Verwennen?

Hoi hoi,



Zijn er nog meer mama’s die bv geven en hun kindje de gehele bv periode op de ouder slaapkamer laten slapen?

Dit is toch niet raar?

Onze kleine vent is nu 4.5 maand en ligt nog in een wieg,

Moet binnenkort echt over naar een ledikant.

Heeft er een op zijn slaapkamer staan, maar wil er eigenlijk een kopen voor op onze slaapkamer, zodat hij voorlopig s’nachts nog bij ons op de kamer kan slapen. Hier verwen je ze toch niet mee?

Heb idee dat iedereen altijd maar vind dat een kind op zijn eigen kamer moet, waarom?

Krijg nu gekke blikken en de opmerking dat ik hem verwen en dat het ondertussen toch wel tijd word voor zijn eigen kamer.

Hier denk ik toch echt Anders over, was benieuwd hoe andere hier over dachten?

hier slaapt de kleine wel op zijn eigen kamertje na de eerste weken/maanden bij ons te hebben geslapen.



Had het zelf veel leuker/gezelliger gevonden als die wieg nog steeds naast ons bed had gestaan, maar in de praktijk werkte het gewoon niet. We maakten elkaar allemaal wakker van het minste geringste zuchtje. Lang voor hij daadwerkelijk kwam lag ik er al op te wachten, als ik bijna wegzakte hoorde ik hem zuchten ‘oh daar zal je hem hebben’ en sliep hij doodleuk nog een uur… tegen die tijd lag ik dan in coma zo’n beetje, kapot.



Laatst was het wat verkouden en rochelig en heeft hij bij ons geslapen en hij sliep de hele nacht door… ik heb misschien 3 uurtjes geslapen.



Maar nee ik denk niet dat je je kleine hiermee kan verwennen hoor. Lekker van genieten zou ik zeggen :inlove:

Je kindje gewoon lekker bij jullie op de kamer laten liggen, als jullie dat fijn vinden!

Heeft toch niks met verwennen te maken??



Onze jongste ligt ook nog steeds bij ons op de kamer, ik heb er geen probleem mee.

Eerst dacht ik: als hij eenmaal doorslaapt, dan gaan hij naar zijn eigen kamertje… Maar nu slaapt hij al een tijd door (nouja, 8 van de 10 nachten zeg maar) en hij ligt nog steeds bij ons :wink:

Ik word 's morgens wakker van de eerste geluidjes en vind het dan zo relaxed om hem in bed te voeden en evt. daarna nog lekker samen wat te liggen



Denk nu wel eens over wanneer hij naar zijn eigen kamertje gaat… Denk als hij niet meer ijn het wiegje past :mrgreen:



Laat je niet gek maken door wat een ander er van vindt! 't Is jullie kind, dus jullie beslissen wanneer hij naar zijn eigen kamertje gaat!! :thumbup:

hier ligt hij zelfs nog in ons bed :mrgreen:

Dat wou ik netzeggen, wij hadden geen extra ledikantje, ze sliepen dan tot de eertse nachtvoeding op hun eigen kamer en meestal liet ik ze dan gewoon bij. Ons. Liggen.

Ik vind het geen verwennen, eerder luiigheid van mezelf :wink:

wat is er nou heerlijker dan je baby dichtbij je

als jij je er goed bij voelt, moet je dat gewoon doen.





ik had het ook gewild, maar mijn man kan er niet va slapen.

je hebt ook van die speciale co-sleepers he,

die kan je aan je eigen bed bevestigen.

dat soort dingen moet je vooral zo doen zodat ze voor jullie goed voelen :thumbup: en als het voor jullie goed voelt om hem nog op jullie kamer te laten liggen, dan gewoon lekker doen hoor! Er zijn gelukkig geen regels voor :wink:



Hier zoon meteen vanaf dag 1 op eigen kamer, voelde toen goed. dochter in co-sleeper bij mij op kamer, uit nood geboren, maar voelt ook gewoon goed. Ik had bedacht dat ik haar zodra ze redelijk doorslaapt naar zoons kamer gaat. Merk de laatste nachten dat het nu eigenlijk beter zou werken als ze op eigen kamertje zou slapen (of ik merk dat niet, ik hoop dat…), maar een echt eigen kamertje heeft ze niet, en ik ga niet riskeren om haar bij zoon op kamer te leggen terwijl ze zo’n beetje elke 2 uur wel iets wil…en daarbij geldt hier ook de luiigheid van lune: ik zie het ook niet zitten om elke twee uur dan naar een andere kamer te moeten lopen. Dus hier ligt ze er nog wel een tijdje, en dat voelt niet raar of lang of zo. en ja, regelmatig blijft ze na een voeding in mijn bed liggen.

Steven heeft maar een paar nachtjes op onze kamer geslapen toen, toen de kraamzorg weg was ging hij naar zijn eigen slaapkamer. Ik werd wakker van hem, je kan hem goed horen ademen als hij slaapt.



Dennis slaapt nog steeds bij ons, als hij eenmaal door slaapt mag hij bij Steven op de slaapkamer. Maar Dennis slaapt nog niet goed genoeg door, wordt soms 1x maar vaker nog meerdere keren wakker en ik vind het wel makkelijk dat ik hem zo kan pakken en het bed niet uit hoef. Hij slaapt sindskort niet meer echt in ons bed, want daar wordt hij wakker van (van mijn gewoel waarschijnlijk :oops: ) dus dan hoor ik hem lichtjes mopperen en dan leg ik hem weer terug. En slapen we weer lekker verder.



Opmerkingen van anderen krijg ik ook wel, maar wat kan mij het schelen ik doe het op mijn manier en waar ik me prettig bij voel. Denk niet dat je een kind verwend met het slapen op de ouderslaapkamer.

15 maanden en bij ons…nog steeds borstvoeding, en nee t is geen verwennen het is natuurlijk

je moet gewoon lekker doen wat JIJ fijn vindt, er zijn zat mensen die het niet prettig vinden om een kindje op de kamer te hebben , en das ook prima…

ik heb met alledrie mn kinderen mn hart daarin gevolgd en ze hebben dus alledrie bv gehad en bij ons geslapen, onze zoon wilde op een zeker moment een eigen bed naast t onze, ook goed…daar heeft hij nog een jaar prima geslapen tot hij op zn vierde graag een onderwater kamer wilde…die hebben we gemaakt helemaal op zijn aanwijzingen en daar heeft hij vanaf dat moment prima alleen geslapen



onze dochter sliep in een aanleunbed…eerst bij ons in bed en toen heeft mn man een eenpersoonsbedje zo aangepast dat het precies tussen ons bed en de muur pastte,…fantastische oplossing, ze sliep dicht bij mij, maar ik had toch alle ruimte…

zij wilde toen ze drie was ineens op haar eigen kamer, ze wilde namelijk net als een vriendinnetje een echte rose prinsessenkamer,…ook goed…hebben we gedaan en ze vond t heerlijk, heel soms kwam ze s nachts ens buurten haha



de jongste is nu 15 maanden en slaapt half in mijn bed half in haar co-sleeper…ook prima…wij genieten er van …en ook dit gaat gewoon weer goed komen



bij nr 1 achttien jaar geleden durfde ik er bijna niet over te praten…mensen vonden het echt zoooo raar…

nu maakt t me geen donder meer uit wat anderen daar van vinden, wij zijn er blij mee

PUNT :mrgreen:

Ik denk ook niet dat je je kindje er mee verwent hoor :slight_smile:



Hier heeft de oudste bij ons in bed geslapen en wij vonden het prima en vooral ook fijn. Hij ging vanzelf over op een eigen kamer. Nummer 2 wilde alleen maar in zijn eigen bedje en eigen kamer. Nummer 3 hebben wij ook bij ons laten slapen en verhuisde vanzelf naar zijn eigen kamer. En nummer 4 slaapt ook gewoon bij ons in bed. Ik vind het zelf fijn om mijn kindje gewoon dicht bij me te hebben. En met voeden is het ook nog eens makkelijk.

Dus gewoon doen wat jij fijn vind hoor!

Dat soort opmerkingen zijn voornamelijk van mensen die het beter denken te weten volgens mij… Ook hier vind ik het geen verwennen, ze zijn hier met 3-4 maanden naar ‘de babykamer’ gegaan omdat op dat moment ik wakker werd van elk kuchje en de kids van mij… Maar deze kleine gaat ook zeker 3 maanden op onze kamer hoor… heerlijk :inlove:

als ze 12 zijn en dan nog vind ik ze veel ste groot maar lekker doen als jij dat wil mijn oudste heeft tot de ruim 1ste verjaardag bij ons op kamer geslapen



en de 2de tot geloof ik een maand of 4/5 toen hij niet meer in het wiegje paste maar als het soms niet werk ligt hij nog tussen ons in…



(ook heerlijk voor mama af en toe :mrgreen: )

Verwennen nee, maar hij went er wel aan. Hoelang wil je hem dan nog bij jullie houden? Lijkt me straks lastig als ie ouder is en dan opeens naar zijn eigen kamertje moet hij dat dan niet meer snapt en erger, niet wil?



Hier ging Roan na 2 weken al, hij hield mij uit mijn slaap die ik zo hard nodig had, (van elk geluidje wakker) dus voor mij was de keuze snel gemaakt. Hij vond het prachtig.



Kan me trouwens wel voorstellen dat het makkelijk is aangezien je bijna je bed niet uithoeft om hem te pakken.

Hier staat de ledikant in onze slaapkamer (gebrek aan een wieg).



Riley ging met 2 weken al over, vanuit de kinderwagenbak, hij was zo aan het huilen en piepen, legde hem voor de ‘grap’ in zijn eigen bed, eigen kamer, en hij sliep :eh: Dit houd hij nog steeds vol, wel een ander bed maar toch! :mrgreen: Luna Fay ligt bij ons in haar ledikant, en ik heb wel nagedacht wanneer maar ben er nog niet uit.



Luna en Riley komen op 1 kamer waar ik dus ook rekening mee moet houden

ik lees iets over dat ze er wel aan wennen…

dat is hier helemaal nooit een probleem geweest hoor, ze wennen t ook weer af, op HUN moment, wanneer ze er klaar voor zijn, en niet meteen te drastisch, je kunt inderdaad niet zeggen als ze drie zijn bijvoorbeeld. zo en nu ben ik t zat en slaap jij ergens anders…dat zou ook niet eerlijk zijn…

maar bij mijn kids ging t heel vanzelf hoor…eerst op mijn kamer op een bed naast t mijne…zodat ze wenden aan alleen liggen, daarna iets verder bij me vandaan, en als ze er zelf klaar voor waren gingen ze over naar een ander kamertje, maar wel met de deur open…

gewoon rustig aan

mn dochter wil zelfs in de nachtdienst van papa niet eens meer bij me slapen, die ligt veel liever in haar eigen bed…

:mrgreen:

Hier is dat ook nooit een probleem geweest.

Ze waren wel gewend overdag en de avond in hun eigen bed te slapen dus dan is de stap misschien ook wat kleiner als wanneer ze dat niet gewend zijn.

He meid,



Lekker bij je op de kamer laten als dat goed voelt. Op http://www.wiegedood.nl/veilig-slapen (zie punt vier) staat zelfs dat het aangeraden wordt om je kindje de eerste zes maanden bij je op de kamer te houden.



Wij hebben de oudste een jaar bij ons op de kamer gehad, en de jongste iets meer dan zes maanden.



Het wennen op de eigen kamer ging prima, hoor. Weekje wat vaker er uit, maar daarna no problem.



Groetjes,

LaBruja

Wij wilden onze zoon ook bij ons op de kamer houden de eerste maanden, maar bij ons werkte dat in praktijk niet.

Ik kon absoluut niet slapen met hem op onze kamer, elk zuchtje en steuntje maakte mij wakker.

Waardoor ik vervolgens zelf doodmoe was van het steeds maar wakker worden 's nachts.

Dus hij is hier al na 2 weken naar zijn eigen kamer gegaan, deze grenst aan onze kamer, de eerste nachten beiden slaapkamerdeuren open, zodat ik hem goed kon horen, maar later gewoon op eigen kamer.



Volgens mij verwen jij je kind echt niet hoor, dat wordt een ander verhaal als je hem er steeds maar uit haalt bij elk huiltje, daar kunnen ze heel snel aan wennen.



We willen nu wel weer proberen om de beeb op onze kamer te houden, maar het moet niet meer ten kostte gaan van mijn nachtrust.

@Lune wrote:

Hier is dat ook nooit een probleem geweest.

Ze waren wel gewend overdag en de avond in hun eigen bed te slapen dus dan is de stap misschien ook wat kleiner als wanneer ze dat niet gewend zijn.
hier was hij niet gewend om overdag en in de avond in zn eigen bed te slapen! maar hij slaapt er nu sinds deze week zonder problemen in! wanneer hij 's nachts voor de eerste keer wakker wordt, ligt hij bij mij in bed!

Lekker doen wat je zelf fijn vind.



Oudste smurf is wel snel naar eigen kamer gegaan omdat ik van elk zuchtje of piepje wakker werd.



De jongste ligt in het begin van de avond/nacht op haar eigen kamer. Dan vanaf de voeding in de wieg bij ons op de kamer en vanaf de eerste ochtendvoeding lekker bij ons in bed. Want de oudste word niet lang daarna wakker en dan kunnen we nog even rustig samen knuffelen en liggen.