verstopping tijdens de zwangerschap

Wat een onzin over lactulose. Dat is juist een prima middel om het zacht te houden als het eenmaal zacht is. En het is 100% veilig in de zwangerschap, maar Lactulose staat er wel om bekend dat het krampen kan geven. Niets ernstigs, alleen vervelend.

Helaas hielp het bij mij geen snars. met of zonder heb ik 4-6 dagen geen ontlasting en dan ontzettende krampen en dan komt het pas. Ook roosvicee laxo deed niets.

Toen ben ik magnesiumoxide tabletjes gaan proberen. 2 per dag en nog kwam het niet. Nu zit ik op 4 per dag en de afgelopen dagen was het ietwat dunner en makkelijker, maar vandaag loop ik dus helemaal leeg.

Mocht het dus geen start van een bevalling zijn(wat niet te hopen is, want ik ben morgen pas 32 weken) dan ga ik maar weer 2 0f 3 proberen.

Maar het kan ook overloopdiarree zijn. Dan zit er een grote prop in en loopt het erlangs. Heerlijk praatje :x , maar helaas heel normaal bij een zwangerschap. Die legt de darmperistaltiek nl. ook wat stil.

succes en vooral ook veel drinken!!!

ben het zelf na gegaan over lactulose en zowel de huis artsen en de apotheek zegt dat het idd zowel de darmen als baarmoeder kan prikkelt

op langer termijn daarom staat er in de bij sluiter ook niet langer dan 14v dgn

ik heb nu de clisma’s gedaan en ik zie het wel … het zou nu weer vanzelf moeten komen aangezien de verstopping erit is…

Miranda, ik heb bij de zwangerschap ook erge last van obstipatie gehad en bij mij werkte ook aleen de clisma, erna was het wel blijven opletten met eten en drinken, maar goed te doen. Ik heb ook sindsdien altijd elke ochtend een flesje yacult. Nu ben ik weer zwanger en ga ik morgen eens de ha bellen voor advies, maar bij mij werkt lactulose siroop ook niet.

:dance: vanmiddag zonder clisma haha… net wat je zegt ik drink nu ook yacult en smidags vers geperste sinas appel sap en zonnepitten volkoren brood… schijnt dat het nu gaat helpen…