Versnelde hartslag en gek gevoel op rug/borst

Hoi dames,



Ik wil graag toch even mijn verhaal hier doen, misschien dat meer mensen dit herkennen of mensen die enig idee hebben waar ik last van heb?



Ik ben woensdag bij mijn huisarts geweest, omdat ik de laatste weken zo benauwd ben, met name in de avond. Ze heeft me grondig ‘beluisterd’ en constateerde een piep in mijn longen, waarschijnlijk gewoon een verwaarloosde verkoudheid. Ik kreeg hiervoor een pufje, dat ik woensdagavond 1 x heb gebruikt voor het slapen gaan.



Die nacht heb ik maar 2 uurtjes geslapen, tegen de ochtend, omdat ik de rest van de tijd wakker werd gehouden door een vreselijk snelle hartslag en een heel enge druk op mijn rug/borst. Hiervoor heb ik donderdagochtend weer de huisarts gebeld, ik moest onmiddelijk stoppen met de puf, en 's middags ben ik nog langsgeweest, ze wilden me toch zien. Toen constateerde ze nog steeds die veel te snelle hartslag, zuurstofgehalde in m’n bloed was wel gewoon goed en ze gaf me oxazepam om me rustig te krijgen, ze dacht aan een paniekaanval (wat ik nooit eerder gehad heb :think:) als gevolg van een heftige reactie op de inhalator.



Ik heb vanaf mijn geboorte een hartruis, waardoor mijn hart soms een beetje op hol slaat, zoals nu dus gebeurde. Nu heb ik dagelijks 1 tabletje oxazepam ('s morgens een halve en 's avonds een halve), dat helpt wel iets (lees: ik word er vreselijk duf van), maar op het moment dat het uit gaat werken blijf ik die enge druk op mijn borst/rug (vooral links) en de snelle hartslag houden, met daarnaast een draaierig hoofd.



Nu is de huisarts dinsdag pas weer bereikbaar, en heb nog één tabletje over (ik kreeg er maar 3 mee, dat moest genoeg zijn zei ze).



Wat denken jullie, is dit een ‘zwangerschapskwaal’, zijn er meer mensen die dit hebben gehad? Of zou dit een hele andere oorzaak kunnen hebben en moet ik morgen toch maar even de huisartsenpost van het ziekenhuis bellen?