Vensterbank

Wij zijn lekker aan het klussen en verbouwen geweest. Alles is nu zo’n beetje klaar, op het uitpakken van een paar dozen na.

Mijn nieuwe in betweens hangen inmiddels, maar mijn vensterbank is nog leeg. De 3 enorme planten + bijbehorende gigantische potten heb ik verpatst (thema van deze home-make-over is nl. rust en ruimte…ik werd een beetje dol in m’n eigen huis door de invasie van speelgoed die duidelijk niet aansloot bij mijn interieur, grote potten en planten, terra gordijnen, terra kozijnen en terra latjes op de deuren, heel veel terra zeg maar). Ik wil het nu wat minimalistisch, hoewel een lege vensterbank net iets té minimalistisch is.

Nu ben ik dus op zoek naar nieuwe “vensterbankaankleding”.

Steeds als ik buiten ben, loer ik naar alle vensterbanken die ik tegenkom, maar vind daar niet mijn vensterbank.

Mijn kleuren binnen zijn nu off white/cremerig met paars. Ik denk dat ons nieuwe bankstel antraciet zal worden, in ieder geval iets donkers en grijzerigs.

Hoe ziet jullie vensterbank eruit? Foto zou wel leuk zijn. :mrgreen:

mijn vensterbanken zijn net zo minimalistisch als de jouwe…

dit omdat mijn 4 katten altijd maar dan ook altijd me potten uit het raam keilen , heb de hoop maar opgegeven , heb nu een mooie plakrand op me raam zodat er toch niemand naar binnen kan kijken .

daarin tegen heb ik mooie hangplanten hangen voor mijn raam en daar blijven me poezels uit :mrgreen:

Wij hebben 2 katers op de vensterbank. Soms onder de vensterbank. (Soms onder mijn voeten…) En de post komt altijd op de vensterbank. Waar het blijft liggen voor een paar weken. En reclame blaadjes liggen daar ook vaak. En dan is er ineens geen plaats meer voor de twee katers (waardoor ze dus overal gaan liggen, ook onder mijn voeten). Totdat we visite krijgen en de boel wordt opgeruimd. Dan is de vensterbank leeg…voor 5 minuten. EN dan hebben we weer twee katers op de vensterbank. Tot de eerste lading flut-post binnen komt.

En dan beginnen we weer van voren af aan.

Menig een noemt het een rotzooi bij ons. Ik noem het een organisch roterend interieur. Het landschap verandert steeds.

hahahahahaha zoiets hebben we hier ook wel ja maar dan op de achtervensterbank

@Nefarious wrote:

Wij hebben 2 katers op de vensterbank. Soms onder de vensterbank. (Soms onder mijn voeten…) En de post komt altijd op de vensterbank. Waar het blijft liggen voor een paar weken. En reclame blaadjes liggen daar ook vaak. En dan is er ineens geen plaats meer voor de twee katers (waardoor ze dus overal gaan liggen, ook onder mijn voeten). Totdat we visite krijgen en de boel wordt opgeruimd. Dan is de vensterbank leeg…voor 5 minuten. EN dan hebben we weer twee katers op de vensterbank. Tot de eerste lading flut-post binnen komt.

Menig een noemt het een rotzooi bij ons. Ik noem het een organisch roterend interieur. Het landschap verandert steeds.

:lol: :lol: :lol:

Niet echt minimalistisch…maar doe toch die foto maar! :angel:

@nathaliehvdominique wrote:

mijn vensterbanken zijn net zo minimalistisch als de jouwe…

dit omdat mijn 4 katten altijd maar dan ook altijd me potten uit het raam keilen , heb de hoop maar opgegeven , heb nu een mooie plakrand op me raam zodat er toch niemand naar binnen kan kijken .

daarin tegen heb ik mooie hangplanten hangen voor mijn raam en daar blijven me poezels uit :mrgreen:

Tja, plakrand is niet nodig, want m’n gordijnen hangen voor een groot deel dicht. En hangplanten hou ik niet van…

Ik heb nooit gezegd dat ik makkelijk ben he? :slight_smile:

nah !! als je gordijnen bijna altijd dicht heb … wat moet je dan in je vensterbank zetten :mrgreen: je ziet toch niks … :wink:

edit ik lees verkeerd … zet een mooie grote lantaarn neer in de opening waar je gordijnen niet dicht zitten …

potjeporre erin … pot porrie ofziets … mooie grote kaars erop …

ff fotootjes gemaakt voor je hihi.

Wij hebben in betweens hangen, maar opengeschoven voor een deel. We hebben eigenlijk 3 evengrote ramen. En de in betweens bedekken iets meer dan de buitenste 2 ramen.

In het middelste raam staan 2 mooie vazen (het waren er 3, maar een boze poes heeft er 1 gesneuveld):

Ow en dadelijk als de kerstspullen hier binnen komen (dit weekend hoop ik). Dan komt er een hoge vierkante vaas (soort accubak maar dan 90 cm hoog) met kerstballen en zo denk ik.

Dan sluit ik de in betweens ook iets meer.

2 glimmende zilveren potten met orchideeen

Niet te veel, niet te breed, wel blingbling :mrgreen:

@nathaliehvdominique wrote:

nah !! als je gordijnen bijna altijd dicht heb … wat moet je dan in je vensterbank zetten :mrgreen: je ziet toch niks … :wink:

edit ik lees verkeerd … zet een mooie grote lantaarn neer in de opening waar je gordijnen niet dicht zitten …

potjeporre erin … pot porrie ofziets … mooie grote kaars erop …

Potpourie…dat is wel een idee ja…heb toevallig 2 grote zakken liggen in de goeie kleur! Ik ga eens even kijken hoe haalbaar het is…

@mayo28 wrote:

2 glimmende zilveren potten met orchideeen

Niet te veel, niet te breed, wel blingbling :mrgreen:

Orchideen kan ik niet…heb er eentje en die heeft al héél lang niet meer gebloeid. Hij ziet er verder wel ‘goed’ uit, groeit en ook enzo, maar bloeien, ho maar.

Maar er kan natuurlijk ook wat anders in ja.

Zat zelf te denken aan de buitenkanten 2 schemerlampjes, aan elke kant één zeg maar en dan in het midden idd 2 zilveren (of in mijn geval rvs) potten, of zo’n glazen ding met potpourie. :think:

@wwb wrote:

ff fotootjes gemaakt voor je hihi.

Wij hebben in betweens hangen, maar opengeschoven voor een deel. We hebben eigenlijk 3 evengrote ramen. En de in betweens bedekken iets meer dan de buitenste 2 ramen.

In het middelste raam staan 2 mooie vazen (het waren er 3, maar een boze poes heeft er 1 gesneuveld):

Ziet er leuk uit! :thumbup:

Alleen heb ik de inbetweens hangen waar jij je overgordijnen hebt hangen. Dus de hele vensterbank leeg. Snap je? Van buitenaf ziet dat wel kaal.

:mrgreen: :mrgreen: je inspiratie begint te komen is het niet ?

ben benieuwd hoe het word !

Een of twee hele grote vazen of mooie andere sierdingen vind ik ook altijd wel rustig en mooi. Ook trekt het de aandacht.

Ik heb laatst staan lekkeren bij recycled glas. Allerlei kleuren door elkaar. Dat is wel wat drukker maar ik vond dat ook prachtig.

Ook heb je van die hele mooie rvs ‘vazen’. Wel prijzig, maar zooooo mooi

Als je er van houd, zijn die glasinlood dingen voor het raam ook mooi, maar dat moet je smaak zijn.

Een stukje verder hier in de straat hebben ze op transparante doeken mooie bloemenfoto’s en die hangen in lijsten voor het raam. Je hebt geen inkijk meer, en het toont heel chique.

@wwb wrote:

Een stukje verder hier in de straat hebben ze op transparante doeken mooie bloemenfoto’s en die hangen in lijsten voor het raam. Je hebt geen inkijk meer, en het toont heel chique.

Zou je hier een foto van kunnen maken? Ben er héél erg benieuwd naar…

Ik hebdrie bruine kannen staan met een groene hangerige plant erin en bovenop noten liggen.

Maar klinkt erg dom als ik het zo tik.

Zal vanavond wel even een foto plaatsen,zit nu op laptop,dus kan niet bij mijn foto`s :lol:

peetje, dat durf ik niet hoor. Ik woon hier nog niet zo lang, en onopvallend daar een foto van maken lijkt me ondoenlijk (het is niet een van de buren, want dan zou ik dat nog wel durven, maar meer aan het eind van de straat)

Ik zal wel eens googlen of ik iets soortgelijks vind.

@Nefarious wrote:

:mrgreen: WHahahahah! Herkenbaar! Tis dat ik zeker weet dat ik niet in New South Wales woon, anders zou ik zeggen dat we in hetzelfde huis wonen:

@Peetje wrote:

@wwb wrote:

Zou je hier een foto van kunnen maken? Ben er héél erg benieuwd naar…

KLinkt heel chique idd…