Hallo.
Ik ben Diana mama van Justin 4 en half jaar.
Justin heeft in een korte tijd op school erg veel vieze woorden erbij geleerd.
Nu mijn vraag hoe gaan of gingen jullie daar mee om?
Ik merk dat als ik er veel op inga hij het alleen maar leuker vind.
Ik dacht misschien eens negeren, maar op straat of als je ergens dan kan je dat toch niet zomaar negeren als hij tegen iemand zoiets zegd.
ppfff wat is dit een moeilijk iets :mrgreen:
Ben benieuwd hoe jullie ermee omgaan of gingen.
ik ben gewoon een herhalings megafoon , gewoon blijven herhalen dat dat NIET mag!
en het wel bekende woordje shit hebben we gewoon uitgelegd dat hij dan poep zegt, en nou vind hij dat wel zooooo raar dat ie dat iniedergeval niet meer uitkraamt… :mrgreen:
Ik heb ook gewoon gezegd dat ik zulke woorden niet netjes vindt…
Keer op keer herhalen :roll:
Maar nu zeggen ze het niet meer :dance:
Alleen nu is het op school een hype om te boeren (dat is cool…)dus Max zit ze er geweoon uit te persen,overal waar je bent :shock:
Nu moet ik dat dus ff af gaan leren :roll:
@MoJo wrote:
Ik heb ook gewoon gezegd dat ik zulke woorden niet netjes vindt…
Keer op keer herhalen :roll:
Maar nu zeggen ze het niet meer :dance:
Alleen nu is het op school een hype om te boeren (dat is cool…)dus Max zit ze er geweoon uit te persen,overal waar je bent :shock:
Nu moet ik dat dus ff af gaan leren :roll:
he jakkes :sick: dat is hier op school ook al zo’n hype , maar gelukkig is mijn boze blik genoeg om sil dat niet te laten doen

Jips boeren begint hier ook in te komen :lol: bah wat erg zeg :mrgreen:
Ik zei ook dat als je een gewoon boertje moet laten dat niet zo erg is maar dan wel je mond dicht moet houden.
Maar dat extra boeren niet mag.
Een tijd geleden zei Justin steeds als hij me niet verstond.
WAT :snooty:
Dan zei ik iedere keer,of je poep lusd :mrgreen:
En dan legde ik uit dat hij moest zeggen,wat zei je.
Na een tijd zei hij geen WAT meer.
Soms vergiste hij zich nog maar verbeterde zichzelf dan snel :lol:
Nou dan blijf ik hem ook maar uitleggen dat het niet hoort dat het niet netjes is enzo.
Maar jullie gaven de kids er dus ook geen straf voor?
En spugen op de grond?
Is dat bij jullie ook zo in?
@prinsjeJason wrote:
En spugen op de grond?
Is dat bij jullie ook zo in?
nee :eh: :shock: tenminste ik hoop het niet zeg, want als ie dat gaat doen mag ie het toch echt zelf weer opruimen…
:lol: Niet in huis natuurlijk :mrgreen:
@prinsjeJason wrote:
:lol: Niet in huis natuurlijk :mrgreen:
buiten ook hoor , ik vind dat zooooooo smerig :sick: het is net als dat hij zag dat iemand wat op de grond gooide(een papiertje geloof ik) , en hij sprak die man daar op aan , echt zo van meneer? dat hoort in de prullebak hoor…(die kerel was zooooo verbaasd joh! :mrgreen: )
maar laatst gooide hij ook iets op de grond en weetje wat ie zei? hij zei er lag daar toch al zoooooveel rommel ik dacht dat dat dan wel kon…nou niet dus we hebben zelfs samen die troep hoek netjes opgeruimd met een geleende stoffer en blik van de appie heijn…
dus tja ze doen echt allllleeees na jammer genoeg…
Het is ook smerig dat spugen bah.
Dat weggooien op de grond ook heel herkenbaar.
ls iemand iets op de grond gooid zegd hij dat mag niet dat moet in de prullebak.
Maar zelf doet hij het ook.
Hij moet het dan oprapen en in de prullenbak doen van mij.
Ik zag net dat ze maar 2 maanden schelen.
Justin is op 15 april 2002 geboren.
en toch … ik vind dit een GEWELDIGE leeftijd! :mrgreen: :inlove:
sil is van 22 januari 2002…
Het is ook leuk :mrgreen:
Vooral hoe slim ze al kunnen zijn sta soms met mijn mond open te kijken.
En hij kan ook heel lief zijn vooral voor zijn zusje :inlove:
Ja Cheyenne is van 24 april 2002 en die spuugt ook overal,maar eerst deed ze dat dus wel binnen :shock:
Max is van sept 2000 en is de spuugfase weer voorbij…
Ik heb nooit echt gestraft,wel er steeds wat van gezegd
Goh toevallig zeg dit topic!
SInds gisteren heb ik de meest gore woorden gehoord van zoonlief en een vriendinnetje en vriendje. Ze waren op zijn kamer aan het spelen en toen hoorde ik het :shock:
Later vertelde Tiemen doodleuk wat er op school was gebeurt, het was echt te genant voor woorden. Ik wacht af, maar als dit doorgaat, ga ik er wel mee naar juf. En hoe komen ze erop? Ik zou het je niet kunnen vertellen want wij gebruiken deze woorden niet en de bijbehorende handelingen al helemaaaaaaaaaaaaaal niet
Vind het dus een heel moeilijk punt. Straffen vind ik moeilijk. Ik vraag hem wel eens, joh weet je wat het betekend? En dan weet ie het niet, hij weet dus totaal niet wat ie zegt en als je dan als door een wesp gestoken reageert dan vinden ze het alleen nog maar interessanter
Zo denk ik er nu ook over.
Hij weet helemaal niet wat hij zegd dus straffen ervoor is ook niks.
Ik blijf nu gewoon iedere keer uitleggen dat het niet netjes is.
Mijnes zegt alleen wel eens ‘shit’ en ik heb hem (toevallig vandaag) uitgelegd dat dat engels is voor ‘poep’ en dat dat niet leuk staat als kinderen dat zeggen. Hij vroeg gelukkig niet waarom volwassenen het wel mogen zeggen en kinderen niet!
Bij vieze/onfatsoenlijke woorden blijf ik ook herhalen dat het niet mag en vooral waarom/ wat het betekent en of ze dat zelf zouden willen. Na een aantal keren dringt het toch wel door dat dit niet kan. Maar het is inderdaad belangrijk dat je bij dit alles rustig blijft, want al weten ze niet wat ze zeggen, ze hebben wel degelijk door dat ze iets heel verkeerds zeggen volgens mij en hoe rustiger jij dan reageert, hoe minder leuk het is om die verkeerde dingen te zeggen.
Het bekende woordje ships is hier ook uit den boze, niet alleen om de bekende engelse betekenis, maar ook omdat het in Canada een scheldwoord voor Joden is/was en dat vind ik nog veel erger.
@SeeSeeEm wrote:
Mijnes zegt alleen wel eens ‘ships’ en ik heb hem (toevallig vandaag) uitgelegd dat dat engels is voor ‘poep’ en dat dat niet leuk staat als kinderen dat zeggen. Hij vroeg gelukkig niet waarom volwassenen het wel mogen zeggen en kinderen niet!
wij mogen het ook niet zeggen hoor :mrgreen:

ook ik heb dat aan jan uitgelegd
wij zeggen dan ook chips
als ik een keer per ongeluk het andere zegt, krijg ik te horen; mama je moet chips zeggen
ik zeg dan sorry, je hebt gelijk.
ook kinderen die hier komen te spelen krijgen dat te horen :mrgreen: