Dit jaar word ik 30 en ik vind dat dat gevierd moet worden. Dit wil ik doen op een zaterdagavond zodat er geen (kleine) kinderen zijn en je met volwassenen onder mekaar bent. Je hoeft dan ook niet op de kinderen te letten en dus zit iedereen op z’n gemak.
Nu hebben mijn 2 schoonzusjes beide 1 kindje. Wanneer ik hen uitnodig komen ze niet omdat ze geen oppas hebben en dus willen ze een andere keer overdag komen en hier heb ik dus geen zin in. Ik wil m’n verjaardag in 1x vieren en niet in etappes. Met andere woorden: alleen die avond. Hoe kan ik dit aan hen het beste duidelijk maken?
Hubby en ik hebben namelijk de afspraak dat wanneer wij geen oppas hebben, 1 van ons 2 naar de verjaardag gaat en de ander thuis blijft. Mooie oplossing toch?
Wij doen het net zo als jij en ik zou dat ook gewoon zo zeggen.
Ik word 30, we hebben het overlegd en besloten dat we het echt alleen op de avond willen vieren.
Gespreid zien we niet zitten, dan is het gewoon op visite en niet meer voor mijn verjaardag.
We zouden het leuk vinden als je kwam, is het anders misschien een optie dat 1 van jullie komt of om de beurt?
Zo zou ik dat dus gewoon zeggen.
Mijn zusje vierde het laatst ook 's-avonds. Zij woont hier ongeveer
60 km vandaan. Ik heb het o.a. voor haar altijd overdag gevierd. Haar
zoontje is nu 4. Ik heb gezegd dat wij 's-avonds niet kunnen i.v.m.
Anoek. ('s-middags vind ik geen probleem en blijven eten en koffie drinken e.d.
(en eventueel nog later, dan leggen wij haar daar even in bed) Maar ik ga niet rond haar slaaptijd bij iemand op visite.
Wij hebben hier geen oppas o.i.d en ‘eventjes’ naar mijn schoonouders brengen
(40 km verderop) vind ik geen optie. Vroeg of wij eerder mochten komen of een andere keer i.v.m. Anoek. Nou dat wilde ze dus niet.
Wij gaan ook niet apart naar een verjaardag, dat vind ik persoonlijk
heel stom. Dus helaas niet naar haar verjaardag geweest…
erg jammer…
Ik bedoel te zeggen dat iedereen een andere mening heeft
over oppas regelen voor een verjaardag of apart naar een verjaardag gaan. JIj kan dat vinden en je schoonzus heeft een andere mening.
Ik vond het jammer dat ik niet welkom was bij mijn zusje…
Vind dat ook altijd moeilijk.
Meestal regelen mensen die bij ons komen gewoon oppas en anders leggen ze de kids hier op bed.
Als wij zelf naar een verjaardag moeten regel ik óf oppas óf een van ons gaat, dat ligt eerlijk gezegd aan de te verwachten ‘gezelligheidsfactor’
Onze vrienden vieren hun eigen verjaardag voor familie (en dus met kinderen) vaak op een andere dag en een keer een avondje voor de vrienden onderling. Dan regel ik oppas of ze gaan daar naar bed.
Ik kan me voorstellen dat omdat het je 30e verjaardag is én dus een beetje een speciaal feest dat je wat meer wilt dan anders. Misschien helpt het als je echt leuke uitnodigingen of iets dergelijks stuurt zodat ze denken: zo zo, dat wordt gezellig! Ik regel oppas!
Veel plezier in ieder geval!
groeten
muts
Sja :think: .
Ik zou het niet leuk vinden als de helft van een stel komt of als ze om de beurt komen, vind ik eerlijk gezegd een beetje raar. Ik vind het nooit een probleem als mensen die kinderen hebben op een ander moment komen (liefst dan met de kinderen: gezellig!) of als ze de kinderen de avond zelf meenemen en hier in bed leggen.
Je ziet, zoveel mensen zoveel meningen.
Wij vieren (of hebben) heel vaak verjaardagen 's avonds. En iedereen neemt de kids altijd mee en wij nemen Lucas ook altijd mee. Voor een verjaardag neem ik nooit oppas.
Gevolg is dus dat er altijd een rijtje kids ligt te slapen op een verjaardag. In iedere kamer een logeerbedje zeg maar.
Vinden wij een prima oplossing.
Update::
Begrijp me goed, ik zou het helemaal geen probleem vinden wanneer ze de kinderen hier op bed leggen, maar zij doen dat gewoon niet. Tuurlijk snap ik dat hierover meerdere meningen zijn, maar ik weet nu even hoe iedereen hier er over denkt.
Ik ga maar eens even goed bedenken hoe ik het één en ander duidelijk ga maken aan m’n schoonzusjes…
Je geeft aan dat je je verjaardag maar op 1 avond wil vieren en verder niet - dat moet je tegen hun zeggen. Heel duidelijk. Maar dat is misschien ook gelijk het lastigste - duidelijk zijn en niet weten hoe de ander daar op gaat reageren.
Gr Caroline
Ja lastige situatie.
Als iemand tegen mij zegt dat ik Lucas wel mee mag nemen maar dat ik hem niet op mag laten lopen. Dan zou ik denken: waar bemoei je, je mee. Maar zoals jij de reden beschrijft kan ik het best begrijpen.
Maar het is lastig.
Als iemand mij zou uitnodigen voor een verjaardag, en vraagt mijn kind niet mee te nemen, zou ik proberen oppas te vinden. Als ik echt op die verjaardag wil komen. Maar zou ik geen oppas kunnen vinden, dan ga ik gewoon niet. Waarom zou iemand mijn kind over de vloer moeten hebben op hun verjaardag, wanneer ze een kind-vrij feest willen hebben?
ALs iemand zijn verjaardag in de avond viert en er geen kinderen bij wil hebben zou ik er niet eens aan denken om voor te stellen in de middag te komen eigenlijk.
Wij hebben kinderen en het is onze verantwoordelijkheid.
Dus of we zoeken een oppas of we komen niet…
Ik zou mij ook niet meer of minder welkom voelen, maar misschien komt dat omdat ik avondverjaardagen sowieso geen plek voor kleine kinderen vind…
@Marlous wrote:
ALs iemand zijn verjaardag in de avond viert en er geen kinderen bij wil hebben zou ik er niet eens aan denken om voor te stellen in de middag te komen eigenlijk.
Wij hebben kinderen en het is onze verantwoordelijkheid.
Dus of we zoeken een oppas of we komen niet…
Ik zou mij ook niet meer of minder welkom voelen, maar misschien komt dat omdat ik avondverjaardagen sowieso geen plek voor kleine kinderen vind…
bedankt voor het verwoorden van mijn menig!

je moet doen wat je zelf wilt hoor. Ik vind dat je gelijkt hebt. Je kan best zeggen. Ik wil het dit jaar wat groter vieren, en eigenlijk maar 1x.
heel persoonlijk gezien… als mijn kind niet welkom is, kom ik ook niet… ik zit nu niet in de luxepositie dat ik maar voor elke gelegenheid oppas paraat heb, en heb ook geen partner die dan ff waar kan nemen… Tot op heden meld ik iedereen dat ik 's middags kom, MET daan… en anders kan ik niet… Dan laat ik aan de gastvrouw of heer of ze me graag op de verjaardag zien of niet…
ik heb sommige feestjes waarbij kinderen idd welkom zijn mits vanaf 20.30 in een bedje boven. Als dat betekend dat sommigen niet komen is dat hun keus. ik snap het soms wel soms niet maar dat doet er niet toe. Het is mijn feestje en dan wil ik het leuk hebben.
Volwassenen verjaardagen vieren we hier altijd s’avnds kinderverjaardagen altijd s’middags. mijn man en zoon zitten 2 weken uit elkaar en Lieke en ik ook. Dus als men de volwassen verjaardag mist zien we ze 2 weken later wel op het kinderfeestje…
@mv2kids wrote:
heel persoonlijk gezien… als mijn kind niet welkom is, kom ik ook niet… ik zit nu niet in de luxepositie dat ik maar voor elke gelegenheid oppas paraat heb, en heb ook geen partner die dan ff waar kan nemen… Tot op heden meld ik iedereen dat ik 's middags kom, MET daan… en anders kan ik niet… Dan laat ik aan de gastvrouw of heer of ze me graag op de verjaardag zien of niet…
Sorry, maar dit vind ik dus heel vreemd…
Je kan het natuurlijk ook omdraaien he…
Je kan ook kijken hoe graag JIJ op een verjaardag wil zijn…
Als je geen oppas kan vinden kan je niet komen, maar dat heeft toch niets met te maken met hoe graag iemand jou wil zien :shifty:
hihi zometeen moeten we verhuizen naar het discussieforum
Als ik naar een avondverjaardag wil, gaan mijn kids uit logeren of komt er een oppas. Ik laat Brent eigenlijk nooit ergens in bed slapen om hem dan weer wakker te maken om mee naar huis te gaan, maar dat is geen bewuste keuze: dat hebben we toevallig nooit gedaan en hijw ordt erg makkelijk wakker.
Wat jouw dilemma betreft:
Probeer het uit te leggen aan je schoonzusje (of anders aan je broer?) dat je een speciaal feest wilt geven omdat je dertig wordt en of ze voor die keer geen uitzondering willen maken? En als ze dat niet willen, is het dan zo erg om ze een keertje smiddags te ontvangen?
nou…
volgens mij kun je het op 1 manier vragen/stellen… en die heeft Cell je aangereikt…
gewoon zo dus… anders is het toch ook niet? wat je doet is je op voorhand al druk maken om hun reacties… NIET DOEN!!! dan ga je alleen maar om die (hete?) brij heen draaien…
zeg gewoon wat je zou willen zeggen en als ze het verkeerd opvatten, kun je toch uitleggen/toelichten…
En als ze hierom ruzie maken… :wall: :wall: misschien is het dan ook wel goed!
Fijne verjaardag!!!
:mrgreen: :mrgreen:
Herkenbaar! Ik zat afgelopen jaar in een soortgelijke situatie. Ik was op een woensdag jarig en moest het weekend voor mijn verjaardag en het weekend na mijn verjaardag werken (zit in de zorg). Dus had ik gezegd dat iedereen die wil op woensdag kon komen (in dit geval ook overdag, maar de meeste moeten dan toch werken). Ik wist dat dit niet bij iedereen in goede aarde zou vallen omdat ik zo’n 100 km van mijn familie woon. Ik heb ook aangegeven dat ik het begreep als ze niet konden komen. Toch waren er mensen die vroegen of ze op zondag mochten komen. Nee dus, want dan moest ik werken. En aangezien ik zwanger was (nog steeds ben) had ik helemaal geen zin om er meer werk dan nodig in te steken. Iedereen begreep het. Dus denk ik dat je het gerust uit kan leggen, wordt vast begrepen. En anders, pech. Soms moet je sch**t aan andere mensen hebben. Iedereen mag zijn eigen menig hebben, dus ook jij. (daar hoort dan ook wel weer bij dat je de mening van een ander moet respecteren).
Verder mijn mening, ik zou ook best zonder mijn partner naar een verjaardag kunnen gaan. Ik zou dan kijken bij wie de jarige persoon het ‘dichtst’ staat. Ik vind dit ook los van elkaar kunnen, we zijn tenslotte 2 individuen en niet een vastgeroest koppel.
Wat betreft kids meenemen, ik weet het nog niet zo goed, maar zal het snel gaan ervaren. Ik denk wel dat je moet opletten dat je je kinderen niet te belangrijk maakt. Ik heb bijvoorbeeld ook veel vriendinnen die geen kids hebben, en wil daar ook rekening mee houden, niet alles draait om de dingen zoals ik mijn leven heb ingericht. Maar de tijd zal het leren of ik zo blijf denken.
ik ga ook persoonlijk liever s,middags vanwege dat ze anders hup weer eruit moet s,avondts laat en dan jengelig is en blijft, ik, vindt het sneu ook, ga je weg staan er tig flitsers op d,r gericht en allemaal mensen he, ben jij wakker… :wall:
nee, daar wil ik toch een beetje vanaf.
maar onze verjaardagen vieren we gewoon in 1 we zijn alle 3 kort op elkaar in juli jarig.