Heeft iemand ervaring met deze koffers vanuit het kinderdagverblijf?
Er word op dit moment eentje aangevraagd ivm. komende overlijden in mijn familie. Die heel dichtbij staat voor Riley.
Ik ken geen koffertjes van de kdv, maar wel van de bibliotheek. Hier hebben ze verschillende thema’s. Waaronder rouwverwerking.
Ik ken de koffertjes eigenlijk niet, maar wel via de bieb inderdaad boekjes en informatie voor kleinere kindjes…
Even ook een dikke knuffel meid…
Ik hoop niet dat het diegene is, die ik eigenlijk denk wat ik een keertje dacht gelezen te hebben.
:hug:
Nou bij deze, een mevr. waar mee ik vanmiddag een gesprek heb gehad, gaat een koffertje aanvragen.
O.a zit daar heel veel informatie in over ziek zijn, overlijden, loskoppelen van ziek zijn en overlijden (om dus Riley bijv. duidelijk te maken dat ziek zijn niet altijd overlijden betekend.)
Cin. Helaas gaat het wel over haar. Het gaat steeds slechter.
Dikke :hug: voor jou Sweat Love :hug: :hug:
Jeetje meid, tranen in mijn ogen
Als er iets is, waar je over wilt praten etc. je weet mij te vinden! Ook als je mijn foonnummer wilt :-*
Je moet wel opletten met sommige boekjes die speciaal voor kids zijn!
Ik merkte bij Levi toen, dat sommige boekjes gingen over dat iemand ziek werd en dood ging. Dus zijn conclusie; jij bent ziek, dus jij gaat dood.
Toen ben ik snel overgestapt op een andere methode :shifty:
En even alles duidelijk uitgelegt.
Dat wil ik inderdaad ‘Loskoppelen’.
Niet dat hij denkt dat straks zij dood gaat, omdat ze een ziekte bed heeft gevolgd.
En dat als hij dan ziek word, ook maar dood gaat.
Want gelukkig ga je niet altijd dood als je ziek bent!
Helaas gaat het steeds slechter met haar. Net had ik haar nog aan de tel. en moest ik haar attenderen dat ze rustig moest praten, want ze was al weer aan het hyperventileren en vanmiddag toen ik vertelden wat ik had besproken helemaal overstuur dat ze niet dood wilden. Stond ik daar midden in de winkel weer te janken… en zij ook…
Riley is erg gehecht aan haar, heeft het zelfs nog over mijn bevalling dat zij hem ophaalden met haar bus (amerikaanse chevy), en elke ochtend pakt hij zijn tasje en gaat denk beeldig naar haar toe, hij heeft hele gesprekken over haar en heeft een hele hoop tekeningen gemaakt.
Hij vroeg nadat ik had gezegd op kindniveau, dat ze ziek was, of ze ook moest huilen en dat verwerkten hij weer in zijn tekeningen.
Mensen die niet begrijpen wie ik bedoel, mijn moeder, inmiddels heeft ze een zuurstof tank, word ze binnenkort weer nagecheckt en krijgt wss. een rijverbod. Als het nu zo snel gaat als het nu doet, komt ze tussen nu en 6mnd. te overlijden. Wij hopen dat de uitslag zal zijn dat het maar een beetje beter gaat , elk beetje is iets.
meissie toch…wat een lijdensweg ook voor jou!
Hoe ben jij hier onder? :hug:
Sweet-Love :hug: Heftig hoor
Mijn schoonzusje heeft, toen haar oma overleed, voor haar zoontje het boekje “Lieve oma Pluis” gekocht, van Dick Bruna.
Misschien kan je daar ook nog iets mee?
(maar dat is dus echt pas voor als je moeder overleden is… oooh, ik hoop voor jullie dat dat voorlopig nog niet gebeurt!! )
Sterkte!!
Marieke, dank je wel voor de tip. Zal van de week even kijken of ze die hier ook hebben of anders bestellen.
Die verdrietkoffer is ook handig voor mijn zus, het staat er heel raar zo, maar wss. kan zij nu de school van haar kinderen ook attenderen hier op en evt. laten aanvragen.
Anders kan ze samen doen met ‘onze’ koffer. (Zij heeft 3 kindjes van 1, 6 en 8 )
Cin. je leest mijn www’s denk ik op hyves? Ik spreek nooit over ‘mijn moeder’ altijd over haar. Dit ook omdat ik mijn moeder niet nog meer wil confronteren met onze ‘leed’. Dat het pijn doet. Ze weet mijn hyves te vinden, en ze leest mijn www’s ook, maar zolang ik haar naam niet noem voelt het minder naar haar gericht (aldus mijn moeder).
Ik ben er erg mee bezig, vooral vanwege Riley, en druk mijn eigen verdriet naar achter, terwijl als ik met mijn zus bel, de sluizen echt open gaan. Morgen zie ik mijn zus weer, en ik denk dat dit onderwerp niet onbesproken blijft. inclusief de tranen.
Wij weten (gelukkig) nu wel waar we het moeten ‘zoeken’ als ze overlijd qua verzekeringen, hoe ze het wilt enz. Dit hebben we gevraagd, hoe pijnlijk ook het moest wel. Wij moeten ook weten hoe en wat. Ze kon dit wel waarderen, dat we ons best willen doen om haar een waardig en hoe zij het wil einde te geven naar haar rustplaats. (Ze wilt bij haar vader uitgestrooid worden, wij mogen onze wens inwilligen om een beetje as te bewaren om later te verwerken in een sieraad).
Ik ben dood op, het slaap probleem van Riley, ligt deels denk ik ook aan mijn emoties, Luna reageert er ook heftiger op.
Een gedicht wat ook op mijn hyves staat. (voor de gene die het niet heeft… onder de spoiler), heb ik geschreven toen we het net allemaal wisten wat de conclusie was van de dokter.
Iemand bijna verliezen,
Is tegen alle gevoelens in,
alvast afscheid nemen.
Iemand pijn zien hebben,
Is hoe onmogelijk ook ,
wensen om het over te nemen.
Iemand verdriet zien hebben,
Is een arm om diegene
heen slaan, liefdevol.
Hoe onmogelijk het ook is,
zou ik je pijn willen overnemen,
Je angst willen verdoezelen, en
willen zeggen dat het goed komt.
Ik wil nog geen ‘gedag’ zeggen,
en je laten genieten van de kleine dingen.
Ik wil je niet kwijt, met de wetenschap,
dat je nooit meer terug komt.
Ik wil je niet verliezen,
en je alleen maar in mijn hart laten leven.
Ik wil je laten lachen,
en je tranen zien verdwijnen.
Ik wil je gelukkig zien,
En hopen dat je nog heel lang blijft.
En ook dit gevecht kan jij aan…
Jeetje meid wat moeielijk, wil jullie heel veel sterkte en kracht wensen de komende tijd :hug:
:hug: :hug:
Sweet… ik weet niet wat ik zeggen moet… :oops:
Ik vind het heel erg… :hug:
Ik heb vanmiddag een dag gehad met mijn zus… en toen vroeg een van haar kinderen
‘Waarom is oma nou ziek? En gaat ze dood? Wat moet ik zonder oma? Ik vind oma heel lief’…
Sluizen bleven niet gesloten… jeetje…
Vandaag nog wat punten besproken met mijn zus.
Hoe rot ook, wij hebben over bijv, de rouwauto gehad.
Wij kiezen er voor als haar partner het ook oke vind, haar met haar eigen auto weg te brengen, in style zoals ze is.
( ze heeft dus een Amerikaanse chevy van 20)
Ik hoop zo dat de verdriet koffer het dragelijker maakt het uit te leggen aan onze kinderen.
Riley zag vandaag ook een auto die op mijn moeder der auto lijkt, en vroeg mij of oma nog ziek was…
Heb hem uitgelegd dat oma nog ziek is, en aan het rusten is.
Ze is vorige week in Luxemburg geweest en vandaag vertokken naar Duitsland. Samen met haar vriend weg hij rijd alles, en ze heeft een SOS bandje om . ( + de nodige gegevens in haar tas mocht ze zich niet goed voelen heeft het ziekenhuis daar ook gegevens ) gelukkig gaf de dokter toestemming om te gaan, zolang ze alles bij der had, en beloofde echt gebruik te maken van de puffers en zuurstof.
:hug: wat een moeilijke tijd moeten jullie nu mee maken :hug: Heel veel sterkte de komende tijd, :-*
P.S.: Het is natuurlijk heel iets anders, maar toen de poes van mijn schoonzus overleed, heb ik voor de kinderen “Kikker en het vogeltje” gekocht. Ze zei dat haar kinderen(bijna 1 jaar, 2,5jaar en bijna 4 jaar) er veel aan gehad hebben, en het zelfs voor hun wat ‘begrijpelijker’ werd. Misschien ook nog een tip om in je achterhoofd te houden.
Elke tip is mee genomen, bedankt Eisblume! :-*
Heb alle tips op een lijstje gezet.
Roy en ik waren aan het praten over mijn moeder , Riley heeft het denk ik opgepikt…
Hij vroeg ineens tussen het spelen door " waahom oma dood ?"
Ik heb hem destijds uitgelgd van de kitten die ineens overleden was dat hij dood was en naar de hemel ging en daar vriendjes maakten en hij de kitten altijd kon zien als een ster hij kreeg daarbij ook een ster van plastic in zijn kamer,
Nu vroeg hij " jijjie nog sterru? Voor oma?"
Zo dat kwam effe binnen, hij is daarna gaan spelen alsof het gesprek niet heeft plaats gevonden…
jeetje meid, wat zwaar allemaal :hug:
Hoe is het nu met je moeder?
Ze is erg moe, heeft het heel erg benauwd en zit nu 6uur al met zuurstof.
Ipv de 2 uur die verwacht werd. Ze is nu nog in duitsland tot 15e en de 16e ga ik er heen.
Ze is wel in zieke huis geweest daar voor even extra zuurstof en check up ze voelde zich echt beroerd