Mijn vriend en ik gaan uit elkaar. Over een paar maanden zal hij vertrekken omdat hij dan de sleutel krijgt van zijn huurhuis. Ik blijf wonen in de huidige woning samen met mijn nieuwe vriend. Ook hij heeft een dochtertje. Zij is maar 2 maanden ouder dan Jasmijn.
Nu was het mijn bedoeling dat Jasmijn dan naar de zolder zou verhuizen zodat zij de grootste kamer krijgt en dat zijn dochtertje op Jasmijn d’r kamer kan.
Weet alleen nog niet hoe ik dat het beste aan kan pakken.
Er zijn op dat moment al zoveel veranderingen in d’r leven. Papa gaat weg, ze verhuist naar zolder, ze krijgt een groot bed (ligt nu nog in ledikantje), andere man in huis (voor haar geen onbekende, maar toch), en zijn dochtertje “pikt” haar kamer in. Ik heb geen idee hoe ze daar allemaal op zal gaan reageren en vraag me af of we niet moeten beginnen met een groot bed alvast op haar kamer te zetten zodat ze daar vast aan kan wennen. Of is een andere volgorde beter? :think:
Als ik dit soort lees dan denk ik alleen maar kan het echt niet wat rustiger?
Kan je nieuwe vriend niet wat later bij je intrekken zodat ze eerst kan wennen aan het feit dat papa er niet meer is?
Als ze daar dan een beetje aan ‘gewend’ is kun je haar een groot bed geven voor haar 3e verjaardag ofzo.
En vervolgens vragen welke kamer ze het liefste wil als die nieuwe vriend met dochtertje komt. En met haar afspreken haar oude of nieuwe kamer leuk te maken.
Ik krijg altijd een beetje een knoop in mijn maag als ik dit soort verhalen hoor. Misschien heb je goede redenen om het snel te doen allemaal hoor maar het lijkt me voor je dochtertje inderdaad veel te veel.
En ik vind het ook eerlijker voor de papa van je dochter als ze eerst de kans krijgt echt te ervaren dat hij ergens anders woont voordat hij meteen wordt ingeruild voor een nieuw exemplaar.
Ik weet wel dat liefde zich niet laat sturen. En vind er ook niks mis mee dat je een nieuwe vriend hebt ofzo (heb ik trouwens ook niks mee te maken). Maar het lijkt me voor je meisje inderdaad echt teveel van het goede.
Ik hoop voor jullie allemaal dat ze snel went aan de nieuwe situatie.
Ik deel de mening van Mamalien in deze.
Ik weet niet jullie achtergrond en dergelijke, dus weet niet waarom de haast. Is het niet anders, dan is het zo.
Maar als het enigszins rustiger kan, dan zou ik daarvoor kiezen om de redenen die mamalien noemt…
sterkte komende tijd!
@Mamalien wrote:
Als ik dit soort lees dan denk ik alleen maar kan het echt niet wat rustiger?
Kan je nieuwe vriend niet wat later bij je intrekken zodat ze eerst kan wennen aan het feit dat papa er niet meer is?
Als ze daar dan een beetje aan ‘gewend’ is kun je haar een groot bed geven voor haar 3e verjaardag ofzo.
En vervolgens vragen welke kamer ze het liefste wil als die nieuwe vriend met dochtertje komt. En met haar afspreken haar oude of nieuwe kamer leuk te maken.
Ik krijg altijd een beetje een knoop in mijn maag als ik dit soort verhalen hoor. Misschien heb je goede redenen om het snel te doen allemaal hoor maar het lijkt me voor je dochtertje inderdaad veel te veel.
En ik vind het ook eerlijker voor de papa van je dochter als ze eerst de kans krijgt echt te ervaren dat hij ergens anders woont voordat hij meteen wordt ingeruild voor een nieuw exemplaar.
Ik weet wel dat liefde zich niet laat sturen. En vind er ook niks mis mee dat je een nieuwe vriend hebt ofzo (heb ik trouwens ook niks mee te maken). Maar het lijkt me voor je meisje inderdaad echt teveel van het goede.
Ik hoop voor jullie allemaal dat ze snel went aan de nieuwe situatie.
Ik kan alleen maar zeggen ik deel deze mening , t, is perfect verwoord !
Niemand kan in jullie situatie kijken, maar zo zie ik het ook.
ik denk dat je ex man/vriend het er ook wel moeilijk mee heeft lijkt me zo :think:
Groetjes Melanie.
Ik ben het eigenlijk ook met mamalien eens…
Maarja, misschien kunnen jullie niet anders, en misschien kunnen jullie het wel anders, dat zijn eigenlijk mijn zaken niet!
Maar mag ik 1 tip geven, laat jou dochter lekker in haar eigen vertrouwde kamertje. Het zal haar nu echt niks uitmaken dat de zolder groter is, scheelt weer een verandering. Al snap ik je de achterliggende gedachte denk ik wel hoor, tis waarschijnlijk juist geod bedoelt dat ze die grotere kamer krijgt…
En maak je geen zorgen, kinderen kunnen zich vaak sneller aanpassen dan je denkt… Het is op zich een goed teken dat je hierover nadenkt en het zo goed mogelijk probeert te doen!
Persoonlijk vind ik dit allemaal veel te snel gaan en begrijp niet goed waarom jullie het zo aanpakken. Lijkt me toch dat je in de eerste plaats aan de kinderen denkt die hier helaas bij betrokken zijn.
@Mama wrote:
Persoonlijk vind ik dit allemaal veel te snel gaan en begrijp niet goed waarom jullie het zo aanpakken. Lijkt me toch dat je in de eerste plaats aan de kinderen denkt die hier helaas bij betrokken zijn.
wie zegt dat ze dat niet doet?
sorry hoor maar vind dit ook wel erg kort door de bocht
ik sluit me wel aan bij mamalien.
@MamaMarianne wrote:
@Mama wrote:Persoonlijk vind ik dit allemaal veel te snel gaan en begrijp niet goed waarom jullie het zo aanpakken. Lijkt me toch dat je in de eerste plaats aan de kinderen denkt die hier helaas bij betrokken zijn.
ik vind het inderdaad ook een beetje kort door de bocht…
Ik ken verder de omstandigheden niet, en ik persoonlijk zou het niet in zo’n tempo doen (denk ik). Maar TS doet dat wel, en ze denkt er iig wel over na en over de gevolgen die bepaalde veranderingen met zich meebrengen, ik heb het idee dat ze echt wel aan haar kinderen denkt!!!
ik zou haar zowieso op haar eigen kamer laten liggen…
dat scheel denk ik al een hoop
Ik sluit me aan bij de wijze woorden van mamalien
Daarbij vraag ik me af: is het niet veel verstandiger om jouw dochter te laten liggen waar ze ligt (misschien wel met een groot bed dan, maar die misschien nú al…’ en de dochter van nieuwe partner naar zolder, die moet namelijk naar ik nu begrijp tóch al verhuizen en daar hoort altijd een nieuwe kamer bij…
@MamaMarianne wrote:
@Mama wrote:Persoonlijk vind ik dit allemaal veel te snel gaan en begrijp niet goed waarom jullie het zo aanpakken. Lijkt me toch dat je in de eerste plaats aan de kinderen denkt die hier helaas bij betrokken zijn.
Ze zegt toch duidelijk dat ze blijft wonen in de huidige woning samen met haar nieuwe vriend. Ik vind dat te snel gaan. De rest van de plannen ook, maar het feit dat haar nieuwe vriend + kind er ook bij intrekt vind ik ook al te snel gaan. Die beslissing lijkt al vast te staan…ik persoonlijk heb dan het idee dat er niet aan de kinderen gedacht wordt. Het is voor een kind al heel wat dat papa en mama niet meer samen zijn, als er dan ook meteen een nieuwe man + kind in huis komt (inruil voor papa dus)…
@Mama wrote:
@MamaMarianne wrote:@Mama wrote:Persoonlijk vind ik dit allemaal veel te snel gaan en begrijp niet goed waarom jullie het zo aanpakken. Lijkt me toch dat je in de eerste plaats aan de kinderen denkt die hier helaas bij betrokken zijn.
Ze zegt toch duidelijk dat ze blijft wonen in de huidige woning samen met haar nieuwe vriend. Ik vind dat te snel gaan. De rest van de plannen ook, maar het feit dat haar nieuwe vriend + kind er ook bij intrekt vind ik ook al te snel gaan. Die beslissing lijkt al vast te staan…ik persoonlijk heb dan het idee dat er niet aan de kinderen gedacht wordt. Het is voor een kind al heel wat dat papa en mama niet meer samen zijn, als er dan ook meteen een nieuwe man + kind in huis komt (inruil voor papa dus)…
Maar het was toch niet de vraag van miepel of iemand het al dan wel of niet te snel vindt gaan??? En om daar hier nu over te discusieren vind ik eigenlijk een beetje pijnlijk voor miepel…
Ze vroeg om tips en advies over hoe en wat verhuizen van slaapkamer, misschien heeft ze er meer aan om het dan ook daarover te hebben?
@Mama wrote:
@MamaMarianne wrote:@Mama wrote:Persoonlijk vind ik dit allemaal veel te snel gaan en begrijp niet goed waarom jullie het zo aanpakken. Lijkt me toch dat je in de eerste plaats aan de kinderen denkt die hier helaas bij betrokken zijn.
zoals frank@ net al zei je weet niet wat hun situatie is,
en daarom moet je ook niet oordelen.
denk dat deze situatie voor Miepel al zwaar genoeg is…
en dat ze echt wel aan haar kinderen denkt!!!
Miepel meid heel veel sterkte en succes met dit alles.
en hopelijk loopt alles toch een beetje soepel
:hug:
@Frank@ wrote:
@Mama wrote:@MamaMarianne wrote:@Mama wrote:Persoonlijk vind ik dit allemaal veel te snel gaan en begrijp niet goed waarom jullie het zo aanpakken. Lijkt me toch dat je in de eerste plaats aan de kinderen denkt die hier helaas bij betrokken zijn.
Maar het was toch niet de vraag van miepel of iemand het al dan wel of niet te snel vindt gaan??? En om daar hier nu over te discusieren vind ik eigenlijk een beetje pijnlijk voor miepel…
Ze vroeg om tips en advies over hoe en wat verhuizen van slaapkamer, misschien heeft ze er meer aan om het dan ook daarover te hebben?
Op deze manier wordt het wel een discussie ja, ik geef het advies om in eerste plaats aan de kinderen te denken en niet zo snel bij elkaar in te trekken. Dan is het verhuizen en slaapkamers dus niet eens aan de orde. Verder laat ik het erbij, want ik heb mijn advies gegeven.
Overigens wil ik het natuurlijk niet nog pijnlijker maken voor Miepel, geef alleen mijn advies en ze kan verwachten dat niet iedereen er achter staat hoe ze het doet en wil doen. En begrijp best dat het pijnlijk is voor haar maar met name voor de kindjes vind ik zoiets heel erg. Succes en sterkte Miekel.
@mama: ik zie dat je je laatste reactie iets hebt genuanceerd, komt een stuk vriendelijker over zo… :thumbup:
Zie dat het inmiddels een behoorlijke discussie is geworden. En inderdaad, volgens mij was dat mijn vraag niet :think: . Maar goed…vind het ook wel weer lief dat jullie aan het welzijn van de kinderen denken wat ik natuurlijk ook doe!!!
Het is nog niet zo dat mijn nieuwe vriend al bij ons intrekt. Daar zal nog wel een paar maanden overheen gaan omdat hij zowiezo zijn huis nog moet verkopen en mijn ex ook hier nog woont.
Ik zag het als enige optie om mijn dochtertje naar de zolder te verhuizen omdat dat de grootste kamer is. Wil ook het dochtertje van mijn nieuwe vriend wel op zolder leggen maar die is er dadelijk maar af en toe omdat ze voornamelijk bij de moeder woont. En aangezien ze ook groter worden vind ik ook niet eerlijk om dadelijk zijn dochtertje weer van zolder weg te jagen omdat mijn dochter eigenlijk graag op zolder wil. Dus vandaar deze beslissing. En het kleinste kamertje vind ik echt te klein om daar een groot bed + kast neer te zetten.
Op deze leeftijd geven kinderen (nog) helemaal niet om de grootte van hun kamer. Ik zou voorlopig wel een bed en kastje op de kleinste slaapkamer neerzetten voor de dochter van je vriend, je eigen dochter lekker nog even op haar eigen vertrouwde slaapkamer houden en de tijd geven om te wennen aan alle veranderingen die nu gaande zijn.
Dan kan je straks, als iedereen gewend is aan de situatie en de meiden wat ouder zijn, de slaapkamers herverdelen en opnieuw inrichten. Zo rond hun 4e is ook een mooie mijlpaal.
Ik zit even te denken hoe we dat met Jimmy gedaan hebben, die heeft eerst in zijn eigen kamer in een groter bed gelegen en is daarna naar zolder gegaan. Maar dat is voor jou geen optie omdat je kamertje te klein is :think:
Kun je haar niet nu al op de zolder laten slapen?
Ik weet niet of de zolder groot genoeg is maar misschien kun je het grote bed neerzetten en als ze daar nog niet in wil het ledikantje ernaast?
Zo is ze tegen de tijd dat je ex weggaat alvast aan haar nieuwe kamer gewend? Dan komen niet alle veranderingen ineen en heeft ze voorlopig even rustig de tijd om aan haar nieuwe kamertje te wennen?
Ik denk even verder terwijl ik het zwembad op ga zetten :mrgreen:
Kan me aansluiten bij Mamalien én Maxime…
veel succes !!
liefs
Gerda
mar27 heeft daar wel een punt:
Is het niet wat om nú al van kamer te wisselen? Dan heeft je kindje niet het idee dat ze midden in al die veranderingen óók haar kamertje moet afstaan?