verhuizen naar de randstad

ik woon zelf in de zaanstreek.

al mijn hele leven en ik zou je niet kunnen zeggen waarom wel waarom niet, ik weet niks van het zuiden.

ik woon zelf in een heerlijk rustig dorp, wel saai.

maar als je meer wilt weten zeg je het maar :wink:



ps ik heb een huis te koop staan :slight_smile: :wink:

Je hebt pb!



(een heeeeeeeeeeeeeeele lange :oops: )

@Bren1970 wrote:



En, ik op vakantie in Limburgā€¦ in een supermarktā€¦ ik 17ā€¦ Vraagt die dame, hedde gij een tuutje???




in limburg zeggen ze echt niet hedde gijā€¦ :hand:



sonja, leuke lijst, ik heb ook zoā€™n lijst. Had het toevallig dit weekend nog over ā€˜koude schotelā€™ of dat dialect was of niet. wel dus. dank voor het uitsluitsel.





Meer ontopic: ik ben van zuid limburg naar het gooi verhuisd. Best anders, andere mentaliteit enz. maar uh, het is niet onoverkomelijk. Ik ken wel wat grotere verschillen tussen woonplaatsen 8) Ik zou nu niet meer terug willen naar limburg (tenzij ooit het huis van mijn vader leeg komt te staan, dan heb ik een enorm dilemma), al ben ik ook niet weg van het Gooi. Och eigenlijk maakt het mij niet zo uit waar mijn huis staat. Als ik maar een lekker tuintje heb, en vrienden niet al te ver weg, en een baan in de buurt. Voor sommige mensen is de omgeving waarin ze leven heel belangrijk voor hun geluk, voor anderen nietā€¦

@fiep klophout wrote:

@Bren1970 wrote:


En, ik op vakantie in Limburgā€¦ in een supermarktā€¦ ik 17ā€¦ Vraagt die dame, hedde gij een tuutje???




in limburg zeggen ze echt niet hedde gijā€¦ :hand:


Ach, tis 20 jaar geleden... en ik heb niks met Limburgs.....het was zoiets.....
Pfoe.....

@Bren1970 wrote:

@fiep klophout wrote:
@Bren1970 wrote:


En, ik op vakantie in Limburgā€¦ in een supermarktā€¦ ik 17ā€¦ Vraagt die dame, hedde gij een tuutje???




in limburg zeggen ze echt niet hedde gijā€¦ :hand:


Ach, tis 20 jaar geleden... en ik heb niks met Limburgs.....het was zoiets.....
Pfoe.....

jaha, wij mogen haags en amsterdams niet over ƃĀ©ĆƒĀ©n kam scheren, maar jullie wel alle dialecten van onder de rivieren? :think:

(ow achter mijn eerste opmerking had na het handje mister green ook wel mogen staan, hoop dat dat duidelijk was....)

@monique wrote:



ps ik heb een huis te koop staan :slight_smile: :wink:




Hihi, nou op ons wil niet niet wachten hoor, want als we gaan wordt het denk ik pas zomer/najaar 2009.

Wil me wel heeeeel goed orienteren.

Nee, Fiep, die was niet duidelijkā€¦



En Amsterdams en Haags heb je mij nog nooit iets over horen zeggen, tenzij met een hele grote glimlachā€¦ Ik ben niet ā€˜jullieā€™!

Zo was mijn opmerking net ook bedoeld (met een grote glimlach)ā€¦

Maar die kwam blijkbaar niet aan. We hebben onwijs gelachen met dat meisje in die supermarkt (OM MIJ, en niet om haar).



Al praat je Limburgs, Amsterdams, Fries, Drenths en Haags door elkaar, lekker boeiend. De meesten kennen mij hier goed genoeg om dat te weten.



Vond jouw reactie niet echt gezellg, sorry!



Ik reageer toch ook niet zo op de grappige misverstanden van Sonja???

@Bren1970 wrote:

Nee, Fiep, die was niet duidelijkā€¦



En Amsterdams en Haags heb je mij nog nooit iets over horen zeggen, tenzij met een hele grote glimlachā€¦ Ik ben niet ā€˜jullieā€™!

Zo was mijn opmerking net ook bedoeld (met een grote glimlach)ā€¦

Maar die kwam blijkbaar niet aan. We hebben onwijs gelachen met dat meisje in die supermarkt (OM MIJ, en niet om haar).



Al praat je Limburgs, Amsterdams, Fries, Drenths en Haags door elkaar, lekker boeiend. De meesten kennen mij hier goed genoeg om dat te weten.



Vond jouw reactie niet echt gezellg, sorry!



Ik reageer toch ook niet zo op de grappige misverstanden van Sonja???




ho ho ho, sorry, mijn opmerking was als grapje bedoeld, dat heb ik in mijn vorige post gezegd. ik snap dat dat misschien niet duidelijk was, maar ik heb het nu gemeld, en nu vind ik op mijn beurt jouw reactie wel weer erg felā€¦ :?

OKee dan, voelde me echt even door je op mijn ā€˜p*kkieā€™ getraptā€¦ zo kwam hij bij mij aan! Echt niet als grapje!

Het voelde alsof jij me even wilde corrigeren!!!



En dat voelde niet lekkerā€¦



Maar goed, okee, dan hebben we ook weer gehad!!!

Eigenlijk niets aan de hand dus!

Hij kwam dus anders bij de ander aan dan bedoeld, blijkbaar!

Sorry, maar ik moet ineens denken aan dat dit misschien wel komt door een verschil in dialectenā€¦





Grapje!!! :wink: :lol:

jups, dat je door mijn zachte g dacht dat ik rapje zei ipv grapje 8)

Zoiets jaā€¦



En dat Haags is sowieso al niet te verstaan!



En daarbij komt dat ik ook nog heeeeeeel lang in het Gooi heb gewoond, en bij Kinderen voor Kinderen heb gezongen (met R) en daarna nog jaren in Utrechtā€¦

En in mijn functie toch echt een soort van abn moet pratenā€¦



Niet te verstaan dus!



Uit de wereld???

Maar goed, om even terug te komen op het topicā€¦

Ik vind zoā€™n verhuizing niet niks.



Heb ik toen ook tegen Faizaa gezegd. Je kunt niet even van tevoren een paar keer door een straatje rijden (op diverse tijdstippen) om te zien hoe de sfeer er is, omdat het niet naast de deur ligtā€¦



Ik vind het wel altijd heel gaaf als mensen het doen!



Ik heb zelf geen ā€˜vaste plekā€™ā€¦ als ik mijn dierbaren in de buurt heb, vind ik alles best.

Komt wellicht door mijn vooroudersā€¦ mijn betovergrootvader had een paard en wagenā€¦ en een grote zwarte baard en gouden oorringenā€¦

@Bren1970 wrote:

Maar goed, om even terug te komen op het topicā€¦

Ik vind zoā€™n verhuizing niet niks.



Heb ik toen ook tegen Faizaa gezegd. Je kunt niet even van tevoren een paar keer door een straatje rijden (op diverse tijdstippen) om te zien hoe de sfeer er is, omdat het niet naast de deur ligtā€¦



Ik vind het wel altijd heel gaaf als mensen het doen!



Ik heb zelf geen ā€˜vaste plekā€™ā€¦ als ik mijn dierbaren in de buurt heb, vind ik alles best.

Komt wellicht door mijn vooroudersā€¦ mijn betovergrootvader had een paard en wagenā€¦ en een grote zwarte baard en gouden oorringenā€¦




En tochā€¦ben ik wel op die manier van Rotterdam naar Zutphen verhuisdā€¦



Mijn toen nog man werkte die kant opā€¦ We zijn een paar keer naar Zutphen geredenā€¦op Funda hadden we al wel gezien dat daar de huizen betaalbaar waren voor ons en door er doorheen te rijden zagen we wel waar we niet wilden wonenā€¦ Een paar keer langs een makelaar gereden en huizen bezichtigdā€¦



Enā€¦ De gok genomen!

Haha echt heel grappig om te lezen over die miscommunicatie. En dat dictee :lol: Ik ben juist naar Brabant verhuisd en heb het dus andersom :mrgreen: Vooral dat ā€˜naastā€™ hier ā€˜langsā€™ is. Erg onhandig soms!



Bren, zou het er nog steeds inzitten dan? :mrgreen:

Zo bijzonder is het toch niet om te verhuizen. Of nederland zo groot en anders is. Dat valt echt wel mee, vind ik.



Ik kom uit zeeland. Toen zijn we ook ineens naar Rotterdam gegaan.

Nou niks bijzonders hoor. Voor zowel mij als me ouders niet.

We wouden het gewoon graag! En ivm werk van me vader ook. Als je het niet heel graag wilt dan is het misschien wel anders.



Als je iets graag wilt went dat echt wel! En een wijk is gewoon het zelfde als een dorpje of klein stadje vind ik.

Je hebt gewoon de mensen uit je wijk die je leert kennen bij de winkels etc. Je eigen winkelstraatje in je wijk. De scholen vlak bij. Speeltuin. Dokter. Noem het maar op het zit gewoon in je eigen wijk met de mensen die vanzelf vertrouwd worden omdat ze in de zelfde wijk wonen. Net allemaal kleine dorpjes/stadjes in de stad.



Het enige makkelijke is dat je vlak bij het centrum woon en alles in de buurt hebt. En meer openbaarvervoer 8)

Misschien zou het wel uitmaken als je direct in het centrum zou gaan wonen bijvoorbeeld. Dat weet ik niet want dat heb ik nog nooit gewoond!



Kortom. Het enige wat het is je bent ver van alle mensen die je eerst kende in je buurt en dat moet je opnieuw opbouwen maar dit zal je overal moeten doen waar je ook heen gaat.

@KleinBloemetje wrote:

Zo bijzonder is het toch niet om te verhuizen. Of nederland zo groot en anders is. Dat valt echt wel mee, vind ik.





Als je iets graag wilt went dat echt wel! En een wijk is gewoon het zelfde als een dorpje of klein stadje vind ik.

Je hebt gewoon de mensen uit je wijk die je leert kennen bij de winkels etc. Je eigen winkelstraatje in je wijk. De scholen vlak bij. Speeltuin. Dokter. Noem het maar op het zit gewoon in je eigen wijk met de mensen die vanzelf vertrouwd worden omdat ze in de zelfde wijk wonen. Net allemaal kleine dorpjes/stadjes in de stad.



Het enige makkelijke is dat je vlak bij het centrum woon en alles in de buurt hebt. En meer openbaarvervoer 8)

Misschien zou het wel uitmaken als je direct in het centrum zou gaan wonen bijvoorbeeld. Dat weet ik niet want dat heb ik nog nooit gewoond!



Kortom. Het enige wat het is je bent ver van alle mensen die je eerst kende in je buurt en dat moet je opnieuw opbouwen maar dit zal je overal moeten doen waar je ook heen gaat.




Mee eens, en daar leer je wel weer nieuwe mensen kennen.

Wij zeiden ook al, binneneen goed uur be je weer in brabant voor bezoek ofzo.

@Bren1970 wrote:

Maar goed, om even terug te komen op het topicā€¦

Ik vind zoā€™n verhuizing niet niks.



Heb ik toen ook tegen Faizaa gezegd. Je kunt niet even van tevoren een paar keer door een straatje rijden (op diverse tijdstippen) om te zien hoe de sfeer er is, omdat het niet naast de deur ligtā€¦



Ik vind het wel altijd heel gaaf als mensen het doen!



Ik heb zelf geen ā€˜vaste plekā€™ā€¦ als ik mijn dierbaren in de buurt heb, vind ik alles best.

Komt wellicht door mijn vooroudersā€¦ mijn betovergrootvader had een paard en wagenā€¦ en een grote zwarte baard en gouden oorringenā€¦




ik ervaar dat allemaal toch echt niet zo heftig.

Doet met denken aan een oud vrouwtje die ik een tijd geleden tegen kwam hier in het Wilde Westen. Ze hoorde aan dat ik niet van hier kom, en we raakten aan de praat. ze zat helemaal vol bewondering over dat ik zoā€™n grote stap had genomen, en of ik het wel redde tussen al die mensen heir met die andere mentaliteit en zo. Moest er wel om grinniken; was net terug van mijn tijd in Oeganda, dus die hele limburg-Gooi-verschillen waren echt een peulenschilletje :mrgreen:



Ik kan me best voorstellen dat sommigen niet kunnen aarden in een dorp als ze stads gewend zijn en vv, maar ik denk echt dat het over het algemeen best wel kattepis is (of gebruik je die uitdrukking alleen als het gƃĀ©ĆƒĀ©n kattenpis is? :think: )/

Ik ben van Friesland naar de Randstad verhuisd.

Mijn man komt hier vandaag (buurt van Leiden)



We wonen hier heerlijk in een (klein) dorp vlakbij Leiden.

Ik ben blij dat het hier zo rustig is en toch kan ik in 20-30 minuten met de fiets in de drukke binnenstad van Leiden zijn.



We hebben een heerlijk huis, schoonfamilie en veel vrienden/stellen in de omgeving wonen. Ik ben makkelijk in omgang, leg makkelijk contacten, maarā€¦







ik mis mijn familie en ik mis toch de rust, ruimte en het grotere wonen van Frieslandā€¦ we wonen in een maisonettewoning, dus alleen een klein balkonnetje en geen tuin. Wel een redelijk ruim huis, met 3 slaapkamers, een ruime zolder etc.

Maar ik mis de grote huizen van Friesland en het zo naar buiten lopen en de privacy in je tuinā€¦

Ik voel me rijk, we hebben alles binnen handbereik, maar ik kan niet zomaar even naar mijn Mam toe en dat mis ik heel erg!!!

[quote="fiep klophout

Meer ontopic: ik ben van zuid limburg naar het gooi verhuisd. Best anders, andere mentaliteit enz. maar uh, het is niet onoverkomelijk. Ik ken wel wat grotere verschillen tussen woonplaatsen 8) Ik zou nu niet meer terug willen naar limburg (tenzij ooit het huis van mijn vader leeg komt te staan, dan heb ik een enorm dilemma), al ben ik ook niet weg van het Gooi. Och eigenlijk maakt het mij niet zo uit waar mijn huis staat. Als ik maar een lekker tuintje heb, en vrienden niet al te ver weg, en een baan in de buurt. Voor sommige mensen is de omgeving waarin ze leven heel belangrijk voor hun geluk, voor anderen nietā€¦[/quote]



Maar jij noemt toch echt veel dingen op die neit zo vanzelfsprekend zjin toch. Heb jij niet het geluk dat je vrienden in de buurt wonen? En al helemaal dat je in het gooi een HUURhuis MET tuin hebt waar je in woont, en een baan in de buurt. Dat heeft natuurlijk niet iedereen die die keuze moet makenā€¦



Toen wij een huis wilde kopen en dachten niet een goede hypotheek konden krijgen heb ik gekeken naar huizen in Almere. Ik werd er helemaal naar van. Ik ben nu eenmaal een amsterdammer in hart en nieren. Helemaal niet zoā€™n globbetrotter in Nederlandā€¦ :wink:



(al ik zo een paar jaar naar Amerika zou gaan als dat van Mark zijn werk zou moeten, maar dat is natuurlijk niet zo avontuurlijk heā€¦ :lol: