Vervelend (minder voeding mogen geven dan aangemaakt)

Lucas krijgt 5 X 135 ml (120+4).



Van de CB arts mag hij over op 5 X 150 ml.

Punt is alleen, we moeten dan 165 ml maken (150+5).

Anders krijg je van die rare verhoudingen, omdat je in principe bij elke 30 ml meer, 1 schep erbij krijgt.

Anders zit je te emmeren met halve schepjes enzo.



Alleen was dat heel leuk gezegd (en het is ook wel logisch), maar in de praktijk is het niet zo heel handig.



Ik had al gevraagd of hij dan niet gewoon 165 ml mocht, dat is maar 15 ml per voeding.

Maar dat was dus teveel, en 150 was voor nu nog gewoon genoeg.



Maar nu moet ik steeds de fles uit zijn mond halen om te kijken of hij al op die 150 ml zit.

En wat nog vervelender is, ik heb Avent flessen en de 260 ml flessen beginnen hun schaalverdeling pas bij de 40 ml (ik moet 15 ml overhouden).



Ik zit dus echt een beetje op de gok te voeden dus.



Zijn er meer die het zo doen, en is er misschien een makkelijkere oplossing voor?

Want dit is wel heel erg vervelend zo.

Wij maakten de voeding altijd voor een hele dag klaar (met gekookt, afgekoeld, water) En dan bewaarden we dat in een uitgekookte maatbeker in de koelkast.



Als ze dan een flesje moest, schonken we de hoeveelheid uit in de fles, even in de magnetron en klaar!

Ja is inderdaad zonde maar ik moet zeggen dat ik mezelf nooit druk heb gemaakt om 15 cc meer of minder.

Wel moet ik zeggen dat Veron dat nog niet dronk op die leeftijd maar goed dat verschilt per kindje.

Gewoon doen dat ij denkt dat goed is voor je kleintje.



Groetjes loes

Shane mag hier van het cb 5 x 180 maar je krijgt natuurlijk 200 cc p.f omdat er 6 schepjes in gaan. Dat zou betekenen dat ze dan een liter zou drinken nee hoor ze drinkt soms 200 en soms 180 dan weer 170 uiteindelijk over de hele dag komt ze zo uit tussen de 800 en 920 cc p.d :mrgreen: :wink:

je kunt ook wat uit de fles gooien voordat je hem geeft zo heb ik dat gedaan. Nu kijk ik gewoon wat ze lust, ze stopt vanzelf als ze geen trek meer heeft.



gr Leonie

Ik heb me daar ook nooit zo druk om gemaakt hoor… als ze het nog niet willen houden ze vanzelf over… Komt echt wel goed…



Liefs

Nou, ik denk dat Lucas makkelijk die 165 weg kan werken.

Maar ik wil nog niet te snel teveel geven, want hij is nog maar net een maand.



Die 15 ml is niet veel, maar gedurende de dag is dat wel 5 X 15 ml, en dat is al 75 ml extra.

's Nachts komt hij ook nog en dan mogen we hem een half flesje geven van 65 ml, dus in totaal zou hij dan al 140 ml meer drinken dan hij ‘nodig’ zou hebben, wat dus boven die 5 x 150 ml komt.



Dan drinkt hij op een dag dus 890 ml, en dat is nogal wat voor zo’n jonge baby.

Ik wil hem graag ook nog tevreden houden als hij 4/5 maanden is. :slight_smile:



Maar ik denk dat de beste tip die ik gelezen heb is om gewoon tot 150 ml eruit te gooien.

Had daar zelf al wel aan gedacht maar ik ben dan zo’n kluns die er per ongeluk teveel uit gooit… :roll:



Voeding voor de hele dag maken word bij mijn weten afgeraden.

@Anneke wrote:

Lucas krijgt 5 X 135 ml (120+4).



Van de CB arts mag hij over op 5 X 150 ml.

Punt is alleen, we moeten dan 165 ml maken (150+5).

Anders krijg je van die rare verhoudingen, omdat je in principe bij elke 30 ml meer, 1 schep erbij krijgt.

Anders zit je te emmeren met halve schepjes enzo.




Grappig zo heb ik het nooit bekeken.
Als m'n kind 5 x 150 mag/moet dan maak ik 150+5 klaar en
geef dat. Heb ik bij beide kindjes gedaan, nooit erg in gehad dat je dan
5 x 165 maakt.....

Nou ja beide kindjes zijn niet dik en doen het goed.
Zou me als ik jou was er niet te druk over maken.
Wat ze niet willen drinken ze niet op..

Enne idd anders van te voren er wat uitgooien.

Maar als je 5x 150 mag geven dan bedoelen ze toch gewooon
150 water en 5 scheppen en dat geven aan het kindje?
Zit er zo eens over na te denken namelijk....

@mamy wrote:

Wij maakten de voeding altijd voor een hele dag klaar (met gekookt, afgekoeld, water) En dan bewaarden we dat in een uitgekookte maatbeker in de koelkast.



Dat wordt al een paar jaar afgeraden.....

Ik denk niet dat ze dat bedoelde, omdat ik nog gevraagd had of ik niet gewoon 165 mocht geven ipv die 150. En toen zei ze dus dat dat teveel was voor zo’n jonge baby.

Want ze had het wel over 165 aanmaken, anders was ik daar ook nooit opgekomen, omdat ik voor die verhoudingen nog steeds op het pak moet kijken… :shifty:



Maar wat je zegt inderdaad… Zet mij ook aan het denken.



Volgende keer toch even navragen.

Alleen zitten we dan bij de wijkverpleegkundige, en die zeggen toch weer wat anders.

Om moe van te worden… :zzz:

Hallo!!



Wat mag jij je kindje dan al veel geven!! Die van mij is 9,5 week en krijgt sinds vorige week pas 5 x 150, maargoed dat even terzijde…

Ik maak ook voeding voor de hele dag van afgekoeld gekookt water in een uitgekookte maatbeker, en dat werkt prima, bij ons op het uro raden ze dat weer wel aan, zo zie je maar weer dat het overal anders is…



Liefs…

Het is de bedoeling dat hij bij het volgende consult (is dan 8 weken) op 5 x 150 zit.



Nu zijn we langzaam flessen aan het vervangen. Tot nu toe alleen de avondfles nog, over 3 weken moeten de andere 4 ook 150 zijn.



Maar ze kijken ook naar gewicht. Lucas was een ruime 8 ponder toen hij werd geboren. Dat kan ook schelen natuurlijk.

@liesje25 wrote:

Hallo!!



Wat mag jij je kindje dan al veel geven!! Die van mij is 9,5 week en krijgt sinds vorige week pas 5 x 150, maargoed dat even terzijde…

Ik maak ook voeding voor de hele dag van afgekoeld gekookt water in een uitgekookte maatbeker, en dat werkt prima, bij ons op het uro raden ze dat weer wel aan, zo zie je maar weer dat het overal anders is…



Liefs…


Nou achter op het pak van de Nutrilon staat bijvoorbeeld dat het

per fles klaargemaakt moet worden.

Ik heb nog nooit het advies gehad om het voor de hele da klaar te maken

omdat het in folders e.d. ook niet aangeraden wordt.



Maar onze zoon zat met 9 of 10 weken al op 5 x 180 cc (Forte)

Maar dat heeft ook met gewicht te maken hè?

Vind het wel typisch hoor, zouden ze echt niet bedoelen 150+5 en dan uitkomen op die 165? Iedere verhoging die je door mag voeren is toch 1 schepje poeder erbij dus 30 cc water erbij? Zou 't zo niet logisch vinden als je iedere keer voeding moet wegspoelen…



Maar goed, hier niet een bijzonder aktieve drinker in het begin. Dus was al blij als de helft van de fles erin ging dus heb me nooit zorgen hoeven maken over overvoeren.

En als ie al zijn flessen leegdrinkt kan je dan niet een rekensom maken dat je 1 kleinere fles maakt en die andere gewoon tot 165 zodat je per dag wel goed uitkomt? :think:

Die kleine puk van mij drinkt de 150ml-165ml dus met gemak op… En hij is 1 dag jonger dat de jouw ventje… Ik zou het gewoon aanbieden… Wil hij niet dan drinkt hij het niet op… En wat te veel is spugen ze of uit of plassen ze uit…



Hoe gaat het nu?

@Paschal75 wrote:

@mamy wrote:
Wij maakten de voeding altijd voor een hele dag klaar (met gekookt, afgekoeld, water) En dan bewaarden we dat in een uitgekookte maatbeker in de koelkast.



Dat wordt al een paar jaar afgeraden.....


Dat hangt er maar net vanaf waar je vandaan komt denk ik... Tegen mij is gezegd dat het gewoon kan. Bij de 1e deden we het ook en bij deze figuren hebben we het ook gewoon gedaan.

Ik heb zelfs een briefje gekregen waar heel handig op staat wat je dan moet klaarmaken...

5x 150 = 750 volledige voeding.
Als je 690 water doet + 23 scheppen, kom je op 770 volledige voeding en hoef je maar 20cc weg te gooien op een dag.

Hier is ook het ook afgeraden… Want de voeding zou minder tot zijn recht komen… En zeker als je het opwarmt in de magnetron… Maak het maar per flesje klaar…

Maf hoe dat kan verschillen he?! Wij kregen het notabene in het ziekenhuis te horen dat het mocht… De kraam had het over 2 voedingen per keer en die gaf ook aan dat je gewoon warm water uit de kraan mocht gebruiken :shock:

Ja dat laatste zeiden ze ook tegen mij, maar doe ik ook maar niet… Kook het water wel gewoon netjes voor de zekeheid… Maar inderdaad erg vreemd dat er zoveel verschillen zijn… Maar had ik al eerder gemerkt hoor… De een zegt dit de ander weer zus… Vervelend!