Veel verandering

@mar27 wrote:

Kun je haar niet nu al op de zolder laten slapen?

Ik weet niet of de zolder groot genoeg is maar misschien kun je het grote bed neerzetten en als ze daar nog niet in wil het ledikantje ernaast?

Zo is ze tegen de tijd dat je ex weggaat alvast aan haar nieuwe kamer gewend? Dan komen niet alle veranderingen ineen en heeft ze voorlopig even rustig de tijd om aan haar nieuwe kamertje te wennen?

Dit lijkt mij ook een goed idee :thumbup:

Heb nu een groot bed gezet op haar kamertje met het ledikantje erlangs. Daar gaat ze nu vanmidddag voor het eerst in slapen. Als dat straks goedgaat dan kan ik haar met dat bed op zolder leggen nog voordat mijn ex weggaat en mijn nieuwe vriend intrekt. Hopelijk gaat dat goed zo. Het is echt geen optie om het kleine kamertje te gebruiken als slaapkamer. Hooguit nog eens een keer als babykamer ooit :shifty: .

Hoi,

Heb je geen peuterbedje? is weer wat kleiner… dat hebben wij nu ook gaat super ze kan er zelf makkelijk in en uit.

maar zo lijkt me dat wel een goede oplossing :thumbup:

Moeilijke tijd hoor, sterkte allemaal ook je ex sterkte voor hem zal het ook niet meevallen allemaal !

gr melanie.

Nee, een peuterbedje heb ik niet.

Een nieuwe slaapkamer moeten we ook nog voor d’r gaan kopen maar ik heb nu vast een goed vouwbed waar ze op kan slapen.

Vanmiddag heeft ze overigens niet geslapen. Gewoon omdat ze zei dat ze niet moe was. :?

Hopelijk gaat het vanavond wel goed.

@Miepel wrote:

Nee, een peuterbedje heb ik niet.

Een nieuwe slaapkamer moeten we ook nog voor d’r gaan kopen maar ik heb nu vast een goed vouwbed waar ze op kan slapen.

Vanmiddag heeft ze overigens niet geslapen. Gewoon omdat ze zei dat ze niet moe was. :?

Hopelijk gaat het vanavond wel goed.

Hoi,

die vouw bedeen zijn toch ook niet zo hoog :think: niet moe met dit weer :o die van mij wel hoor :wink:

succes vanavond, zal wel even wennen zijn komt vast goed :wink: :thumbup:

t, wordt al een grote meid :inlove:

gr melanie,.

Je vraagt hoe je dit het beste aan kunt pakken en ik ben het eens met de antwoorden van Mamalien en Maxime, maar vraag me met mama af of het niet allemaal heel gehaast gaat. En dan toegespitst op je dochter.

Ik gun je je nieuwe relatie en gelukkig zijn jij en je ex on speaking terms dat neem ik tenminste aan als je nog een periode samen in 1 huis verblijft, maar ik vind je vraag erg voortkomen uit wijzigingen in je situatie die jij graag wilt (begrijpelijk hoor), maar waarbij ik me afvraag of je dochter er nu al op zit te wachten. Zowel jij als je nieuwe vriend hebben kleine kinderen en ik zou met zoveel veranderingen in korte tijd voorzichtig zijn. Dat ze je nieuwe vriend al kent in een andere hoedanigheid lijkt met juist verwarrend.

Ik denk dat Mamalien & Maxime goede suggesties doen. Maar ik zou echt proberen om tussen de diverse veranderingen wat tijd te laten zitten.

Waarom zou de dochter van je nieuwe vriend, als ze zoals ik begrijp maar eens in de zoveel tijd komt niet eerst in het kleine kamertje kunnen? Zulke kleintjes hebben echt nog geen eigen kamer nodig. Mijn zoontje van 5,5 speelt zelfs nu nog maar af en toe op zijn eigen kamer. Ik zou er zelf voor kiezen de situatie van je dochter zo veel mogelijk hetzelfde te laten, dus eigen kamer en desnoods ledikant (tenzij ze er echt uitgegroeid is of uitklimt of het sowieso al in de planning stond) voor kinderen in een bed vaak een veilig plekje en ook nu al is er voldoende waar ze mee om moet zien te gaan. Ook al zijn je ex en jij nog on speaking terms en in 1 huis, de kogel is door de kerk, dat voelt je dochter ook. Daarnaast ben jij al bezig met een nieuwe relatie, prima, maar ook dat heeft impact op je dochter. Er van uitgaande dat ze maar eens in de zoveel tijd komt (weekend ofzo) zou je volgens mij best de dochter van je vriend de eerste tijd in de kleine kamer kunnen laten slapen, die je dan een leuk aankleed. Vergis je niet dat het voor een kind ook een grote stap is om op een andere verdieping te slapen dan haar ouders. Dit was bij Brent ook zo toen hij een jaar geleden (hij was toen 4)een andere kamer kreeg ivm de komst van Meg en wij zelf naar zolder verhuisden (zij liggen op de 1e verdieping).

Daarnaast vraag ik me af of het vouwbed ook het bed waar ze straks een tijdlang op gaat slapen als ze naar zolder gaat. Als dat niet zo is, omdat je straks nog een nieuwe slaapkamer gaat kopen met een nieuw bed, dan zou ik nu niet beginnen met het vouwbed, want dan voeg je nog een extra verandering toe. Het gaat niet alleen om de grootte van het bed voor een kind, maar ook om het bed zelf.

Toen Brent overging op een groot bed hebben we hem betrokken bij het uitzoeken van zijn bed, het in de winkel laten zien, er gelaten en thuis heeft hij met papa het bed gemonteerd :wink: . Hij kreeg ook nieuwe dekbedovertrekken, die hij zelf mocht kiezen en vond het al met al erg stoer. Hij heeft dan ook vanaf de 1e nacht heerlijk geslapen in zijn nieuwe bed. Ik weet niet of je zoiets ook hebt, gedaan maar dat werkt mijns inziens goed.

Bij het lezen van je berichten bekruipt mij een enorm gehaast gevoel en dat kan niet je bedoeling zijn, denk ik. Zoals gezegd, ik zou de veranderingen zoveel mogelijk beperken en ruime tijd tussen de diverse veranderingen laten.

Ik wens je veel wijsheid en geluk en hoop dat je dochter vannacht lekker slaapt op haar grote bed! :wink:

Mouse

Ik heb het hier ook niet over een paar weken maar echt over een paar maanden.

En als er over een bepaalde tijd nog eens een tweede gaat komen moeten ze alsnog verhuizen naar een andere kamer omdat het kleine kamertje dan babykamer gaat worden. Dan heb ik het wederom niet over een paar maanden maar over veel langer. Hoelang, dat is niet te zeggen maar we willen t.z.t. wel graag nog een kleine.

Miepel,

Dat snap ik, maar zeker als er langere tijd overheen zal gaan, snap ik niet dat je nu al haar kamertje wilt wijzigen. Je geeft zlef aan dat er veel veranderingen zijn, ik zou dan alles wat uitgesteld kan worden ook gewoon uitstellen. Daarnaast zou ik zelf de komst van een eventuele baby tzt een logischer moment vinden, dan is alles ook veel meer gesetteled.

Ik weet niet hoe de indeling van je huis is en of je zelf ook op zolder of op de 1e verdieping slaapt, maar bij Brent was het alleen op een andere verdieping liggen dan papa en mama echt een ding, misschien voor jou dochter niet, dat kan. Ik wil het je gewoon meegeven, voor mij kwam dat aspect nl als iets waar ik niet over had gedacht.

Er van uit gaande dat zij op zolder slaapt en jij op de 1e, kan ze al goed traplopen, ook 's nachts als ze in paniek naar je toe wil? Het zijn gewoon punten waar wij destijds over gedacht hebben, wellicht heb je er iets aan.

Mouse

PS: heeft ze overigens goed geslapen de 1e nacht in het nieuwe bed, want als dat zo is, dan is er iig al 1 verandering minder om je druk over te hoeven maken toch?

Heb toch besloten om haar voorlopig op haar kamertje te laten en het dcohtertje van mijn vriend het kleine kamertje te geven. Al zal dat passen en meten zijn. En dan doen we de muren maar gewoon wit ipv een kleurtje zodat het een andere keer weer gemakkelijk veranderd kan worden.

Jasmijn ligt toch nog liever in d’r ledikantje dus ik haal het vouwbed nu maar weer weg. Al is ze meer gehecht aan d’r bedje dan de plek waar het staat. Ze slaapt op vakantie in een campingbedje ook prima namelijk. En als ik vraag of ze op zolder wil slapen zegt ze ja, maar dan wel in d’r kleine bedje, zegt ze dan :slight_smile: .

Dus ik ga eerdaags maar eens een groot bed voor d’r kopen. Zal nog wel behoorlijk wat levertijd op zitten.

Wat wel het nadeel is dat ze dan straks misschien toch weer moeten gaan schuiven met de kamers…maar goed, daar heb je dan ook 9 maanden de tijd voor :mrgreen: .

mooi!

En weet je ze gaan er straks dan ook allemaal qua grootte op vooruit :wink: dus dat komt tegen die tijd dan echt wel goed.

Precies, en ik dacht ook nog…als het gebeurt dat ze t.z.t. van kamer moeten verhuizen kan ik mijn dochter nog als eerste keus laten of ze op zolder wil slapen, omdat ze tegen die tijd groot genoeg zal zijn om dat te kunnen beslissen (nu is ze nog net te klein eigenlijk). En als ze dat nu niet wil en gewoon op haar eigen kamertje wil blijven dan kan altijd het dochtertje van mijn vriend nog op zolder. Daar slaapt ze nu thuis ook, dus is dat al gewend.

Prima opgelost toch zo!

Laat het gewoon lopen zoals het loopt en kijk bij iedere stap hoe of wat. Laat haar nog maar even in haar veilige bedje. Misschien nog een tip, een ledikant op de laagste stand geeft veel ‘bescherming’ het bedje zit als het ware om je dochter heen. Terwijl een groot bed vaak ‘open’ is (weet niet of ik het zo heel duidelijk uitleg). Maar het grote bed ook ‘beschermend’ maken door bijvoorbeeld een klamboe of van die grote groene bladere (Ikea) of zoiets kan ook helpen de overgang makkelijker te maken.

Mouse

Klamboe! :thumbup: Is ook een idee ja.

Wat moet dat allemaal zwaar zijn voor jullie allemaal. Sterkte!

Ik zou het bed van je dochter alvast op de nieuwe kamer zetten en haar zoveel mogelijk proberen te betrekken bij het inrichten van haar nieuwe kamer. Mijn advies zou zijn om niet teveel in een keer te veranderen maar een ding tegelijk te doen.

Ik hoop dat je het geluk vind met je nieuwe vriend! En dat het allemaal gemakkelijk zal verlopen!

Groetjes van Marloes