Vervangin voor fruit

Ik eet vreselijk slecht fruit… Ok… niet eigenlijk… Ik kan me zelf met de beste wil van de wereld er niet toe dwingen. Verder eet ik gevarieerd en gezond (veel roerbak, vis, vlees, verse groenten e.d) Verder ben ik veel buiten en loop veel.

NU merk ik dat ik de laatste tijd wel erg veel kwakkel. Vaak verkouden en moeïg en zo.

Ik denk dat ik, wellicht mede door het gebrek aan fruit, (vit. C?) komt.

Aangezien ik nu wel weer heel ambitieus kan gaan roepen nu toch heus fruit te gaan eten, weet ik zeker dat dat toch niet gebeurd.

Nu wil ik toch proberen om mijn weerstand op te krikken en ik dacht aan het gebruik van floradix. Ik kreeg het ook na mijn bevallingen om mijn weerstand weer op te peppen en ik had het plan om dat nu weer op die manier te proberen. En dan maar gewoon standaard floradix te drinken/slikken.

Idee? of hebben jullie andere tips voor me?

Shakes van fruit maken e.d. heeft ook geen enkele zin bij mij…

vitamine c bruistablet 1000 mg

herkenbaar, ik ben ook een slechte fruiteter. ik koop nu wel vaak van die verse sappen bij de AH, die in die glazen flessen. Stuk duurder, maar die vind ik wel lekker.

ik merk wel, als het weer schooltijd is, dan eet ik beter fruit omdat ik dan meer in mijn ritme weer zit. in vakanties en weekenden…dan denk ik er vaak ook niet aan

Gebrek aan fruit is voor mij niet aan de orde, sommige dagen eet ik gerust 4 á 5 stuks.

‘Grappig’ om te lezen dat anderen het er gewoon niet in krijgen. :wink:

Ik zou inderdaad een tablet/bruistablet vit C nemen.

In principe krijg je van de rest genoeg binnen, dus hoef je alleen dat deel aan te vullen.

Je zou ook Echinaforce (eventueel is er ook een combi met vit C) kunnen nemen.

Een multipreparaat is in jouw geval niet nodig en floradix is een ijzerpreparaat. Dat geeft alleen ondersteuning tijdens menstruatie, lijnen, borstvoeding en na de bevalling.

Voor jou denk ik niet dat het nu iets toevoegt.

Verder kun je inderdaad ook aan de verse sapjes en smoothies maar ik weet niet of je die wel lust.

ik heb jaren een fruit allergie gehad (gelukkig kan ik nu wel weer bijna alle soorten fruit eten), waardoor ik dus ook nooit fruit at.

ik kocht vooral sapjes ook van appelsientje daar zit ook vit.C in. En verder goed kijken op producten die extra vit. C ergens in stoppen.

Echinaforce helpt in elk geval de weerstand verhogen dus zou idd ook een optie zijn.

Je hebt ook gewoon tabletten 1000 mg bij de DA die kan je ook nemen,., Teveel aan vit. C plas je toch weer uit… Eten of drinken is waarschijnlijk toch geen optie :wink:

Je hebt ook van die knijp-fruit-achtige-dingetjes :mrgreen:

In het ene merk zit iets meer suiker dan in het andere merk, maar meestal zit er best wat fruit in verwerkt (en de vitamines staan ook op de verpakking vermeld).

Bij mij werkt het in ieder geval…

Ik hoor iedereen hier roepen dat je vooral je vitamine c moet aanvullen als je geen fruit eet, maar weet je wel hoeveel er van deze vit. in groentes zit?!

Paprika’s, rode kool, witte kool, groene kool, veldsla, peterselie, broccoli, venkel en spruitjes zijn vitamine C-bommen. Maar ook asperges, tomaten, aubergines, spinazie, bieslook, waterkers, kervel, champignons, Chinese kool, knolselderij, prei, raapjes, radijsjes en paksoi zijn interessante leveranciers (ze bevatten allemaal meer dan 9 mg vitamine C per portie van 100 g).

Dit stukje heb ik zo van internet geplukt. Heb ik dus niet zelf verzonnen. (Ik kan veel maar dat niet. :wink: ) Staar je dus niet blind op die ene vitamine. Fruit bevat veel stoffen die je vooral uit het fruit zelf haalt en niet te vervangen zijn door een pilletje.

In principe moet je 200 gram groente en 200 gram fruit per dag eten. Als je geen fruit eet, kun je dat, zoals hierboven geschreven wordt prima vervangen door verschillende soorten groenten, maar dan moet je er dus voor zorgen dat je per dag 400 gram groente binnen krijgt. Bijvoorbeeld rauwe worteltjes, tomaten, paprika tussendoor of op brood eten.

Mijn zus heeft een allergie voor bijna alle fruit en neemt iedere dag een flesje knorr vie. Dat zou moeten volstaan voor 2 stuks fruit.

Wij zijn ook slechte fruiteters… ik vind het wel lekker, maar ja … vaak is de ‘bite’

die mij tegenstaat.

Wij hebben sinds ruim een maand een sapmachine :thumbup:

(van philips)

We maken nu gemiddeld 4x per week de heerlijkste sappen met allerlei soorten fruit. JamJam. Er ligt nu een ananas klaar…

Op andere dagen eet ik gewoon een appeltje, banaan e.d.

Zelfs ml, echt de slechtste fruiteter ooit, vindt het heerlijk en is vaak de eerste die

zegt dat we een sapje moeten maken. En ons Olijvenkindje drinkt er ook heerlijk van.

Ik wil nog steeds groentesappen gaan proberen… maar ja vind dat best

weer een stap verder.

hier is juul ook nog veel verkouden hoor, ondanks dat ze veel fruit eet. Ze krijgt overigens ook nog zo bere-kauwtabelt erbij.

@cees77 wrote:

Mijn zus heeft een allergie voor bijna alle fruit en neemt iedere dag een flesje knorr vie. Dat zou moeten volstaan voor 2 stuks fruit.

Ik las vandaag toevallig op nu.nl dat knorr vie is genomineerd voor “het gouden windei”. Oftewel, het maakt de beloftes absoluut niet waar. Jammer voor alle mensen die zo aan hun fruit dachten te komen :frowning:

Ik vind het zo gek dat als je allergisch bent voor fruit, je wel zo’n flesje achterover kunt slaan. Ik las dit ook in een bericht eerder in dit topic. Dan moet daar dus maar net niet inzitten waar je allergisch voor bent? Zal wel dan… :think:

Ik vind het ook altijd zo gek als mensen zeggen dat ze geen fruit of groente lusten…

Het is een verzamelnaam en er zijn zoveel verschillende soorten fruit qua smaak en structuur.

Ik begrijp dat niet dat je gewoon alles niet lust of niet wil eten…

Maar goed, als antwoord, ik zou dus ook voedingssuplementen gaan slikken… 8)

:slight_smile:

@Kroes wrote:

Wij zijn ook slechte fruiteters… ik vind het wel lekker, maar ja … vaak is de ‘bite’

die mij tegenstaat.

Wij hebben sinds ruim een maand een sapmachine :thumbup:

(van philips)

We maken nu gemiddeld 4x per week de heerlijkste sappen met allerlei soorten fruit. JamJam. Er ligt nu een ananas klaar…

Op andere dagen eet ik gewoon een appeltje, banaan e.d.

Zelfs ml, echt de slechtste fruiteter ooit, vindt het heerlijk en is vaak de eerste die

zegt dat we een sapje moeten maken. En ons Olijvenkindje drinkt er ook heerlijk van.

Ik wil nog steeds groentesappen gaan proberen… maar ja vind dat best

weer een stap verder.

Dat klinkt mij ook wel goed :thumbup: .

Ik ben ook zooooo’n slechte fruiteter.

Maar verse sapjes ben ik wel dol op, heerlijk. Ik heb alleen zo’n hand pers en een staafmixer en dan vind ik het vaak weer zo’n gedoe (echt erg, haha).

Maar daar kun je de stukjes gewoon in knikkeren en dan wordt het tot sap gemixt/gemalen?

Jep, ik doe er gewoon hele peren in en hele appels. Alleen groot fruit moet

je in stukken snijden.

Sinaasappelen en ananas e.d. moet je wel schillen. (zie topic van Madre in aan de keukentafel)

Tomaat is ook fruit officieel geloof ik Marion :wink: maareuh Floradix is wel een boost voor je gezondheid maar teveel ijzer wil je ws ook niet. Het merk wat Floradix op de markt zet (Salus oid heet het) heeft ook een multivitamine vloeibaar. Mijn VK raadde me dat eens aan en ik moet het nog steeds gaan halen. Ws zou dat eerder een optie zijn voor je. De vezels etc haal jij wel uit je groenteconsumptie hoor! :thumbup:

ik ben allergies voor meerdere soorten fruit… ( maar als het verwerkt is in iets, dan is het meestal gekookt waardoor het stofje waar ik op reageer weg is …simpel gezegd)

en lust gewoon veel fruit niet…

oftewel ik ben geen fruit eter…

maar ik slik daarvoor in plaats geen vit. pillen hoor…

dat heeft geen zin…

smoothies ed is leuk voor een weekje daarna doe je dat niet meer…

de vitamientjes haal ik uit mijn groenten en vlees…

lust je wel rauwkost??? dan eet je toch gewoon wat vaker tussendoor een bakje rauwkost…

wat sla, tomaatjes, wortel, uitje… dat soort dingen…

hier ook geen fruiteter… ik vind het niet vies, ben ook niet allergisch (nouja, wel voor kiwi en dan zelfs als het is verwerkt) maar ik weet niet… t zit gewoon niet in mijn systeem…

Toch ben ik nog nooit wezen kijken naar alternatieven.

Ik drink s’ ochtends een glas sinaasappelsap met vruchtvlees en dat is alvast een 1/2 stuk fruit.

Ik eet graag appelstroop met kaas, dus appelstroop voldoet ook aan een deel fruitvoorzieninig.

We eten dagelijks wel komkommersalade bij de warme maaltijd en daar gaan eigelijk altijd mandarijntjes op sap doorheen of perziken.

En ik mag nu wel weer graag aardbeien eten, doe ik dan lekker door de yoghurt en de rest van t jaar haal ik van die doosjes bevroren frambozen en bessen en doe dat door de yoghurt.

Dus echt te kort komen doe ik denk ik niet.

Als je weerstand laag is dan heeft dat vaak wel een gevolg in veel meer.

Vitamine D en B12 zijn veel belangrijker.

Ik zou dus mijn weerstand eerder een vitamine B complex boost geven.

biergisttabletten of een goede multi B. :thumbup: