Het cb zei iets over dat ik haar na 3maanden kon gaan verwennen…
Ik merk soms wel dat zij denkt dat ze de baas is…
Kan dat wel?
Ow ik ben zo bang dat ze over me heen gaat lopen…
Want ze heeft zo een sterk karakter,
ze brabbelt, schreeuwt, gilt…
Ook weet ze als ze maar even huilt dat ik toch wel naar dr toe komt,
Soms heeft ze ook een klaaghuiltje als ze ergens niet wilt zitten ofzo,
Zij bepaald nu ook wanneer ik uit bed gaat en in dr box gaat spelen,
ook worstelen we de laatste dagen er op los op de commode,
Ze is de laatste tijd zo wild!
hoort dat bij het ouder worden?
Nou… Ze is en blijft mn schatje :inlove: :inlove: :inlove:
Want ze is zoo lief dat ik niet eens boos op dr kan worden…
Ze probeert ook op dr buik te rollen maar dat lukt nog niet en dan word ze zooo verschrikkelijk boos!!!dan gaat ze gillen en krijzen…
Ze is vandaag 3maanden geworden,
En het echte felle doet ze pas sinds gistere,
Ook vecht ze met de bv,
Meestal na het voeden slaapt ze gelijk weer snacht maar gistere moest ze heel de buurt om12uur, 3uur en 6 uur snachts erbij krijzen voor minstens een uur lang,
Kweet het even niet meer hoor,
Heb verschrikkelijke hoofdpijn omdat er zoveel nu speelt,
Ook mijn moeder die in het ziekenhuis ligt omdat dr baarmoeder eruit is gehaald en ik ging dus met Jasly erheen,
Ik had haar gevoed en al en toch krijsst ze heel het ziekenhuis bijelkaar terwijl er niks aan de hand was,
Toen was ik maar snel weggegaan want de vrouwen die net geopereert waren probeerde te slapen,
Iemand advies ofzo???
Alvast Bedankt
Groetjes Jeanette
zoals ik al in het andere topic zei , een baby kan vanaf geloof ik een maand of 6 gaan wennen aan dingen(en het cb :sick: :sick: :sick: :naughty: :naughty: :naughty: :silenced: :silenced: :silenced: niks van aantrekken hoor ja en amen zeggen en lekker doen wat voor jou goed voelt!)
maar VERWENNEN nooooooit echt niet hoor meid dat is dikke vette onzin! :-*
en wat ze nu doet dat zijn gewoon de sprongetjes of ze zit gewoon niet helemaal lekker in haar vel omdat ze jou’wn stress voelt lieverd maak je niet druk je doet het goed! :hug:
Maar hoe komt dit gedrag ineens dan?
Omdat ze ouder word??
Want hoe zij de afgelopen dagen doet is echt anders,
Feller en echt een eigen willetje!
wat is sprongetje?
dat zijn periodes dat een baby weer nieuwe dingen leert hier raken ze van in de war en kunnen wat jengelig en onzeker door worden , het enige wat helpt is lekker veel knuffelen en een beetje toegeven aan haar “kuurtjes”
en heeeeel goed opletten want wedden dat je als ze weer wat meer zichzelf word ineens andere dingetjes kan?
bijv. dingetjes proberen te pakken, handjes ontdekken enz…
echt meid dat cb moet je echt met een hele dikke korrel zout nemen want o o o o o het zijn meestal zo’n stelletje mutsen bijelkaar en echt het is noooooit goed genoeg :roll: :-*
Hi Jeanette,
Denk inderdaad aan sprongetje (als je daar meer over wilt lezen: boek oei, ik groei ), even een fase waarin dit minimensje doorheen moet en dat zal nog veeeel vaker gaan gebeuren. Laat je niet gek maken hoor! Is een fase, dus zowel jij als je kleine meid leren hier weer van
Enneuh, verwennen… ach, met 3 maanden valt dat denk ik wel mee hoor!
( Wel zou ik kijken of je je jezelf kan aanleren om niet bij ieder piepje op te springen… zo krijgt je kleine ook de kans om dingenzelf op te lossen )
Oke!!Bedankt voor jullie info en advies!!
Ik denk dat je gelijk heb Ellen, Maar het is zo vreselijk als ik haar zie huilen want als haar iets niet zind dan trekt ze zo een mega pruillip waar je echt niet tegen kan! :inlove:
Jacsansil Ik denk dat je gelijk heb over het cb,
Ik kan beter hier heen komen voor advies want het cb snapt het soms niet allemaal, Het was ook zo een oude vrouw die denkt dat ze alles beter weet, :snooty:
Ook zei ze dat ik mn dochter beter niet op mijn kamer kan laten slapen na 3 maanden,
Anders kan ze namelijk later ook niet in dr eigen bedje slapen,
Ik wil Jasly gewoon bij me in dr eigen bedje hebben op mijn kamer tot dat ik stop met bv, Of als ze snachts niet meer komt,
Is dat zo erg?
En heeft zij gelijk? :?
Heeft dat vechten met mn bv ook te maken met dat sprongetje?
Want het kan toch ook geen regeldagje zijn?
Ze is wel al 3 maanden,Maar dan moet ze overdag toch ook vaker komen,
Maar dat onrustige, felle en fanatieke gegil en gebrabbel is dus van dat sprongetje? :think:
Ik dacht juist dat ik mn dochter steeds beter kon maar sinds gistere is ze weer helemaal anders, Ze word weer de oude toch?
Ze heeft de laatste dagen ook steeds meer last van nachtmerries,
Dan laat ze een gil horen of begint ze ineens te huilen in dr slaap.
Kei zielig is dat joh!
Ik denk dat ik er zelf van door de war raak,
Maar wel lang leve KoK!!! :mrgreen:
Groetjes jeanette
Ow ja,
Nog een laatste vraag,
Kan Jasly al eenkennig zijn?
Want ook de laatste dagen als ik op visite ben bij mn tante en oom
Begint zij volop te huilen als ze in hun armen terecht komt,
En dan neem ik haar weer en dan is ze stil,
Heel vreemd, Tegen mn vriend doet ze ook niet raar maar tegen hun wel,
In het begin was dat niet zo, :?
wat een stom CB mens zeg!!
heb je die elke keer?
het ene oor in en het andere weer uit dan, zou ik zeggen!
jij bent haar moeder, dus jij bepaalt lekker zelf hoelang ze bij jou op de kamer mag (zolang als dat jullie het allebei prettig vinden!)
en een baby van 3 maanden verwennen? kom nou :naughty:
wat zal ze dan wel niet van mij zeggen?
ik verwen mijn kind ja,
nou en? :mrgreen:
nee hoor, je merkt nu al zelf dat ze verandert; ze worden inderdaad ‘wilder’ met verschonen, ze kúnnen nu ook meer, qua bewegen.
eigenlijk wil ze meer dan dat ze kan, en dat is frustrerend, dus dat kan een hele goede reden zijn dat ze af en toe zo’n pruillip trekt.
zou je dat dan moeten negeren?
ik vind van niet hoor.
echt, het hoort er allemaal bij
en je merkt straks vanzelf wanneer het echt tijd is om de touwtjes aan te spannen en ook weleens ‘nee’ tegen haar te moeten zeggen.
tot die tijd: lekker doen wat jij goed vindt voelen!
:inlove:
@Baby2008Diablow wrote:
Ow ja,
Nog een laatste vraag,
Kan Jasly al eenkennig zijn?
Want ook de laatste dagen als ik op visite ben bij mn tante en oom
Begint zij volop te huilen als ze in hun armen terecht komt,
En dan neem ik haar weer en dan is ze stil,
Heel vreemd, Tegen mn vriend doet ze ook niet raar maar tegen hun wel,
In het begin was dat niet zo, :?
ja, dat is een vorm van eenkennigheid, maar ik vind het zo negatief klinken altijd, dat woord.
je beebje wil gewoon het liefst lekker bij mama zijn nu.
en er komt een dag dat ze liever alleen bij papa wil zijn
en de volgende dag weer alleen bij mama
(Daar zit Tygo nu mee te hannessen hihi)
het is heel normaal, ze is lekker haar eigen ikje aan het ontwikkelen :thumbup:
waaaahahaha nou moet ik echt ff lachen hoor om dat idiote mens van het cb :lol: :lol: :lol:
niet bij jullie op de kamer mogen na 3 maanden :roll: tssssss
hier kan het niet eens anders want we hebben maar twee kamers dus wij hebben onze kamer opgedeeld met een muurtje en daarachter staat juul haar bed en zo zal het blijven tot we een kans hebben om te gaan verhuizen(kan nog wel 2 jaar duren hoor)
enne … ga ik het nog erger maken juul slaapt zelfs bij ons in bed op het aankleedkussen omdat ik dit zelf gewoon prettiger vind en zij het fijn vind om af en toe haar handje uit te steken en me even kan aanraken, he ik vind het niet erg , manlief vind het niet erg en zij vind het heerlijk…
dus is het niet erg !
meis echt bij het cb moet je gewoon niet teveel vertellen geef antwoord op hun vragen en denk jij bij een vraag nou huh… dat bepaal ik zelf wel dan zeg je gewoon ja en amen :mrgreen:
ze zijn er voor de standaard controles (die je trouwens ook met en korreltje zout moet nemen want er bestaan geen standaard baby’s) en de prikjes maar de adviezen van huh … huh… echt pffffff daar laat ik me verder maar niet meer over uit :silenced: :lol:
o en het "eenkennige"dit hoort dus ook een beetje bij het sprongetje juul heeft het ook weer even gehad maar ze is nu weer naar iedereen leuk en aardig , tis wat vermoeiend (vond ik) toen ze er midden in zat maar echt ook dat gaat weer over!
lieverd geniet gewoon want jullie doen het prima!
(en dat krijg je nou nooit te horen op het cb hoor :lol: :lol: :lol: )
Ow ow ow weer dat CB :wall:
Ik word soms zo moe van die zogenaamde adviezen van hun.
Jeanette, volg je eigen gevoel…
Ik geloof namelijk dat jij het echt allemaal wel weet maar dat je je eigen zo onzeker laat maken door het CB.
Een kleintje kan je niet verwennen… echt vette onzin! Jasly zit denk ik zoals hierboven al is gezegd in een sprongetje…
Misschien is het boek “Oei ik groei” wel iets voor jou… Dat gaat over sprongetjes, wanneer ze die ongeveer krijgen. Is best een leuk boek vind ik, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld
Het is juist heerlijk dat Jasly nog bij jou op de kamer slaapt, vooral met borstvoeding… Djanel die slaapt ook nog bij ons op de kamer en dat blijft voorlopig ook zo hoor.
Eenkennig? Ja dat kan al… Samara die wou het eerste half jaar door niemand anders opgepakt worden behalve door mij en haar vader…
Neem dat hele CB inderdaad met een korrel zout want ze geven soms zulke rare adviezen. Laatste keer bij mij ook… Djanel is natuurlijk een grote baby voor zijn 3 maanden en ook is hij lekker dik… Dus die muts van het CB zei dat hij veels te dik was en dat ik hem maar wat minder voedingen moest geven :shock: :wall:
Ach ik heb haar maar laten lullen want die weet duidelijk NIET war ze het over heeft…
Maak je niet zo bezorgd, je doet het prima :-*
Volgens mij gaat het advies van “na 3 maanden niet meer op de ouderkamer” nergens over. Maar ik zou niet klakkeloos ieder advies van het CB als “niet waar” bestempelen. Net als ik niet ieder advies van hen klakkeloos aanneem als waarheid :mrgreen:
Ik luister en wat bij mij past neem ik mee, wat niet bij mij past gaat over mijn schouder. Hetzelfde voor dingen die hier op het forum worden verteld. Past het bij me dan doe ik er wat mee, zo niet… ook goed.
Ik zou bv. nooit Lotte bij mij in bed laten slapen, maar lees hier regelmatig dat het wel door anderen wordt gedaan. Prima, ieder zo zijn voorkeur. Zolang het maar werkt voor je kleine en zolang het geen gevaarlijke situaties oplevert voor kind en omgeving (niet onbelangrijk )
Luister dus gewoon goed naar je eigen gevoel en kijk naar waar jou kleine het beste op reageert
De Cb komt ook bij mij steeds op huisbezoek,
En ze wou de volgende keer zien dat het bedje in haar eigen kamer staat,
Nou ik ga in ieder geval weigeren!
Want het is zo leuk en veel beter dat ze bij mij op mn kamer ligt ook ivm de bv,
Hoelang duren die sprongetjes?
Want vandaag is ze weer precies het zelfde,Alleen misschien ietsie minder fel, 8)
Lijkt me verstandig om dat boek te lezen ja,
Want dit zal niet de eerste en laatste sprongetje zijn die ze maakt of wel?
Ja jasly wil niet anders dan de hele dag bij pappa of mamma zijn,
Het liefst bij mij en al helemaal niet bij vreemden!
Ik dacht dat als ze pas 6maanden zou zijn eenkennig zou worden,
Eerst vond ze iedereen prachtig,
Maar als ze nu merkt dat ze niet bij mamma is en bij iemand anders in de armen word gelegd dan krijst ze heel de boel bij elkaar, :?
Gistere zoals ik zei waren we bij mn tante en ook.
Ze zijn hartstikke gek op kinderen,
Maar het beviel ons helemaal niet hoe zij met Jasly omgingen,
Het zal misschien wel aan mij cultuur liggen(maar ik ben zo niet want ik ben helemaal verhollands :mrgreen: )
Maar mn tante pakte Jasly en begon haar in de lucht te gooien, :shock:
Ik schrok me kapot en mnm vriend stond op ontploffen, :x
Want stel je voor ze slipt uit dr handen!!! :doh:
Ook dacht ze dat Jasly buikpijn had omdat ze bij hun steeds ging huilen,
Dus gaf ze haar water :?
Daarna ging ik eten en zij ging met Jasly in de andere kamer zitten
En ik hoorde haar liedjes zingen, Toen riep ze mij en toen zag ik Jasly zonder kleertjes aan liggen op dr schoot! Inclusief zonder luier!
Ik schrok weer, Ze was Jasly babymassage aan het geven,En Jasly was wel stil,
Ik schrok misschien meer om het feit dat mijn kindje daar zonder kleertjes zonder mijn toestemming lag,
Ik dacht dat het komt misschien door mijn verlede dat ik me zo ongemakkelijk en boos enzo voelde(o.a. sex.misbruik 8jaar lang door stiefvader),
Maar mn vriend zei dat ie dat ook niet leuk vond omdat zo te zien,
Ze zal heus niks doen ofzo want ze heeft zelf 3 kinderen en 5 kleinkinderen, Maar ik kreeg gelijk een brok in mn keel ervan,
Terwijl er eigenlijk niks aan de hand was, En Jasly vond het leuk, :eh:
Ik heb wel iets over het gooienn van Jasly in de lucht gezegd want mn vriend ging helemaal uit zn stekker, Hij zei dat het niet goed was voor dr nekje enzo…
Maar niet over dat massage enzo, :silenced:
Wat zouden jullie doen?>
Ik snap me zelf even niet meer, :wall:
Ik moet later weer naar het ziekenhuis voor mn moeder
Ik hoop dat Jasly niet weer heel de boel bij elkaar krijst,
Want mn moeder zit met 3 andere vrouwen op dr kamer die ook zijn geopereert,en een krijzende baby stoort hun eigenlijk wel,
Ik schaamde me ook een beetje eigenlijk gistere,
Want ik kreeg haar niet stil, Maar ja…
Hoop dat het vandaag beter gaat!
In ieder geval bedankt meiden!!
:thumbup: Groetjes Jeanette
Wat een Cb heb jij zeg :shock:
JIJ bepaald zelf of je dochter bij jullie op de kamer slaapt, ook ivm met de BV lijkt me dat handiger, ik sta echt te kijken dat het Cb jouw verplicht om haar op haar eigen kamertje moet gaan slapen.
En een kind van 3 maand verwennen geloof ik ook niet in!
Als ze ouder worden kun je ze wel dingen aanwennen, daar wil ik mee zeggen als ze bijv. begint te piepen en jij haald haar meteen uit bed krijgt ze dat door je kan dan bijv. eerst proberen haar in bedje te troosten gaat ze dan nog 2 a 3 x door kan je haar er alsnog uithalen.
En ook als jij op visite gaat en mensen doen dingen met haar die jij niet wil gewoon wat van zeggen het is tenslotte jouw kind!!!
Mijn zoontje was trouwens ook al vroeg met eenkennig zijn als hij bij iemand op schoot zat en hij bleef brullen pakte ik hem gewoon weer terug, kreeg dan wel eens rare blikken en opmerkingen van zo nou je zoon heeft “gewonnen” maar daar heb ik grof gezegt… schijt aan!
Nu is zijn eenkennigheid wel zo goed als voorbij
En ik vertel het Cb dus niet alles meer, ik doe wat ik denk dat goed is voor mijn kinderen!!
@Baby2008Diablow wrote:
De Cb komt ook bij mij steeds op huisbezoek,
En ze wou de volgende keer zien dat het bedje in haar eigen kamer staat,
Nou ik ga in ieder geval weigeren!
Want het is zo leuk en veel beter dat ze bij mij op mn kamer ligt ook ivm de bv,
Hoelang duren die sprongetjes?
Want vandaag is ze weer precies het zelfde,Alleen misschien ietsie minder fel, 8)
Lijkt me verstandig om dat boek te lezen ja,
Want dit zal niet de eerste en laatste sprongetje zijn die ze maakt of wel?
Ja jasly wil niet anders dan de hele dag bij pappa of mamma zijn,
Het liefst bij mij en al helemaal niet bij vreemden!
Ik dacht dat als ze pas 6maanden zou zijn eenkennig zou worden,
Eerst vond ze iedereen prachtig,
Maar als ze nu merkt dat ze niet bij mamma is en bij iemand anders in de armen word gelegd dan krijst ze heel de boel bij elkaar, :?
Gistere zoals ik zei waren we bij mn tante en ook.
Ze zijn hartstikke gek op kinderen,
Maar het beviel ons helemaal niet hoe zij met Jasly omgingen,
Het zal misschien wel aan mij cultuur liggen(maar ik ben zo niet want ik ben helemaal verhollands :mrgreen: )
Maar mn tante pakte Jasly en begon haar in de lucht te gooien, :shock:
Ik schrok me kapot en mnm vriend stond op ontploffen, :x
Want stel je voor ze slipt uit dr handen!!! :doh:
Ook dacht ze dat Jasly buikpijn had omdat ze bij hun steeds ging huilen,
Dus gaf ze haar water :?
Daarna ging ik eten en zij ging met Jasly in de andere kamer zitten
En ik hoorde haar liedjes zingen, Toen riep ze mij en toen zag ik Jasly zonder kleertjes aan liggen op dr schoot! Inclusief zonder luier!
Ik schrok weer, Ze was Jasly babymassage aan het geven,En Jasly was wel stil,
Ik schrok misschien meer om het feit dat mijn kindje daar zonder kleertjes zonder mijn toestemming lag,
Ik dacht dat het komt misschien door mijn verlede dat ik me zo ongemakkelijk en boos enzo voelde(o.a. sex.misbruik 8jaar lang door stiefvader),
Maar mn vriend zei dat ie dat ook niet leuk vond omdat zo te zien,
Ze zal heus niks doen ofzo want ze heeft zelf 3 kinderen en 5 kleinkinderen, Maar ik kreeg gelijk een brok in mn keel ervan,
Terwijl er eigenlijk niks aan de hand was, En Jasly vond het leuk, :eh:
Ik heb wel iets over het gooienn van Jasly in de lucht gezegd want mn vriend ging helemaal uit zn stekker, Hij zei dat het niet goed was voor dr nekje enzo…
Maar niet over dat massage enzo, :silenced:
Wat zouden jullie doen?>
Ik snap me zelf even niet meer, :wall:
Ik moet later weer naar het ziekenhuis voor mn moeder
Ik hoop dat Jasly niet weer heel de boel bij elkaar krijst,
Want mn moeder zit met 3 andere vrouwen op dr kamer die ook zijn geopereert,en een krijzende baby stoort hun eigenlijk wel,
Ik schaamde me ook een beetje eigenlijk gistere,
Want ik kreeg haar niet stil, Maar ja…
Hoop dat het vandaag beter gaat!
In ieder geval bedankt meiden!!
:thumbup: Groetjes Jeanette
goedzo meid op je strepen staan hoor(en als je niet zo goed durft prop je haar kamertje maar vol met spullen voor het volgende bezoek , dan KAN ZE DAAR NIET SLAPEN :mrgreen:
en het ontkleden van je kind zonder toestemming? :naughty: :silenced:
gewoon wat van zeggen hoor , ik zou dat ook zeeeeer onprettig vinden!
het omhoog goien is ietsie anders dat kan best(als het niet te lomp gebeurt natuurlijk) met een iets ouder kindje die vinden dat meestal om zich te bescheuren , maar ook dat is iets als jullie dat niet prettig vinden gewoon zeggen hoor!
ze is JULLIE kind!(vind gooien met een babytje van net 3 maanden overigens ook not done :naughty: :think:
en tja het ziekenhuis bezoek… kan je vriend niet even met haar een rondje lopen of thuisblijven met haar?
dan kan je heen zonder zelf in de stress te schieten (want dat voelt je meisje ook he…)
maar nogmaals ben trots op je dat je je eigen gevoel volgt ivm het bij jullie slapen! :thumbup:
Ja ik laat haar gewoon bij mij slapen,
Als ze ouder is kan je haar dan wel omhoog gooien??
Vond het wel raar om te zien… En Jasly bleef maar harder huilen erdoor,
Ja ik kreeg echt een brok in mn keel toen ze Jasly die massage ging geven zonder toestemming,
Ik durfde daar niks over te zeggen want zij is ook al zo trots dat ze weer een soort van oma is geworden,
Maar dit is wel de eerste en laatste keer dat dat gebeurt,
Nee mn vriend kan niet met haar blijven,
Want ik ga alleen met Jasly er naar toe omdat hij aan het werk is,
Hij haalt me wel op…
Ik ging gister zelf even met haar lopen want ga tegenwoordig met de buikband want ik kom steeds de bus niet in met de kinderwagen,
Maar ik heb erge last van bekkeninstabiliteit en als ik dus aankom bij het ziekenhuis dan lijkt het als of ik niet meer kan lopen ofzo,
Dus erg lang lopen kan ik dan niet meer,
Tjah het moet dan maar,
je hebt wel gelijk want toen ik begon te stressen en te zweten door jaar jengelig gedrag en haar gegil begon ze nog erger te worden en ook te gaan krijzen want ze voelde het,
@Baby2008Diablow wrote:
Ja ik laat haar gewoon bij mij slapen,
Als ze ouder is kan je haar dan wel omhoog gooien??
Vond het wel raar om te zien… En Jasly bleef maar harder huilen erdoor,
Ja ik kreeg echt een brok in mn keel toen ze Jasly die massage ging geven zonder toestemming,
Ik durfde daar niks over te zeggen want zij is ook al zo trots dat ze weer een soort van oma is geworden,
Maar dit is wel de eerste en laatste keer dat dat gebeurt,
Nee mn vriend kan niet met haar blijven,
Want ik ga alleen met Jasly er naar toe omdat hij aan het werk is,
Hij haalt me wel op…
Ik ging gister zelf even met haar lopen want ga tegenwoordig met de buikband want ik kom steeds de bus niet in met de kinderwagen,
Maar ik heb erge last van bekkeninstabiliteit en als ik dus aankom bij het ziekenhuis dan lijkt het als of ik niet meer kan lopen ofzo,
Dus erg lang lopen kan ik dan niet meer,
Tjah het moet dan maar,
je hebt wel gelijk want toen ik begon te stressen en te zweten door jaar jengelig gedrag en haar gegil begon ze nog erger te worden en ook te gaan krijzen want ze voelde het,
o gets arme jij… :hug: is er niet wat later bezoekuur? zodat je dan heen kan (ik probeer gewoon even mee te denken hoor :-* )
en het gooien , huh ze moet natuurlijk geen meter de lucht in worden gegooid natuurlijk maar als kindjes wat ouder zijn en je laat het zeg maar net ietstie los boven je hoofd(een cm of 10 ofzo) dan krijgen ze zo’n kriebel in hun buik dat vinden dan de meesten hartstikke leuk :lol:
maar je zegt zelf al dat ze nu heel erg moest huilen ze is voor ddit soort spelletjes dan ook nog veel te klein :naughty:
nou ik moet mijn kleine monstrtje eten gaan geven ze beggint nu zelfs al te grommen naar me :lol: :lol: :lol:
dat ze je kindje in de lucht gooit… :shock: heel goed dat je vriend uit zijn stekker ging! en jij er wat van hebt gezegd!
en de babymassage: ik zou er echt ook iets van zeggen hoor, niet wachten op een volgende keer (want dan komen je emoties er weer bij) maar er gewoon de eerst volgende keer dat je haar ziet erop terug komen.
Ik zou denk ik zeggen dat ik dit soort dingen graag zelf met mijn kind wil doen, en dat ik het niet fijn vindt dat andere mensen mijn kind uitkleden als daar geen reden voor is.
(ik weet niet of ze jouw verleden kent?
zo ja: dan zou ze toch moeten begrijpen dat je het moeilijk vindt om dit te zien en er wat van te zeggen)
(maar ookal kent ze je verleden niet, dan is het nóg heel vreemd!)
en wat balen van je BI…
misschien kun je onderweg naar het ziekenhuis ergens even op een bankje zitten? even 5 minuutjes weer tot rust komen, dan kom je vaak een stuk makkelijker ergens aan (zonder pijn!)