Vergeten te verwijderen?

Ik geloof er ook niets van, maar mss geloofde ze het zelf wel? Wrsch niet zo’n slim typje :wink:

Onmogelijk dat ze die vergeten kunnen zijn. Net wat Roos al schrijft, de navelstreng zit ook nog aan de placenta vast. Heeft ze al die tijd met een bungelende navelstreng gelopen en zowel zij als de kraamverzorgster (die de controles dagelijks doet) geen moment gedacht…huh… wat hangt daar nou uit mijn doos? Misschien klopt dat niet?? :shock:

onzin! Broodje aap verhaal of aandachttrekkerij misschien.



Wel is het mogelijk dat niet de volledige placenta eruit is gekomen maar dat er stukjes zijn achtergebleven. Maar over het algemeen komen die vanzelf eruit als de baarmoeder samentrekt tijdens je kraamweek. En mocht er nog iets achterblijven moeten ze meestal curreteren want dan heeft de kraamvrouw buikpijn en krampen.



Maar wel knap bedacht… :mrgreen:

@RainbowR1 wrote:

Ik geloof er ook niets van, maar mss geloofde ze het zelf wel? Wrsch niet zo’n slim typje :wink:




net als een (vrouwelijke) collega van mijn man na de geboorte van onze oudste… ze was heel geinteresseerd aan het vragen, maar was nog niet helemaal thuis in voorplantingsland geloof ik. Want ze vroeg over de bevalling:



‘alles goed gegaan met mama en de kleine? en de baarmoeder er goed mee uitgekomen?’



Nou gelukkig niet zeg :lol: :angel:

@mamaMarije wrote:

@RainbowR1 wrote:
Ik geloof er ook niets van, maar mss geloofde ze het zelf wel? Wrsch niet zo’n slim typje :wink:




net als een (vrouwelijke) collega van mijn man na de geboorte van onze oudste… ze was heel geinteresseerd aan het vragen, maar was nog niet helemaal thuis in voorplantingsland geloof ik. Want ze vroeg over de bevalling:



‘alles goed gegaan met mama en de kleine? en de baarmoeder er goed mee uitgekomen?’



Nou gelukkig niet zeg :lol: :angel:






Pfffffffffffffffffffffrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrttttttttttttttttttttttttt…





:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Heb zelf gehad dat na mijn ks de placenta niet goed genoeg verwijderd was, waren stukjes achter gebleven. Gevolg: zwaar bloedverlies met stolsels en uiteindelijk curretage. Ging om hele kleine stukjes en t gaf grote klachten, dus onmogelijk dat een hele placenta niet opgemerkt wordt

@anne70 wrote:

Heb zelf gehad dat na mijn ks de placenta niet goed genoeg verwijderd was, waren stukjes achter gebleven. Gevolg: zwaar bloedverlies met stolsels en uiteindelijk curretage. Ging om hele kleine stukjes en t gaf grote klachten, dus onmogelijk dat een hele placenta niet opgemerkt wordt








Dat zal zij dan ook wel gehad hebben, had het ook over veel bloedverlies en stolsels…



Maar ze zei echt: ze waren gewoon de placenta vergeten eruit te halen…



Ik weet nog dat ik mn neus en wenkbrauwen optrok van verbaasdheid,… :eh:

Idd niet mogelijk, tenzij ze bevallen is in the middle of nowhere zonder enige hulp van gyn of vk of wat dan ook :wink:

Een verloskundige gaat of beter gezegt mag niet eerder weg gegaan tot de placenta geboren is.

Het zelfde geld voor de gyn, zou dat wel gebeuren dat is dat een grote mediche fout met zeer grote gevolgen voor de moeder.

En dat zit je echt niet even vrolijk bij de je na-controle hoor :wink:



Idd kunnen er wel resten achter blijven dat gebeurd wel vaker, maar ook daar heb je dan klachten bij waarmee je niet blijft lopen tot je na-controle



Stel dat het wel mogelijk zou zijn… Dan hoef je niet perse een navelstreng zien bungelen :slight_smile:

Die kunnen namelijk na de geboorte heel gemakkelijk los laten van de placenta.

Dat gebeurde bij mijn bevalling, de navelstreng liet los van de placenta en de placenta schoof terug naar binnen, maar zelfs toen is hij er gewoon uitgehaald haha

goh, dus eigenlijk ben ik voor niks naar de OK geweest :angel:

Ben jij degene van dit verhaal Mayo?

Heeft jouw placenta in zijn geheel nog weken in je baarmoeder gezeten?

@Roos wrote:

Ben jij degene van dit verhaal Mayo?

Heeft jouw placenta in zijn geheel nog weken in je baarmoeder gezeten?








No way… als ik een beetje van Mayo ken… nee… :angel:

@mayo28 wrote:

goh, dus eigenlijk ben ik voor niks naar de OK geweest :angel:






Je had gewoon de na controle kunnen afwachten joh… :mrgreen:

tja, sommige mensen geloven echt zelf hun verzonnen verhaal.

Eén van de dames hier in de buurt vertelde doodleuk dat ze aan de prostaat geopereerd was.

bedoel maar…

:doh: :doh: :doh: :think: :think: :silenced: :silenced:

groetjes

Gerda

@gerda wrote:

tja, sommige mensen geloven echt zelf hun verzonnen verhaal.

Eén van de dames hier in de buurt vertelde doodleuk dat ze aan de prostaat geopereerd was.

bedoel maar…

:doh: :doh: :doh: :think: :think: :silenced: :silenced:

groetjes

Gerda








wahhhahahhaahaa zou ik gewoon zeggen dat jij pas zonder testikels door t leven gaat sinds een maand of 4… :mrgreen:

:lol:

@faizaa wrote:

@gerda wrote:
tja, sommige mensen geloven echt zelf hun verzonnen verhaal.

Eén van de dames hier in de buurt vertelde doodleuk dat ze aan de prostaat geopereerd was.

bedoel maar…

:doh: :doh: :doh: :think: :think: :silenced: :silenced:

groetjes

Gerda








wahhhahahhaahaa zou ik gewoon zeggen dat jij pas zonder testikels door t leven gaat sinds een maand of 4… :mrgreen:




Ja en je man heef iedere maand last van pms :roll: :lol:



Zo vertelde een vriendin van mij dat ze zo’n last had van d’r Pyreneeën, “Je wat :eh: vroeg ik”, ja me pyreneeën zegt ze.

Ze bedoelde dus perineum, je begrijpt dat ik blauw lag, en bijna in m’n broek plaste van het lachen :silenced: :lol: :lol:

oh ik zie een gat in de markt voor zorgverzekeraars… ze kunnen rekeningen declareren bij vrouwen voor mannenaandoeningen en vice versa… wauw… denk dat de premies gauw omlaag kunnen op deze manier :angel: .

@mamma van sharondenise wrote:

@faizaa wrote:
@gerda wrote:
tja, sommige mensen geloven echt zelf hun verzonnen verhaal.

Eén van de dames hier in de buurt vertelde doodleuk dat ze aan de prostaat geopereerd was.

bedoel maar…

:doh: :doh: :doh: :think: :think: :silenced: :silenced:

groetjes

Gerda








wahhhahahhaahaa zou ik gewoon zeggen dat jij pas zonder testikels door t leven gaat sinds een maand of 4… :mrgreen:




Ja en je man heef iedere maand last van pms :roll: :lol:



Zo vertelde een vriendin van mij dat ze zo’n last had van d’r Pyreneeën, “Je wat :eh: vroeg ik”, ja me pyreneeën zegt ze.

Ze bedoelde dus perineum, je begrijpt dat ik blauw lag, en bijna in m’n broek plaste van het lachen :silenced: :lol: :lol:






oh heerlijk… ik houuuuuuuu van zo’n dingen… ik zeg meestal nog niks tegen die persoon, laat het haar NOG eens herhalen… en NOG eens… hahahahahaa… errrrg van mij he… :lol:

@mamaMarije wrote:

@RainbowR1 wrote:
Ik geloof er ook niets van, maar mss geloofde ze het zelf wel? Wrsch niet zo’n slim typje :wink:




net als een (vrouwelijke) collega van mijn man na de geboorte van onze oudste… ze was heel geinteresseerd aan het vragen, maar was nog niet helemaal thuis in voorplantingsland geloof ik. Want ze vroeg over de bevalling:



‘alles goed gegaan met mama en de kleine? en de baarmoeder er goed mee uitgekomen?’



Nou gelukkig niet zeg :lol: :angel:




:lol: :lol: :lol:

hahaha, Roos…neeeee dat was ik niet :mrgreen:

Mijn zinnetje was een beetje ironisch zeg maar…



Fai, je kent me te goed :-*



(ha, kind er 9 weken te vroeg uitpoepen en roepen: laat me placenta losssssssss…ik wil um nog een paar weken houden, die navelstreng stop ik wel tussen mijn billetjes 8) )

@mayo28 wrote:

hahaha, Roos…neeeee dat was ik niet :mrgreen:

Mijn zinnetje was een beetje ironisch zeg maar…



Fai, je kent me te goed :-*



(ha, kind er 9 weken te vroeg uitpoepen en roepen: laat me placenta losssssssss…ik wil um nog een paar weken houden, die navelstreng stop ik wel tussen mijn billetjes 8) )






Ik blijffff aan t lachen… heerlijk topic… doet me even heel erg goed… :lol: :inlove: