verhuizen naar de randstad

iik ben 6 jaar geleden van brabant naar friesland verhuisd… dat vond iedereen ook zo’n stap…

kende sneek wel al want schoonouders woonde er…

t ging allemaal soepel…



en nou ben ik vorig jaar van stad naar dorpje verhuisd… weer allemaal mensen wat een stap maar prima te doen… dit bevalt me nu erg goed…



nou moet ik er wel bijzeggen dat ik erg veel verhuisd ben in mijn leven dus dat zal het ook wel makkelijker maken… heb in afrika gewoond, zeeland, brabant, limburg en nu friesland… ik aard volgens mij overal wel :smiley:



dat aanrijden heb ik ook vaak commentaar opgehad :smiley: en waar ik zelf aan moest wennen was dat je onder een sport zat ipv op…

@Madre wrote:

[quote="fiep klophout

Meer ontopic: ik ben van zuid limburg naar het gooi verhuisd. Best anders, andere mentaliteit enz. maar uh, het is niet onoverkomelijk. Ik ken wel wat grotere verschillen tussen woonplaatsen 8) Ik zou nu niet meer terug willen naar limburg (tenzij ooit het huis van mijn vader leeg komt te staan, dan heb ik een enorm dilemma), al ben ik ook niet weg van het Gooi. Och eigenlijk maakt het mij niet zo uit waar mijn huis staat. Als ik maar een lekker tuintje heb, en vrienden niet al te ver weg, en een baan in de buurt. Voor sommige mensen is de omgeving waarin ze leven heel belangrijk voor hun geluk, voor anderen niet…




Maar jij noemt toch echt veel dingen op die neit zo vanzelfsprekend zjin toch. Heb jij niet het geluk dat je vrienden in de buurt wonen? [/quote]

nee ik heb geen geluk dat die vrienden in de buurt wonen, die vrienden heb ik namelijk hier gemaakt. 8) En daarbij ben ik nogal makkelijk met reizen en vind ik vrienden in Nijmegen ook in de buurt wonen :mrgreen:




En al helemaal dat je in het gooi een HUURhuis MET tuin hebt waar je in woont, en een baan in de buurt. Dat heeft natuurlijk niet iedereen die die keuze moet maken..

maar ik neem aan dat je niet voor niks gaat verhuizen, dus zul je wel of een baan hebben of een huis of iets anders dat je trekt naar die andere plek. Die baan heb ik natuurlijk ook maar gekregen omdat ik hier woon enz.
En daarbij zijn alle dingen die je noemt wmb dus niet samenhangend met de omgeving waar je woont. Een fijn huis, is een fijn huis, of dat nou in hartje Amsterdam staat of in Moddergat.
Maar misschien ben ik gewoon erg makkelijk en niet veeleisend in dat soort zaken...

Ik denk het, want ik persoonlijk denk er niet zo makkelijk over…



Natuurlijk ben ik hier ook vrienden aan het maken, maar ik woon hier nu ruim een jaar en het lukt niet zo snel hoor.

ik zou écht niet in de randstad willen wonen :shifty: en al helemaal niet in de grote steden :shifty:

als ik ooit zou moeten kiezen dan zou ik weer in den bosch willen wonen…of als het echt moest zwolle of deventer…alhoewel een huisje aan zee ook wel leuk is misschien :angel: maar dat zou dan de belgische kust (liefst nieuw zeelandse hahaah) worden, geen zeeland denk ik…





dialect: die brabanders zijn hier om 5 uur “afgewerkt”…na 10 jaar brabant ben ik nog stééds niet aan die uitdrukking gewend zonder in een deuk te liggen :lol: 8)