verslavingen of andere "rare" gewoontes?

je leest altijd dat je als zwangere trek kan krijgen in andere dingen dan normaal omdat je smaak veranderd. Net zoals je gedrag kan veranderen.



Nu verveel ik me, en vond het wel leuk om jullie veranderende (eet) gewoontes te lezen. :slight_smile:



hier is het in elkg eval positief uitgeslagen. Was ik eerder altijd een zoetekauw nu ben ik echt van de hartig, en snoep eigenlijk zelden/niet meer. (behalve dan die zak joppie chips die ik gisteren gekocht had en die heel erg graag opgegeten wilde worden :slight_smile: )



augurken en olijven: ik kan er geen genoeg van krijgen :slight_smile:



zo loop ik ook wel ooit in de supermarkt of over de markt, ik ruik iets (de geur van aardbeien bijvoorbeeld :drool: :drool: ) en ik moet het gewoon kopen…



herkent iemand het?

Eerder in de zwangerschap, en ook in die van mijn dochter, was ik dol op wat zurige dingen, zoals yoghurt en sinaasappelsap. Nu ben ik gek op vruchtenhagel… Staat anders in de kast te verstoffen, maar kan nu regelmatig een nieuw pak gaan halen…

bij mijn oudste kon je me wakker maken voor vette hema wordt (lust het normaal nooit)



En bij de jongste heb ik alleen maar vlaghurt (vanillevla met yoghurt gemengd) en kip-kaassnitzeld gegeten

heb je even?

In de zw.schappen bij elkaar wel heel wat dingen verslonden hoor :lol:



Bij de oudste leefde ik op fruit. Alles behalve banaan.

Brood, warm eten ik vond het allemaal vies, maar at wel 4x op een dag een mega bak fruit of een hele meloen achter elkaar op.



Dat was de enige gezonde tic ben ik bang :shifty:



Bij de 2e heb ik een tijdlang die kaaschippies verslonden. Dan wel de echte en niet een huismerk, die waren niet lekker :lol:.

Bij de 3e wasa sesamcrackers (wederom het merk… normaliter altijd huismerk, maar niet in de zw.schap, het moest en zou wasa zijn anders at ik het niet :think: ) met daarop ham. Moet er nu niet meer aan denken.

Bij de 4e heb ik echt vette trek gehad.

Als het gefrituurd was luste ik het sowieso en verder eigenlijk maar heel weinig… het blijft gek dat ik maar 6 kilo ben aangekomen die zw.schap :wink: .



Het waren echt van die periodes dat ik dan echt 1 ding moest en zou eten… tijdens mijn laatste zw.schap vooral heel weinig gelust, maar zoals gezegd… patat oid ging er altijd wel in :shifty: .

Bij Bastiaan: KROKETTEN! Maaaar ik beperkte het tot een keer per week :roll:



Nu is het nog onduidelijk…

bij laatste zwangerschap heb ik echt onvoorstelbaar veel appels gegeten. Ik at er vaak gewoon 5 op een avondje…en amsterdamse uitjes. die tic had ik zelf niet door, maar mijn moeder kwam hier, en moest lachen toen ze vier lege potten ervan op mijn aanrecht zag staan, en toen viel het me pas op :angel:



bij eerste zwangerschap weet ik al niet eens meer. :think: heb even een tijd gehad dat ik grapefruit lekker vond, wat ik normaal nooit eet. En de laatste weken kon ik niet van de repen melkchocolade afblijven…

melk!! En dat lust ik dus echt niet. en het gekke was ook dat ik me zo goed herinnerde hoe goor ik het vond. Maar ik dronk liters :lol:

Sinds de bevalling trouwens ook niet meer gedronken :lol:

Hier ging het eigenlijk alle zwangerschappen ongeveer hetzelfde.



Eerste 15 weken flink misselijk geweest en dan heb ik vooral zin in fruit, knackebrodje met geitenkaas en komkommer… frisse lichte dingen dus.

En ik heb altijd meer zin in vlees. Normaal eet ik heel weinig, en nu heb ik zin in dingen als leverworst die ik normaal echt nooit zou kopen :sick: En dit keer ook een tijdje echt zin in bigmacs en cheeseburgers gehad! Dat was wel weer anders, bij de oudste ben ik een keer uit nood maar de macD ingerend om daar te kotsen… van de maclucht. Ik werd zooo misselijk altijd als ik er langs liep.

Ik lust het anders ook wel, maar heb/had bij alle drie een bijzondere voorkeur voor avocado, gerookte zalm, Hollandse garnalen en lions :shifty: en wat ik anders nooit eet: zure haring :think:



En, wat ook wel apart is: ik kon de eerste 12 weken geen koffie zien of ruiken en daarna kon ik er liters van op(wat ik uiteraard niet deed)… Deze keer overigens ook een aversie tegen speculaaskruiden en dan vooral de geur ervan :sick:

Bij R. dronk ik ongeveer 1 liter karnemelk op 1 dag. Terwijl ik het normaal niet lekker vind.

Maar at ook heel veel fruit en als we langs de mac reden moest ik ook altijd iets hebben. Heb gigantisch veel garnalen met chilisaus op. Nu ik erbij na denk, at ik ook heel veel chilisaus. Overal waar het maar bij kon, zat het er wel op.

een bijzondere voorkeur voor avocado


grappig. ik ben normaal een enorme liefhebber van avocado maar tijdens mijn eerste zwangerschap vond ik het echt vies. En ik vond dat zo absurd dat ik het bleef kopen, maar elke keer weer weg gegooid omdat ik het echt echt niet lekker vond :mrgreen:


ik had laatste zwangerschap trouwens ook een enorme reuk-tic. Ik werd echt heel gelukkig van industriele geuren :shifty: Het liefst had ik aangepapt met de schoenenmaker, want daar rook het echt :inlove: (ik was dan ook echt teleurgesteld toen ie zei dat ie mijn huissleutel niet kon bijmaken, ik had me zo verheugd om daar in zijn winkeltje 5 minuten te mogen wachten :D )

@fiep klophout wrote:

dat ik het bleef kopen, maar elke keer weer weg gegooid omdat ik het echt echt niet lekker vond :mrgreen:




Gelukkig hier huisgenoten die het opeten van dingen wel voor hun rekening namen… want vooral de laatste zw.schap… vond gewoon zo weinig lekker, dat als ik in de winkel dacht: daar heb ik WEL zin in… het ook mee ging naar huis.



En dan was ik thuis en verheugde ik me op even iets te eten… en dan was het zo niet lekker… gelukkig hoefde weggooien dan weer niet.

Ik had enorm trek in tomaten. En alles waar tomaten in verwerkt zitten zoals: tomatensoep, pastasaus etc. Ik grapte wel eens dat ik vast zwanger was van een tomaatje. Ben benieuwd of Ilse later graag tomaten eet. :wink:

Bij Sebastiaan had ik het heel erg met waterijsjes :drool: .

Heb tijdens de bevalling nog eentje gehad en daarna maaaaanden niet meer.

Bij Annemieke kan ik het me niet zo herinneren, ik at gewoon heel veel :angel: .

Bij beide kindjes appels en groene anti-flu. Appels at ik heel de dag door maar alleen grannies.

Anti-flu’s at ik wel een stuk of 20 per dag :?



En ook bij beide kindjes waren we thuis aan het verbouwen en ik vond die verflucht en terpetine zooooo lekker ruiken, ging soms gewoon even in de geverfde kamer staan. Toen onze vloerbedekking werd gelijmd op de trap, heel het huis rook naar lijm, en vond het echt heerlijk :? :?

Bij de zwangerschap van J. was ik gek op komkommer met aromat.

Bij die van Dean verslond ik cup a soep (tomaat)

Bij de eerste kiwi,s en dan niet een paar nee, een stuk of 10 per dag. Niet normaal.



Bij de tweede vond ik ineens zalm(salade) heeeeeeeeeeerlijk. Ik was nog geen dag bevallen en het was echt weer vies als vanouds. ( echt heel raar)

Haha samara dat had ik met saucijzenbroodjes, de verse van de bakker hier. Normaal lust ik helemaal geen saucijzenbroodjes, maar in de zwangerschap van Jayden at ik er bijna elke dag wel 1 (of 2).

Ik heb er na de bevalling nog 1 keer eentje gehad, maar ik vond het zo vies. :lol:

Boterhammen met een centimeters dikke laag Nutella :mrgreen:

Er ging een pot in de week doorheen…

ik weet niet wie het zei, maar dat had ik bij sophie ook: chili saus… ik gooide het zelfs over mijn aardappels… :oops:

en misschien is het toeval, maar sophie vind dat dus ook erg lekker: chili saus :mrgreen: