vers fruit voorkomt miskraam???

@Rhiannon wrote:

Ha weer zo’n lekker ‘fabeltje’ alles wat goed is voor moeder is goed voor kind! Dus een nogal standaard veronderstelling dat fruit een MK kan voorkomen. Wat Bian ook al aangeeft er is NIETS wat een MK kan voorkomen als er iets genetisch, in de aanleg of de innestelling fout zit. Anders hadden artsen allang een receptje uitgeschreven :wink: kreeg je fruit op recept, kreeg je pilletjes waar het goedje inzit wat in fruit zou zitten wat dan weer een MK voorkwam. Ik geloof er dus niets van net zo min als dat sex slecht zou zijn of een MK zou kunnen veroorzaken.

Mede omdat toen ik zwanger was van Bregtje* de meest vreemde eetgewoontes had. Zo had ik een dag dat ik de hele dag wel zuivel kon eten, of een dag met alleen maar fruit en groente (kon dan ook geen vlees zien laat staan ruiken :sick: ) maar ik had ook dagen dat ik wel een overval wilde plegen voor een zak patat. Het zegt allemaal geen ruk en je kindje neemt wat het nodig heeft.

Wat natuurlijk niet betekend dat je geen folium hoeft te gebruiken of aan je vitamientjes moet denken. Folium is ‘bewezen’ en vitamientjes is vooral ook voor jezelf fijn, want je vraagt nogal wat van je lijf tijdens een zwangerschap en ik zou er dus ook alles aan doen om ook zelf goed in mijn vel te zitten.

Ik snap wel wat je zegt Rhi, maar er ligt een wetenschappelijke studie aan ten grondslag. Het is dus gewoon bewezen dat het eten van vers fruit de kans op een miskraam kan verkleinen.

Kan verkleinen kan ik inkomen , zoals in het topictitel staat voorkomen NIET

Nou, ik heb al een banaan op vandaag dus! Eisprong op moederdag, dat moet toch goed komen… :pray: :pray: :pray:

wij hebben gewoon vet geklust vergroot iig de kans op een zwangerschap :silenced:

( neemt straks een appel en meloen) :mrgreen:

:-*

hmmmm. :think: wijn wordt gemaakt van druiven!

och ik ben nogal sceptisch tegenover dit soort berichten maar tja fruit kan geen kwaad en wat vitamientjes extra zijn altijd goed voor de moeder , dus bij dit zeg ik ga je gang , maar voor de rest… :think: als ik alleen al kijk naar een vriendin van mij , ze wist bij haar eerste pas met 6,5 maanden dat ze zwanger was (jep gewoon ongesteld en nee geen groeiende buik enz ) en in die tijd heeft ze dus gewoon gedronken gefeest en gerookt , en al met al heeft ze een kerngezonde dochter gekregen… de artsen verzekerden haar dat dit haar nooit weer zou overkomen maar jawel nogmaals zwanger en nogmaals geen verschijnselen en weer wist ze het pas hartstikke laat ,ze was al 5 maanden heen , en weer hetzelfde verhaal gewoon alles gedaan wat ze in de vorige zwangerschap ook deed en kijk aan een gezonde knul werd geboren…

dus al met al mijn mening is dat hoe je ook je best doet om alles goed te laten gaan , als het misgaat het is NOOIT jouw’n schuld!

@wieniex wrote:

Ik sta hier een beetje dubbel in. Ik heb aantal weken geleden een MA gehad. Ik leef op zich niet supergezond. We eten soms makkelijk druk druk druk, maar eet wel elke dag brood melk minstens 2 stuks fruit per dag enz. Snoepen doe ik erg veel! Vanaf dat ik zwnager was had ik ineens zoiets van, nu moet ik extra gezond eten en snoepen mag niet meer enz enz. In plaats van 's avonds wat te knabbelen ging ik worteltjes zitten knabbelen tot ik het beu was…Vriendinnetje zei ook, je moet wel goed en gezond eten hoor is belangrijk voor je beebje…Nou mooi niet dus dat dat hielp. Volgende keer doe ik dat dus echt niet meer. Als ik zin heb in snoep en minder groente, dan doe ik dat. Tuurlijk zorg ik wel dat ik de gewone benodigdheden binnenkrijg en de echt bewezen slechte dingen, rauw vlees enz laat staan, maar als ik zin heb in een frietje dan pak ik dat. Fruit eet ik toch al veel en groente eten we in principe ook bijna elke dag en de rest daar kom ik ook wel aan.

Bedoel dus met dit lange verhaal eigenlijk te zeggen dat ik niet meer heel mijn eetpatroon aan zal passen (op die noodzakelijke dingen die wel moeten en niet mogen na) voor dat beebje, want dat helpt toch niks denk ik nu.

Andere kant…ook ik heb gelezen dat veel fruit miskraam kan voorkomen, ik eet graag fruit en zal dat wel extra nemen vanwege zwangerschap. Een gyn had gezegd dat je in principe niks tegen miskraam kan doen en er ook niks ana kan doen. Wel zei ze dat het wel zo schijnt te zijn dat fruit heel goed is en met name bananen, dat schijnt wel goed te zijn voor t hartje. Maar ja die eet ik elke dag al eentje…en toch ging t hartje niet kloppen…dusse doe wat je gevoel je ingeeft!

in bananen zit kalium en dat is goed voor het hartje ( ik ben zelf erg ziek geweest en mijn kalium is dus nog steeds niet goed , en dit is ook slecht voor mijn eigen hart) dus ik moet ook elke dag een banaan en flink wat verse tomaten eten om mijn lichaam de aanmaak van kalium weer te laten maken, ach zo leer je nog eens wat he van mega ziek zijn :mrgreen:

Oh ik heb vandaag ook een banaan gedeel met lasse - gelukkig maar.

Zodra ik maar het idee heb dat ik zwanger zou kunnen zijn (sommige komer er na zes maanden achter, ik weet het een dag of wat na het klussen al) slik ik vitaminen voor zwangeren en als je bv geeft.

Heb van mezelf niet al te hoog ijzer en werk onregelmatig en momenteel zou het allemaal wel iets gezonder kunnen.

@Bella wrote:

Oh ik heb vandaag ook een banaan gedeel met lasse - gelukkig maar.

Zodra ik maar het idee heb dat ik zwanger zou kunnen zijn (sommige komer er na zes maanden achter, ik weet het een dag of wat na het klussen al) slik ik vitaminen voor zwangeren en als je bv geeft.

Heb van mezelf niet al te hoog ijzer en werk onregelmatig en momenteel zou het allemaal wel iets gezonder kunnen.

jij blij dat je bananen lust :mrgreen: bij mij gaat ie kokhalzend naar binnen… :sick:

ja, ik slik ook wel extra vitaminen hoor. Heb nog een potje staan voor ‘de zwangere vrouw’. En weet ook wel dat wanneer ik weer zwanger ben ik nog meer gezonde dingen ga eten! Was het maar weer zover, zucht.

Haha, ja hier ook. Vitaminepotje, Gravitamon, of zoiets. gele pillekes, met calcium, ijzer, foliumzuur en nog iets. Speciaal voor zwangeren. Het is alleen maar mooi meegenomen als je die inneemt. En verder eet ik twee stuks fruit per dag. In weekenden wil ik dat wel es vergeten, maar ach.

Ik geloof ook niet dat fruit kans op MK vergroot. Het is; wat sommigen hier al zeggen; kwestie van slechte basis, groei, etc. Ook drink ik elke dag glas jus ‘d orange. Nu lees ik ook weer dat dat MK kans vergroot. Pff ik word er :shock: :sick: van deze argumenten. Dacht dat jus d’ orange juist oke was!