Hallo allemaal,
Sinds ik 4 weken geleden overgestapt ben van borstvoeding naar flesvoeding nutrilon omneo heeft mijn zoontje enorm last van harde ontlasting, heb het bespreekbaar gemaakt met het consultatiebureau en al vanalles geprobeerd. Lepeltje olijfolie door de fles en de fles met meer water aanmaken.Dit heeft allemaal helaas maar tijdelijk geholpen en nu wil ik graag overstappen op friso Comfort… misschien dat hij beter op deze fv reageert?? Zijn er mensen met dezelfde ervaringen… die misschien overgestapt zijn?? Oja hij heeft dit type voeding echt nodig vanwege het spugen, we doen ook nog extra nutriton door de voeding.
ik ben destijds ook overgestapt op friso comfort vanwege het spugen.
tygo had alleen geen harde ontlasting, maar juist zeer dunne de hele tijd.
met friso comfort ging het perfect,
al moest het wel op een andere manier klaargemaakt worden (met bijna kokend water, doorroeren zodat de vezels goed oplossen, en dan aanvullen met koud water deed ik altijd.
er hoefde geen nutriton meer doorheen, want dat zit al in de comfort.
de ontlasting werd ook normaler en stonk niet meer zo.
we zijn in 1 keer over gestapt,
niet gaan mengen ofzo
want zo zei friso zelf, die ik erover gebeld heb, heeft hij het minst lang last van de overgang.
we hebben eigenlijk geen last gehad met de overstap,
hij is alleen maar beter geworden.
maar ik weet natuurlijk niet wat het in jullie geval met harde ontlasting gaat doen,…
Hoef ik bij de Frisocomfort dan geen extra nutriton te doen??? Is deze voeding zonder extra nutriton ook geschikt voor flinke spugers??
ja, het is juist beter voor spugers dan omneo.
tygo had reflux
ik vond friso comfort echt een verademing…
je hoeft er idd geen nutriton meer bij te doen, want dat zit al door de voeding.
Misschien wel heel ver gedacht van mij… maar als het johannesbroodpitmeel zijn werk in de friso pas doet als je het oplost in heet water dan werkt hij voor de ontlasting misschien bij ons niet omdat ik dat bij de omneo nooit doe… daar gaan nog drie schepjes jbrpitmeel door. Er stond op dat pak Nutriton ook niks van heet water. Vreemd he?? Misschien bewerken ze dat bij Friso op een andere manier. Je verhaal klinkt wel zeer hoopgevend… ik wil zo graag dat ie van die verstopping afkomt!! Door die verstopping spuugt hij ook nog meer!! hij perst dan een gedeelte van zijn maaginhoud mee naar boven.
Groetjes Cloud
ik heb destijds wel gehoord dat juist omneo beter was voor de verstoppingen en friso weer beter voor het spugen
maar als omneo voor jullie niet werkt, dan zou ik idd ook iets anders proberen.
en ja, ik vond het ook raar dat er op de nutriton nooit iets stond over heet water,
maar het zal wel anders werken ja bij de friso comfort.
in ieder geval staat het daar duidelijk op het pak.
Spuugde Tygo daarna helemaal niet meer?? Yannick spuugt vooral snachts ook mondjes terug. In bed ligt hij met zijn hoofd op een handdoek, twee hydrofiel luiers en spuugdoekje en smorgens gaat dat allemaal de was in. Ook zijn bed staat met het hoofdeinde omhoog. Hij maakt soms ook zulke rare geluiden in zijn slaap… alsof die voeding zijn luchtpijp inloopt. Hij kreunt en hoest dan als een oud mannetje. Herken jij dit? Erg vervelend.
Groetjes Cloud
ja dat deed tygo ook.
uren na de voeding kwam er nog melk uit.
met de friso comfort was het niet helemaal weg, ik moest hem nog voorzichtig oppakken als ie had gelegen, maar het spugen was veel minder.
ook had ie er minder last van (zuur)
met de omneo spuugde hij projectiel.
en ook lag ie krom van de pijn in zijn buik en dan weer helemaal hol van de pijn door het maagzuur
Fijn om een ervaring te horen van een moeder die hetzelfde meegemaakt heeft. Ik ben zeker overtuigd en ga het proberen, nu maar duimen dat het ook voor de ontlasting helpt! Werd het spugen in bed ook minder?? ik vind het gewoojn vervelend dat ik hem nooit zo in bed kan leggen… een hele kermis met doeken en hij kan nooit eens zijn leuke kleertjes showen omdat hij altijd een slabber draagt! Natuurlijk vind ik het vooral vervelend dat hij er zo’n last van heeft als dat zuur terug loopt.
Groetjes Cloud
ja het spugen in bed werd minder
eigenlijk spuugde hij alleen nog als hij heel druk deed
of als we te snel weer druk gingen doen na zijn voeding.
hopelijk helpt het!
en hopelijk doet het er ook goed op qua ontlasting
(mocht hij verder verstoppen:
er is een poeder: dophilus ABC poeder, dat werkt erg goed daartegen)
(lijk wel een wandelende apotheek whaha)
Die ABC Dophilus krijgt hij 1 keer per dag door zijn voeding… deze tip kreeg ik van mijn schoonzusje en ik moet zeggen dat hij er vooral minder krampjes van heeft… wij zaten eerst iedere avond met hem op de borst op zijn buikje en maar onrustig zuigen op die speen… zo zielig, dat is nu minder gelukkig. Als hij moet poepen is hij nu erg verdrietig, ik moet hem altijd wat tegendruk geven anders lukt het hem niet. Uiteindelijk komt het er uit gelukkig… straks gaat hij naar het kdv en naar mijn moeder en ik ben bang dat die hem niet kunnen helpen met de ontlasting dus er moet nu echt een oplossing komen. Daarnaast heeft hij er ook gewoon last van. Ik dacht eerst nog dat zijn darmen moesten rijpen en hij moest wennen aan de overgang van borst naar fles maar na 4 weken is dat toch echt niet beter geworden.
Bedankt voor je tips
Groeten Cloud
succes!
Hoi hoi,
Wat komt dit me bekend voor.
Mijn zoontje kreeg eerst ook omneo voor het spugen en krampen. Maar dat ging allebei maar niet over, dus toen ik las over friso, ben ik dat gaan halen. Nou echt een wereld van verschil!!!Hij veranderde gewoon helemaal, krampjes waren zo goed als over, en spugen heeft ie niet meer gedaan.
Als ik mijn zoontje in bed had gelegd na de voeding, dan een uur later spuugde hij alles weer uit. Helemaal over zn gezicht enzo. Ik durfde amper te gaan slapen. Echt zo fijn als hij tevreden is, dan ben ik dat ook .
Bij de omneo poepte hij 1 keer per dag en het stonk behoorlijk, en bij de comfort de eerste week dat ik het gebruikte, zeker wel 4 keer per dag. maar dat schijnt zo te horen, nu is het weer gewoon en poept hij 1 keer per dag.
Dus als ik jou was zo ik dat idd gaan halen, suc6.
Groetjes mirjam
Vandaag begonnen met de Friso Comfort, het spugen gaat tot nu toe prima!! Ik hoef er geen Nutriton meer extra bij te doen en hij heeft nog niet veel gespuugd gelukkig! Wel heb ik moeite met het klaarmaken, best wat klontjes terwijl ik redelijk goed schud! Eerst kokend water erin dan schepjes en schudden, dan aanvullen met spa blauw en weer schudden, wat doe ik niet goed?? Ik las dat iemand het voor de hele dag klaarmaakt in een kan en dan met de garde erdoor en verdelen over de flessen, maar dan moet het later toch nog in de magnetron en kan dat zomaar??
Cloud
ik deed altijd roeren na het kokende water
voor de hele dag heb ik nooit gedaan
wel alvast een flesje voor de nacht in de koelkast gezet
en die moest idd gewoon in de magnetron
wat fijn trouwens dat het spugen al beter gaat!
hopelijk zijn ontlasting ook!
Het verstoppingsprobleem is opgelost… ppfff gelukkig!! De kleine heeft weer mooie zachte ontlasting (praatje poep haha). Ook de klontjes zijn verleden tijd… beter schudden en omdat ie toch een uurtje moet staan zijn de meeste luchtbelletjes er dan ook uit. Wel weer een nieuw probleem, hij lijkt sneller honger te hebben en de voeding verzadigd minder volgends mij… kan dat kloppen?? Ziet, heb jij hier ervaring mee? Misschien moet ik hem gaan mixen met de friso extra?? Ik hoop dat anderen ideetjes hier over hebben.
Groetjes Cloud
Jeeeeeeeeeeeee…ik ga morgen gelijk Friso comfort halen!
Jullie verhalen komen me zooooooo bekend voor en klinken precies als Kira!!
Had ik het maar eerder gelezen…maarja, beter nu dan nooit hè?!!
:-* :-*
ja die ervaring hadden we hier ook, cloud
tygo had ook berehonger altijd!
we hebben het opgelost door nutrix door de laatste fles te doen.
hij sliep ook meteen lekker door toen (hij was toen ongeveer 6 maanden)
bij tygo werd de ontlasting op een gegeven moment wel te dun,
dus toen zijn we gaan mengen met normale friso.
dat was een heel geknutsel, want we moesten de juiste balans vinden tussen de dunne poep ( :sick: ) of teveel spugen
uiteindelijk zijn we belandt op 2 schepjes comfort en 3 schepjes gewone friso geloof ik op een volle fles van 180 water
joepie: beter laat dan nooit, maar het is het proberen waard, hopelijk voor jou ook goede resultaten
Heb het net gehaald en over een uurtje krijgt ze haar eerste friso voeding!!
Ben heel benieuwd welke uitwerking dat zal hebben!! Ik hoop zoooooo dat het dan over een paar daagjes beter gaat!! (ik hoop eigenlijk dat het gelijk NU beter gaat…maarja…das vast wat te ongeduldig :shifty: )