Verschil uiterlijk kindjes

@Pitje27 wrote:

ik denk dat het m in de krullen zit…

Dat zou heel goed kunnen.

Robin is een gewoon, normaal kind.
Niets aparts (al is hij dat voor ons natuurlijk wel), maar in de zin dat hij geen opvallende uiterlijke kenmerken heeft zeg maar.

Lucas heeft een enorme bos blonde krullen en een ontzettend guitig snuitje eronder, en ook is hij enorm open naar andere andere mensen toe, waar Robin heel verlegen en afwachtend is.

Dat maakt gewoon dat Lucas overal aangehaald en aangesproken word.
Een rondje boodschappen doen gaat gewoonweg niet zonder dat iemand een opmerking over, of hand door zijn krullen heeft gehaald.

De meeste mensen trekken over het algemeen altijd naar Lucas toe.

Nu Robin ouder begint te worden, valt me op dat hij een heel mooi snoetje krijgt. Slanke neus, mooi profiel, zeker niet van mij, heb een enorme wipneus.

Ik vind ze beide even mooi, al is Lucas natuurlijk een stuk schattiger door de krullen, het open karakter, maar zéker speelt ook leeftijd hierin een rol. Jongetjes van 3 worden over het algemeen toch leuker bevonden dan jongens van 7.

Dus vanuit dat perspectief gezien..
Maar ja, ik moet nog maar eens zien hoe hij er over 4 jaar uitziet, haha.

En Robin lijkt heel erg op zijn vader, dus dat vind ik dan weer aandoenlijk om te zien.

Lucas lijkt uiteraard op mij, maar dat hadden jullie vast wel door.:angel: :inlove:

Wat betreft de opmerking, ligt denk ik ook aan de setting.
Kijk, als iemand het er plompverloren uitgooit onder een kritische blik zou ik dat ook minder waarderen. Maar als je zit te grappen boven de baby foto's, dan is dat al heel anders.

Zo heeft de baby van mijn zus bij een bepaalde houding een enorme onderkin en ik vind dat zo grappig om te zien dat ik steeds in de lach schiet.
Noem haar ook al Mevrouw Onderkin, mijn zus deelt mijn mening dus lacht gewoon mee. :thumbup:

Zo was Robin als baby tot Fons Frons gedoopt (vanwege zijn enorme denkrimpel altijd, ook al was hij nog maar 4 maanden) en Lucas was hier Oliebol vanwege zijn enorm dikke hoofd. 8)

@mamma van sharondenise wrote:

Ik weet nog een aantal jaar terug hier (Veertje meen ik, als ik het me nog goed herinner) dat haar collega had gevraagd of de kleine meid down syndroom had, nou ja als je niets beter weet te zeggen houd dan gewoon je mond dicht.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen altijd perse hun mening moeten laten horen :wall:

Ik weet het niet…

Ik hoor de afgelopen weken van 4 verschillende mensen, die elkaar niet kennen, dat ze zich serieus hebben afgevraagd of Salomé wel oké was…

Of zij inderdaad geen syndroom zou hebben, of er iets anders met haar was.

En ik heb me ook wel zorgen om haar gemaakt, maar niemand die die zorgen bevestigde. Nu hoor ik dus dat mensen wel gedachten hadden, maar die misschien niet wilden delen.

Ik had het wel willen horen toen.

Ik vind het eigenlijk een beetje “not done” om het uiterlijk de kinderen van iemand anders zo hardop te vergelijken. Dus als je niks aardigs kan zeggen over het uiterlijk een kind. Zeg dan niks. Laat het eventuele verschil lekker voor wat het is en zeg wat liefs over beide.

@meisje1974 wrote:

Ik vind het eigenlijk een beetje “not done” om het uiterlijk de kinderen van iemand anders zo hardop te vergelijken. Dus als je niks aardigs kan zeggen over het uiterlijk een kind. Zeg dan niks. Laat het eventuele verschil lekker voor wat het is en zeg wat liefs over beide.

Eens :thumbup:

Al heb ik het zelf ook wel een beetje met mijn eigen kids. De een is gewoon mooier dan de andere… en dan niet alleen kwa uiterlijk, erg he, dat je als moeder zo ‘hard’ bent :shifty: Maar ik doe mijn best om het niet hardop uit te spreken en beiden enigszins gelijk te behandelen… :oops:

Oh, ik vond mijn kids beiden echt spuuglelijk bij de geboorte! :lol:

Robyn had enorm veel puistjes, en was compleet verfrommeld.

Isabelle was net een chineesje, met haar enorm bolle wangen, zo bol, dat ze haar ogen bijna dicht drukten! :roll:

Nu vind ik beiden ook niet uitzonderlijk mooi. Robyn heeft een flinke neus, en heel lelijke handen, met veel te grote nagels. Isabelle trekt continu haar bovenlip naar binnen, waardoor het aldoor lijkt alsof ze pruilt. :?

Dat iemand anders, ook al is het familie, dan vervolgens opmerkingen gaat maken dat de ene mooier is dan de ander, moet je bij mij echt niet mee aankomen, dan word ik erg pissig! Dat vind ik echt heel erg triest, dat doe je gewoonweg niet, vind ik…

Ik vond Melissa een mooie baby en Fenna iets mindermooi, maar fenna is nu bijna 4 en droogt mooi op

Hier krijg ik vaak te horen ohh wat een mooi mannetje,

kleine draak dus…

Terwijl grote draak er langs staat :wall:

Ik zeg dan Ohhh nou daar staat nog een knap mannetje hoor…

Zeg ik dan op een sarcastische manier :silenced:

(Grote draak loenst een beetje, heeft enorm stug haar,

en beetje schuine tanden, zie je alleen als hij heel breed lacht)

Bij de geboorte waren ze allebij erg klein,

alles moest nog rechtgetrokken worden als het ware :mrgreen:

Maar ik maak geen onderscheid met ze,

want ze hebben allebij enorm veel flair, en een unieke uitstraling…

@Gab wrote:

Hier krijg ik vaak te horen ohh wat een mooi mannetje,

kleine draak dus…

Terwijl grote draak er langs staat :wall:

Ik zeg dan Ohhh nou daar staat nog een knap mannetje hoor…

Zeg ik dan op een sarcastische manier :silenced:

(Grote draak loenst een beetje, heeft enorm stug haar,

en beetje schuine tanden, zie je alleen als hij heel breed lacht)

uuuh ik hoop dat ik het verkeerd lees, en dat je dat niet écht op een sarcastische manier zegt :shifty: dat zou ik namelijk heel wat pijnlijker vinden dan dat een ander slechts over 1 van je kinderen zegt dat ie mooi is...

Nou soms vind ik het heel vernederend voor mijn grote draak van 10 jaar,

als ze altijd maar zeggen dat kleine draak zo’n mooi guitig mannetje is!

Hij staat er gewoon bij, en hoort het… :think:

Daarom mijn reactie tegen andere mensen,

van daar staat nog een mooi mannetje…

En idd ik zeg dat wel een beetje op een andere toon…

Want soms word ik er gewoon moe van,

denk eerst na, voordat je iets zegt, (denk ik dan)

Maar niet iedereen staat erbij stil…

En het gebeurd zo vaak, bij de winkel, op school, speeltuin…

En tja ik vind dat ze gewoon normaal zijn,

zo bijzonder ook weer niet…

Snap wat je bedoelt, ik heb dat ook weleens gedaan ja. Toen een van de kinderen nog enorm veel krullen had (is nu minder geworden) kreeg hij zoveel aandacht. Mensen keken dan vaak wel een beetje beschaamd als ik zoiets zei haha.

@Gab wrote:

maar als jij dat echt met een bepaald sarcástisch toontje zegt, dan voelt jouw zoon dat toch zeker ook, en dat is toch nog veel naarder voor hem???

ik ken het verder wel een beetje nu z er is, dat er vaak gezegd wordt: oh wat heb je een prachtig kind. En dat n er naast staat een beetje naar de grond te staren. Terwijl hij dus ook gewoon prachtig is, maar als er een baby naast zit, ziet men dat opeens niet meer.

(kim: mogen wij een edit-knop op het forum deel???)

edit: en dat mijn reactie dan dus meestal is, zonder er te veel de nadruk op te leggen, of zonder sarcastisch toontje (want ik ben helemaal niet sarcastisch; mijn zoon ís bloedmooi :angel: ), dat ik idd twee prachtige kinderen heb.

ja mijn kinderen zijn allemaal anders (hoewel het ook wel weer echt broers zijn) en hebben allemaal hun mooie en minder mooie kanten.

Maar een ander (en zeker oma) hoeft wat mij betreft niet die mindere uiterlijke kenmerken op te gaan noemen of te bekritiseren.

Valt voor mij weer in de categorie: iedereen heeft tegenwoordig OVERAL een mening over en meent die vooral ook te moeten delen.

Sommige meningen hou je maar lekker voor je :wink: .

Wat overigens niet betekent dat ik alleen maar positieve dingen over mijn kinderen hoef te horen, maar uiterlijk doe je zo lekker weinig aan. Iedereen en dus ook mijn kinderen moeten het doen met het pakketje dat ze mee hebben gekregen en daar positief dan wel negatief over zijn maakt dat pakketje weinig anders.

Als een zoon ergens heeft lopen klieren of onbeleefd is geweest dan hoor ik het graag, daar kan ik wat mee.

@Gab wrote:

Ik snap wel wat je bedoeld, ik hoor het ook weleens.

Weet je hoe ik het doe als mensen zoiets zeggen over 1 van de kinderen.

Ik betrek dan automatisch de andere kinderen er ook bij.

Zoiets van ja ze is mooi, net zo mooi als d’r broer en zus of zoiets in die trant.

Meestal krijg je meteen de reactie van ja inderdaad ze zijn allemaal leuk/lief/mooi.

Niet dat ik op die reactie uit ben hoor (ik weet toch wel dat ze de mooieste en liefste zijn :angel: ) Maar dan krijg je dus niet de situatie waar zus moet horen hoe schattig haar kleine zusje is waar ze bij staat, en dat zij volledig onzichtbaar is.

@lydia wrote:

@mamma van sharondenise wrote:

Ik weet nog een aantal jaar terug hier (Veertje meen ik, als ik het me nog goed herinner) dat haar collega had gevraagd of de kleine meid down syndroom had, nou ja als je niets beter weet te zeggen houd dan gewoon je mond dicht.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen altijd perse hun mening moeten laten horen :wall:

Ik weet het niet…

Ik hoor de afgelopen weken van 4 verschillende mensen, die elkaar niet kennen, dat ze zich serieus hebben afgevraagd of Salomé wel oké was…

Of zij inderdaad geen syndroom zou hebben, of er iets anders met haar was.

En ik heb me ook wel zorgen om haar gemaakt, maar niemand die die zorgen bevestigde. Nu hoor ik dus dat mensen wel gedachten hadden, maar die misschien niet wilden delen.

Ik had het wel willen horen toen.

Had nog niet gereageerd op jouw :angel:

Maar kennen zij Salomé ook daadwerkelijk, of hebben ze d’r enkel op en foto gezien?

Daar zit natuurlijk wel degelijk verschil in.

Als mensen die jullie echt kennen zoiets zegt dan kan je daar natuurlijk meer waarde aan hechten, dan dat een of andere doos je kind er een beetje raar uit vind zien en het daarom maar een labeltje moet geven.

Hoe is het nu met Sal dan, denk je zelf dat er ook iets aan de hand is met haar?

jou zonder w offcourse :oops:

Ik heb ook twee kinderen en vind ze allebie knap, maar op een andere manier.

T.ommy had veel gezichtuitdrukkingen en een wijze ziel. Kreeg opmerkingen over zijn ogen en blik. Hij bleef net zo lang staren en aandacht trekken totdat iemand lachte. Erg open en drukke baby.

N.oah was erg klein en teruggetrokken. Een tijdje heeft hij een sonde gehad, dus daar veel opmeringen over gehad. Hij heeft blonde krullen en bruine/groene ogen en trekt daarmee veel aandacht, nog steeds is hij aan de kleine kant. Meneertje is het tegenovergestelde van zijn broer, verlegen, wil geen aandacht en al helemaal niet aangeraakt worden door anderen. Helaas voor hem gebeurt dat toch regelmatig, waardoor hij achter mijn benen verdwijnt, heel boos kijkt of huilt. Probeer het voor te zijn door tegen mensen te zeggen dat hij neit aangeraakt wilt owrden, als er een handje richting zijn haar gaat. Hij zegt nu ook wel eens boos: dat zijn mijn krullen :twisted:

Tuurlijk zie ik wel verschil tussen beide kinderne, maar hebben ze allebei iets moois over zich.

Liefs Suzanne

Dat lijkt me helemaal niet leuk, als de een complimenten krijgt en de ander wordt genegeerd.

Ik vind allebei mijn kinderen ontzettend knap, van baby af aan.

Een andermans baby vind ik eigenlijk helemaal niet zo gauw knap.

Maar dat komt misschien omdat ik mijn eigen baby’s had waarbij geen andere baby aan zou kunnen tippen?

Mijn kinderen zien er beide heel verschillend uit, maar Lotte heeft zo’n grappig neusje met ‘echte’ wangentjes.

Jesse heeft zijn lipjes dun, maar een breed mondje, waardoor hij echt van oor tot oor lacht als hij lacht.

Ze hebben ook allebei hun minder mooie dingen, Charlotte loenst weer opnieuw en Jesse heeft een kapsel waar ik meestal geen kant mee op kan.

Charlotte heeft te weinig haar voor haar leeftijd, daar krijg ik veel opmerkingen over, maar het intereseerd me allemaal niets.

Ik vindt ze echt supermooie kindjes, en of dat nou zo is omdat ze van mij zijn of dat het daadwerkelijk zo is, zal mij een worst wezen.

En oh wee de gene die in het bijzijn van beide kinderen slechts over de één wat leuks weet te zeggen!

@Mariiyelle wrote:

Trouwens… Je vindt je eigen kindjes natuurlijk mooi, lief en alles… Maar dat heeft elke ouders van hun eigen kindjes :wink:

Ik heb menig maal in die wandelwagen naar lasse gekeken en getwijfeld aan mijn moederlijke gevoelens. Hoe kwam het toch dat ik hem neit het mooiste kindje van de wereld vond. Ik miste zeker dat hormoon ofzo.

En als ik foto’s terugzie snap ik het ook wel. Gelukkig een heerlijk manneke geworden.

En de liefste van de wereld vind ik ze ook niet - eerder nogal bewerkelijk :shifty:

Maar afijn ik ben dankbaar dat ze goed gelukt zijn met twee lekkere bekkies en met de inhoud komt het denk ik ook wel goed.

En ik vind mooi erg smaak afhankelijk. Er zijn kinderen waar mensen lyrisch over zijn en dan vind ik er geen bal aan.

Ergens maakt dit topic me wel nieuwsgierig naar foto’s van alle kindjes :silenced:

8)