Elke dag doen we de keuken en doekje over de tafels.
Stofzuigen elke dag als we vrij zijn, dit is vaak woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
Was doe ik op woensdag en in het weekend wassen, opvouwen wanneer het droog is door de week.
Op vrijdag dweilen we.
Bovenverdieping stofzuigen in het weekend + 1x in de 2 weken dweilen.
Badkamer in het weekend
Bed verschonen in het weekend
Wc uitgebreid in het weekend, en door de week ff doekje erover 2x ongeveer.
Afstoffen doe ik op woensdags en boven in het weekend.<br /> <br /> De klusjes zoals ramen lappen, koelkast schoonmaken, keuken kastjes van binnen pak ik mee als ik vind dat ze er aan toe zijn.<br /> <br /> Ben wel benieuwd naar hoe jullie dat doen, ik moet erbij zeggen dat we beide 32 uur werken en dus zo
n structuur in het huishouden wel nodig hebben om het net en schoon te houden.
Ik werk 3 dagen, vriend 5 dagen.
Ik doe op woensdag de boodschappen
Op woensdag wapper ik beneden de boel schoon
Op vrijdag de boel boven
De was houd ik bij, dus elke avond ff een machine erdoor.
Wc doe ik op de dagen dat we thuis zijn.
Stofuigen idem
Douche idem.
doekje over de tafels idem
Bedden op zondag
In het weekend stap ik onder de douche, loop daarna mn rondje was, stofzuiger en wc en ben de rest van de dag klaar.
Ramen wassen als ik zin heb, tuin in de avond.
Ik maak me niet te druk, het loopt goed, in het weekend hebben we genoeg tijd om samen leuke dingen te doen en niet dat dan nog alles moet. Heb er geen moeite mee dat het meeste werk bij mij ligt, ik werk het minste dus vind het niet meer dan normaal dat ik het meeste doe in huis. Mn vriend is daarintegen niet te beroerd om te helpen in het weekend.
Wij verdelen het 50/50 maar moet man weleens achter zijn kont aanzitten.
Boodschappen doe ik op zaterdag of op vrijdags als ik zaterdag
s moet werken.
ik zit vriend niet achter zn kont aan, kost me onnodig energie.
En de tijd die ik besteed aan hem achter zn kont aan zitten had ik de wc al klaar kunnen hebben bijv.
Ik ga uit van inzet aan beide kanten, zo doe ik bijv weinig aan klusjes in en om het huis en hij daarin meer dus dan kun je wel weer spreken van 50/50.
Hier gaat het niet op de weegschaal.
Ik heb geen schema.
Ben een thuismama, en ik doe het gewoon als ik tijd heb en zin heb :mrgreen:
@romata wrote:
Ik heb geen schema.
ik werk 32u, maar ook alleen als ik zin heb

Beneden wel bijna elke dag ff stofzuigen of borstelen nu L.othar rondkruipt :oops:
elke dag: zuigen, en ik probeer ook te dweilen, kan niet tegen vieze vloer met spelende kinderen op de vloer,
dagelijks dan tafel afnemen, meteen neem ik de kleine tafeltjes in de kamer mee. plus wc zodat hij daarna in de wasmand beland.
verder weinig regelmaat. Ik probeer vanaf vandaag dagelijks een was te draaien, te hangen en dan de vorige op te vouwen en op te ruimen.
Huishouden levert hier veel frustratie op :? doe eigenlijk alles zelf, ondanks dat ik ook vast voor 11 uur werk en daarna vaak nog twee tot drie dagen inval voor de klas.
Welk schema? Hihi!
Stofzuigen vaak twee keer per dag, twee kinderen en een harende hond… Afwassen, wanneer er afwas staat. WC wanneer mijn man daar zin in heeft (Daar hou ik niet van, kan niet tegen chloor). Wassen, elke dag, anders kom ik nooit door alle was heen. Dweilen, nooit, ik heb mn dweil een half jaar geleden weggegooid omdat hij groen zag en nog steeds geen nieuwe gekocht). Afstoffen, wanneer er stof ligt…
Vergeet ik nog iets, haha…
@Zeemeermin wrote:
Het beddegoed verschoon ik elke week als manlief thuis is, ben ik alleen (manlief is zeevarend) dan ligt het er wel eens 1,5 a 2 weken op. Ben ik nu een smeerpoets? Hahaha :mrgreen: !
Ik verschoon onze bedden altijd om de week :oops:
Mijn schema is dat op woensdag onze huishoudelijke hulp komt De rest van de week doen we alleen wat nodig is, maar zonder schema.
Ik ben ook verwend met huishoudelijke hulp die echt wonderen verricht in 3 uur.
Voor de rest is het een kwestie van een beetje bijhouden.
Toiletten doet de hulp grondig (ook de tegeltjes, deur, lichtschakelaar e.d.) zelf doe ik er even een doekje langs wanneer dat nodig is.
Stofzuigen doe ik dagelijks maar alleen beneden. Verder de tafels afnemen zo’n 100x per dag :roll: . Maar dat is een minuutje werk.
En dan die everlasting laundry… daar komt nooit een eind aan.
Ik heb geluk dat ik een huishoudelijk hulp heb en zij komt elke maandag voor 3 uurtjes. Ze doet dan de bovenetages stofzuigen, de strijk wegwerken, de wc’s en wastafels schoonmaken en als er nog tijd is dan nog een klusje (o.a. douche, ramen zemen) die ik minder leuk vind.
Maandag en woensdag zijn mijn vrije dagen en dan doe ik vaak stofzuigen.
Op donderdag en vrijdag werk ik hele dagen, maar ik ga thuis lunchen en ben dan van 13.10 tot 13.50 thuis. Ik zet dan tijdens mijn lunchpauze een was aan en deze stop ik dan in de droger als ik klaar ben met werken. Op zaterdag en zondag doe ik dan vaak nog 1 of 2 wasjes, zodat alle kleding weer schoon is en op maandag gestreken kan worden en we er weer een week mee vooruit kunnen.
Op donderdag en vrijdag ben ik om 17.15 thuis en de kids haal ik vaak pas rond 18.00/18.15 op, zodat ik nog even tijd heb om huishoudelijke klusjes te doen, zoals bedden verschonen in de week van de grijze container (makkelijk onthouden voor mij) of stofzuigen en dweilen of wasgoed opvouwen.
Op zaterdag doet mijn man de plantjes water geven en kasten e.d. afstoffen.
De eettafel afnemen doe ik na elke maaltijd. De afwasmachine inladen doe ik na elke maaltijd. Als we 's avonds naar bed gaan dan doe ik onze mokken/glazen afruimen en in de afwasmachine en als deze vol is dan zet ik hem aan. Daarna nog even de salontafel afnemen.
Op de wc ligt een pak vochtige schoonmaakdoekjes en daar neem ik elke dag even de wc mee af.
Ik werk trouwens 21 uur (2 hele dagen en 1 halve dag) en mijn man normaal 36 uur (4 dagen van 9 uur) maar zit op dit moment voor ongeveer 50% in de ziektewet.
Ik heb ook niet echt een schema.
Ik werk de ene week 3 middagen en de andere week 4.
Ben elke woensdag vrij, maar sinds ik zwanger ben is dit mijn rustdag. Dan slaap ik veel en denk ik om mezelf en doe alleen dan wat boodschappen maar dat vind ik gewoon leuk om te doen.
Op maandag, woensdag en vrijdag doe ik boodschappen.
Stofzuigen/soppen/dweilen beneden doe ik wanneer het weer nodig is en dat doe ik dan op een dag dat ik 's middags moet werken.
Boven stofzuigen doe ik geregeld op donderdag maar dat komt meer omdat hub op donderdagmiddag na zijn werk de badkamer en wc’s schoonmaakt.
Hub werkt wel met een schema anders issie van de leg :lol:
Donderdagmiddag dus de badkamer en wc’s en vrijdagavond (in de herfst en winter) wast hij en hangt hij allesop. Met mooi weer wast hij zaterdagochtend zodat het buiten kan hangen.
Ik haal het er dan weer af, vouw het op en leg het in de kast.
Dus alles word wel een keer gedaan iedere week maar heb voor sommige dingen niet echt vaste dagen.
Hub doet nu wel meer in het huishouden. In het begin van de zwangerschap was ik misselijk en niet vooruit te branden. Dan deed hij veel en ik hielp mee :oops: Nu doe ik steeds meer alles wat ik normaal ook deed. Maar hub is een man die sowieso wel meehelpt.
Hier ook geen regelmaat, omdat ik ook niet regelmatig werk. Ik werk 3 dagen, mijn man 5 dagen voor een baas en daarnaast wat avonden en op zaterdag voor zijn bedrijf. Dus ik doe alles in huis, omdat ik veel minder uur werk. Alleen in het weekend zuigt hij wel eens en hij ruimt bijna elke ochtend de vaatwasser uit.
In ons vorige huis deed ik op 1 dag in de week alles in 1 keer, beneden alles stoffen, zuigen, schoonmaken enzo, en boven ook.
In dit huis is dat geen doen meer, met 2 kinderen erbij, dus doe ik het in 2 keer. Nu ik nog verlof heb doe ik het gewoon als ik zin heb, als ik werk op de 2 dagen die over zijn.
Daarnaast doe ik op maandag boodschappen, elke week de bedden verschonen, om de dag ongeveer de was (ligt eraan wat voor weer het wordt, als het lekker weer wordt dan doe ik er meteen 3, zodat alles buiten kan hangen), strijken eens per week op een avond. En zuigen ook om de dag ofzo.
uhmm schema kun je dat eten? :oops:
8) Ik doe iets meer dan m’n mannetje in het huishouden.
Op dit moment is het gewoon dweilen met de kraan open, probeer wel te zuigen en de wc bij te houden. Verder doe ik op dit moment erg weinig. :oops:
@romata wrote:
Ik heb geen schema.
Hier ook een thuismama, maar wel een schema.
Bijna elke dag stofzuigen en op zobdag/maandag de hele bovenverdieping.
Maandag en donderdag de wc schoonmaken & dweilen, trap, douche.
Probeer 1 keer in de week alles te dweilen.
Ik was 1 x in de 2 dagen, als de mand vol is.
En eigenlijk moet ik zeggen dat ik alles doe, afwassen doen we af en toe samen en mijn man stofzuigt 1 keer in de week en das op zondag

En een 1 keer in de 2 weken neem ik de vensterbanken mee, stof af.
En als ik vind dat de kastjes vies zijn of de koelkast dan neem ik die ook mee.
@Kwakje wrote:
uhmm schema kun je dat eten? :oops:
8) Ik doe iets meer dan m’n mannetje in het huishouden.
Op dit moment is het gewoon dweilen met de kraan open, probeer wel te zuigen en de wc bij te houden. Verder doe ik op dit moment erg weinig. :oops:
Joh, de kraamverzrogster komt straks wel alles schoonmaken :mrgreen:

De kraamverzorgster die komt zal het waarschijnlijk wel doen… M’n moeder vindt het niet erg als ze het moet doen, maar dat doet ze na de kraamweek. :mrgreen:
Ik had net een beetje een schema gevonden, toen werd het zomervakantie!!
En nu gaat Benthe ook naar school, behalve de vrijdag…
Op het moment superdruk met een opdracht van eigen bedrijf, doe ik gewoon thuis…
En volgende week gaan we weer een schema bedenken hoe we het gaan aanpakken…
Lees mee, mischien loopt er wel iemand een schema die mij past…
Wat wassen de meeste vaak, wij zijn met 2 volwassen en 1 kind maar ik hoef gelukkig niet om de dag te wassen.
Spaar het op zodat ik dan op woensdag en in het weekend,
1 zwarte was heb, 1 60-95graden was en dan nog lichte was en bonte was, dus totaal ongeveer 8 wassen per week. (wel wasmachine met inhoud van 7kg)
Ik heb trouwens een schema wel nodig anders ga ik achter de feiten aanlopen, en man heeft dat ook.
Ik maak ook vaak een lijstje met wat ik gedaan wil hebben die dag, doe ik op mijn werk ook altijd :oops: dat vind ik het beste werken.
Wisje, kan je je schema van voor de vakantie niet voort zetten? als dat werkte, denk dat het toch voor iedereen persoonlijk is wat werkt.
De reden dat ik mijn man wel achter de broek aan moet zitten is dat hij van huis uit niks gewend is om te doen, en hij is vrij gemakkelijk en snel tevreden, dus dan doet hij de keuken maar bijv weer niet even het gasfornuis goed schoon of allemaal troep in de gootsteen laten zitten dat soort dingen.