Hebben jullie op de babykamer de verwarming aan ?
Zo ja heel de dag, of alleen voor voor te verwarmen ?
Tegen mij is gezegd dat het niet goed zou zijn, en nu durf ik hem niet aan te zetten.
Maar net had Jana haar handjes ijs en ijs koud en helemaal blauw zelfs haar onderarmpjes waren blauw.
Ze slaapt onder een dekentje, met een lakentje en een winterslaapzak zonder mouwen.
Wat zouden jullie doen ???
ik heb de verwarming 24 uur per dag aan hoor.beneden staat hij nu met deze temperaturen op 20 graden in de huiskamer en dan is het 17 graden op floris zijn slaapkamer…ik ga hem echt geen kou laten lijden…ledematen die blauw van de kou zijn :naughty:
Hier ook hele dag aan hoor boven altyd iets minder warm omdat ik het zelf ook niet lekker vind te warm slapen maar zeker wel aan :thumbup:
Voor 's nachts slapen wordt 18 graden aangeraden (17 mag ook hoor merel), dus in de winter betekent dit toch echt wel de verwarming aan! En als ze blauw en koud is, is dat toch echt een teken dat het arme kind het niet warm genoeg heeft.
Verwarming gewoon aandoen hoor Tamara.
Hier staat de verwarming boven nu ook de hele dag aan. Het is nu ook echt wel extreem koud buiten. Als de temperatuur weer wat stijgt gaat de verwarming wel weer uit maar ik laat de kids nu niet in de kou liggen.
Groetjes Renate
Idd 18 graden is de beste temp voor een babykamer, dus als dat betekend dat de verwarming aan moet 's nachts dan moet je dat echt doen. (overdag trouwens ook )
Meiden dank jullie wel, ik ben net gelijk de verwarming aan gaan zetten, voel me knap schuldig nu :oops:
Het was hier vannacht buiten -19 dus vind het niet gek dat ze het zo koud had
Maar hoe kan ik nu meten of de verwarming niet te warm is op haar kamer, wij hebben gewoon een draaiknop erop met + en -
Heb namelijk geen losse thermometer in huis, alleen een badthermomether :oops:
Beneden staat ie overdag op de thermostaat op 21 graden.
MOet ik dan de knop op haar kamer niet helemaal opendraaien ?
En hoe zit dat met het ventialtie rooster in haar raam, moet dit dan half open voor de ventilatie zodat de lucht niet te droog wrod op haar kamer ??
Dat de verwarming hoog op de kamer niet goed is…Maar ik vraag me af hoe ze dat in de warme landen doen waar het nooit onder de 25 graden is…
Overigens heb ik hier normaal de verwarming niet aan,maar nu heb ik hem wel een stukje opengezet.
Hier ook de verwarming dag en nacht aan ('s avonds laat ik hem zelfs nog een graadje hoger 17C)
Wij hebben de temp op de babyfoon staan, maar je kan ook gewoon je badthermometer aflezen hoor
Hier de verwarming boven bijna nooit aan.
Alleen afgelopen nacht met min 15 graden. en dan alleen op de kamer van T.ara Maar verder echt NOOIT!
Is erg ongezond, die droge lucht.
Als je je kind goed aankleed en instopt is het helemaal niet erg volgens mij dat het wat frisser is boven.
bij ons is het rond de 15 graden boven.
T.ara ligt onder 2 dekens een dikke pyama en een lang mouwen romper en een winterslaapzak.
Koude handjes heeft ze meestal wel, maar niet steenkoud.
Zolang we hier wonen is op onze slaapkamer zelfs de verwarming nog nooit aangeweest.
Had het hier toevallig op mn werk ook nog over gisteren. Ook mijn collega’s doen dit zo.
@ Merel33 en Yessie:
Het is heel normaal dat baby’s koude handjes en voetjes hebben, 99% van de beebjes heeft dat en soms zijn de handjes dan ook blauw!
Dat heeft niets met ‘kou laten lijden’ te maken :naughty:
Tamara: als je wil weten of je baby het te warm of te koud heeft dan moet je in het halsje voelen, dat is de beste graadmeter en niet schuldig voelen, als je baby het echt steenkoud had dan had ze dat écht wel laten merken aan je :hug:
Tamara,
ik heb de badthermometer eens in de slaapkamer laten liggen en daar deed ie t ook!
T was toen 17graden in de slaapkamer.
Ik zou me niet teveel schuldig voelen hoor, je doet toch je best!
Ik heb de verwarming bij de meiden ook de hele dag aan. Heb ook alleen een draaiknop. Hij staat net niet dicht zeg maar…
Ik zou kijken of je badthermometer t ook doet in de slaapkamer. Als die telt vanaf 0 of 10 graden, dan moet ie t gewoon doen… als t zo’n thermometer is met zo’n blauw lijntje wat dan omhoog loopt…
Ik heb NOOIT de verwarming op zijn kamertje aan staan… Het schijnt niet zo heel goed te zijn… Daarbij ligt hij met pyama trappelzakje en deels onder dekentje… Op zijn kamertje is het rond de 18 a 19 graden… Kan ik zien op de babyfoon…
Overdag ook gewoon zijn raam open…
Hier is het toch echt maar 15C (babyfoon geeft temp aan) als we de verwarming niet aan hebben… 8)
Er zit trouwens wel verschil in volop laten branden of iets opendraaien… nu is het op het kamertje 17C
@Daantjuh wrote:
Ik heb NOOIT de verwarming op zijn kamertje aan staan… Het schijnt niet zo heel goed te zijn… Daarbij ligt hij met pyama trappelzakje en deels onder dekentje… Op zijn kamertje is het rond de 18 a 19 graden… Kan ik zien op de babyfoon…
dat vind ik nu echt knap …als het buiten vriest dat het kraakt en het bij jou in de babykamer dan 18 a 19 graden is zonder verwarming…geef mij ook eens zo’n huis zeg.wat zou me dat schelen met de stookkosten per jaar.
ik denk eerder dat je temp meter op de babyfoon niet al te best werkt.
Jayden had ook vaak koude armpjes, hij heeft nu een slaapzak mét mouwen (hij ligt meestal met z’n armen omhoog 's ochtends) en het probleem van de koude armpjes is weg. Handjes blijven wel koud, maar goed, dat is niet zo erg.
Ik doe het raam op Jayden’s kamer 's ochtends als hij eruit is even open, en dan na de middag weer dicht, even de verwarming aan, zodat het een graad of 19 wordt (heb ook een babyfoon met temp.aanduiding), dan is het wat aangenamer als hij z’n middagslaapje doet. Als hij in bed ligt is de verwarming overigens uit! Schijnt echt niet goed te zijn (ook een risico op wiegendood).
Bij ons is het ook die temperatuur als de verwarming niet aan staat!
16 a 17 graden zonder verwarming aan.
@merel33 wrote:
@Daantjuh wrote:Ik heb NOOIT de verwarming op zijn kamertje aan staan… Het schijnt niet zo heel goed te zijn… Daarbij ligt hij met pyama trappelzakje en deels onder dekentje… Op zijn kamertje is het rond de 18 a 19 graden… Kan ik zien op de babyfoon…
dat vind ik nu echt knap …als het buiten vriest dat het kraakt en het bij jou in de babykamer dan 18 a 19 graden is zonder verwarming…geef mij ook eens zo’n huis zeg.wat zou me dat schelen met de stookkosten per jaar.
???
Als je een goed geisoleerd huis hebt en de rest van het huis word wel gestookt dan kan dat best hoor.
Wij hebben hier zelfs enkel glas en toch gaat de cv maar op 15 graden snachts en koelt het niet verder af dan 15/16 graden…
Scheelt wel dat mijn onderburen uit het Caribisch gebied komen, ze stoken het 24 uur per dag tropisch warm daar :mrgreen:
Die temp op de babyfoon is NIET betrouwbaar. Die thermometer is niet geijkt. Wij hebben ook een gewone thermometer op de kamer en die geeft standaard zo’n 2 graden kouder aan, dan de babyfoon.
Trouwens, het mag op de babykamer zo’n 14 graden zijn (En zeker al als je baby ouder is dan 2 maand). Hoeft echt niet warmer. Geef ze een winterslaapzak met mouwen aan… :thumbup:
Alleen bij pasgeboren baby’s moet je de kamer warmer hebben… Maar dan werk je met deze temperaturen ook al met kruikjes.
En als JIJ wilt dat het warmer is op de kamer, dan moet je idd de verwarming aan doen. Of zo’n los verrijdbare radiator kopen…
@Mellie wrote:
@merel33 wrote:@Daantjuh wrote:Ik heb NOOIT de verwarming op zijn kamertje aan staan… Het schijnt niet zo heel goed te zijn… Daarbij ligt hij met pyama trappelzakje en deels onder dekentje… Op zijn kamertje is het rond de 18 a 19 graden… Kan ik zien op de babyfoon…
???
Als je een goed geisoleerd huis hebt en de rest van het huis word wel gestookt dan kan dat best hoor.
Wij hebben hier zelfs enkel glas en toch gaat de cv maar op 15 graden snachts en koelt het niet verder af dan 15/16 graden…
Scheelt wel dat mijn onderburen uit het Caribisch gebied komen, ze stoken het 24 uur per dag tropisch warm daar :mrgreen:
op kyano zijn kamertje is het ook erg warm zonder verwarming aan :mrgreen:
hij heeft een klein kamertje dat eigenlijk tussenin ligt,dus dat blijft lekker warm en idd goed geisoleerd