Verjaardagen twee kindjes heel dicht bij elkaar

Hmmm :think:

Ons derde kindje wordt verwacht rond de verjaardag van de oudste.

Stel dat die verjaardagen echt dicht bij elkaar komen te liggen. Hoe doen families dat die dit ook hebben? Gewoon twee keer vieren? Vinden de kindjes het vervelend? Vinden jullie het vervelend?

Just wondering…

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb er eigelijk geen ervaring mee hoor, maar het lijkt mij voor kinderen niet leuk om hun verjaardag samen te vieren. Kinderen vinden het toch leuk om ‘‘alleen’’ jarig te zijn, een dag speciaal voor hun en om dat dan te moeten ‘‘delen’’ met hun broertje of zusje is denk ik voor een kind niet leuk. Persoonlijk zou ik de verjaardagen dus niet in 1x samen vieren, maar gewoon apart. Misschien niet zo ideaal, maar wel zo leuk voor de kinderen.

De 2 zoontjes van mijn schoonzusje zijn ook vlak bij elkaar jarig. De een 13 augustus en de ander 15 augustus.

Dit jaar (de jongste werd 1) nog samengehouden, aangezien de jongste het nog niet snapt. Maar ze gaan het volgend jaar wel apart doen. De 13e slingers ophalen. 's Avonds weer weghalen en de volgende dag 's avonds weer ophangen, zodat ze allebei het idee hebben dat ze apart jarig zijn. Zou ik zelf ook leuker vinden.

Als ze ouder zijn, kunnen ze zelf aangeven wat ze willen.

Ik denk dat als de kinderen nog klein zijn het leuker voor ze is, als ze hun ‘eigen’ verjaardag hebben.

Onze kids schelen 10 dagen met hun verjaardagen, dus voor ons is het opzich nog wel te doen, maar ik kan me voorstellen dat ze het later misschien willen samenvoegen omdat het praktischer is, maar alleen in overeenstemming met onze kinderen.