Verjaardagen twee kindjes heel dicht bij elkaar

Hmmm :think:

Ons derde kindje wordt verwacht rond de verjaardag van de oudste.

Stel dat die verjaardagen echt dicht bij elkaar komen te liggen. Hoe doen families dat die dit ook hebben? Gewoon twee keer vieren? Vinden de kindjes het vervelend? Vinden jullie het vervelend?

Just wondering…

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb er eigelijk geen ervaring mee hoor, maar het lijkt mij voor kinderen niet leuk om hun verjaardag samen te vieren. Kinderen vinden het toch leuk om ‘‘alleen’’ jarig te zijn, een dag speciaal voor hun en om dat dan te moeten ‘‘delen’’ met hun broertje of zusje is denk ik voor een kind niet leuk. Persoonlijk zou ik de verjaardagen dus niet in 1x samen vieren, maar gewoon apart. Misschien niet zo ideaal, maar wel zo leuk voor de kinderen.

De 2 zoontjes van mijn schoonzusje zijn ook vlak bij elkaar jarig. De een 13 augustus en de ander 15 augustus.

Dit jaar (de jongste werd 1) nog samengehouden, aangezien de jongste het nog niet snapt. Maar ze gaan het volgend jaar wel apart doen. De 13e slingers ophalen. 's Avonds weer weghalen en de volgende dag 's avonds weer ophangen, zodat ze allebei het idee hebben dat ze apart jarig zijn. Zou ik zelf ook leuker vinden.

Als ze ouder zijn, kunnen ze zelf aangeven wat ze willen.

Ik denk dat als de kinderen nog klein zijn het leuker voor ze is, als ze hun ‘eigen’ verjaardag hebben.

Onze kids schelen 10 dagen met hun verjaardagen, dus voor ons is het opzich nog wel te doen, maar ik kan me voorstellen dat ze het later misschien willen samenvoegen omdat het praktischer is, maar alleen in overeenstemming met onze kinderen.

Hier zit er een week tussen, maar hebben ze beiden ook nog feestdagen direkt na hun verjaardag (de jongste kerst, de oudste oud en nieuw). Wij maken er wel echt een feestje van voor ieder. Kan wel een tent opzetten in de tuin voor de visite, kunnen ze gewoon in 1 ruk blijven, iig de opa’s en oma’s dan, omdat we die ook tijdens de feestdagen zien :mrgreen: . Met nae de oudste vind het heel belangrijk visite speciaal voor hem te krijgen, vind het minder leuk om de aandacht te delen.

hier zoals je in mijn banner kunt zien

de jongste 28 juni

papa 30 juni

middelste 21 juli

oudste 31 juli

wij vieren de verjaardagen allemaal samen met een grote bbq

al zouden wij het graag willen

dan nog zouden ze niet echt een verjaardag hebben

onze beide families wonen allemaal een uur minimaal rijden

dus die komen niet 4x in een maand deze kant op

dus voor ons 1 groot feest en die dag komt de hele familie en vriendenclub ook de hele dag

kindjes weten niet beter en vinden het altijd erg gezellig die ene dag

op hun verjaardag doen we zelf wel wat leuks

hier straks het zelfde probleem…naja wat is een probleem he :wink:

er komt iig een week tussen de oudste en jongste te zitten gelukkig…(ik ga er niet vanuit dat ze me langer dan 14 dagen overtijd laten lopen :eh: :mrgreen: )

ik denk dat ik de verjaardagen voor mn familie samen laat vieren…omdat mijn familie op een uur a anderhalf uur rijden zitten…die gaan echt niet continue rijden voor een kinderverjaardag…en als je het zo samen doet hou je het nog leuk…ik zou wel apart slingers hangen denk ik :think: en als ze naar school gaan ieder zijn/haar eigen feestje natuurlijk… :slight_smile:

Hier 4 leden van het gezin dicht op elkaar jarig (4,6,16 en 17 november) en we vieren het in 1 keer.

Altijd gedaan, ook toen de kids klein waren en nooit geen probleem mee gehad. Wel deed ik vaak op hun eigen verjaardag toch een klein taartje ofzo, maar de visite gewoon in 1 keer. Hebben ze nooit vreemd op gereageerd en is ook nu nog steeds geen probleem.

Wij overwegen verjaardagen samen te geven (6 maart is zoon jarig, 10 maart uitgerekend…)

En dan wel wij als gezin apart vieren. Wij willen dus een tussenweg

6 maart feestje met gezin…

10 maart (mocht in dan ook bevallen) feestje met gezin van zusje

en tussen die 2 dagen in een feestje voor familie.

Jo 23-8

Eli 30-8

Ze zijn niet anders gewend…het is maar net wat je ze zelf meegeeft…

Zelf zullen ze het de eerste jaren echt niet zelf gaan verzinnen dat het niet leuk zou zijn…als je het apart viert heb je toch wel familie die maar 1 x komt en dus niet apart aandacht aan besteden…kan je ook niet verwachten.

Even teruggraven hoe wij dit tot nu toe gedaan hebben. Eli heeft al 3 verjaardagen gehad.

-1e jaar: samen op 1 dag,maar beide eigen verjaardagen hebben we als gezin (incl oma’s aandacht aan besteed,dat hoeft niet met toeters en bellen, zeker niet op een doordeweekse dag).

-2e jaar apart. Waren beide op zondag jarig. Dat vond ik moeilijk kiezen.

Dus…iedereen uitgenodigd en iedereen mocht zelf kiezen welke van de 2 dagen ze kwamen (een aantal kwamen sowieso op beide dagen). Leuke verdeling van de visite en beide kids hadden 2x feest.

Dit jaar 3e keer, weer 2 apart verjaardagen. Zeker met de drukte van visite is het heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk! Beide wel min of meer een eigen dag,maar toch samen. Ze waren doordeweeks echt jarig,dus die dag besteden we er als gezin aandacht aan (daarnaast incl trakteren op school en een feestje ben je na 2 weken echt klaar met de jaardagen).

Ipv 1 week 30 man kwamen er 2 weken 15 man! Heerlijk! Rust voor de kids, rust voor ons…gezellig! Bij Eli was het zo slecht buiten dat ik geen 30 man in mijn kamer wilde…

Volgend jaar gaan we op vakantie. Dan vieren we het 1 dag voor beide als we terug zijn ergens begin sept. Op hun verjaardagen zelf vieren we de dag gewoon op het adres…lekker met zijn vieren…

Als ze beide echt midden in de week jarig zijn,dan prikken we echt maar 1 weekeind…ze hebben hun eigen verjaardag echt wel voor zichzelf! De rest is uiterlijk vertoon…taart uitblazen en cadeau uitpakken vinden ze zonder visite net zo leuk de eerste jaren…

Zelf zijn ik en mijn broers jarig op 24-30-31 december…vierden het gewon 1 keer en gingen daarna op vakantie…

Het is uiteindelijk nooit ideaal,maar hoe jij het als ouder overbrengt aan je kind is zo bepalend!

Ik vier mijn verjaardag niet meer sinds mijn 15e…veel te drukke periode en heb zelf genoeg te doen die tijd…broers doen er ook niets mee (1 is Jahova).

Mijn kids zijn gewoon (bijna) tegelijk jarig…dat is iets wat ze verbind! 1x per jaar is het gewoon veel en vaak feest! Hoor nog geen geklaag…

Twee keer vieren is hier normaal, maar vind er niks aan… Zit je de ene dag met de pleog bij de ene en de volgende dag bij de ander… :mrgreen:

Nou ben ik helemaal niet zo’n verjaardagsfreak :angel:

Bij ons zit er ruim 2 maanden tussen straks dus heb het probleem niet, maar ligt een beetje aan de leeftijd hoe ik het zou vieren.

Als ze wat ouder zijn zou ik 1 dag kiezen voor de familie en dan beide verjaardagen vieren en dan ze alsnog allebei een apart feestje voor hun vriendjes laten geven.

En als ze nog heel klein zijn zou ik het samen doen, de kleinste heeft er dan toch minder van door wat er allemaal gebeurd (dus 1 en bv 3) bij 2 en 4 zou ik voor degene die 4 wordt al weer een apart kinderfeestje geven denk ik.

Hier M en M 18 dec jarig en E 21 dec, vlak daarna kerst en onze familie woont op minimaal 1 uur afstand. Daarbij is zo ongeveer de hele schoonfamilie in november/ december jarig, dus eind december ben ik die hele bups al behoorlijk zat :oops:

Dus gewoon de verjaardagen voor familie op 1 dag, als gezin vieren we het op de dag zelf en dan heeft E nog een kinderpartijtje. M en M zijn hiervoor nog te jong en weet nog niet hoe ik dat op ga lossen wanneer zij daar aan toe zijn. :?

Hier ook 2 dagen ertussen en het wordt gewoon op een dag in het weekend gevierd :thumbup: De jongens weten niet beter (er zit 2 jaar tussen hen EN 2 dagen dan :lol: ). Doordat bijna iedereen werkt wordt het toch in het weekend gevierd en ik ga niet omwille van een aparte verjaardag 2 weekenden met dezelfde visite zitten :shifty: Daarbij zullen mensen dan zelf ook zeggen dat ze de ene dag wel gelijk iets meenemen voor het andere kind ook omdat ze het andere weekend andere plannen hebben :wink:

De partijtjes zullen straks (volgend jaar 1e keer voor de oudste als hij 5 wordt) uiteraard wel apart gevierd worden. Dit omdat ze natuurlijk andere vriendjes hebben en andere interesses.

Hier 29 en 30 mei. En NO WAY dat ik het 2 keer doe. Ik zie mijn fam en vrienden al 2 opeenvolgende dagen bij mij aanschuiven… Nee hoor, de dames krijgen alletwee een eigen taart die ik geheel naar eigen wens voor ze maak en verder hebben ze hun eigen verlanglijstje. Kinderfeestjes mogen ze helemaal apart, uiteraard, maar met de fam en onze vrienden hebben ze een hele dag met z’n tweetjes!

Ik heb wel mijn eigen verjaardag geskipt, omdat ik weer pcies tussen mijn mannen in jarig ben. Ik heb wel het plan opgevat om in de toekomst gewoon met kerst en oud en nieuw weg te gaan, en alle feestdagen en verjaardagen in die week met ons gezinnetje te vieren. En dan ná oud en nieuw een weekend waarin we onze 3 verjaardagen samen vieren Dat lijkt me heerlijk!

Als ik andere meningen zie, dan neig ik toch wel naar 1 dag voor de verjaardagen, en dan in een weekend, ondanks de kerstvakantie… :think:

IK vier sowieso al onze verjaardagen in het weekend. Ik vind het ook best wel jammer dat ik maar 1 van de weinigen ben. Als de kids van mijn vriendinnen jarig zijn dan vieren ze dat altijd op dag zelf in de middag. Ik begrijp nooit hoe ze dat voor elkaar krijgen. Bij ons is er dikke kans dat dan iedereen moet werken (opa’s oma’s ooms en tantes) Dus hier altijd de zondag na de verjaardagen!

Wij vieren dat op 1 dag…

Sowieso schieten de verjaardagen van papa en mama er altijd bij in …we hebben er zelf vaak geen zin in :wink: (zeg ik die toevallig vandaag jarig is en er wederom niets aan gedaan heeft :mrgreen: )

Maar Mees is van 9-9 Jasmijn is van 10-9 en Papa is van 11-9 dus dat gaan we dus mooi op 1 dag vieren waarbij de nadruk ligt op de verjaardag van de kinderen.

Traktatie en kinderfeestje is natuurlijk voor ieder kind voor zich.

Wij vieren de verjaardagen altijd in het weekend en dan meestal op zaterdag, kunnen we mooi nog een dagje bijkomen :wink:

Mijn broer en ik zijn een dag na elkaar jarig en dat werd altijd gezamenlijk gevierd. Ik geloof niet dat ik daar een trauma aan over heb gehouden. :wink: Later hadden we een aantal jaar dezelfde viendengroep en vierden we het ook samen. Daarna ging dat weer over. Mijn broer schuift nu meestal met zijn verjaardag wat naar voren en ikke naar achteren, want anders zien we elkaar binnen een week allemaal weer. Vind ik niet zo leuk, dus doen we het zo.

Tussen de verjaardagen van Bo en Nikkie zit een maand. De afgelopen 2 jaar waren we met Nikkie haar verjaardag op vakantie en hebben we haar verjaardag op de camping gevierd. Een maandje later, met Bo haar verjaardag, hebben we beide verjaardagen voor de familie samen gevierd. Ieder een eigen taart en eigen kadootjes en dat was beide keren erg leuk!

Bij mijn broer en ik zit er 3 dagen tussen onze verjaardagen. Wij hebben het altijd samen gedaan. Dat ging altijd heel erg goed. De kinderfeestjes waren wel apart.

We kregen wel de kadootjes van onze ouders op onze eigen verjaardag en we mochten kiezen wat we gingen eten op onze verjaardag. Maar het familie feest deden we op 1 dag.

Ik heb er geen trauma of vervelende gevoelens aan over gehouden…

Ik vier nu ook samen met Juul mijn verjaardag, er zit een week tussen.