verschillende zwangerschappen qua kwaaltjes?

hadden jullie echt bij elke zwangerschap dezelfde kwaaltjes, of waren ze zeer divers?

ik was bij sophie echt enorm ziek, 9 maanden lang.

en nu lijk ik vooralsnog nauwelijks kwaaltjes te hebben.

dit maakt me behoorlijk onzeker en dus benieuwd naar jullie ervaringen.

Ben ik ook benieuwd naar! Vreselijke eerste ze.schap gehad met misselijkheid en bekken, dus ben benieuwd…



Knipoogje, misschien zijn de hormonen nog niet ‘op volle sterkte’? Bij mij begonnen de klachten met 7 weken pas.

Ik heb maar 1 zwangerschap gehad, ik had eigenlijk geen kwaaltjes.

(alleen maar dat ik altijd zin had in broodje kroket :oops: )



Kan me je onzekerheid wel voorstellen.

dat zou inderdaad kunnen.

En ik heb wel wat last van kwaaltjes, onder andere ben ik enorm moe en heb ik niet last van de hormonen maar van hormonsters :oops:

maar bij sophie had ik echt vanaf de 3,5 week een innige relatie met de wc.

en dat heb ik nu totaal niet bijvoorbeeld. dus benieuwd of inderdaad elke zwangerschap anders is.

Bij de eerste 2 begon mijn misselijkheid bij 7/8 weken.

iig niet met 5 weken al.

Bij de derde begon het al met 4 weken, maar stopte met weer bij 6/7 weken om vervolgens met 8 weken weer hevig toe te slaan.



Ik zou me qua misselijkheid echt nog geen zorgen maken, de meeste vrouwen krijgen dat iets later zo ongeveer met 6 weken.



:hug: :hug: :hug:

echt waar? ik dacht dat je dat vaak al meteen kreeg. maar dan is er dus nog even hoop, en hoop ik dat ik over een paar weken kom zeuren dat ik zo enorm misselijk ben haha

Bij Pete heb ik nooit hoeven spugen, ik had vanaf 5 a 6 weken vooral 's middags en begin van de avond een misselijk gevoel (ik heb wekenlang tosti als avondeten gegeten :lol:) en verder alleen moeheid.



Bij Luc en Stan werd ik vanaf 6 weken pas misselijk, maar rond 7 weken zo erg dat ik 3 dagen lang alleen kon overgeven en niks binnenhouden (we zaten toen in Spanje) en pas toen ik medicatie ervoor kreeg, ging het beter. Na 2 weken ben ik die medicijnen gaan afbouwen en heb ik niet meer hoeven spugen, alleen een licht misselijk gevoel gehouden tot 14 weken. Verder ook alleen moeheid.



Nu heb ik al sinds een week last van mijn borsten (vorige zwangerschappen volgens mij geen last van gehad?) en sinds 3 a 4 dagen last van moeheid en sinds 2 dagen misselijkheid. Nog niet hoeven overgeven, maar af en toe wel aan het kokhalzen.

Bij de oudste begon de misselijkheid pas met 12 weken en hield met 17 weken op, maar was niet extreem ofzo, alleen 's morgens.

Bij de 2e begon het meteen na de test, ik dacht al dat het psychisch was :wink: maar dat heeft wel tot een week of 14 aangehouden, inclusief overgeven. Niet heel erg vaak, maar ik was wel de hele dag door misselijk. Bij mij ging het wel een beetje op, meer misselijk bij een meisje.

Dus misschien verwacht je wel een knul nu :inlove:

Mijn eerste twee zwangerschappen van de boys verliepen bijna hetzelfde.

Nu echter anders, pas misselijk vanaf 9 weken en fors ook! Nu nog steeds niet helemaal vanaf. In de beginfase ook weinig kwaaltjes, behalve iets last van mijn borsten.

Bij Roan ben ik zeik geweest na de innesteling, en heb ontzettend buikgriep gehad rond 9 weken. Daar moest ik toen van spugenl nu heb ik gewoon gespuugd van de misselijkheid. Wel af en toe misselijk maar niet zoals deze keer.



Deze keer had ik vanaf de eisprong een weeig, misselijk gevoel. En ontzettend duizelig en viel er zowat bij neerl dat had ik de eerste keer niet, wel beide keren last van mijn rug en schouderbladen.



Elke zwangerschapn is anders.

Hier overduidelijk; jongenszwangerschap vanaf begin heel erg misselijk, meisje- helemaal niet. Zo grappig. Bij de jongste kreeg ik ook erg last van mn bekken, dat had ik bij de anderen niet.

Hier ook 3 heel verschillende zwangerschappen, hoor.



De eerste was een tweelingzwangerschap en toen was ik echt van het begin af aan ontzettend misselijk, niet normaal. Ook zere borsten, maar dat zakte na een paar weken heel erg af (uiteindelijk precies op het moment dat het fout is gegaan…)



Tweede zwangerschap minder misselijk, maar wel van het begion af aan duidelijk aanwezig en weer zere borsten… dit keer tot ver in de zwangerschap.



Derde zwangerschap de eerste 2 weken nergens last van, daarna milde misselijkheid.

dus het is wel echt waar wat ze zeggen: elke zwangerschap verloopt anders…

Bij katie had ik meer last van vermoeidheid en geen energie en meer harde buiken en urineweg infectie. Bij Katie kon ik ook amper eten. Nergens trek in.

Bij deze had ik alleen last van week 9 tot 12 chronisch vermoeidheid gehad. En af en toe overgeven en 2x blaasontstekingen en kan alles eten.

@knipoogje1983 wrote:

dus het is wel echt waar wat ze zeggen: elke zwangerschap verloopt anders…




Absoluut ellen, :hug: , ik wil zeggen maak je niet druk maarik begrijp het :-* , het is zo moeilijk. :hug:



Ow en heb nu maagzuur, kan af en toe niet poepen en ben nog moeier dan de vorige keer haha. Dus ik ben er benieuwd of het nu weer een jongen wordt

@Sennapen wrote:



Ow en heb nu maagzuur


Daarvan ben ik dus vaker misselijk. Heb Antagel (vloeibare drank) bij apotheek gehaald en het is gelijk over :thumbup: Aanrader :thumbup: :wink:



Kost wel 6 euro. De ene keer doe ik er langer over dan de andere keren. Laatst was het in 2 weken al op.

bij mn zoontje had ik nergens last van op moeheid en pijnlijke borsten (oh en ik kon niet eten)



nu ben ik tot vorige week vreselijk misselijk geweest! echt niet normaal. spugen hoefde ik niet, maar had misschien wel opgelucht. ook nu kan ik weer niet eten.



dus hier ook 2 verschillende zwangerschappen.

Bij mijn eerste (meisje) waren mn borsten al gegroeid voor ik getest had, verder beetje misselijk, als ik maar wat bleef eten (bruin brood of andere hartige dingen) ging het eigenlijk wel goed. Was wel veel moe, heel veel last van maagzuur gehad en flinke bi.



Bij mn 2e (jongen) lag ik een week na de positieve test boven de pot en ben daar tot ik pilletjes kreeg niet meer vandaan gekomen. Pilletjes zorgden er voor dat ik niet zo heel erg misselijk meer was en enigsinds normaal kon functioneren, maar tot 12 weken echt vreselijk misselijk geweest en toen was het over. Verder ook weer maagzuur en bi en nog wat van die kleine kwaaltjes.



Nu zwanger van 3e, wel misselijk, heb ook pilletjes gehaald, maar die heb ik eigenlijk alleen op hele drukke dagen nodig. Eigenlijk mn beste zwangerschap tot nu toe! Verder enorme trek in bruin brood met kaas :lol: zal het weer een meisje worden??

Bij Jayden was ik altijd in de ochtend misselijk, bij Quincy in de avond… Bij Jayden lustte ik hem pasta meer en bij Quincy geen thee. Dus bij mijn verschilde het allemaal wel Haha

Hier ook bijna elke zwangerschap anders.



1e bijna niet misselijk geweest

2e licht misselijk tot 16 weken

3e heel erg misselijk tot 16 weken

4e superberoerd tot 16 weken daarna 's avonds nog beroerd tot 22 weken.



Ik begon meestal tussen 6 en 7 weken misselijk te worden, om even aan te geven dat je de pret vast nog niet gemist hebt 8) :thumbup: