Veilig leren lezen en toets, wie heeft ervaring of ook gehad

:thumbup:

Zo is hij er toch positief mee bezeg.

Succes morgen, toch wel spannend lijkt me.

Ach, dat arme ventje…

Ik ga echt helemaal met Mamaartje mee, wat een enorm slecht actie van deze leerkracht zeg!!! :naughty: :naughty:

Ik denk dat de manier waarop je het hebt aangepakt goed is hoor, laat het maar rustig bezinken. Je zoon zit net een paar weken in groep 3, dus hoef je nog niets te verwachten. En dat zou de juf moeten weten.

Jammer dat dit zo gegaan is, ik ben heel benieuwd wat er morgen uit gaat komen.

Sterkte :hug:

@mamaartje wrote:

Wat ontzettend slecht van de school en de juf om dit op deze manier te communiceren :twisted: :twisted: Ik heb zelf een groep 3 en ik vind het echt niet kunnen. Ik zou straks meteen een afspraak maken en vragen of de intern begeleider of leerlingzorgcoordinator erbij kan zijn omdat je erg geschrokken bent van deze mededeling. Is er bij de overgang van groep 3 sprake van een mogelijk probleem geweest?

Helemaal mee eens. Wat een gekke manier van communiceren gebruikt de juf. Even laten bezinken (dat de eerste emotie er voor je af is) en dan vragen om een gesprek inderdaad. Niet te lang mee wachten hoor, de school moet hier nú iets mee. Waarom zouden ze niets doen als ze een (beginnend) probleem signaleren?! Het is toch zonde als ze wachten tot hij echt erg achtergeraakt is?

En niet aan jezelf twijfelen hoor! Wat heeft dit nou te maken met hoe jij het als moeder doet??

Nou brank mijn klomp

vraag ik vanmorgen kan ik om 12 uur even praten… was goed

kom ik om 12 uur op school

loopt mijn zoon in zijn gym kleren de poort uit :shock: (korte dunne broek en tshirt )

ik dacht wat is hier aan de hand ?? hij zij zelf dat hij dat graag wou want dan was hij als eerste klaar…

ik naar binnen met hem om te zorgen dat hij zijn kleren aan zou doen (en ik moest toch naar binnen) zitten er al andere ouders in de klas en gaat juf het aan hun uitleggen hoe het allemaal werkt in de klas…

Wil ik het vragen wanneer ze dan denkt dit met mij te gaan bespreken word de deur dicht gedaan…

dus ga ik maandag middag er heen en eis ik een verklaring enz… (ik wou het niet nu uit vechten want er waren een aantal ouders en aardig wat kids om mij heen )

dat van die gymkleren herken ik… doet mijn oudste dus ook… ja mama dat is lekker snel :eh: ja dat zal best, maar je trekt gewoon je kleren aan!

Toen ik vrij zeker was dat het de dag na gym zou regenen gezegd dat hij de dag erna in korte broek met hempje naar school zou gaan als hij weer in zijn gymkleren thuis kwam… ook als het zou regenen :shifty: Nu heeft hij keurig zijn kleren aan de afgelopen week :wink:

Verder voor de juf geen goed woord over :thumbdown:

Los van het feit dat ik haar hoe dan ook zou willen spreken over het toetsen en haar manier van communiceren… zou ik dit toch ook met de directie opnemen denk ik. Eerst zeggen kom maar om 12 uur en dan gewoon andere ouders er hebben zitten!!!

Als het nou een afspraak van 2 week geleden was, maar je hebt het vanmorgen met haar afgesproken! Gewoon echt niet netjes zoals ze met je om gaat.

inge… :shock:

nou ja zeg… dan zouden ze aan mij dus een verkeerde hebben he… ik zou desnoods gewoon wachten totdat ze klaar is en dan zou de ze de mijne zijn…

hier hou ik dus niet van…

is dat DE manier van een juf om het voorbeeld te geven… iemand niet uit laten praten en dan de deur dichtgooien… :hand:

nee dat zou ze echt niet bij mij hoeven te doen…

zou desnoods later terug gaan… enne jij behoort toch ook tot de nieuwe ouders…

Ooo, wat slecht zeg :thumbdown: Ik zou nu dus stappen ondernemen en het met iemand anders van de school bespreken. Jij hebt een afspraak en die hoort ze gewoon na te komen… (of kwamen die andere ouders ook allemaal verhaal halen :silenced: ). Als dat vandaag niet meer lukt, zou ik alles op papier zetten en daar maandag mee naar een bouwcoordinator of directeur gaan. Dit kan dus echt niet. Kan je de directeur niet mailen ofzo… Wat een raar mens :roll:

@Pitje27 wrote:

nou ja zeg… dan zouden ze aan mij dus een verkeerde hebben he… ik zou desnoods gewoon wachten totdat ze klaar is en dan zou de ze de mijne zijn…

Ik zat daar met dtje en m en m had al niet zo goed die was erg moe de ochtend niet geslapen en zwemles gehad...

@ingemamavan2 wrote:

@Pitje27 wrote:

Ik zat daar met dtje en m en m had al niet zo goed die was erg moe de ochtend niet geslapen en zwemles gehad...

Dat is ook zo... een jengelede kleuter heb je ook niks aan...

Ik ben echt :shock:

wat een mens zeg!

Ik zou sowieso even met de directie ofzo gaan praten, dit kan echt niet.

Die toets zo communiseren niet maar de rest ook niet. Succes!

Het komt vast goed voor het weekend voelt het allemaal weer beter

ik ben super blij :mrgreen: ik heb nog nooit zo snel een baan gekregen binnen 15 min was het rond :dance: :dance:

dus voor ongeveer 10 uurtjes in de week ben ik onder de pannen savonds tussen 18.00 en 22.00 en in het weekend… kan ook op zondag maar dan voor 300% loon :dance: :dance: :dance:

ik ben zo blij ik heb net voor het andere werk mijn kleren ingeleverd en ga morgen niet eens beginnen het lijkt of ik in 3 uurtjes tijd 200kg ben afgevallen zag er erg tegen op voor morgen

nu nog 1 weekend werken 2 weekendjes vrij en dan weer werken

o jongens ik ben zo blij…

(sorry moest het ff aan jullie kwijt)

beetje geluk wil ik graag delen

Fijn dat het met je baan nu opgelost is maar dat neemt niet weg dat de manier waarop deze juf met jullie omgaat echt schandalig is.

Ik zou maandag niet alleen een gesprek met de juf aangaan maar ook met de directeur.

Ben aan vakantie toe dus we gaan een paar dagen naar het huis van mijn schoonouders eind van de week…

ff weg maar niet te ver… even wat anders ben alles een beetje beu…

en morgen een gesprek met de juf aankaarten?

@Pitje27 wrote:

zeker

@ingemamavan2 wrote:

@Pitje27 wrote:

zeker

ben je er klaar voor?

ja heb het een en ander opgeschreven wat ik kwijt wil en oppas geregeld zodat ik handen even vrij heb

Ik ben in gesprek geweest en nu een gesprek van 3kwartier…

We gaan er alles aan doen hem in 3 te laten maar wel zo dat hij er ook wat aan heeft…

hij heeft 1 probleem en dat is concentratie, aan dingen die hij niet zo leuk vind/hem niet interesseren

en door middel van de kookwekker gaan we dat nu trainen zeg maar…

steeds iets langer kleine opdrachten die hij niet zo leuk vind/ of niet interesseren…

het was niet haar bedoeling om het zo over te laten komen, maar is dus wel gebeurd en heeft excuses gemaakt en nu duidelijk plan van aanpak uitgelegd en gaat nog met juffen van groep 2 en coördinator om tafel en daarna ook ik er weer bij…

ben wel meer opgelucht maar nog niet echt blij

ik hoop dat de kookwekker werkt…

Fijn dat het goed gegaan is! Ik kwam speciaal even kijken.

Ik hoop dat het goed gaat met concentratie oefenen. Maar eerlijk is eerlijk: hoe lang kan een kind van zijn leeftijd zich concetreren op iets wat ie niet leuk vindt? Ik denk dat het ook belangrijk is om te zoeken naar een manier waarop hij het wél leuk gaat vinden.

ik weet het ook niet…

hij is een frutsel kind

kan met iets wat eigenlijk niks is een heleboel…

maar helaas kan dat niet onder schrijven of rekenen

en die frutsel dingen vind hij overal…