vikare meegroeibed ikea

help



ik heb het bedje overgekocht van kennissen

en nu heb ik een 3 delig matras maar die kleine bij het hoofd en voeteneind passen niet wat moet daar nog tussen???

en hoelang is de lattenbodem

als iemand een foto heeft van de lattenboden enzo plaats hem even aub

wij hebben hem ook, maar ik begrijp eigenlijk niet goed wat er “niet past” bij jullie??

de lattenbodem moet vastzitten aan het hoofd en voeteneinde, waardor er een “steun” ontstaat… is dat wellicht het probleem??



heb jij daar wellicht een foto van??

@gerenkim wrote:

help



ik heb het bedje overgekocht van kennissen

en nu heb ik een 3 delig matras maar die kleine bij het hoofd en voeteneind passen niet wat moet daar nog tussen???

en hoelang is de lattenbodem

als iemand een foto heeft van de lattenboden enzo plaats hem even aub




Hey,



Ik heb ook een meegroeibed van de Ikea gekocht toen Quentin 2 werd… De 2 kleinere delen van het matras hoef je nu nog niet te gebruiken, deze worden eigenlijk pas gebruikt wanneer je het bedje inderdaad gaat verlengen. Zolang je het bedje in de kortste stand hebt staan, heb je alleen het ‘grote’ matras nodig… :wink:



Één van die 2 kleinere matrassen gebruik ik nu trouwens als ‘hoofdsteun’ en staat rechtop tegen de spijlen aan. Quentin beweegt nogal graag en het liefst naar boven 's nachts, en dan is het wel handig als hij niet direct met z’n hoofd tegen de spijlen aan zit… :mrgreen:



De lattenbodem is aan elkaar vastgemaakt d.m.v. stukken ‘stof’ (ik weet even niet hoe ik het anders moet benoemen) en kun je in- en uitschuiven. Dus als je het bedje in de kortste stand hebt staan, liggen de latten heel dicht bij elkaar. Hoe langer je het bedje maakt, hoe meer ruimte er tussen de latten komt te liggen…

bij het vikare bedje is het wel de bedoelig dat je ze gebruikt hoor!!!



dit bedje zit anders in elkaar dan het bedje dat yvette beschrijft

Oh, echt? Hoe dan, als ik vragen mag? Want ik heb zo’n zelfde soort bedje… :think:



Zwart met spijlen, ook van de Ikea… Geen idéé meer hoe dat bedje heette… :shifty:

dit is het vikare bedje

en dit is bedje minnen

Oooooooooooooooooooooooh, dat ziet er HEEL anders uit dan dat bedje dat ik heb voor Quentin! :mrgreen:



Je kunt trouwens zo direct al zien hoe je het Vikare bedje moet gebruiken… Handig!

Whoops… :lol:

Wie heeft er nog meer het vikare bed? En hoe bevalt deze? We denken erover om die voor Mayra te kopen. Ik hoor graag reacties. (goede en slechte)

ik had hem voor lucas, en die heeft er heerlijk in geslapen… tot hij een hoogslaper wilde…



heb nooit problemen gehad met de matrasjes, de twee kleinen moet je tussen het liggende matras en de staande kant in proppen…

hij bevalt ons prima, blijkt ook voor een volwassene een prima logeerbed.



wij gebruiken een eenpersoonsdekbed, met dito beddengoed( kan lekkeer lang mee, en je heb veeeel ruimte om lekker in te stoppen), en we hebben het “len” kussen erbij (is bijna plat)



omdat dat kussen een afwijkende maat heeft heb ik bij het beddengoed voor 3 euro bij ikea 2 kussenslopen gekocht in een bijpassende kleur en die op maat demaakt (erg simpel)



alleen het onderlakens moet je echt bijbehorend kopen, en die zijn 10 euro voor een set, dus dat is relatief duur. maar die kan je natuurlijk blijven gebruiken, ook als het bed geheel uigeklapt is



het kussen bij het hoofd is erg fijn, want anna stoot nogal eens haat hoofd.



Hij is trouwens gewoon goed stevig, en we kunnen gewoon op de rand van het bed zitten, en er wodrt regelamatig op gestoeid (dit n.a.v een ander topic van annemarie)

nou ik heb lopen emmeren en hij staat

volgens mij heeft mn buurman wat andere spullen gebruikt want ik bedoelde dat de lattenbodem tot het rechtopstaande kwam en er zaten nog 2 ijzeren stukken bij die heb ik maar derbij gepropt haha nou ja heb nu nog lange schroeven over en die stonden niet op het plaatje ik kon er ook op zitten dus dan is het stevig en men wat een gedoe om het op te maken zeg al dat geprop maar goed ik hoop dat meneer er goed in slaap vanavond

@Yvette wrote:

@gerenkim wrote:
help



ik heb het bedje overgekocht van kennissen

en nu heb ik een 3 delig matras maar die kleine bij het hoofd en voeteneind passen niet wat moet daar nog tussen???

en hoelang is de lattenbodem

als iemand een foto heeft van de lattenboden enzo plaats hem even aub




Hey,



Ik heb ook een meegroeibed van de Ikea gekocht toen Quentin 2 werd… De 2 kleinere delen van het matras hoef je nu nog niet te gebruiken, deze worden eigenlijk pas gebruikt wanneer je het bedje inderdaad gaat verlengen. Zolang je het bedje in de kortste stand hebt staan, heb je alleen het ‘grote’ matras nodig… :wink:



Één van die 2 kleinere matrassen gebruik ik nu trouwens als ‘hoofdsteun’ en staat rechtop tegen de spijlen aan. Quentin beweegt nogal graag en het liefst naar boven 's nachts, en dan is het wel handig als hij niet direct met z’n hoofd tegen de spijlen aan zit… :mrgreen:



De lattenbodem is aan elkaar vastgemaakt d.m.v. stukken ‘stof’ (ik weet even niet hoe ik het anders moet benoemen) en kun je in- en uitschuiven. Dus als je het bedje in de kortste stand hebt staan, liggen de latten heel dicht bij elkaar. Hoe langer je het bedje maakt, hoe meer ruimte er tussen de latten komt te liggen…




hmm dat kan dus niet bij mij heb dus te weinig latten hihi nou ja hij staat igg

Hier groot fan van de Vikare bedjes. Ik heb er inmiddels 2, voor allebei eentje. Die van de jongste is nog met zijhekjes, de oudste inmiddels zonder. Ik heb ze ook 2e-hands via Mp. Ik heb ze zelf in leuke kleurtjes geverfd. Ze hebben allebei een gewoon 1-persoonsdekbed erop. Ik heb ook wel de speciale hoeslakens. Ik heb het ook wel met gewone 1-persoonshoeslakens gedaan maar dat wordt ontzettend proppen.

Mooi dat ie staat! :dance:



Altijd spannend, de eerste nacht in een nieuw bedje… :mrgreen:

nou meneer ligt heerlijk te knorren hoor

ik was er niet vanavond moest werken dus zal het zo vragen hoe het ging

heb even gespiekt ligt er mooi bij :thumbup:

heb die van mij ook in een mooi blaur kleurtje geschilderd van de week

sttat effe wat leuker

net effe een foto gemaakt :inlove:

Leuk!



Ik wil ook zo’n bedje, nou nog mijn man overtuigen.

Lief :inlove:

Mooie blauwe kleur :thumbup: