verstopping tijdens de zwangerschap

hoiii

altijd al lastige darmen gehad met als gevolg regelmatig wat laxerends gebruiken maar hoe zit dat nu als je zwangerbent?

wat werkt laxeerend… en wat mag je absoluut niet slikken nu?

ik heb ook echt enorm last van verstopping sinds ik zwanger ben. de grote boodschap is al een bevalling opzich pfff. het werkt zoooooo traag allemaal.

hier werkt een yakult sochtends erg goed. verder alleen bruin brood ,peperkoek, muesli, veel fruit , veel drinken en regelmatig bewegen. dan is het hier een stuk beter.

IK heb er ook last van! Toen ik nog niet zwanger was ook altijd in de tweede helft van de cyclus. Het enige wat bij mij helpt en wat mag als je zwanger bent is lijnzaad en op recept lactulose. De lijnzaad helpt het beste als je het eet met biogarde roer. Ik neem 's morgens een bakje biogarde en twee lepels (gebroken) lijnzaad als het heel erg is en als onderhoudsdosis één lepel lijnzaad.

Sterkte ermee!!

tis hier zo erg dat ik al een week niet kan en heb vandaag echt super veel krampen… en op de weeg schaal was het al te merken 3 kilo in drie dgn… maar lactulose? mag dat echt wel? want dan zou ik eventueel ook laxeer tbletjes in kunnen nemen toch?

kan vanwege een maagbandje namelijk geen brood etc eten

Nee laxeer tabletjes (tenminste de meeste) mogen niet. Lactulose mag echt, het is een drankje en zelfs babies mogen het. Als ik jou was zou ik de huisarts even opbellen. Des te eerder ben je eraf. :hug:

ka je het alleen op recept krijgen dan?

Ja volgens mij wel.

Floradix, kruiden-elixer!!Echt :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@~Claudia28~ wrote:

Floradix, kruiden-elixer!!Echt :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Of de tabletjes, die zijn niet :sick: Maar Floradix is echt een

SUPER tip !! Heeft bij mij ook wonderen gedaan !!!

Ik at me suf aan de tomaten en gedroogde pruimen.

En die eet ik nu nog wel eens als ik weer eens moeite heb met poepen.

Miranda, hoe is het nu??

ik heb net mee eerste portie lactulose siroop in genomen de maximale dodering van 30 ml… heb er wel een dubbel gevoel bij hoor ben zo bang dat het toch kwaad kan ondanks dat er staat van niet in de bijsluiter

Het kan echt geen kwaad!!! Helaas werkt het niet zo snel. Je kan voor je gaat slapen nog een dosis nemen. Morgenochtend een glas lauw water op nuchtere maag nemen en hopen dat het er uit komt! Warmte op je buik wil ook wel helpen.

Sterkte!!! :hug:

Ik weet niet of je cruesli mag, omdat je geen brood mag?

Hier ook behoorlijke verstopping door ijzerpillen/zwangerschap enz., glas lauw water op je nuchtere maag doet wat, inderdaad gebroken lijnzaad door je cruesli (en dan 2 lepels, kan geen kwaad) en 's avonds paar gedroogde gewelde pruimen (stuk of drie). Gaf bij mij zeker resultaat, op natuurlijke basis!

Succes ermee…

Ik heb tijdens mijn zwangerschap elke dag een glas roosvicee laxo gedronken. Heb normaal ook veel last van mijn darmen en verstopping.

gisteren die dosis ingenomen 2 uur later giga krampen werd er echt misselijk van iedere keer op de wc gekeken of ik geen bloed verloor ben om 9 uur me bed in gegaan en gaan slapen… met als resultaat vanochtend krampen weg maar nog niet naar de wc

dus net een nieuwe dosis ingenomen… maar snap niet waar die krampen vandaan kwamen maak me wel zorgen:-(

ik mag wel brood hoor maar dingen zoals brood en cruslie kan ik niet eten vanwege een maagbandje… dan komt het er zeker weer uit … :_(

inmiddels ook de siroop lao gehaald en … hoeveel glazen moet je daarvan drinken?

neem aan dat het nu zo langzamerhand wel mag gaan werken toch?

nou moet vanmiddag naar de ha kijken wat die zegt

en gaat het al een beetje?

Bij mij werkt yakult echt goed… en merk het ook heb het nou al een paar dagen niet meer gebruikt (vergeet het steeds te halen als ik in de winkel ben)

XxX

toen ik er zo’n last van had at ik elke ochtend 3 gedroogde pruimen met een glas bijna warm water…gegarandeert dat je een half uur later op de toilet zit :thumbup: en dat zonder spul van de apotheek :mrgreen:

net terug van de huisarts en 2 clismas gehad…

de lactulose mag ik hierna niet gebruiken om het bij te houden want schijnt tog niet goed te wezen… hoop dat de clisma ff helpt

die yakult zijn die speciaal voor de darmflora?