verschrikkelijk

Zit ik net even op de site van de telegraaf te kijken en stuit ik op dit filmpje :shock:

Ik kan me er nog steeds niet bij en kan wel janken dat zoiets gewoon gebeurd hier in nederland :cry:





http://www.telegraaf.nl/binnenland/4736230/Agent_kijkt_toe_bij_verdrinking.html?p=12,2

gelukkig had de cameraman ook niet mogelijkheid om te stoppen met filmen zodat hij even in kon grijpen :silenced:

:shock: jeetje zeg!!!

met de auto te water komen met mij en nano erin is een van mijn grootste nachtmerrries. ik was wel altidj in de veronderstelling dat als iemand ziet dat dat geberut, die meteen zou proberen me te redden, maar allejezus de relaxedheid die dit filmpje uit straalt is wel shocking zeg…

OOOOOOOHHHHH wat erg, ik heb echt geschokt het filmpje bekeken :shock: Wat komt iedereen pas laat in actie en vooral de politie alles op zijn dooie gemak…ik heb er geen woorden voor, arme man, arme familie…dat hij zo aan zijn einde moest komen…



:kaars:

@fiep klophout wrote:

met de auto te water komen met mij en nano erin is een van mijn grootste nachtmerrries. ik was wel altidj in de veronderstelling dat als iemand ziet dat dat geberut, die meteen zou proberen me te redden, maar allejezus de relaxedheid die dit filmpje uit straalt is wel shocking zeg…




Idd Fiep, dat heb ik ook, het idee dat je daar ligt te verdrinken en dat ze bij wijze van spreken op dekant nog rustig even hun kopje koffie opdrinken…



Ben echt geschokt!

:shock: hier schrik ik echt heel erg van zeg :shock:

dit is echt not done zeg :shock: :shock:

Jeetje wat een heftig filmpje…

dit moet niet kunnen de politie agent zag er nog heel goed in staat uit om wat te doen en als hij dat niet was had hij naar de omstanders kunnen gaan en kunnen vertellen wat ze precies moesten doen.

hun moesten zelf vragen of hij een hamertje in zijn auto had :wall:

regels of geen regels je laat iemand NIET verdrinken :cry:



zal eens aan hub vragen hoe dat nou zit



:kaars: voor deze arme meneer

@bianca&? wrote:

dit moet niet kunnen de politie agent zag er nog heel goed in staat uit om wat te doen


dat is natuurlijk een beetje raar om te concluderen aan de hand van zo’n filmpje…zoals ik het begrijp is die agent betrokken geweest bij die botsing toch? Dan kan ik me voorstellen dat ie daar helemaal in shock staat (dat mag ik hopen… :silenced: ).

"De betrokken politieman zat alleen in de auto en was betrokken bij een zeer zwaar verkeersongeluk. De klap was zo groot dat de auto van het slachtoffer in de sloot belandde�, aldus politiewoordvoerder Dick van Egmond. "Hoewel de politieman geen zichtbare verwondingen had, was hij op dat ogenblik wel degelijk slachtoffer van een zwaar ongeval. De klap was enorm. Dat heeft grote impact op je lichaam. Hij had een hersenschudding en nekletsel. Hij was op dat moment zowel fysiek als mentaal niet in staat om in te grijpen.�

Ik zit met grote ogen naar het filmpje te kijken. Wat vreselijk…



En dan zo lang voordat er iemand dat water in springt…

Ik heb ook een aantal keren gehoord (volgens mij) van een agent: Wij mogen niks doen :shock:



Dan breekt mijn klomp hoor…



Een :kaars: voor de familie en een pluim voor de mensen die uiteindelijk wel het water ingesprongen zijn.

@Karin2 wrote:

"De betrokken politieman zat alleen in de auto en was betrokken bij een zeer zwaar verkeersongeluk. De klap was zo groot dat de auto van het slachtoffer in de sloot belandde�, aldus politiewoordvoerder Dick van Egmond. "Hoewel de politieman geen zichtbare verwondingen had, was hij op dat ogenblik wel degelijk slachtoffer van een zwaar ongeval. De klap was enorm. Dat heeft grote impact op je lichaam. Hij had een hersenschudding en nekletsel. Hij was op dat moment zowel fysiek als mentaal niet in staat om in te grijpen.�




Volgens mij stonden er op een gegeven moment meerdere agenten. In ieder geval een agent en agente.

Joh van de politie moet je het hebben…

En niet alleen in deze situatie…

Als het er werkelijk op aankomt, mogen/kunnen/doen ze maar weinig…

ERgens snap ik nu ook wel waarom ze willen bezuinigen op de politie :silenced:

Dat die ene agent daar in shock staat, daar kan ik volledig inkomen. Heb zelf ook een verkeersongeluk gehad op mijn 19de, was ook in shock beland en je bent er wel, ik weet ook alles nog, maar je bent er niet. Heel vaag is dat.



De agenten die later ter plaatse kwamen wisten misschien wel helemaal niet dat er iemand in de auto zat, dat wisten de omstanders ook niet allemaal.



Maarja, je weet ook niet hoe je reageert als je in zo’n situatie zit. Het is ook heftig om dat als omstander mee te maken. Iedereen kan van te voren wel zeggen: ik zou gelijk helpen…maar je weet het niet.



Mijn man is bijna 3 jaar gelden wel zo heldhaftig geweest en is direct de vaart ingesprongen toen er iemand met zijn auto te water raakte. Die man had het al opgegeven, maar toen kwam mijn vent! Ik ben nog steeds trots op hem, want hij heeft een man van zijn eigen leeftijd en vader van 6 kinderen het leven gered.



En ik kan me echt voorstellen dat het schokkend is om te zien dat in eerste instantie niemand helpt…maar ik denk dat je niemand kan veroordelen. Geen van de aanwezige (burgers en agenten) zullen gedacht hebben: we doen lekker niets en laten het slachtoffer gewoon dood gaan.

Het ergste is ook nog dat die mensen die dit filmpje maken gewoon blijven staan :shock: Je weet toch dat daar iemand in die auto ligt te verdrinken en er niet uit kan :cry:

Pff vooral voor de nabestaande die dit filmpje zo op internet moeten zien!1Verschrikkelijk,heb er geen woorden voor.

@fiep klophout wrote:

@bianca&? wrote:
dit moet niet kunnen de politie agent zag er nog heel goed in staat uit om wat te doen


dat is natuurlijk een beetje raar om te concluderen aan de hand van zo’n filmpje…zoals ik het begrijp is die agent betrokken geweest bij die botsing toch? Dan kan ik me voorstellen dat ie daar helemaal in shock staat (dat mag ik hopen… :silenced: ).




daar staat bij



en als hij dat niet was had hij naar de omstanders kunnen gaan en kunnen vertellen wat ze precies moesten doen.

wat verschrikkelijk… ik hoop dit nooit mee te maken ook niet als omstander want ik weet niet wat ik in schrik reactie zal doen (in ieder geval niet mijn camera aan zetten…)



(mensen we kunnen heel hard schreeuwen wij zouden wel wat doen als omstander en waarom doen ze niks… maar je weet nooit hoe jezelf reageert in zo’n situatie daar kun je niet op oefenen… dat is het zelfde dat je zegt dat je heel hard zou gaan schreeuwen als iemand jou aan zou vallen nou er zijn heel veel mensen die dat niet doen, van schrik…)