verschillende zwangerschappen qua kwaaltjes?

haha wola, ja die pret wil ik niet missen hoor :mrgreen:

Hier 4x zwanger en soms waren er overeenkomsten en sommige dingen waren echt anders.



Ben ik bij de oudste hooguit tussen 7 en 12 weken afentoe eens wat wee op de maag geweest wat met een cracker prima op te lossen was… bij de 2e heb ik hele innige momenten met de wc pot beleefd tussen 6 en 14 weken… dat was ook niet weg te eten of juist te verminderen met eten.

Bij de 3e en 4e had ik soms een ontmoeting met de wc, maar niet vaak. Bij de 4e hele dag wee ondanks kleine hapjes en dat ging ook na een week of 14 over.



Dingen als pijnlijke borsten heb ik bij geen van de heren gehad.



Vermoeidheid in verschillende mates, idem voor kouwelijk zijn.



Bij de oudste luste ik geen brood meer, geen banaan, al dat stevige voedsel moest ik niks van hebben… dus veel water, fruit, salades en lichte vleessoorten hebben mij door die 9 maand geloosd.



Bij de 2e had ik na die 1e maanden juist wel zin in dat stevigere voer.



Hoe apart dat de oudste dus juist fan is van dat stevige eten en de 2e een fruitfreak is :mrgreen:



Bij de jongste voelde ik me de hele zw.schap anders dan de andere zw.schappen. Hoe anders? Ik weet het eigenlijk niet. Maar genoeg om voor andere te roepen: een meisje! (ik wist wel beter, ook voor de echo :lol: ).



Maar zeker de eerste weken had ik bij allemaal eigenlijk nergens last van. Het was een weten dat ik zwanger was zonder dat mijn lijf eigenlijk anders deed/ was.

Pas rond 6/7 weken kwamen er dan wat kwaaltjes, erg varierend per zw.schap en eigenlijk alleen bij de 2e heb ik die als vervelend ervaren omdat ik toen ook gewoon echt misselijk was en moest spugen.

Bij de oudste vloog ik er doorheen de hele zw.schap eigenlijk. Ja op een bepaald moment kreeg ik wat last van mijn rug, maar verder? Eigenlijk niet, ik deed gewoon mijn ding zei het op een iets lager tempo op het laatst :wink: .



Je hoeft geen kwaaltjes te hebben he!

ja ik denk dat ik dat nog lastig vind te geloven… dat je geen kwaaltjes hoeft te hebben om toch een gezond en prachtig kindje op de wereld te brengen.

:oops:

Ellen echt als er geen trappelend kindje in mijn buik zat en die laatste ook daadwerkelijk een formaat kreeg waardoor je echt niet kon ontkennen dat ik zwanger was :angel: had ik het zelf niet geloofd! Bij Bregtje* zou ik bijna fietsend naar de verloskundige zijn gegaan voor het strippen ware het niet dat de VK me dat toch afraadde. :lol: Idem overigens voor de bevallingen van de jongens alleen die terugweg zou me ws tegenstaan en ook wel fijner dat manlief mee ging. :stuck_out_tongue:

@Rhiannon wrote:

Ellen echt als er geen trappelend kindje in mijn buik zat en die laatste ook daadwerkelijk een formaat kreeg waardoor je echt niet kon ontkennen dat ik zwanger was :angel: had ik het zelf niet geloofd! Bij Bregtje* zou ik bijna fietsend naar de verloskundige zijn gegaan voor het strippen ware het niet dat de VK me dat toch afraadde. :lol: Idem overigens voor de bevallingen van de jongens alleen die terugweg zou me ws tegenstaan en ook wel fijner dat manlief mee ging. :stuck_out_tongue:




Ghighi… ik zie me bij ZL3 nog gaan… kind achterop, kind voorop en ik daar tussen met 39 weken pokkel :mrgreen: .

Vond de VK ook niet de meest strakke actie, maar ik kon fietsend in elk geval nog 1x in de week weleens bij school komen… dat ik daar hulp van lieve ouders nodig had om mijn kinderen van die fiets te krijgen… dat zeiden we maar niet :angel: .

Whihi mamaMarije das wel een strakke actie! En het scheelt meestal wemelt het wel van de ouders op school voor een handje hulp.

Ik had overigens al moeite zat met het aan en uitkrijgen van de sneeuwbroek vorig jaar laat staan kids op en van de fiets afkrijgen. :lol:

daarom beval ik gewoon een weekje te vroeg zodat het in sophie haar laatste schoolvakantie valt :mrgreen:

hoogzomer, dus geen gedoe met sneeuwpakjes enz. mar gewoon makkelijk met jurkjes en bikinis :mrgreen:

Schrijf je dat ff op met jurkjes en bikini’s? :angel: Als het een knulletje wordt is een doopjurk nog wel done maar de rest is meer not done… :lol:

Weekje eerder dan uitgerekend lijkt me overigens wel erg fijn. Hier ook week 39 geworden en precies in Casper zijn vakantie dus dat is zeker een aanrader. :mrgreen:

ik bedoelde natuurlijk sophie :mrgreen:

hoewel ik wel denk dat boontje eigenlijk een vrouwelijk peultje is :mrgreen:

:lol: Ooooh ja met Sophie kun je de komende zomer wel weer helemaal los met nieuwe kleren shoppen. :wink: En dan ook nog het een en ander aan babyspul want zelfs als je boontje een peultje is dan nog ‘moet’ er gewoon iets nieuws komen. :inlove:

dat moet zeker want heb afgelopen zomer alle babykleren weg gedaan op 2 pakjes ofzo na. Maar die zijn van fietje en krijgt boontje dus sowieso niet aan. ook niet als boontje een peultje is :mrgreen:

heb daar nu al zin in: babykleertjes shoppen :inlove:

Jaaaa het zou hier ook zomaar een hobby kunnen worden ware het niet dat het een rib uit mijn lijf kost. :lol: En mag Sophie dan ook het ‘eerste pakje’ uitzoeken onder begeleiding?

ow dat is misschien wel een leuk idee idd, als sophie het eerste pakje uitzoekt. in elk geval wil ik haar wel overal bij betrekken, want volgens m ij geniet ze daar net zoveel van als dat ik doe :slight_smile: