Vegetarische recepten

Niemand een voorgerecht!

ik vind gevulde portobello’s of tomaten altijd wel lekker

Heb je ook een recept?

duik morgen even mijn kookboeken in of ik het kan vinden!

het is caparcho geworden, uiteraard vegetarisch :drool:

Kerstomaatjestaart:



Nodig:



1 blikje gekoeld croissantdeeg (of 3/4 plakjes bladerdeeg)– 1 grote ui – 4 eieren- 1 bekertje slagroom ( 125 ml) – 200 gr geraspte oude kaas – 2 theelepels Provençaalse kruiden – zout, peper – 1 bakje kerstomaatjes – 2 eetlepels fijngehakte basilicum



Doen:

Verwarm de oven voor op 200*. Vet een taartvorm in (doorsnede 24 cm) Neem het croissantdeeg uit het blik, rol het af en vouw het in vieren. Rol het opnieuw uit en bekleed de vorm met het deeg. (Of rold het bladerdeeg uit en doe het in de vorm) Prik het deeg hier en daar in. Snij de ui in ringen en druk deze in het deeg. Klop de eieren los met room, kaas, Provençaalse kruiden, zout en peper. Schenk dit mengsel in de taartbodem. Verdeel de kerstomaatjes erover. Bak de taart in de oven in ca. 30 min goudbruin en gaar. Strooi na het bakken de basilicum over de taart.



Spinazie-geitenkaasquiche met amandelen



Nodig:

½ pak bladspinazie in deelblokjes (a 450gr diepvries) – 5 eieren- 5 plakjes bladerdeeg – nootmuskaat – zout – 4 seizoenenpeper uit de molen – 125 ml slagroom – ca 200 gr geitenkaas (Chevre de Bellay) – 100 gr rookamandelen – ½ eetlepel boter of margarine om in te vetten – 1 eetlepel bloem om te bestuiven – quichevorm doorsnede ca 25 cm



Doen:

Spinazie in zeef laten ontdooien. Bladerdeeg op aanrecht uitspreiden en laten ontdooien. Oven voorverwarmen op 200* vorm invetten. Aanrecht bestuiven met bloem. Bladerdeeg uitrollen tot ronde lap van ongeveer 30 cm doorsnede. Vorm bekleden met bladerdeeg



In kom eieren loskloppen met mespunt nootmuskaat, zout en peper en slagroom. Kaas erboven verkruimelen en erdoor kloppen. Met lepel vocht uit spinazie drukken. Spinazie door eimengsel roeren.



Spinazie-eimengsel in taart scheppen. Taart in midden van oven ca 20 min. Bakken. Amandelen grof hakken en erover verdelen. Taart in oven nog ca 15 min. Goudbruin en gaar bakken. Serveren met tomatensalade.



Heeeerlijk, ik denk dat ik morgen de spinazietaart maar weer eens ga maken.



Groetjes,

LaBruja

ook heel lekker:



Tofu met Indonesische pindasaus, pidang telor (eitjes in sausje) en vegetatrische nasi.



-pidang telor= eiergerecht. zie voedingcentum voor recept.

-Tofu

-nasi maken met conimex nasikruiden, groentemix erdoor ipv vlees.

-Petcil =pindasaus in een blokje geperst van de toko, kijk uit dat je niet de heetste variant perongeluk meeneemt!

-blikje kokosmelk

-sojasaus/ketjap

-blanke azijn

-peper en zout

Tofu in stukjes snijden en vocht eraf deppen. Met beetje azijn, peper en sojasaus marineren.

tofu roerbakken to ze goudgeel zijn.



petcil = super lekkere Indonesische pindsaus:

Kokosmelk aan het koken brengen.

blok Petcil erin. Met een vork stukjes blijven afbreken tot je een wit “soepje” hebt met bruine brokjes.

Met een garde de laatste brokjes mengen met de kokosmelk.

Let op: deze pindasaus is lichter van kleur als je gewend bent.

:vlinder:

Green Kitchen Stories is echt een geweldig kookblog voor vegetarische gerechten. Ik heb laatst deze portobello peach burgers heb ik laatst gemaakt en dat was echt verukkelijk…

bedankt voor de link! de site ziet er prachtig en verrukkelijk uit :drool:

Makkelijk en volledig zonder dierlijke ingrediënten te maken: couscoussalade. De couscous zelf bereid je door het een paar minuten in kokend water te laten weken. Daarna wat bijpassende kruiden toevoegen (bijv een Marokkaanse kruidenmix) en groenten als tomaatjes, komkommer, paprika, wortel enz. Dan rozijntjes en/of stukjes gedroogde abrikoos en wat noten erin doen, zoals gezouten pistachenootjes. Ook verse peterselie en munt smaken er goed in.

Ik heb vanavond bananensoep gegeten ala Sonja Bakker.

Was echt de moeite waard. Doe ik jullie plezier met een recept?

@knipoogje1983 wrote:

@Zeemeermin wrote:
Ik heb vanavond bananensoep gegeten ala Sonja Bakker.

Was echt de moeite waard. Doe ik jullie plezier met een recept?




je doet me er zeker een plezier mee!! dus als je het recept wil melden?



gister de spruitjestaart gegeten die ik hier eerder voorbij zag staan…

zelfs voor iemand die geen spruitjes lust, vond ik hem erg lekker!




Dit berichtje zie ik nu pas!

Hier komt het recept van de bananensoep (weet ik meteen wat in vandaag eet)…



3 uien

4 bananen (niet te rijp)

1,5 liter gepelde tomaten (event. blik)

1 liter halfvolle melk

3 blokjes kippenbouillon

2 theelepels currypoeder

peper en zout



Snijd de uien en bananen in grove stukken en doe deze in een stoofpan.

Giet vervolgens de tomaten erbij en laat 25 minuten stoven en blijf goed roeren. Laat vervolgens de melk heet worden, maar niet laten koken. Voeg de warme melk toe aan de ui, tomaat, banaan. Nu kippenbouillon in 1 liter water oplossen en bij de melk voegen. Daarna 2 theelepels currypoeder bijvoegen en peper en zout naar smaak.



EET SMAKELIJK!!

@knipoogje1983 wrote:

thanks! dat wordt vanavond ons recept!




Laat je even weten wat je ervan vond?

@knipoogje1983 wrote:

owww de bananensoep was heerlijk!!! sophie en nichtje hebben er ook heerlijk van gesmult! die komt zeker vaker op het menu!




Ja he? Wij vonden het ook heerlijk!! Vond het ook een gerechtje voor kinderen.