Hoi,
Ik heb een vraagje…
28 augustus is Stan jarig. Dan wordt hij al 2…
Ik ben nu ruim 33 weken en ze willen mij met 36/37 weken proberen in te leiden, enz… Dus grote kans dat ziekenhuis/geboorte/niet goed voelen gelijk komt met Stan zijn verjaardag.
Nu denk ik erover om zijn verjaardag een week eerder te vieren, is dat gek?
Ik vind het niet leuk dat zijn verjaardag op de achtergrond komt doordat eventuele aandacht naar de baby gaat. Ookal heeft hij nog geen idee wat verjaardag is, maar het is meer mijn gevoel.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Groet,
Noortje
Gewoon doen.
Vriendin van mij is rond de verjaardag van haar eerste uitgerekend en zij
gaat t 3 of zelfs 4 weken eerder vieren. Ze ziet het niet zitten met een buik van 39 weken
een huis vol te krijgen en dan alles te moeten regelen.
Kind merkt het toch niet of het nu precies op verjaardag is of net ervoor.
Hey Noortje,
Wij gaan de verjaardag van mijn jongste ook eerder vieren.
Ik ben zelf 16 sept.uitgerekend en J.asmijn is 10 sept. jarig.
Ik wil dus ook graag dat zij gewoon haar verjaardag kan vieren, het liefste voordat de baby geboren is.
Daarnaast gaat ze ook nog eens 6 sept. voor het eerst naar school wat natuurlijk ook al heel spannend is allemaal.
We gaan haar verjaardag dus het laatste weekend van aug. vieren, dat geeft voor iedereen de meeste rust vermoed ik zo én de grootste kans dat dat dan ook echt haar dag is.
Ik zou het als ik jou was dus gewoon doen :thumbup:
Hoi Noor,
Ik vind het helemaal niet gek dat je Stan’s verjaardag een week eerder viert. Zou ik ook doen denk ik.
Ik zou het ook doen (en ga het waarschijnlijk ook doen).
Ik ben tussen de 4 en 11 dagen later uitgerekend dan Riley’s verjaardag.
(Riley is van 6 maart, uitgerekend 10 of 17 maart.)
Hoi,
Ik heb het ook gedaan vorig jaar. Mika is op 7 november jarig en ik was op 3 november uitgerekend.
Mika werd toen 4 en ik heb het hem ook uitgelegd waarom we zijn verjaardag eerder vierden.
We hebben het uiteindelijk op 25 oktober gevierd en Elin is de 26e geboren. Alsof het zo heeft moeten zijn .
Ik wilde inderdaad ook dat Mika’s 4e verjaardag nog echt iets van hem was en dat het voor de visite niet een verkapte kraamvisite zou worden. Alle oog voor Elin en dan ‘o ja jij bent ook nog jarig geweest’ .
Groetjes Bianca
gewoon doen, een kind van die leeftijd heeft daar toch geeen idee nog van
@NoortjeP wrote:
Hoi,
Ik heb een vraagje…
28 augustus is Stan jarig. Dan wordt hij al 2…
Ik ben nu ruim 33 weken en ze willen mij met 36/37 weken proberen in te leiden, enz… Dus grote kans dat ziekenhuis/geboorte/niet goed voelen gelijk komt met Stan zijn verjaardag.
Nu denk ik erover om zijn verjaardag een week eerder te vieren, is dat gek?
Ik vind het niet leuk dat zijn verjaardag op de achtergrond komt doordat eventuele aandacht naar de baby gaat. Ookal heeft hij nog geen idee wat verjaardag is, maar het is meer mijn gevoel.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Groet,
Noortje
Helemaal niets geks aan…
Jo is 23 aug. jarig en Eli was uitgerekend op 24 aug.
Wilde niet dat de verjaardag van Jo overschaduwd zou worden door de kraamtijd of eventueel geboorte. Daarbij, tegen de 40 weken nog een verjaardag zag ik helemaal niet zitten…de laatste weken vielen al zwaar…
Hebben op 8 aug. (rond de 37/38 weken) in alle rust zijn verjaardag gevierd met wat naasten (in het pannekoekenhuis). Hij genoot er van!
Het idee was dat als we op 23 aug. nog hoogzwanger rond zouden lopen,we zijn verjaardag samen gewoon nog een keer gingen vieren (weer met slingers en taart dus). Zijn die dag ook gewoon naar het strand geweest en hebben het gevierd…Eli kwam 7 dagen later pas…
Wij waren blij dat we het zo gedaan hebben…liever 1x teveel zijn verjaardag vieren,dan helemaal niet…
En een verjaardag als je in je kraamweek zit,dat zag ik al helemaal niet zitten…mensen gaan toch onbewust aandacht geven aan de beeb…
Weet je…als je kind doordeweeks jarig is,dan vier je het ook wel eens in het weekeind…dit maakt eigenlijk geen verschil. Op de dag zelf kan je er samen alsnog aandacht aan schenken…
Veeeeel succes!!!
Gewoon doen!
Dan krijgt Stan alle aandacht voor zijn verjaardag en kan jij daarna je rustig richten op de bevalling van beeb.
Dus gewoon doen waar jij en hub je goed bij voelen
:-*
@NoortjeP wrote:
Ik ben nu ruim 33 weken en ze willen mij met 36/37 weken proberen in te leiden,
Dus dan mag je gewoon weer in Hengelo en hoef je dus niet naar Almelo toe? :dance: :dance: :dance:
en beval je dus net voordat ik op vakantie ga :dance: :dance: :dance: :dance: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ik heb anna haar verjaardag gewoon op haar eigen verjaardag gevierd (39,6 zwanger)
Ik voelde me niet optimaal, maar het was nou eenmaal zo. Annan heeft daar niets van gemerkt.
Als jij denk dat het je meer rust geeft om het te vervroegen zou ik dat zeker doen hoor!
ook daar zal je kind niets van merken!
ik zou het denk ik ook vervroegen…
Op deze leeftijd heeft hij het toch nog niet door! Als ze wat ouder zijn en wel door zouden hebben zou ik het niet doen.
Maud is 18-10 jarig en ik ben 10-10 uitgerekend… en ja wij gaan het ook vervroegen… Maud vind dat juist geweldig! Ze snapt heel goed dat er niks aan is als zij jarig is en de baby is er net of komt die dag. Ze weet ook dat ik naar het zkh moet en daar minimaal 48 uur moet blijven, dus allemaal redenen om het lekker al eerder te vieren. Ik heb gekozen om het nog in de zomervakantie te doen, omdat ze naar een andere klas gaat en ik ‘bang’ ben dat ze voor haar kinderfeestje opeens allemaal kindjes die ze net een week kent kiest… slechte moeder ben ik he? hahahaha…
Erik is 9-10 jarig en die denkt dat we het niet vieren… gna gna… ook hij krijgt een vervroegd feest! maar dan wel surprise!!! leuk he?
zou het zeker dan lekker eerder vieren.
Je weet dat ze gaan proberen in te leiden, dus kan je er rekening mee houden en heeft hij echt een feestje met volle aandacht van iedereen.
Zelf zal ik 37 week zwanger zijn als onze (nu nog) middelste jarig is. Aangezien ik bij de heren allemaal rond 40 weken ben bevallen ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat dat nu weer zo zal zijn en zal hij zijn verjaardag gewoon vieren op de dag zelf (komt ook nog goed uit in het weekend).
Als mijn bekken het net zo af laat weten als bij de jongste… dan zal mijn man het grootste deel van het werk op zich nemen met hulp van mijn moeder waarschijnlijk en denk dat visite dan ook sneller een handje helpt. Maar hier duurt dat nog maaaaanden
Ik zou t ook doen, omdat hij als 2-jarige nog niet weet op welke dag hij jarig is. Als jullie zeggen dat hij een week eerder jarig is, dan zal dat voor hem zijn verjaardag zijn.
Wat zijn er eigenlijk veel moeders waarbij de kinderen rond dezelfde tijd jarig zijn!
Ik zou de verjaardag ook vervroegen. Hij word 2 en heeft daar nog geen weet van. Lekker doen dus! Dan heeft hij nog even alle aandacht.
We hebben M’s verjaardag gewoon op de dag zelf gevierd, maar heel klein. Ik zou ruim 41 weken zwanger zijn en de kans was ivm vroegtijdige weeën erg klein dat ik dat zou halen.
Het kinderfeestje hebben we helemaal niet gevierd. We zouden het eigenlijk later vieren, maar uiteindelijk is het er gewoon niet meer van gekomen en M was er zelf ook niet meer mee bezig.
Wij gaan Stan zijn verjaardag dus wel komende zaterdag vieren ipv volgende week en daar ben ik blij om, want volgende week donderdag word ik ingeleid.
Dus volgende week donderdag is het (hopelijk) zo ver. Spannend hoor! Goed idee om Stans verjaardag alvast dit weekend te doen dan gaat alle aandacht naar hem en niet naar zijn brusje.
wauw meis,
op één week tijd, heb je dus twee dingen om naar uit te kijken. :inlove: :inlove:
zaterdag HET feest voor Stan en dan precies nog één week te gaan vandaag, D-DAY !
ik wens je alvast een heel fijn verjaardagsfeest toe en voor donderdag aanstaande: een pracht van een brusje…
liefs
Gerda