Versneld doorstromen naar groep 3

Onze oudste zit ook in een versnelling van groep 2 naar groep 3.

Ze gaat na de kerstvakantie door.

Ze heeft een half jaar groep 2 gedaan en het werd niks,zelfs geen aansluiting meer.Ze wil niet meer naar school en niks is nog leuk.

Door wat andere dingen is ze SON/R getest,en daaruit bleek dat ze niet hoogbegaafd,maar wel begaafd is.(als we willen kan ze ook nog een Wisc(weet niet precies hoe het heet)krijgen,maar daar zien we geen meerwaarde in voorlopig.Wel hebben we nu voor een boel dingen in haar gedrag een verklaring.En we zijn er van overtuigd dat ze straks in groep 3 er weer lol in krijgt.

Ze leest en schrijft en maakt plus en min sommen tot 100 met gemak.

En dat heeft ze zichzelf aangeleerd.



Vanmorgen heeft ze al meegedraaid en ze vond het echt geweldig…Een eigen tafeltje met leerboekjes.En er waren al 3 meiden die vanmiddag met haar willen spelen… :mrgreen:

Ik had zo nog mijn twijfels,maar volgens mij gaat kabouter straks helemaal opbloeien.

Hier gaat het heel goed. Na de vakantie gaat ze naar groep 4. Tot nu toe is ze voldoende uitgedaagd. Volgende week haar rapport. Ben wel benieuwd naar de uitslagen van de Cito en naar het verhaal van de juf. Maar ik verwacht ook geen verrassingen.



Ze heeft het gelukkig weer of nog steeds leuk op school. Ze heeft het erg naar haar zin en heeft veel vrienden en vriendinnen. Dus gelukkig heeft ze ook genoeg aansluiting.