Nee, gaat helaas niet lukken, want ik werk nu op maandag buitenshuis en dat was mijn poetsdag…
denk ik nu dinsdagochtend de woonkamer grote beurt geef en op vrijdag de slaapkamers…
Moet nog even kijken hoe het gaat uitkomen…
@angelbaby wrote:
Mijn schema is dat op woensdag onze huishoudelijke hulp komtDe rest van de week doen we alleen wat nodig is, maar zonder schema.
hier ook, maar dan op dinsdag!
maandag zorg ik dat alles opgeruimd en aan kant is.
de wasmachine draait elke nacht, en elke ochtend haal in droge was van de lijn en hang ik de natte weer op
Ik maak wel vaak schema’s maar houd me er nooit aan, dus tsja. Ik doe uiteindelijk gewoon wat nodig is eigenlijk. Zit totaal geen structuur in hier :oops:
ik heb een ‘strak’ schema.
Iedere dag de vloer stofzuigen of vegen, aanrecht en wastafels na gebruik schoonmaken (droog en zonder haren)
doekje over de wc doe ik ook eigenlijk iedere dag, maar niet uitgebreid.
maandag woensdag en vrijdagochtend stofzuig ik boven, doe ik de wc’s indien nodig (sop ze maar 1 keer per week echt helemaal uit, maar met de meiden die er wel eens onderdoor plassen moet het tegenwoordig vaker )
dinsdag, donderdag en zaterdagavond wordt er hier beneden gedweild.
verder haal ik 1 keer in de week een doekje over alles waar stof op kan liggen in de woonkamer zoals kastjes en vensterbanken. De hoge kast doe ik wat minder vaak want dat zie je toch niet :lol:
tafels en stoelen gaan bijna iedere dag wel mee met de sop-ronde.
ramen zemen, boven dweilen, zolder stofzuigen en dat soort grote/minder belangrijke klussen doe ik als ik zin heb. waar we leven moet het schoon zijn en het liefst stofvrij, ik kan slecht tegen vieze vloeren en stof op de meubels :shifty: en het is zo gebeurd. Besteed iedere ochtend maximaal 1 uur aan het huishouden en savonds ook maximaal 1 uur (eerder 15 tot 30 minuten).
Vind na het eten de tafel afnemen en het aanrecht niet meer dan normaal, vind ik niet eens echt bij het huishouden horen (oke tis schoonmaken, maar het gaat in 1 moeite door, zonder dat het tijd kost of dat je er erg in hebt)
Ik heb geen superstrak schema, wel een aantal vaste dingen, maar voor de rest doe ik maar wat.
Elke dag beneden stofzuigen, behalve de 2 dagen dat hier niemand is ivm werk en school. Bij het stofzuigen stof ik ook meteen het een en ander aan meubels en vensterbanken, dat doe ik met het zachte stofborsteltje van de stofzuiger. Ik denk dat ik zo gedurende de week alles wel een keer op die manier stof, maar daar let ik niet heel precies op. Verder is het de bedoeling dat manlief elke week dweilt, maar dat komt er niet altijd van. De wc’s doe ik of manlief om de dag.
Wassen doe ik zoveel mogelijk in het weekend, dan was ik wel 4 of 5 wassen weg. De rest van de week was ik dan nog 1 of 2 keer, doe ik 's nachts en dan hang ik het 's morgens meteen op. En de was vouwen is dus vaak op zondagavond of maandag. De strijk mik ik op een stoel in de bijkeuken en dan is het de bedoeling dat mijn man dat een keer strijkt :mrgreen:
En de rest doe ik maar wat, net wanneer het nodig is, of wanneer ik er zin in heb, of wanneer ik echt moet van mezelf of …
Allereerst, wat knap zoveel werken en dan het zo netjes op orde houden!
@Sennapen wrote:
@Kwakje wrote:uhmm schema kun je dat eten? :oops:
8) Ik doe iets meer dan m’n mannetje in het huishouden.
Op dit moment is het gewoon dweilen met de kraan open, probeer wel te zuigen en de wc bij te houden. Verder doe ik op dit moment erg weinig. :oops:
Joh, de kraamverzrogster komt straks wel alles schoonmaken :mrgreen:… behalve de ramen, want die mocht ze bij ons ook niet doen :lol:
![]()
Hier heel herkenbaar, ik doe mijn best maaruhm :oops:
Vriend zei ook, ach dadelijk komt de kraamhulp en dan blinkt het huis weer als nooit tevoren :lol:
@Noekie wrote:
Ik maak wel vaak schema’s maar houd me er nooit aan, dus tsja. Ik doe uiteindelijk gewoon wat nodig is eigenlijk. Zit totaal geen structuur in hier :oops:
Foei noekie toch, in het kader van je werk moet je het toch wel netjes houden he

een schoon huis is een bewijs van een verspild leven… :lol:
Nee, zonder gekheid, ik word echt gillend gek als mijn huis versmeerd of enorm verrommeld. Voor mij gaat het niet op om de boel de boel te laten, dan loopt mijn hoofd over van alles wat ik van mezelf nog “moet doen”
Dus ik hou me ook behoorlijk aan een soort van schema.
Elke morgen is het dus van zolder naar tussenverdieping de ramen los, bedden openslaan, was verzamelen en losse rommels even opbergen.
Beneden de restantjes schone vaat opbergen, evt vlees eruit halen voor het diner, een doekje over de tafels en het aanrecht (en dan dus eerst opruimen wat daar nog ligt). Bezem door de keuken en dan even naar de badkamer, washandje over de wastafels en daarna even over de wc bril boven en beneden en dan gaat hij direct bij de kookwas.
Als ik dan toch in de wc ben, spuit ik was dagelijkse wc reiniger in de wc en haal de borstel er even door. Met 4 kinderen moet dat echt wel dagelijks.
Verder doe ik dagelijks 1 of 2 wassen en soms zet ik wat in de week op handwas, maar probeer de was gereduceerd te houden tot max een halve mand.
Er is dus ook elke morgen wel een alweer droge was die gevouwen moet en in de kast. Strijk spaar ik apart op en doe ik op zondag en maandagavond voor de tv.
stofzuigen doe ik elke dag om 20.00 uur nog even en dweilen doe ik de keuken (8 vierkante meter ofzo) elke 2 dagen. De woonkamer en gang in fases zo ongeveer 1ns per 3 weken. Bovenverdieping ook 1ns per 3 weken.
Op dinsdag probeer ik steeds een kamer van het huis grondig te doen, na een week of 7 is dan alles een keer weer grondig gedaan en begint de cyclus weer opnieuw en met grondig bedoel ik dan… plinten, ramen van binnen, deuren/stijlen/krukken/lichtknoppen de bovenkanten van kasten en deuren van kasten enz…
Woensdag heb ik alleen de ochtend en doe ik vaak wat boodschappen.
Donderdag is mijn poetsdag, dan komt mijn moeder en terwijl zij me helpt, op de kinderen let enz… doe ik van zolder naar beneden van alles in huis en sowieso elke donderdag de badkamer, inclusief een dweilbeurt en het trappenhuis (stofzuigen en een doek erover)
Vrijdag is mijn keukendag… dan doe ik naast mijn ochtendritueel en wat was enzo ook altijd “iets” in de keuken. Een paar kastjes van binnen en buiten, wat frontjes, een apparaat tot het weer glimt enz.
Op deze manier houd ik het hier heel behoorlijk bij en tussen de bedrijven door ruim ik dan ook nog wel eens de garage op en doe de tuin.
Zaterdag is boodschappendag en wasdag (alles wegwassen wat er dan nog ligt) en zondag doe ik alleen strijk aan het eind van de dag.
oh en bedden verschonen doe ik hier ook op donderdag en dan de 1ne week ons bed en die van Niek en de andere week die van de bedden op de tussenverdieping. Mijn man haalt om en om dan de bedden af nog voor hij naar zijn werk gaat en ik hoef het dan enkel maar op te maken als ik zover ben.
Hier ligt beddengoed dus ook 2 weken op bed.
Bij Peter doe ik nog wel eens een schone onderhoes op bed n 1 week, hij zweet nogal. Maar dekbedhoes dus 14 dagen.
Suus proberen we dat ook, maar ook zij krijgt vaak toch na 4 dagen alweer een schone onderhoes (neuzebellen en kwijl…) en haar slaapzak gaat vaker in de was… gelijk met haar pyama eigelijk… :think:
Ik ben op maandag vrij en dan doe ik het hele huis. Stoffen, stofzuigen, badkamer en wc beneden, dweilen als het nodig is, ramen als het nodig is. Daarna de boodschappen. Toiletten tussendoor nog een paar keer per weer een doekje erover, maar niet dagelijks. Toilet beneden wordt sommige dagen amper gebruikt.
Op woensdag poets ik bij mij broer. Doe ik hetzelfde ls thuis. Alles in een keer.
Ik heb weinig structuur in het huishouden. Dat wil zeggen, er wordt wel elke dag een stofzuiger door het huis gehaald en gekookt. Maar de overige klussen gebeuren wanneer ik daar tijd en zin :liar: in heb! In elk geval wordt er 1 keer in de week overal gestoft en krijgen de wc en badkamer een beurt. Meestal verdeel ik de taken over maandagmorgen, dinsdag en donderdag. Woensdag en vrijdag werk ik. In het weekend doe ik weinig, dan geniet ik van mijn vrije tijd.
Wasjes draai ik meestal 's avonds en strijken doe ik meestal ook nadat Lars op bed ligt.
De ramen was ik eens in de 3 maanden :oops: ! Buiten doet de glazenwasser dat. Wat een uitkomst!
Het beddegoed verschoon ik elke week als manlief thuis is, ben ik alleen (manlief is zeevarend) dan ligt het er wel eens 1,5 a 2 weken op. Ben ik nu een smeerpoets? Hahaha :mrgreen: !
Mijn man is 2 weken in de maand aan boord en dus doe ik dan alles alleen. Is hij weer thuis dan helpt hij me mee. Hij kan zelfs beter strijken dan mij :dance: !!
@sassie1980 wrote:
@Zeemeermin wrote:Het beddegoed verschoon ik elke week als manlief thuis is, ben ik alleen (manlief is zeevarend) dan ligt het er wel eens 1,5 a 2 weken op. Ben ik nu een smeerpoets? Hahaha :mrgreen: !
Ik verschoon onze bedden altijd om de week :oops:
Dan ben jij nu de smeerpoets hahaha :mrgreen: :lol: ! Grapjeeeee!