Verwennen

Meid wat klinkt dit als een enorm moeilijke periode voor je…

Maar wat de meesten zeggen het klinkt wel alsof ze een sprongetje heeft… DIe komt meestal wel rond de 12 weken…

Het oei-ik-groei boek is geweldig en als je het gaat lezen helemaal top, maar neem het niet TE letterlijk… ieder kindje is anders en dit zijn gemiddelden hoor… maar het klopt wel aardig al is het ene kindje iets eerder en de ander ietsje later…

Hier zijn we ook aan het vechten gegaan op de commode hoor op een gegeven moment… ze merken dan gewoon dat ze kunnen bewegen en gaan dat dan ook doen ook haha… wel even lastig, maar ook jij vind wel een manier om het makkenlijker te hebben met verschonen…

En je kindje op je kamer laten slapen kan nooit geen kwaad… en id met de bv snachts erg handig… zou het zeker doen zolang jullie het prettig vinden… MIjn nicht heeft haar zoontje tot een half jaar bij haar gehouden hoor…

Maar waarom komt het cb bij jou thuis dan? hier was dat bij beide meiden alleen met 2 weken…en daarna moest ik gewoon naar het cb toe hoor…

Wat is jullie achtergrond eigenlijk als je niet nederlandse bent?

Waarscheinlijk is het in die cultuur heel normaal dat “oma” dat doet met de kindjes…

Je kunt altijd tegen iemand zeggen dat je het niet eens bent met hun manier van handelen met jouw kindje… het is en blijft tenslotte jouw kindje… Maar als het voor haar de normaalste zaak van de wereld is zou ik daar wel rekening mee houden in de manier waarop je het tegen haar zegt… zij ziet misschien helemaal geen kwaad in haar acties…

Maar idd een kleintje van 3 maanden de lucht in gooien is wel een beetje erg vroeg…Later vinden de meeste kindjes het wel leuk hoor…

Balen van je moeder zeg… hopenlijk mag ze snel weer naar huis.

Wel jammer dat het zoveel moeite kost om daar te komen zeg, vooral met je BI… ik snap helemaal dat je dat met een draagdoek of buikdrager niet red… dat redde ik nog niet eens naar de peuterspeelzaal hier maximaal 10 minuten lopen vandaan…

Maar dat je niet met de wagen de bus inkomt? Ik ga ook vaker met de bus… met buggy of wagen en dat gaat prima… gewoon achterin instappen…meestal doen ze de achterdeur wel open voor je met wagen…

Veel succes meid… meestal duren de sprongetjes een weekje…

:hug: Allereerst een knuffel voor je. Je doet het prima allemaal.

Misschien even een tip voor het ziekenhuisbezoekje. Kun je haar niet gewoon even aanleggen als ze zo huilt in het ziekenhuis? Waarschijnlijk gaat ze dan heerlijk liggen drinken (of sabbelen) en kun jij even rustig met je moeder praten. Dat werkt hier altijd prima :thumbup:

O ja, nog even over dat gooien met Jasly. Dat is echt heel gevaarlijk voor zo’n klein babietje. De hersenen liggen nog “los” in de schedel en bruuske bewegingen kunnen schade veroorzaken. Nu niet meteen in paniek raken want het zal voor een keertje wel meevallen. Maar dit kun je de volgende keer als uitleg geven aan je oom en tante. Misschien dat ze je dan beter begrijpen.

:-*

Marlous

Bedankt voor je info!! :hug:

Ik dacht al dat het gooien al niet kon!Maar ik vreesde meer voor het nekje en dat ze bijv haar uit dr handen liet glijden… Maar dat het voor de hersentjes erg is maakt het nog gevaarlijker! Bedankt voor deze informatie!!! :wink:

Verder probeerde ik haar gister aan teleggen naast mn moeder,

Meestal helpt dat ook bij mij, Maar Jasly doet de laatste tijd zo raar met drinken, Alsof ze mn melk niet lekker vind enzo, Ik had al in mn vorige topic te horen gekregen dat dat misschien komt omdat ik ongesteld ben,

Want ze doet drinken en los laten dan ineens paars aanlopen en dan krijzen… Soms maakt ze zich zo boos dat ze bijna stikt in de melk en dan gaat ze hoesten omdat ze zich verslikt,En dan begint ze weer te huilen,

Soms is het echt een ramp,Ook begint ze te puffen tijdens het drinken en te trappen met dr voetjes alsof ze buikpijn heeft, Maar ik ben dan ook nog zo een iemand die zich daar zo druk over kan maken en helemaal in de paniek schiet omdat mn kleintje wel moet drinken…:wall:

Ik moet vanavond weer naar het ziekenhuis,

Hoop dat het vandaag beter gaat,

Ik schaam me wel want sommige vrouwen kijken me echt raar aan alsof ik niet goed mn kind kan stil krijgen, terwijl ik echt mn best doe om haar stil te krijgen,

Gister barste ik zelf zelfs in tranen(tjah nog steeds de hormonen van mn ongesteldheid :oops: ) Maar ik snapte gewoon niet hoe Jasly binnen een dag helemaal kon veranderen,

Want in het begin was ze helemaal niet huilerig, hangerig, jengelig of moeilijk met eten,

Ook tijdens het spelen en verschonen is ze veel wilder geworden,

Maar ook probeert ze te rollenm in dr boxje en dan word ze zo woest!!!

En dan begint ze te krijzen,

Tjah… Begin het nu wel meer te snappen dan een aantal dagen ervoor,

Ze doet nu wel meer brabbelen enzo :inlove: