Verlichting babykamer

Wij zijn momenteel bezig met de verlichting voor de kinderkamer. En we komen er niet uit!! :wall: :wall: :wall:


    Heeft iemand een origineel idee?
    Een winkel waar ze leuke lampen verkopen?
    Hoe hebben jullie dat gedaan?


Kortom.... tips gevraagd!

Vast bedankt!

ok, ben heel saai denk ik… maar heb gewoon een doodsimpele plaffoniere… :oops: :oops: ik heb de sfeer in een oranje gordijn zitten, waardoor de lichtval in de kamer heel warm is…

Wij hebben een lamp in de vorm van een wolk aan het plafond (Ik*a).

We hebben er spaarlampjes in, dat is zeker aan te raden, de lamp gaat daardoor heel langzaam aan. Is wel zo prettig voor de nachtelijke verschoningen: je staat niet direct in het felle licht.

Hihi… ja leuk die wolkjes… wij hebben de zon van Ika… idd ook spaarlampen erin… en we hebben 2 kleine lampjes aan de muur (ook van Ika) in de vorm van lieveheersbeestjes (ze zijn groen dus als je s’nachts eruit moet zet je er 1 aan, geeft een zacht licht)

Tja, ik ben zelf creatief geweest. Ik kon geen leuke wandlampen vinden en heb er twee gemaakt van een plankje: een lapjeskat en een schaapje. Hier achter een spaarlamp inderdaad. Achter het schaapje een zachtere als achter de kat. De kat komt boven de commode, dus wil ik daar wel goed licht hebben (is een donkerdere hoek).



Als je wil wil ik wel foto’s maken.



Groetje, Cobi

wij hebben een plaffoniere, maar wel aan de zijwand, dus niet aan het plavon zelf

Wij hebben een lamp gekocht bij de Kwant*m en omdat we er toevallig tegenaan liepen. Wij vonden t ook heel moeilijk een mooie lamp te vinden in onze smaak (we hebben nogal een moeilijke smaak :oops: )



We hebben plafoniere gekocht met een schildering van een geel bloem er op en met een ijzeren staaf zit er dan een houten bij aan waardoor t net lijkt of de bij op de bloem zit.



Wij vonden m wel erg origineel.



:pray: Dat je een keuze kunt gaan maken en je lamp vind





Liefs Viola

Wij hebben een vrij simpele lamp, wat ik heel fijn vind en echt kan aanraden is een dimmer gebruiken.

Geeft veel sfeer en op momenten dat je niet veel licht wilt gebruiken kan je hem heel zachtjes aanzetten.



Succes met het maken van een keuze!



Groetjes Alex

wij konden geen goede lamp vinden, toen heeft mijn man er zelf een gemaakt.



ik zal proberen het kort en duidelijk uit te leggen: :wink:



mdf board in een grote ovaal gezaagd (andere vormen kunnen natuurlijk ook). 3 spotjes in het board bevestigd, die naar beneden schijnen.

Aan de bovenkant van het board, dus de kant die naar het plafond zit, heeft hij een lichtketting kerstlampjes bevestigd. De lamp hangt met 3 haken met daaraan vast steeds een kort stukje ketting (ong. 10 cm), bevestigd aan het plafond.



Als je de schakelaar omzet, gaat de kerstverlichting altijd branden. De spotjes kun je afzonderlijk dimmen tot helemaal uitzetten.



's Nachts bij het voeden gebruikte ik dus alleen de kerstverlichting, die geeft een heel zwak, diffuus licht omdat het via het plafond weerkaatst. Wordt de baby niet echt wakker van. Overdag of 's avonds gebruikte ik de spotjes erbij.



Ik vind het echt een superlamp en een superontwerp. Hij hangt nu ook weer op het kamertje voor de tweede!



Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes met zoeken/ knutselen :mrgreen:

Ik heb bij Ikea voor 2 euro een ronde papieren lampenkap gekocht (zie foto). Daaronder heb ik een klein mandje gehangen met 2 konijntjes erin, het ziet er nu een beetje uit als een luchtballon, en de lamp geeft een mooi zacht licht.

Boven de commode is het wel handig om goed licht te hebben, daar heb ik (lees: mijn vriend, op mijn aanwijzingen :wink: ) kleine spotjes opgehangen (eigenlijk bedoeld als verlichting voor de boekenkast).

Ja wij hebben een prachtige lamp voor de babykamer.

Het is een grote wolk met allemaal mooie sterretjes en 1 maan…

Je hebt een uitvoering met muziekdoosje en zonder muziek doosje.

Wij hebben die zonder muziekdoosje…

Is wel vrij prijzig 95 euro maar hij is zo mooi dat ik het ervoor over had.

Dank voor jullie reactie’s! We hebben nu een Nijntje wandlamp gevonden die we allebei mooi vinden. Het online bestellen gaat nog niet vanzelf maar dat lossen we ook wel weer op. Verder is mijn vriend niet echt van het type “Nico” dus zelf een lamp knutselen zal niet gaan. Niet dat de schat nou 2 linkerhanden heeft, maar 1 toch zeker wel! :mrgreen: Ik zie zelf zo’n papieren bollamp wel zitten maar hij heeft in zijn hoofd dat de onderkant persé dicht moet zijn omdat de Beeb er anders in zou kijken… :think: Leuk idee om er een mandje met knuffel ofzo aan te hangen… zal eens kijken of dat uit te werken valt. Kleine mandjes heb je bij de Blokker(t) of zo wel denk ik…



We komen er wel. En als het straks af is natuurlijk een foto! :smiley:

@Mejis wrote:

Ik heb bij Ikea voor 2 euro een ronde papieren lampenkap gekocht (zie foto). Daaronder heb ik een klein mandje gehangen met 2 konijntjes erin, het ziet er nu een beetje uit als een luchtballon, en de lamp geeft een mooi zacht licht.

Boven de commode is het wel handig om goed licht te hebben, daar heb ik (lees: mijn vriend, op mijn aanwijzingen :wink: ) kleine spotjes opgehangen (eigenlijk bedoeld als verlichting voor de boekenkast).




Deze hebben wij boven onze eettafel hangen :lol:

In de kinderkamer hebben we een prinsessenlamp :wink:

@alex wrote:

Wij hebben een vrij simpele lamp, wat ik heel fijn vind en echt kan aanraden is een dimmer gebruiken.

Geeft veel sfeer en op momenten dat je niet veel licht wilt gebruiken kan je hem heel zachtjes aanzetten.



Succes met het maken van een keuze!



Groetjes Alex






Goede tip Alex :thumbup:
Ik zie zelf zo'n papieren bollamp wel zitten maar hij heeft in zijn hoofd dat de onderkant persé dicht moet zijn omdat de Beeb er anders in zou kijken.....


Als je een mandje eronder hangt, dan kun je er juist niet direct inkijken, dus wat dat betreft....
Ik heb overigens gewoon heel simpel zo'n gevlochten mandje van de Lonny maaltijden gebruikt.

@Mejis wrote:

Als je een mandje eronder hangt, dan kun je er juist niet direct inkijken, dus wat dat betreft…


Ja precies, ik vind het ook een beetje onzin van hem, maar goed…



@Mejis wrote:
Ik heb overigens gewoon heel simpel zo’n gevlochten mandje van de Lonny maaltijden gebruikt.


Ik moest even Google inschakelen voor deze… :think: Lonny maaltijden, kende ik niet. Maar ik weet nu wat je bedoelt en die mandjes zijn mooi lichtgewicht ja.



Zojuist de Nijntje wandlamp besteld…

Ach sisil je maakt me jaloers past ook mooi in mijn nijntje kamertje. :oops: :oops:

Hij is echt heel erg mooi, ik heb ook een hele mooie nijntje wandlamp nijntje op een sterretje.

Het is inderdaad moeilijk om een leuke lamp te vinden. Wij wilde geen plafoniere enzo dus kwam op internet een kinderkroonlchter tegen.

Je hebt het in verschillende kleuren en wij hebben voor gewoon een neutrale kleur gekozen ivm kleur in derest van de kamer.

hey sisil,



wij hebben een lamp gekocht bij babypl…

het is een luchtballon. ik zal even kijken of ik een foto kan plaatsen.

Hij is wit en geeft zacht licht. was ook best prijzig, maar vriend vond hem zo mooi!

het knuffeltje hoort er niet bij, heb ik er zelf in gedaan…