Veilig leren lezen en toets, wie heeft ervaring of ook gehad

inge hij komt er wel hoor… vind tegenwoordig dat ze op school al veel MOETEN kunnen…

en frustelkinderen ook nodig in de wereld… :wink:

mijn broertje kan zich nog steeds niet lang concentreren op dingen die hij niet leuk vindt… grote voordeel van volwassen zijn is dat je minder van die dingen treft/moet als wanneer je kind bent.

Maar hij is heel goed terecht gekomen hoor :thumbup:

Komt vast helemaal goed met dat frutselkind van jou!

ik heb eigenlijk 2 van die frutsels in huis

want papa kan ook goed frutselen net zo als zijn zoon…

soms zelfs samen :inlove:

@ingemamavan2 wrote:

ik heb eigenlijk 2 van die frutsels in huis

want papa kan ook goed frutselen net zo als zijn zoon…

soms zelfs samen :inlove:

en papa frutsel heeft het ook gered of niet?

Laat maar lekker frutselen die 2 :lol:

En hoe gaat het nu?

Waarschijnlijk een tweede diploma al gehad?

Ik ben lerares van groep 3 en ik geef de kinderen ook een diploma mee. Diploma is iets om trots op te zijn en aan iedereen te kunnen laten zien. Niet om op aan te tekenen wat ze wel en niet kunnen. Zijn er kinderen die uitvallen op het een of ander, wordt de ouder persoonlijk uitgenodigd voor een gesprekje.

@juudje wrote:

Waarschijnlijk een tweede diploma al gehad?

Ik ben lerares van groep 3 en ik geef de kinderen ook een diploma mee. Diploma is iets om trots op te zijn en aan iedereen te kunnen laten zien. Niet om op aan te tekenen wat ze wel en niet kunnen. Zijn er kinderen die uitvallen op het een of ander, wordt de ouder persoonlijk uitgenodigd voor een gesprekje.

hier doen ze dat trouwens niet zo’n diploma… zou onze oudste vast ook helemaal geweldig vinden om dat mee te krijgen naar huis.

Hij heeft wel 2x het werkboekje mee naar huis gehad en de krullen etc van juf zijn ook al beloning in zijn ogen :thumbup:

Vind het zelf wel ontzettend leuk om te zien hoe snel het gaat zeg met het leren lezen. Weet echt niet meer hoe dat bij ons vroeger was, maar hij leest gewoon al hele verhaaltjes (hij heeft in de kinderboekenweek zelf een leesboekje uitgezocht AVI M3-E4, dus mooi doorgroeien in het lezen)

Heb voor sinterklaas al een leuk boekje gevonden met ‘1 minuut verhaaltjes’ voor beginnende lezers (AVI E3). Na het voorlezen lekker nog even mama voorlezen denk ik :mrgreen:

Ben vooral blij trouwens om te merken dat hij er enthousiast over is.

Diploma is gewoon op internet te downloaden op de site van veilig leren lezen. Er is een ouder gedeelte maar ook een leerkrachten gedeelte.

Voor een deel moet je dan wel inloggen, maar veel kan iedereen gewoon bekijken. Staan ook tips op en leesoefeningen.

ik denk dat hij volgende week met nr 2 komt of zo ik heb nog niks gezien wel een lees boekje/werkboekje maar heb ik nog niet in gekeken zal ik straks ook even doen