Vergeten te verwijderen?

Ik weet helemaal niet of dit de juiste plek is op het forum maar ik wilde toch even iets weten van jullie.





Ik zat laatst op een verjaardag waar het uiteindelijk weer over bevallingen ging, en één van de dames had me toch een sterk verhaal.

Naar mijn weten kan dat gewoon niet, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.



Daarom heb ik jullie nodig.



Heeft er iemand hier wel eens gehoord dat ze na de bevalling de placenta vergeten zijn eruit te halen? :think:

En dat dat tijdens een na-controle uitkwam en die alsnog is verwijderd?



Vond het zo sterk overkomen, dacht gelijk: Dat bestaat niet!!!



Vertel, iemand?

Lijkt mij ook wel erg vreemd maja…

Voor zover ik weet hoort die vanzelf na de bevalling geboren te worden, en als dat idd binnen een uur niet gebeurt moet ie direct operatief verwijderd worden, en dat is waarschijnlijk niet zonder reden. Het kan wel zo zijn dat er stukjes van de placenta achter blijven, dan krijg je last van hele grote stolsels, dat heb ik (achteraf) bij Jim gehad. Dan is de bloeding erna ook stukken langer (ik heb bijna 8 weken gevloeid en zat tegen een curettage aan omdat ze dachten dat er nog wat achtergebleven was)…



Ik denk eigenlijk dit wetende sterk verhaal…

Ja stukjes dacht ik ook dat dat kon, maar toch niet het hele geval?

Nee het gaat er bij mij echt niet in!

Lijkt me nogal bizar. Dat zou echt een hele grove fout zijn van de VK of GYN. Kan me dat niet voorstellen. Inderdaad misschien alleen een klein stukje ofzo. Je weet hoe dat gaat met verhalen via via. Bij elke vertelling worden de verhalen groter, sterker en meer onwaarschijnlijk :slight_smile:

En tussen de bevalling en de nacontrole zeker nergens last van gehad?? :roll: :hand: .



Lijkt me een sterk verhaal. Volgens mij moet je o.a. een onwijze baarmoederontsteking krijgen als je weken met een placenta blijft lopen en volgens mij ben je zelfs in de tussentijd al helemaal leeg gebloed… Ik wil niet over de mogelijke consequenties hiervan nadenken :shifty: .

Bij mij kwam de placenta ook niet vanzelf en ik bloedde hevig omdat de baarmoeder toch een wond heeft en zo lang de placenta er niet uit komt kan de wond niet dichtten, en als er kleine stukjes achterblijven dan is de kans op baarmoederontsteking heel groot, het lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk

Nee, sorry, maar dit KAN echt niet. Ze feliciteren je niet eens tot de nageboorte eruit is… Weet ik heel toevallig omdat die van mij er in eerste instantie ook niet uit kwam en dat was dan ook een hele opluchting toen ze na 25 min eruit kwam. Het zou wel kunnen dat er een stukje is achtergebleven is, dat zou dan nog een hele erge fout zijn van de vk/ gyn…

@eisblume wrote:

Nee, sorry, maar dit KAN echt niet. Ze feliciteren je niet eens tot de nageboorte eruit is… Weet ik heel toevallig omdat die van mij er in eerste instantie ook niet uit kwam en dat was dan ook een hele opluchting toen ze na 25 min eruit kwam. Het zou wel kunnen dat er een stukje is achtergebleven is, dat zou dan nog een hele erge fout zijn van de vk/ gyn…




dat was hier ook zo met de 2de pas na dat ik op de ok was geweest en het er uit was gehaald feliciteerden ze pas

vriendin van mij werd ook echt onwijs ziek van de stukjes die achtergebleven waren… lijkt me dus ook echt een sterk verhaal

Lijkt mij ook erg sterk.

tuurlijk kan dat wel in 1 of andere fantasiewereld misschien



Nee dat kan gewoon niet! Ook de formulieren wat ze moeten invullen, hoe goed ze daar op letten of de placenta er uit komt en anders operatief etc.

en als die er nog niet is mag je ook nog niemand bellen voor het geval dat er nog iets gedaan moet worden

Stukjes die achterblijven kan inderdaad wel. Heb ik bij allebei de kinderen gehad en een flinke baarmoederontsteking binnen een paar dagen was het gevolg.



Na een curettage was het weg.

Zelfs bij paarden, schapen en koeien wordt er pas gejuichd als de placenta eraf is, anders gaat zo’n dier dood. Maar goed, tis een mooi verhaal :lol: .

ik sluit me aan bij mijn voorgangsters. dat is onmogelijk. ik stond op het punt om de ok ingereden te worden toen precies na een uur ( en na lang drukken en duwen en persen :evil: ) de placenta eruit kwam. pff, heb echt nog weken lang last van mijn buik gehad van het drukken en duwen om die placenta er maar uit te krijgen. op een gegeven moment dacht ik echt breng me aub naar de ok, liever dat dan nog een keer dat duwen en drukken.

Dat kan gewoon niet, daar wordt na de bevalling op gewacht en anders wordt je geholpen, maar die moet eruit.

En als dat al wel had gekunt dan was het echt wel breeduit uitgemeten in de media :angel:

En de navelstreng dan? Bungelde ook nog ergens tussen haar benen?

Tja… ze was zo overtuigend, en hoe ik het ook wendde of keerde, ze zie dat het echt waar was.

Mijn ongeloof was dus echt gegrond… Wat een kwats wijf zeg bah!