verhuizen naar de randstad

Wij wonen al vanaf onze geboorte in het zuiden.

Nu hebben we al een paar jaar het idee om naar de randstad te verhuizen.

Nu hebben we ons oog laten vallen op de Zaanstreek (Zaandam)

Wie woont hier of kent de omgeving?

We wonen nu in Oss (nb) dus een hele stap.



(modies als dit verkeerd staat zie ik het wel)

oef… tis wel een hele stap hoor… ik zou het persoonlijk NOOIT doen… Ik ben ook een brabantse… en ga dat ook echt blijven!!!

Dit horen wij heel vaak.

“wat een stap en waarom?”

Maar voor Jesse geboren was zaten wij heel vaak in Amsterdam (soms wel 2 maal per maand)

Nu Jesse er is bijna niet meer, en we missen het allebei.



Nu wil ik ook voor Jesse de rust van een dorp en toch dichtbij Amsterdam.

MIJN stad :mrgreen: ik woon er!



Wat wil je weten? :angel: je mag pb’en!

Even onder Amsterdam is ook leuk (en geen tunnels met file als je vaak naar de stad wilt), daar wonen wij dus :thumbup:

(Ik heb het over Amstelveen, Aalsmeer, Uithoorn, Ouderkerk, Bovenkerk etc., effe voor de duidelijkheid :mrgreen: )



Succes ermee!



Yvonne

Yvon, thanks voor de tip, we gaan er zekers iets mee doen!



Daarom vind ik kok zo goed! iedereen helpt elkaar :clap: :clap:

Hier niet echt tips waar je in die omgeving leuk kunt wonen, maar ik heb het een tijd terug ook gedaan, van een Brabants gehucht naar de big city Den Haag verhuizen.

Was wel even flink wennen in het begin, maar ik zit er nog steeds :wink: Ik weet nu wel welke woorden echt Brabants zijn en ze hier helemaal niet begrijpen :lol:

( Heb wel een paar leuke miscommunicatie-voorbeelden :oops: )

@Sonja2 wrote:

Hier niet echt tips waar je in die omgeving leuk kunt wonen, maar ik heb het een tijd terug ook gedaan, van een Brabants gehucht naar de big city Den Haag verhuizen.

Was wel even flink wennen in het begin, maar ik zit er nog steeds :wink: Ik weet nu wel welke woorden echt Brabants zijn en ze hier helemaal niet begrijpen :lol:

( Heb wel een paar leuke miscommunicatie-voorbeelden :oops: )




Vertel… (ben Hagenees!!!)…



Maar, Lieke, vind het nogal een stap zeg…

:shock:

Heb je even :roll:



Ik heb mijn schoonma eens een hartverzakking bezorgd omdat ik zei :

We zijn om 3 uur aangereden.

Bij ons bedoelen we daarmee om 3 uur vertrokken :wink:



Ik stond in de eerste week bij de Appie, en vroeg waar de koude schotel stond

Zegt die gozer: In het keukenkastje?

Ik bedoelde dus huzarensalade, kwam ik achter :doh:



Verder heeft heteven geduurd voor ik de woorden: klapper, schietgeweer, inschudden, foetelen eruit had…

De rest kom ik nu even zo gauw niet op, komt latermischien nog wel bovendrijven :wink:



( Maar andersom is ook leuk hoor, mijn vriend is ook rasechte Hagenees, die zat soms ook met zijn mond vol tanden omdat hij geen idee had waar mijn vader het over had :lol: )

Sonja, dat wil ik ook wel horen, weet ik wat me te wachten staat. :mrgreen:

Het is inderdaad een stap, we zijn er ook al een jaar of 3 over aan het denken. Het is iets wat je niet zomaar doet, maar ik weet gewoon dat ik hier niet wil blijven.

Nou ja, zie boven he :wink:

Het is idd een grote stap, maar ik heb er echt geen seconde spijt van gehad :thumbup:

2 keer per maand naar een andere stad gaan lijkt mij niet een goede basis voor de keuze om naar de Randstad te verhuizen eerlijk gezegd.



Ik ben een echte amsterdammer en ik zou nooit naar het zuiden verhuizen omdat ik het daar die paar keer per maand zo mooi of leuk vind… :wink:



Maar goed, ik woon aan de rand van Amsterdam. Een klein dorp op zich. Het is hier rustig, groen en kindvriendelijk. Helemaal iets anders van waar ik vandaan kom, eerst aan een gracht en toen langs een drukke weg. Ik vind allebei leuk al moest ik hier erg wennen aan de ‘rust’…



Ik zou bij wijze van spreke eerst eens proberen te regelen een maand in de zaanstreek te logeren. Een huisje huren ofzo. En kijken of het ook echt aanspreekt.



Want ook mij lijkt het een enorme stap…

Oh, nog een stomme 8)

In het begin had ik natuurlijk nog een flink Brabants accent.

Als juf zijnde gaf ik in een dictee het woordje “gum”.

Meer dan de helft had "hum"opgeschreven :roll:

Sonja, helemaal geweldig!!!



Mijn pa heeft het een beetje gehad toen hij in Utrecht ging wonen en werken als rasechte Hagenees!

En, ik op vakantie in Limburg… in een supermarkt… ik 17… Vraagt die dame, hedde gij een tuutje??? :shock:

Ik: Ja, ik heb wel een tuutje, jij ook???



Wist ik veel dat ze een plastic zakje bedoelde… :oops: :oops:

Ik was eigenlijk nog nooit verder dan het centrum van de stad geweest toen ik hier kwam :think:

Maar ik had toen nog geen kids, dus was wel makkelijk in mijn idee dat als ik het echt niks zou vinden ik weer terug zou gaan.

Maar ik had wel met mnezelf afgesproken dat ik het een jaar zou proberen, want dan weet je pas echt of het iets is denk ik.

We wonen nu idd ook een stuk van het centrum vandaan, dat vind ik wel prettiger.

Maar wel alles erg in de buurt :thumbup:

@Madre wrote:

2 keer per maand naar een andere stad gaan lijkt mij niet een goede basis voor de keuze om naar de Randstad te verhuizen eerlijk gezegd.



.




Nee dit is ook niet DE reden, er speelt meer mee.

Werk van hub oa, hij werkt in de randstad.

Maar de randstad ik groot .

Haha Bren, die is ook leuk :lol:

Toen mijn vriend voor het eerst bij ons thuis ontbeet vroeg mijn vader hem een plak mik.

Echt alles gaf hij aan, melk,kaas, boter …dat hoofd van hem! :lol: :lol:

Haha Sonja :mrgreen:

@lieke1 wrote:

@Madre wrote:
2 keer per maand naar een andere stad gaan lijkt mij niet een goede basis voor de keuze om naar de Randstad te verhuizen eerlijk gezegd.



.




Nee dit is ook niet DE reden, er speelt meer mee.

Werk van hub oa, hij werkt in de randstad




Tja, dat zou inderdaad ook wel schelen in mijn overweging…

Moeilijk hoor…



Ik kan je niets anders zeggen dan dat ik Amsterdam de stad vind 8)

poeh moeilijke vraag, ik zou er in ieder geval heel goed over nadenken!