neem ik het ook, dus we druppelen samen!

Ik geef het niet.

Ik heb het hier in Engeland ook nog nooit gezien bij de baby-produkten en helemaal niemand heeft me er op gewezen. De verloskundige niet, de wijkverpleegkundige niet, de huisarts niet.



Vitamine K krijgen baby’s hier geinjecteerd. Ik geloof 2 of 3 keer en daardoor hoeven ze dat ook niet met druppeltjes te krijgen.



Ik slikte zelf aan het begin wel multivitamine, waar het ook door zit. Maar die heb ik nu al een tijd niet genomen, omdat ik niet zeker ben of er soja door zit, waar Emma allergisch voor is.

Ik vind het niet echt nodig (hoewel tessa minder buiten komt dan me lief is :oops: ), maar het kan vst ook geen kwaad. Dus mijn man geeft haar de druppels en ik geef de rest :lol: .



Je kunt beter geen vitamine A geven, tenzij in de vorm van beta caroteen. Van A kunnen kinderen namelijk teveel krijgen. Betacaroteen wordt door het lichaam omgezet in vitamine A en is daarom nooit teveel :wink: .