Vervangin voor fruit

oh en op zondag maak ik altijd een grote schaal fruitsalade.

Daar gaan dan een paar bananen in plakjes in, een paar appelen, wat peren, wat aardbeien, wat perziken uit blik en vaak ook nog wel blokjes komkommer en dan op een mengelmoes van sap uit het blik, citroensap, scheutje sinaasappelsap en wat limonadesiroop.

Daar eten we dan met zijn allen van en het is al jaren een dikke hit. De kids eten zo 2 schaaltjes leeg, manlief vind het ook heerlijk en zelfs ik vind dat wel echt een lekkernij.

Ik doe dat gewoon altijd op zondag en vond het al heel wat als ik dat in mijn systeem kreeg. Maar fruit is zo wel zo lekker dat het echt een traditie voor zondag is geworden.

Eet je toch ook wat fruit af en toe. :wink:

ha ha…

Zeg je dat je weinig fruit eet en daarna een heel verhaal waarvan ik denk, goh die eet netjes fruit per week…

Colle, het heeft wel nut om suplementen te nemen als je amper fruit eet hoor.

Ik eet geen fruit zoals mijn kinderen dat doen.

Ik zal niet gauw een appel of banaan pakken en zo oppeuzelen.

Maar door standaard fruit te drinken, klein rood fruit door mijn toetje te doen en appelstroop te eten, kom je toch alweer aan een portie van…

En in t weekend eet ik idd wel fruit.

Maar echt zo een appel mee of een banaan zo of een peer… nee dat doe ik dus niet… :shifty:

Marion, ik heb voor jou dé oplossing. Iets wat ik al jaren drink :

Coolbest Vitaday

Kijk maar eens op de site van Coolbest voor de voedingswaarde.

Je kan ook dingen van fruit maken zoals ijsjes of smoothies. Druiven kan je pureren en in ijsbakjes invriezen. Smoothie kan je echt van bijna elk fruit wel maken. Ik doe weleens wat sinaasappelsap uit een pak in de blender, doe daar twee geschilde bananen, een geschilde kiwi bij en blend dat. Jammie. Of een halve liter yoghurt met allerlei vruchten en een scheut roosvicee als er veel zure vruchten zoals kiwi inzitten er doorheen. Verder kan je een appel raspen op brood, banaan prakken op brood, avocadoplakjes op brood. En wat dacht je van met warme dagen als toetje een stuk watermeloen?