verjaardagskadootjes 2e verjaardag meisje

Meiden, weten jullie nog “die moet je echt hebben” kadootjes?

Dana wordt over een maandje 2 en krijg vragen wat we willen hebben voor haar. Heb al wel een lijstje en ga morgen nog maar eens naar de speelgoedwinkel concreet kijken. Maar vroeg me af wat jullie in huis hebben waar ik evt niet aan denk wat super leuk is? (al is het ene kind het andere niet natuurlijk)

kassa van fisher price

duplo

keukentje

klei

vingerverf

servies

een serviesje lijkt me een must

bezem, veger en blik doen het hier ook erg goed

en knutselspul is altijd leuk om te vragen

Onze jongste heeft voor haar 2e verjaardag een tracktor + kar met trappers gekregen, deze is van 2 tot 5 jaar. Ze kan nog niet helemaal bij de trappers (ze is niet zo groot) maar dat zal niet lang meer duren. En dat is niet alleen voor jongens hoor, ook voor meisjes is een tracktor heel leuk… Ze is er erg blij mee! :inlove:

Een keukentje hebben we hier ook en is bij beide meiden ook erg favoriet.

Zandbak

schommel (zo’n meegroei ding)

glijbaan

keukentje

winkeltje

ik vind een keukentje juist geen must have, maar meer omdat ze daar hier 0,0 mee doet :slight_smile:



driewielertje

puzzels

knutselspullen

serviesje

poppenspullen (als het een poppenmeisje is…)

poetskarretje met atributen

Een loopfiets is indd leuk of een step met 3 wieltjes.

Hier kreeg SL mt 2 jaar o.a. van dat houten snijfruit (plantoys).

Vindt ze nu nog helemaal geweldig, ze maakt nog altijd hele lekkere maaltijden voor ons klaar in haar keukentje.

En een loopfiets (de kleinste van Puky), zij heeft hem voor haar 3e verjaardag gekregen maar wat een hit! :thumbup:

Thx voor het meedenken meiden.



een step, is ze daar niet nog wel heel erg klein voor?

en met een loopfiets bedoelen jullie daar zon autootje mee waar ze op kan zitten/mee kan lopen? Die heeft ze nml met haar 1e verjaardag gekregen.



Ik had al een lijstjegemaakt, ik zal hem ff posten, staan ook veel dingen op die jullie ook noemen dus zit wel goed, en wat jullie noemen wat er niet opstaat heeft ze al, heb al wel door dat ze niet heeft te klagen :oops:

- Nijntje met liedjes in bad

  • Zandbak
  • Zand
  • Meisjes achtige speelgoed auto/camper/caravan/boot
  • Hamertje tik
  • Poetsspeelgoed zoals blik en vegertje, ministofzuigertje ed.
  • Buitenspeelgoed (ze heeft al: emmer, schep, vormpjes, schommel, skippiebal, fietsje, bezempje en hark)
  • Glijbaan
  • Duplo en knuffels heeft ze voldoende.
  • Foam puzzelmat met cijfers of letters
  • Houten treinbaan
  • Badje voor pop
  • Toebehoren voor pop zoals drinkflesje, slabbetje, kleertjes, bedje
  • Knutselspulletjes zoals vingerverf ed (we hebben al een kist met potloden en stiften en krijtjes)
  • Stoepkrijt
  • Badverf
  • Nijntje boekjes

Ik dacht ook een serviesje of iets van een fietsje??



Maar die dingen die je zelf had bedacht zijn toch ook prima?

Aquaplay, klei, keukentje, serviesje, muziekinstrumenten?

loopfiets wordt bedoeld een fiets maar dan zonder trappers zodat ze met hun benen bij de grond moeten afzetten (lopen).



Hier ook hetzelfde probleem :roll: :mrgreen:



Eva Lynn krijgt van ons voor haar tweede verjaardag (pas in augustus)

waarschijnlijk een speelhuisje voor in de tuin



ik vraag van mn ouders een water/zand tafel voor in de tuin of een stofzuigertje

van mn schoonouders een boekje en poppenkleertjes (maakt mn schoonmoeder zelf dus is wel erg leuk)



verder van de ooms en tantes, nou die moeten maar kijken, boekjes, knutseldingen, veger/blik…

hmm wat doen we eigenlijk verkeerd als ze al zoveel hebben :silenced: :wink:



Fietsjes, stepje, poppenwagen, bedje, stoeltje, potje en kleertjes, kleine wasmachine/strijkplank, houten poppenhuis, duplo, keuketje, serviesjes, koffiezetapparaat, houte keukenspullen, muziekinstrumenten, aquaplay, glijbaan, boekjes, knutselspullen… waar moet je alles laten :roll: :lol:



volgens mij moeten we de kadootjes hier echt beperken tot ‘alleen bij verjaardag’ en niks meer tussendoor :shifty:

dat aquaplay hoorde ik eerder, moet helemaal geweldig zijn.



De overige dingen die jullie noemen hebben we dus al en ik maar denken dat we heel minimalistisch waren met speelgoed, niet dus.

idd aquaplay! dat wil ik ook nog eens voor hier! alleen moet het dan wel mooi weer zijn anders ehb je er nog niks aan!

kan ook binnen in de badkamer :wink:



klei, vingerverf, een mooie kliedershort, setje om met mama of papa koekjes te bakken…

ik heb vorig jaar precies hetzelfde gevraagd…



zie hieronder het resultaat…



maar baby born doet het ook goed. ook muziekinstrumenten van Little tikes… gitaar en piano.



ook de kassa van Fisher Price (die ouderwetse)



ook de electische kassa is in trek (soms nog meer dan de ouderwetse omdat deze geluid maakt)



de keuken van Ikea doet het nog steeds erg goed en snijfruit/pizza ook…



Spelletjes (nijntje met de gekleurde balonnen, mens erger je niet in kindervariant)



K3 cd



Jip en Janneke paraplu



en kleren doet het ook goed bij onze dame (2 jaar en een eigen willetje…hello kitty



hopenlijk heb je hier iets aan… :wink:

@marloes vip wrote:

Een loopfiets. Die kunnen vanaf twee jaar, zou geen houten nemen maar een goede van bijv. Puky. Wij hebben voor onze jongste die van zijn nichtje en met verder weg gaan of bijv. naar het bos is het ideaal. (ook voor mij want de overtollige kilo’s sprint ik er geregeld vanaf :oops: :mrgreen:).




ja die krijgt nikki ook van ons :inlove:

weet je wat ik het ergste vind wat ik straks voor zusje moet vragen :shock:

want dan hebben we alles al :silenced:

@femmie wrote:

dat aquaplay hoorde ik eerder, moet helemaal geweldig zijn.



De overige dingen die jullie noemen hebben we dus al en ik maar denken dat we heel minimalistisch waren met speelgoed, niet dus.




:mrgreen: dat dacht ik ook :shifty:



aquaplay bevalt heel erg goed maar het moet wel heerlijk weer zijn want Sarah gaat er gewoon midden in zitten :roll: hoe ik ook waarschuw, ze blijft het volhouden :think: