vers fruit voorkomt miskraam???

Nou, ik las dit in een artikeltje en dacht laat ik het maar even plaatsen. We weten allemaal natuurlijk wel dat er vele oorzaken van een miskraam zijn en dat het meestal iets niet goed is met het vruchtje maar toch, baadt het niet dan schaadt het niet toch?

Ik las dus dat het belangrijk is om veel vers fruit te eten omdat dit er toe bij zou dragen om een miskraam te voorkomen.

Eet smakelijk dus meiden!

Ben er zelf wat sceptisch over, al die fijne artikeltjes die je leest en waarbij je soms het gevoel kunt krijgen dat je het als vrouw allemaal verkeert doet en het jou schuld is ofzo. wanneer het toch mis gaat. Weet nog dat ik vlak voor mijn 1e positieve test mascarpone had gegeten en wanneer het dan mis gaat vliegt het meteen door je hoofd, niet reeel!

Maar goed

Gr.

Ineke

Fruit is goed voor de mens dus waarom niet?

Maar je maakt je eigen wel gek door alles te geloven wat je leest en elk artikel zegt meestal wel weer wat anders :wink:

Ik zelf ben er ook een beetje tegen ( zoals jij zegt sceptisch over)

Een mk overkomt vaak door een innestelingsprobleem een ontwikkelingsprobleem of een genetische oorzaak.

Kijk foliumzuur is ook niet tegen een mk het verkleind de kans op neuraalbuiseffecten…

De kans op eenmk verklein je iets.

Zo is het met fruit denk ik net zo…

met sporten ook …

Tja ik weet nog best dat vóó’rminjn 2e zwangerschap

Ik veel sportte

veel fruit at

veel dronk ( water enzo )

Geen alcohol

geen medicijnen

foliumzuur en vitamines gebruikte

En dan een mk…

ja weet je, tuurlijk is fruit gezond…dat weten we al.

Ben wel beneiuwd eig wat anderen er van vinden …ms verplaatsen naar discussieforum :mrgreen:

Oh bianca, ik weet toch niet hoe dat moet. Gewoon nieuwe discussie daar openen?

Ja, ik neem dus een extra wijntje wanneer ik weer ongi ben, als protest richting mijn lichaam. Slaat ook nergens op maar kan ik in ieder geval een beetje frustratie kwijt.

een wijntje kan ook geheel geen kwaad. Zelfs als jenognietweet dat je zwanger bent en je drinkt een paar. Immers de bloedstroom van moeder en kind is nog apart en begint meen ik vanaf6weken te samen te lopen ( ik meen dat Rhiannon of Nicje dat mooi kan uitleggen )

Hahah verplaatsen van een topic kun je zelf ook niet.

Ik ben het er niet mee eens… fruit is wel goed maar ik denk niet dat als je het niet eet dat het perse fout afloopt…

Ik heb afgelopen weken niet tot nauwelijks gegeten (dus ook geen fruit) want ik spuugde hele dagen. Ik heb uiteindelijk een MK gekregen. Maar dat kwam niet omdat ik niet at maar omdat het in de basis al niet goed is gegaan. De gyn zegt dat dit niet uitmaakt. Een kind eet ‘van de moeder’. Want bij m’n eerste zwangerschap at ik ook nauwelijks en Lucas groeide als kool en ik viel af.

Nou inderdaad, dat bedoel ik maar. Zal es even nagaan waar ik het artikel gelezen heb, kan ik weer een ‘boze’, reactie sturen of het wat genuanceerder kan.

Tuurlijk is fruit altijd gezond. En ik heb inmiddels ook al een overdosis aan foliumzuur in mijn bloed (maar dat draagt er ook weer toe bij dat je geen rimpels krijgt, nou ik krijg er rimpels van inmiddels). en multivitaminen en mijn mannetje zink, foliumzuur en multivitaminen. Had ook een maansteen om die heb ik inmiddels ook al weggegooit.

Sorry, ben in een mopperige stemming, moet vanmiddag weer werken (1e van 5 en dan 1 vrij en dan nog weer 1 werken…).

Sterkte met het verwerken van je miskraam.

haha jij bent nu lekker je frustrasties ana het uitten hiero , LOL

Mopper maar lekker hoor meid :mrgreen:

Het is wel weer klaar hoor, je kunt ook alles op jezelf gaan betrekken he.

Bedankt

Heb weleens gehoord dat je een zwangerschap zou kunnen afbreken (in den beginnen wanneer je vermoed dat het weleens zo zou kunnen zijn) door heeeeeel veel jus de orange te drinken.

Iemand die ik kende en destijds echt niet zwanger wilde zijn had dat maar gedaan.

Ik sta hier een beetje dubbel in. Ik heb aantal weken geleden een MA gehad. Ik leef op zich niet supergezond. We eten soms makkelijk druk druk druk, maar eet wel elke dag brood melk minstens 2 stuks fruit per dag enz. Snoepen doe ik erg veel! Vanaf dat ik zwnager was had ik ineens zoiets van, nu moet ik extra gezond eten en snoepen mag niet meer enz enz. In plaats van 's avonds wat te knabbelen ging ik worteltjes zitten knabbelen tot ik het beu was…Vriendinnetje zei ook, je moet wel goed en gezond eten hoor is belangrijk voor je beebje…Nou mooi niet dus dat dat hielp. Volgende keer doe ik dat dus echt niet meer. Als ik zin heb in snoep en minder groente, dan doe ik dat. Tuurlijk zorg ik wel dat ik de gewone benodigdheden binnenkrijg en de echt bewezen slechte dingen, rauw vlees enz laat staan, maar als ik zin heb in een frietje dan pak ik dat. Fruit eet ik toch al veel en groente eten we in principe ook bijna elke dag en de rest daar kom ik ook wel aan.

Bedoel dus met dit lange verhaal eigenlijk te zeggen dat ik niet meer heel mijn eetpatroon aan zal passen (op die noodzakelijke dingen die wel moeten en niet mogen na) voor dat beebje, want dat helpt toch niks denk ik nu.

Andere kant…ook ik heb gelezen dat veel fruit miskraam kan voorkomen, ik eet graag fruit en zal dat wel extra nemen vanwege zwangerschap. Een gyn had gezegd dat je in principe niks tegen miskraam kan doen en er ook niks ana kan doen. Wel zei ze dat het wel zo schijnt te zijn dat fruit heel goed is en met name bananen, dat schijnt wel goed te zijn voor t hartje. Maar ja die eet ik elke dag al eentje…en toch ging t hartje niet kloppen…dusse doe wat je gevoel je ingeeft!

oh ja, wat wel niet bewezen is maar wat ik nooit meer doe, puur eigen gevoel, is vliegen in eerste weken. Waarom? Ik heb dus gevlogen in eerste weken, maar had vantevoren zo’n gevoel van is dat wel goed, kan het geen kwaad, lijkt me niet gezond die druk op je buik in beginfase enz. Maar toch gegaan want iedereen zegt inclusief artsen dat het geen kwaad kan. Hoor ik na mijn MA van 2 mensen: de ene is 2 keer wezen vliegen voor 10 weken en ging beide keren dus daarna mis en ander ook wezen vliegen in die periode en ook mis. Het is misschien toeval, dat het anders toch wel mis was gegaan, maar ik heb geen goed gevoel meer bij vliegen in die periode dusse dat doe ik dna toch maar niet meer. Tja en dan is dat ook maar puur mijn eigen gevoel, net als dat fruit. Zo zijn er ook mensen die wel vlees eten wat niet geheel doorbakken is, dat zou ik dus ook niet doen, dat is wel echt bewezen.

Denk wel dat er tegenwoordig voort heel erg doorgeslagen wordt hierin hoor, zelfs een dropje of chocomel of cola mag volgens sommigen al niet meer. Ik denk dat bepaalde dingen minder goed zijn, maar dat het echt niet schadelijk is zolang het met mate gebruik is.

Oh wat ben ik aan t raaskallen, moet ook effe mijn ei kwijt denk ik!!

Wat t fruit betreft, wat extra kan denk ik nooit kwaad!!!

Ha weer zo’n lekker ‘fabeltje’ alles wat goed is voor moeder is goed voor kind! Dus een nogal standaard veronderstelling dat fruit een MK kan voorkomen. Wat Bian ook al aangeeft er is NIETS wat een MK kan voorkomen als er iets genetisch, in de aanleg of de innestelling fout zit. Anders hadden artsen allang een receptje uitgeschreven :wink: kreeg je fruit op recept, kreeg je pilletjes waar het goedje inzit wat in fruit zou zitten wat dan weer een MK voorkwam. Ik geloof er dus niets van net zo min als dat sex slecht zou zijn of een MK zou kunnen veroorzaken.

Mede omdat toen ik zwanger was van Bregtje* de meest vreemde eetgewoontes had. Zo had ik een dag dat ik de hele dag wel zuivel kon eten, of een dag met alleen maar fruit en groente (kon dan ook geen vlees zien laat staan ruiken :sick: ) maar ik had ook dagen dat ik wel een overval wilde plegen voor een zak patat. Het zegt allemaal geen ruk en je kindje neemt wat het nodig heeft.

Wat natuurlijk niet betekend dat je geen folium hoeft te gebruiken of aan je vitamientjes moet denken. Folium is ‘bewezen’ en vitamientjes is vooral ook voor jezelf fijn, want je vraagt nogal wat van je lijf tijdens een zwangerschap en ik zou er dus ook alles aan doen om ook zelf goed in mijn vel te zitten.

Nou Bella, dat is weer heel iets anders. Zal vanuit mijn frustraties maar niet reageren…

Vooral belangrijk dat we in ieder geval goed voor ons zelf zorgen maar ik weet wel dat wanneer het eindelijk zo mag zijn ik super gezond ga leven. Geen alcohol en verder gezond eten.

@Ineke wrote:

Geen alcohol en verder gezond eten.

Geen alcohol is me nog wel gelukt, maar gezond eten … :lol: Had dagelijks zin in iets zoutigs dus nog nooit zoveel frietjes gegeten of chippies.

Deze worden gemaakt van aardappelen…aardappelen zijn gezond :wink:

@Ineke wrote:

Deze worden gemaakt van aardappelen…aardappelen zijn gezond :wink:

Ohh gelukkig maar :mrgreen:

Meiden geloof niet alles wat er in de bladen staat!!!

Als alles goed zit , dan zit het goed. Zo niet, jammer pech.

Fruit eten is altijd gezond dus daar ligt het niet aan.

Veel succes :vlinder:

patatjes zijn zo ongezond nog niet ( bevatten alleen veeeeel koolhydraten)

Maar de olien en vetten waarin gebakt worden doen het hem juist en de sausjes die er vaak bij genuttigd worden

Pure pech en miskraam bibi ( jammer pech) vindt ik geen leuke uitspraak meis…