Vroeg me gewoon eens af of jullie zelf verschil zien kwa knapheid bij je kinderen ?
Bij mijn oudste meisje roepen veel mensen al vanaf de geboorte, hoe prachtig ze wel niet is. Nu vooral met het krulhaar hoe mooi ze wel niet is, en dat ze mooie grote oogjes heeft etc.
Mijn jongste was bij de geboorte niet echt knap, maar zeker niet lelijk vind ik. Mijn schoonmoeder heeft het een aantal klaar gezegd dat ze wel heel erg in elkaar zat (haar gezicht), ze had na de geboorte de 1ste week erg veel vocht in haar gezichtje, en de plootjes waren gewoon wit van de spanning. Maar om te zeggen dat een kind in elkaar zit ? (Ik wacht er nog steeds op dat ze dat nog ooit een x gaat zeggen over ‘vroeger’ om dan flink mijn mond open te trekken wat ik in de kraamtijd niet heb gedaan :think: :? ) Maar verder noemen ze haar: Lief,schattig grappig gezichtje etc.
Oma zei laatst gewoon dat ze mijn oudste meisje echt mooier vond dan mijn klein meisje, moet zeggen dat me dit best raakte.
Moet eerlijk zeggen dat ik Talysha ook knapper vond op die leeftijd, maar ze zijn in mijn ogen beide even mooi, zijn mijn meisjes, mijn alles.
Maar soms raakt het me gewoon dat ze zoiets nooit zeggen over mijn klein meisje.
Vraag me gewoon af hoe dat bij jullie gaat bij mama’s met meerdere kindjes…
Wil hier niet een discussie starten over dat knap zijn niet belangrijk is of wat dan ook, want zo bedoel ik dat niet, mocht dat eventueel zo overkomen in mijn verhaal
Ik vind het altijd heel leuk als mensen zeggen dat ze onze kinderen mooi vinden, maar ik zie het zelf niet zo :oops:
Ik zie zelf niet of de een mooier is of minder mooi. Hoewel, ik vind wel dat de jongste maffe tandjes heeft en zo :lol: en ik ben niet weg van de wallen van de oudste omdat die te weinig slaapt en Lev is weer anders, want dat is een jongen.
Ik vind ze wel alledrie heel leuk ogen, ze vallen op, ze trekken aandacht, ze hebben een bepaalde uitstraling maar mooi :think:
Jammer dat oma dat zegt tegen je, lijkt me niet erg leuk om te horen…
Overigens vond ik in mijn herinnering onze oudste echt heel mooi toen ze net geboren was, maar als ik nu de foto’s zie dan stel ik mijn mening gauw bij :mrgreen:
Zoon was gewoon echt meteen mooi, heel anders.
Het is niet te vergelijken.
Ik vind lelijk of mooi een beetje rare woorden bij kinderen.
En ik ken iemand die in termen sprak van “het is een lief kind”
Volgens mij wist iedereen dan wel hoe laat het was…
Zat even te gluren naar de foto’s van je kindjes en ik denk dat de oudste een soort van groot schattiggehalte heeft door inderdaad het haar en de oogopslag (doet me denken aan een meisje dat bij de jongste in de groep zat vorig jaar). De jongste vind ik echter ook echt een poppetje :inlove: met een heel fijn gezichtje. Het is echt appels met peren vergelijken.
Hier minder mee te maken gehad, misschien door het leeftijdsverschil (nu 13,10,6) of door de verdeling (jongen, meisje, jongen). De oudste 2 lijken best wel op elkaar. Ik vind ze prachtig natuurlijk maar ik weet niet of de term ‘mooi’ in de klassieke zin des woords van toepassing is. Ze hebben wel een aantrekkelijk uiterlijk, regelmatige trekken en een fijn gezicht, komt prettig over. Daarbij is mijn dochter tamelijk klein, met lang haar en is ze erg vrolijk en vriendelijk waardoor (denk ik) de jongens van haar jaargroep en ook hoger (vrienden van broer) een soort van beschermende gevoelens tentoonspreiden. Niet dat ze dat nodig heeft overigens maar ze laat het zich wel heel charmant aanleunen :mrgreen: .
Jongste heeft de ogen van paps, groot, rond en met idioot lange wimpers. Daar kwamen/komen nog wel eens opmerkingen over. Het geeft een heel onschuldige babylook en dat trekt mensen aan blijkbaar.
Maar goed, nooit vergelijkende opmerkingen gehoord waarbij echt onderscheid werd gemaakt tussen mooi en minder mooi gelukkig.
Denk niet dat ik dat erg prettig zou vinden en snap ook niet waarom iemand dat met je zou willen ‘delen’, voegt niks toe toch?
vindt het eigenlijk best een pittige opmerking van Oma
Moet zeggen dat niemand dat ooit tegen mijn kids gezegd heeft.
Vindt ze alle 3 mooi, soms denk ik wel eens bij me jongens ze hebben flinke flaporen maarja dat hoort erbij.
Mijn tienerdochter van 15 wordt nu ook wat voller op der heupen dan ben ik wel voorzichtig hoe ik het haar breng.
Maar nee ik zou zoiets nooit tegen een moeder zeggen
oooh… als dat zo is… dan ga je dat toch nog niet zeggen. Ik ken ook echt wel kindjes die een apart gezicht hebben, doordat de oogjes wijder staan, maar dan zeg je toch… oooh wat een prachtige haren, oid! er is altijd wel iets prachtig aan een kind waar je een compliment over kan geven.
Zelf ken ik het niet. Vind mijn beide kinderen alle twee de allerknapste :lol: Julia krijg ik wel te horen dat ze zo mooi gezichtje heeft, met haar verlegen lachje, en de haren mooi in bob, marijn krijgt altijd veel aandacht door dat hij zo klein is, en zo veel doet al. Maar of hij nou een schattig gezicht heeft… met hier end aar blauwe plekken, een kale biljartbal odmat mama de tondeuse op de verkeerde stand had… Ehm… het goede woord voor marijn is dat hij aandoenlijk is!
Hier krijg ik wel vaak te horen dat de tandjes van mijn oudste zo prachtig mooi in een rij staan, zonder spleet, gewoon uit een boekje, zelfs de tandarts gaf dat aan!
Tja… kan nog wel langer doorgaan.
Overigens vidn ik T. een schatje om te zien, maar ik kan absoluut niet zeggen dat ze knapper is. Vind J. nog steeds zo prachtig poppetje! met een gigantisch hoog knuffelgehalte! :inlove:
och… ik kan het denk ik wel hebben…
Vind het nog erger als ouders met een roze bril op naar hun kind kijken en het opgeven voor foto wedstrijden en talentbureau’s terwijl het kind in werkelijkheid echt niet zo heel knap of speciaal is in uitstraling.
beauty is in the eye of the beholder…
Subjectief dus, wat de 1 mooi vind, vind de ander minder.
Als ik dan naar jou avatar kijk (romata) dan zie ik een donker krullenkopje met grote donkere ogen en een heel lief, mooi rond ietwat rossig moppie met lichtere ogen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar je jongste dochter, heb minder met donkerharige kinderen en dan vooral omdat ik ze ontzettend op elkaar vind lijken…
Dus ik ben wellicht een totaal andere mening toegedaan als jou moeder/schoonmoeder.
Ik vind je beide meiden mooi afgebakken hoor, schoonheid word met name gedefinieerd door de gulde snede en wat dat betreft hebben jou beide meiden een symetrisch gezichtje, dus zijn ze beide knap, alleen allebei in een andere stijl, een andere kijk.
Mijn eigen kinderen… tja, voor Peet zijn we wel eens aangesproken door een kindermodellenburo… ze vonden hem als jongetje van 2 echt knap…
Hij is nog steeds niet lelijk, maar vind hem ook niet uitzonderlijk. Van zijn type zie ik zoveel jongetjes lopen… Als baby vond ik hem lelijk, hij had echt een dikke plofkop… nee, echt niet mooi.
Niek vind ik een knappe meid, maar ze is niet bepaald symetrisch en zou dus eerder “gewoontjes” genoemd kunnen worden. Ook zij was als baby niet echt de knapste. Nou en?
Lelijk in de luier, schoon in de sluier zeggen ze wel eens
Mies vind ik wat spichtig en afhangende oogjes hebben, maar zeker niet lelijk en Suus heeft een dik koppie met heel raar aangepland haar. Haar kruin zit schuin rechtsachter op haar hoofdje.
Maar voor mij zijn ze allemaal even lief, knap en leuk en misschien geen modellen (nu niet in elk geval) maar zeker geen lelijke mensen en ja… soms zie ik wel lelijke mensen en ja, soms zie ik toch ook lelijke kinderen… :shifty:
Het is een totaalpakket ook… een ogenschijnlijk knap iemand kan wel zo’n rot karakter hebben dat ze dit ook uitstraalt en daardoor lelijk word.
Andersom ook, ik heb een vriendin met een herstelde open gehemelte, je ziet het nog en dus zouden mensen dan lelijk kunnen noemen. Maar ze straalt aan alle kanten vriendelijkheid en vrolijkheid uit en dus word ze door veel mensen als zeer mooi ervaren… :inlove:
@lydia wrote:
Ik vind het altijd heel leuk als mensen zeggen dat ze onze kinderen mooi vinden, maar ik zie het zelf niet zo :oops:
Klopt.. Dat heb ik ook! Ik weet niet beter...
Iedereen die Katie ziet vinden haar een schatje want ja... Lachebekkie of niet! Maar de uitstraling is enorm bij Katie.
Als ik op CB ben en zie aantal kindjes, dan denk ik wel bij mezelf dat de mijne wel knapper is. Maar das logisch?
Trouwens… Je vindt je eigen kindjes natuurlijk mooi, lief en alles… Maar dat heeft elke ouders van hun eigen kindjes
Lelijk in de luier is mooi in de sluier…dat heeft mijn moeder me altijd geleerd.
Enja mooi of lelijk is een heel persoonlijk iets…
Vroeger was Micah echt geen mooie baby.
Mijn moeder had de eerste keer dat ze hem zag tegen mijn vader gezegd: als dat maar goed komt.
Ik kan er wel om lachen, ik ben het met haar eens.
Maar hier is het wel snel goed gekomen. Mijn kinderen lijken niet op elkaar. De een heeft donkerbruin haar en bruine ogen en is echt een spanjaardje. De andere is een kaaskop, lichtbruin haar en lichtere ogen.
Ik vind ze allebei wat hebben en vind ze allebei prachtig, maar de een vind ik net iets mooier dan de ander.
Mijn zoontje was niet mooi toen hij geboren werd… grote neus… oren… spits snoetje… ik schrok ervan want had anderhalf jaar daarvoor een bloedmooie dochter gebaard… :mrgreen:
Hij is heerlijk opgedroogd… heeft prachtig mooie krullen gekregen en grote bijna-zwarte ogen… een mooi figuur en ach, die oren neus en mond… maakt hem nu juist heel bijzonder… ik hoor het niet veel maar soms ziet iemand het… en zeggen ze me dat ook… dat hij echt een knap snoetje heeft…
Zoals Madre… beiden kindjes van mij zijn prachtig… maar ik zie ook wel wie het meest ‘goodlooking’ is… zeg maar…
Heb dat vroeger ook veel om me heen gehoord, het schattig kindje tov het mooie kindje…
Romata, ik vind het wel een heftige opmerking van oma hoor
Ik vind mijn kinderen zeker niet bijzonder mooi,
Ivan heeft best een guitig koppie met vind ik wel mooie grote ogen,
Lynn lacht altijd dus dat horen we ook altijd maar uitgesproken kinderen nee dat vind ik van mijn eigen kinderen niet.
Ik vind het bestwel raar om zoiets te zeggen tegen iemand…
Natuurlijk zie je weleens zoiets, ook bij je eigen kinderen.
Onze jongste was echt dik bij de geboorte, plofkop las ik net, dat kwam wel in de buurt ja :lol: Hij had gewoon van alle vet in zn gezichtje een hele dikke frons boven zn neusje. Daar hebben we wel heel hard om gelachen samen en gezegd als dat maar goed komt… Het trok gelukkig al snel weg Nu vind ik hem een plaatje, maar dat vond ik toen ook al. Toen mijn man zei dat ie m een lelijkerdje vond was ik echt verontwaardigd :lol:
Hier heb ik natuurlijk de allermooiste kinderen :liar: :mrgreen:
Wat mensen af en toe zeggen…houd maar lekker voor je, ieder kind is uniek en speciaal! en allemaal hebben ze echt iets moois!
Mijn oudste was echt geen mooie baby, ik zag dat niet hoor, ik vond haar prachtig, maar als ik de foto’s terugzie haha.
Ze is overigens heel mooi opgedroogd.
Mijn middelste is altijd een mooi poppetje geweest (vind ik dan hé) Ze heeft geweldig grote kijkers, waar ik ook vaak opmerkingen over krijg.
Maar ik moet zeggen dat ik dat niet altijd leuk vind, zeker niet waar ze bij is!
Kan dan ook nog wel eens benadrukken dat die ogen ook boos kunnen kijken en dat het soms een behoorlijke draak is.
Ik wil absoluut niet dat ze naast haar schoenen loopt of een kind gaat worden wat zichzelf zo knap vind.
Dus het heeft 2 kanten, gelukkig heeft ze het zelf niet erg door en dat wil ik graag zo houden.
Mensen kunnen sowieso rare opmerkingen maken. Het beste om er weinig mee te doen denk ik, en dat soort dingen niet zo zwaar op te nemen.
Ikzelf vind maar heel erg weinig baby’s knap. Wel lief en schattig, maar eigenlijk bijna nooit knap. Ook die van mezelf niet :oops:
Hoewel ik mijn zoon nu wel een knappe bink vind, die lijkt op zijn vader :mrgreen: Als kinderen wat ouder zijn, richting peuterleeftijd, dan pas vind ik kinderen knap of wat minder knap.
Onze dochter heeft rossig haar, al meteen bij haar geboorte. Er zijn verschillende mensen die zeiden:’ Jurian had het ook he, en daar is het toch gelukkig ook weggetrokken he?’ En dan waren ze helemaal verbaasd als ik zei:’ Ik WIL helemaal niet dat het wegtrekt! Ik vind het prachtig, nu nog krullen erbij en ik ben meer dan tevreden’ Beetje lullig ook, want ik heb zelf ook rossig haar en ben er eigenlijk heel trots op
(en gelukkig wordt het haar van mijn dochter alleen maar roder, en ik met de dag trotser )
@littlewonder wrote:
Beetje lullig ook, want ik heb zelf ook rossig haar en ben er eigenlijk heel trots op
(en gelukkig wordt het haar van mijn dochter alleen maar roder, en ik met de dag trotser )
Good 4 you… kom nou… red heads zijn prachtiggggg…
ik ben vroeger ook weleens knal in love geweest op red heads… :inlove:
Nou zeg wat onaardig van oma
Ikzelf vind mijn kind écht de allermooiste maar ik ben wel zo fatsoenlijk dat ik mijn mond er niet over open doe, want tenslotte vindt iedereen haar kind de mooiste :lol:
Ik kreeg zeker als baby en dreumes heel veel opmerkingen over hem, maar eerlijk gezegd zegt het me niets als het puntje bij paaltje komt. Hij is mijn kanjertje omdat hij mijn kind is, en niet omdat ik hem mooi vind.
Ik denk eerlijk gezegd wel dat mijn moeder best zou durven zeggen dat B. toch wel een ‘mooiere’ baby was als dit kindje dat minder is, maar ik weet ook van wie het komt en dat het niks betekent.
Ik vind dat elk kind prachtig is. De een heeft misschien rechtuit een knap snoetje, maar de ander is een vreselijk lief of charmant kind, heeft woeste krullen of een prachtige oogopslag. Of heeft gewoon ‘iets’.
Nee, ik zou nooit een kind ‘boven’ het ander kunnen stellen op basis van of het een klassiek knap snoetje heeft. Ennuh…zo’n knap snoetje wordt al gauw onzichtbaar als erachter een grote draak zit!
ik denk dat het m in de krullen zit…
teminste bij ons krijgen wij dus altijd (al vanaf de geboorte)
ohh wat een mooi meisje en wat een mooie krullen (en dan zitten ze dus echt niet mooi, moet er dan nog wat water ofzo in doen)
oudste reageert altijd van… maar ik heb ook mooie krullen.
ik vind ze beide even mooi, en zou het ook niet fijn vinden als mijn sm/moeder zo;n opmerking zou maken…
Ben ik even blij dat ik 2 totaaaaaaaaaaaaaaal verschillende kinderen heb,die ergens als je goed kijkt wel op elkaar lijken,maar echt beide een ander uiterlijk hebben.
Wel vast het me op dat Eli er op foto’s vaker beter op staat, hij lijkt echt te poseren en kijkt en lacht altijd. Terwijl een leuke foto van Jo zoeken waar hij goed kijkt, niet te zwaarmoedig lijkt en met open ogen is best moeilijk is.
Eli lijkt duidelijk iets meer fotogeniek,maar dat zegt allemaal niet.
Als baby waren ze beide best groot (lang BV gegeven en daar deden ze het iets te goed op). Had 2 reuzen. Dat maakt ze al snel niet schattig meer, zeker met kalende kopjes die ze toch lang hielden.
Toch waren ze mooi. Echte kerels…
Nu zou ik als het echt moet niet kunnen stellen wie nou echt mooi is, vind toch echt dat ze beide best knappe kerels zijn,maar beide op hun eigen manier, al heeft Eli duidelijk nog licht afstaande oortjes,die in zo’n klein smal gezichtje met dat spierwitte haar en huidje best aanwezig zijn.
Dat vind ik eigenlijk helemaal bij zijn open en altijd vrolijke karakter passen.
@faizaa wrote:
@littlewonder wrote:Beetje lullig ook, want ik heb zelf ook rossig haar en ben er eigenlijk heel trots op
Good 4 you… kom nou… red heads zijn prachtiggggg…
ik ben vroeger ook weleens knal in love geweest op red heads… :inlove:
Mijn eerste echte liefde was rood, knal rood, sindsdien een zwak voor roodhaar :inlove:
Ik wil ook rood haar, helaas helpt verven niet, ik spoel het er zo weer uit :roll:
ontoppic
Toevallig had ik het er vorige week nog over op een familie feestje.
We hadden een aantal mensen al een tijd niet gezien, en kinderen blijven blijven groeien natuurlijk.
Ze vonden allerie de kinderen zo mooi, lekker kleurtje, mooie haren enz enz.
Ik zie zelf wel wie er de knapste is, maar ik zal dat nooit aan de kinderen laten blijken.
Ze hebben alle drie een eigen uiterlijk en karakter, terwijl je heel goed kan zien dat het broertje en zusjes zijn.
Verder zal ik het ook nooit over andermans kinderen zeggen, dat doe je gewoon niet ook al is een kindje echt niet mooi of knap, lief zijn ze allemaal.
Herman Finkers zei het ooit zo:
“Wat ik altijd doe als een kind niet zo mooi is, dan zeg ik altijd: Het is een lief kind.”
Ik weet nog een aantal jaar terug hier (Veertje meen ik, als ik het me nog goed herinner) dat haar collega had gevraagd of de kleine meid down syndroom had, nou ja als je niets beter weet te zeggen houd dan gewoon je mond dicht.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen altijd perse hun mening moeten laten horen :wall: