Vergoeding 4 de ivf poging

Hallo Meiden



Binnenkort onderga ik mijn 3 ivfpoging . Nu vertelde de gyn dat er verzekeringen waren die evnetuele 4, 5 en 6 poging ook vergoeden?



Ik zit op internet te zoeken maar kan niets vinden. Weet iemand hier meer van?





Groet Tans

Daar ben ik ook wel benieuwd naar (wij gaan aan onze 1e poging beginnen)



Las in het IUI-topic ook al zoiets…

Meteen even opgezocht: Univé vergoed bij de meest uitgebreide verzekering 5 behandelingen.

Hoi Tans,



Er zijn meerdere verzekeringen die meer dan drie IVF/ICSI’s vergoeden. Univé is er een van. Het was zo dat je dan de duurste aanvullende verzekering moet hebben en dan vergoeden ze nog een 4e en 5e behandeling. De acceptatie schijnt niet erg streng te zijn, je wordt zelfs aangenomen als je al met IVF bezig bent. Al heb ik wel geruchten gehoord dat ze aan het eind van het jaar de regels willen veranderen en een medische selectie willen invoeren. Maar dat zou je dan allemaal even moeten navragen.



Verder zijn er wel meer maatschappijen die meerdere behandelingen vergoeden. Ik heb het zelf ook allemaal een keer uitgezocht. Ik ben via internet allemaal verschillende verzekeringsmaatschappijen bij langs gegaan en heb in de voorwaarden gekeken hoe het met IVF zit. Alleen heb ik die info even niet bij de hand, dus dan zou je zelf even moeten kijken. Staat er niks op de site van Freya daarover?



Succes!



Groetjes,

Jippie

Heb inderdaad bij Freya gekeken en ga op onderzoek uit. De aegon en univee lijken het te vergoeden. Zodra ik het weet zal ik het hier posten okee. Hopelijk hebben we het allemaal niet nodig zou nog beter zijn natuurlijk!!! :lol: :lol:



Tans

Dat hoop ik ook, Tans! :wink:

Ik zit zelf bij ONVZ en uiteraard ook het duurste aanvullende pakket. Geen ‘limiet’ maar meer dat je arts moet onderbouwen of een volgende poging ook echt kans van slagen heeft.

Nadeeltje is dat waarschijnlijk volgend jaar alle verzekeringen die het nu (nog) vergoedden dan waarschijnlijk hun voorwaarden aanpassen ivm de giga prijsstijging die eraan zit te komen.

Een whopping 400 euro per jaar meer kwijt door het wegvallen van de no-claim en het verhogen van de premie in combi met het invoeren van een eigen risico van 150 euro. :frowning:

Worden hier nu al scheel van de rekeningen van 300 p/mnd die we moeten neertellen en aangezien zo ong het enige wat we eruit halen de IVF is overwegen we om maar ‘gewoon’ te gaan sparen en zelf te gaan bekostigen. 100 euro per maand is al 1200 op jaarbasis dat is al een halve poging. :silenced:

Ik las iets op een site dat je naar turkije kunt voor ca. 4000 euro met z’n 2-en 16 dagen om een ivf-poging te doen… Een IVF vakantie, tja, de ontwikkelingen gaan maar door.

Zal nog es kijken welke site dat was. momentje…

(link verwijderd is commercieel :wink: )

Mag geloof ik geen links plaatsen he? Maar stiekem toch gedaan.



Groetjes

Ineke

Zal er natuurlijk ook gelijk achteraan posten want alleen weghalen is ook zowat 8)

Binnen 16 dagen een IVF is wel ernstig snel…dus hoe ze dat doen wil ik denk ik maar niet eens weten…lijkt me dat je dan een vette kans op overstimulatie hebt.

Nazorg? Vanuit Turkije? Ook niet handig denk ik zo… :angel:

En 4000 euro heb je ook een poging voor in Nederland dus echt voordelig is het niet eens. Toegegeven de lokatie is vast aantrekkelijker althans de omgeving dan, maar ik zou er toch voor bedanken. 8)

Ik pak wel een zonnebankje :lol:

Ik heb het er eerlijk gezegd ook niet zo op. Is een hoop geld, ik weet niet eens of het wel vergoed wordt door de verzekering. En ik heb toch wat meer vertrouwen in de artsen hier dan daar… Lijkt me vreselijk om daar te zitten terwijl je met een behandeling bezig bent. Je wilt toch in je eigen omgeving zijn als je je niet zo lekker voelt door de hormonen, overstimulatie of na een punctie. Lekker je eigen bedje in! :wink: Nee, niks voor mij! En inderdaad, hoe zit het dan met de nacontrole’s enz?



Groetjes,

Jippie

Helemaal gelijk meiden!! Ik zou er zelf ook echt niet voor kiezen. maar kan me voorstellen dat er wel gebruik van wordt gemaakt door mensen die alles aangrijpen. Vind dat best wel eens eng, hoe ver ga je? Maar das weer een andere discussie.

Voor mij straks de 1e iui na veel onzekerheid.

ik ben er ook op aan het googlen meer omdat ik vorige week er een spotje over hoorde op radio 538… ben dus alleen vergeten welke zorgverzekering het was

geloof iets van energiek punt nl…

maar ze vergoeden de 4e poging tot 750 euro…dat is dus nog lang niet alles!

oja gevonden maar er staat 750 euro voor een 4de behandeling dus neem aan dat ze bedoelen dat je 750 euro moet betalen bij een 4de poging

onee ik lees verkeerd

Ik had het ook gehoord, ze doen in de commercial echt voor komen of ze vier pogingen vergoeden, pure misleiding dus.

ja vond ik dus ook

heb ze er een mail voor gestuurt vind het echt een afknapper

Sodedingus…als dat geen misleiding is weet ik niet meer wat het dan wel is. :silenced:

Dat is wel heel erg inwerken op het gevoel van mensen die IVF nodig hebben. (waar ik er dus 1 van was)



750 is op het bedrag wat je nodig hebt bijna niets! Belachelijk!!! (je hebt rond de 4000/5000 nodig)