Even meedoen werkt ook heel goed. Yoni is nu ruim 5 en krijgt vanalles mee van straat en van school. Dat kun je niet tegengaan. Er zijn bepaalde dingen die ik echt niet wil dat ze zegt, maar dat gaat voornamelijk om scheldwoorden. En die zijn hier ook uit den boze.
Als ze er mee begint ken ik nog véél viezere woorden en dan is het vijf minuten schaterlachen hier in huis. Daarna is het afgelopen en hoor ik het ook niet meer. Maar dat werkt bij Yoni. Ons buurmeisje gaat de hele middag door en dat vind ik vreselijk. Als zij er is druk ik het gelijk de kop in, ik wil niet dat ze het zegt. Geef haar een vinger en ze neemt de hand. Dan gaat ze maar bij haar thuis vieze woorden roepen en als ze klaar is mag ze terug komen.
Bianca, meedoen helpt soms ook heel goed inderdaad. Toen ik voor de klas stond, was er in groep 6 ook eens een jongen die vieze woorden door de klas smeet. Ik heb hem toen gevraagd of hij wel wist hoe hij het moest schrijven. Dat wist hij wel (giechel giechel). Of hij het dan op het bord wilde schrijven, want er waren vast kinderen die het woord nog niet kenden. Dat durfde hij toch echt niet en het woord is in de klas ook niet weer uit zijn mond gekomen!
:mrgreen:
Een vriendin van me vertelde dat ze thuis een bakje heeft waarin de kids een centje moeten doen wanneer ze een onfatsoenlijk woord gebruiken. En 1 keer in de week hebben ze een moment van 10 minuten waarin ze alle onfatsoenlijke woorden die ze kennen mogen noemen…daarna moet het weer over zijn.
Hoe denken jullie daarover? Voor mij is het ook allemaal nieuw…Thom gaat sinds 28 sept. naar school en kwam de eerste dag al thuis met een woord waarvan hij de betekenis nog lang niet hoeft te weten.
Groetjes,Monique.
Zelf als klein meisje had ik op een gegeven moment de gewoonte om tegen jan en alleman Kltzak te zeggen. Mijn ouders wisten daar geen raad mee. Niets hielp eigenlijk. Toen ik het een x tegen mijn oude oma( oma van mijn moeder) was de maat vol. Ik ben op een stoel gezet en moest van mijn vader voor straf 100 x kltzak zeggen. Toen ik dat gedaan had moest ik het nog een keer 100 x zeggen om het af te leren. Heb het toen nooit meer gedaan. Heb toen goed begrepen dat je sommige woorden niet mag gebruiken.
x
@lyka wrote:
Zelf als klein meisje had ik op een gegeven moment de gewoonte om tegen jan en alleman Kltzak te zeggen. Mijn ouders wisten daar geen raad mee. Niets hielp eigenlijk. Toen ik het een x tegen mijn oude oma( oma van mijn moeder) was de maat vol. Ik ben op een stoel gezet en moest van mijn vader voor straf 100 x kltzak zeggen. Toen ik dat gedaan had moest ik het nog een keer 100 x zeggen om het af te leren. Heb het toen nooit meer gedaan. Heb toen goed begrepen dat je sommige woorden niet mag gebruiken.
x
hihi wat zal jij je beroerd hebben gevoeld zeg… :mrgreen:
Van jullie is nie zo allemaal erg, van mij vecht die al op school van 4 jaar
Jaimy heeft het ook gehad. Wat was het leuk om vieze woorden te zeggen. Hoe meer ik ervan zei hoe meer lol dat zij had :roll:
Toen heb ik tegen haar gezegd dat ze de komende 15 min zoveel mogelijk vieze woorden mag zeggen. Die 15 min heeft ze niet vol gemaakt. Er was niets aan als mama niet begint te mopperen :mrgreen:
Nu hoor ik het bijna niet meer. Ze heeft er geen lol meer in.
@Cindy wrote:
Jaimy heeft het ook gehad. Wat was het leuk om vieze woorden te zeggen. Hoe meer ik ervan zei hoe meer lol dat zij had :roll:
Toen heb ik tegen haar gezegd dat ze de komende 15 min zoveel mogelijk vieze woorden mag zeggen. Die 15 min heeft ze niet vol gemaakt. Er was niets aan als mama niet begint te mopperen :mrgreen:
Nu hoor ik het bijna niet meer. Ze heeft er geen lol meer in.
Dat heb ik bij ons joni ook gedaan en na 5 minuten zag ze dat ik ze het zelf niet meer wist en toen heb ik daar op geantwoord dat als ze het zelf niet meer leuk vond om te horen ik deze woorden niet meer uit haar mond wou horen. En tot nu toe mag ik niet klagen!