Veel korter zwanger als gedacht

Vandaag ben ik voor een termijnecho geweest, aangezien mijn laatste menstruatie op 10 oktober begon dacht ik dus 10 weken en 3 dagen zwanger te zijn. Toen ze een uitwendige echo maakte zag ik niks dus ik dacht gelijk dit is niet goed, gelukkig zei ze dat ze het hartje zag maar dat het nog niet zo lang was als ik dacht. Met de inwendige echo bleek het 7 weken en 0 dagen te zijn. Ik vraag me al de hele dag af hoe het mogelijk is dat ik er meer dan 3 weken naast zat.

Is er iemand die dit ook heeft gehad?

misschien een late eisprong?

Bij mijn zoontje bleek ik 5 dagen korter zwanger dan gedacht. Dit kwam door een late innestelling.

Deze zwangerschap dacht de vk bij de eerste echo dat ik 5 dagen korter zwanger was. Dus bij echo met 8 weken dacht meette zij ruim 7.

Als ik die 2 bij dezelfde zwangerschap zou hebben, dan zou dat 10 dagen korter zijn dan ik gedacht zou hebben. Zijn geen 3 weken, maar toch de helft.

Late eisprong zou zomaar kunnen en lange innestelling. Wanneer heb je de volgende controle? Wellicht dat de termijn dan weer wat bijgesteld wordt?

De vrouw van mijn man z’n baas bleek ook 3 weken korter zwanger te zijn dan ze zelf dacht. Knulletje is gezond en wel geboren.

Wanneer heb je positief getest?? Was dit ook veel later dan NOD?? Het kan te maken hebben met een latere eisprong en eventueel een latere innesteling. Zelf ben ik bij mijn zoon ook uiteindelijk 6 dagen “terug gezet” in zwangerschapsduur, ondanks dat ik zeker wist wanneer mijn eisprong was geweest. Bij mijn laatste zwangerschap (wat uiteindelijk een MA is geworden), leek ik 2 weken korter zwanger dan ik volgens mijn eisprong zou moeten zijn. Omdat dit met mijn positieve test absoluut niet kon (dan zou ik ongeveer 9 dagen voor NOD positief hebben getest :roll: ), wist ik dat het niet goed zou gaan… ik had ook lichamelijke klachten die ik alleen heb bij een MK…

Op mijn echo was ik een week korter zwanger, dat kwam waarschijnlijk door een late innestelling. zij zeiden teon dat alles binnen een week mocht. Dus een week eerder of later is geen probleem. 3 weken is wel lang :think:

He bah, dat maakt toch wel onzeker he? :hug:

Maar ik heb het vaker gehoord en dan ging het gewoon goed dus blijf hoop houden hoor! Heb je binnenkort nog een echo om zekerheid te geven? Ik heb namelijk ook wel gehoord dat bij een volgende echo het verschil al minder was.

Ik duim iig voor je! :pray:

Was jij niet ook een maartmama 2010? :think:

Mijn NOD was 19 november maar ik ging er vanwege pcos vanuit dat mijn cyclus weer langer aan het worden was. Eind november heb ik getest omdat ik me al een paar dagen anders voelde, de test was vrijwel meteen positief. Idd als het een week korter was geweest zou ik niet zo verbaasd zijn, maar 3 is wel erg veel.

De echoscopiste deed er erg makkelijk over wat ik heel erg raar vond aangezien ik geen woord meer uit kon brengen nadat ik 7 weken had gehoord.

Een nieuwe afspraak heb ik niet dus dat wordt afwachten en toch wel in onzekerheid zitten.

@Matsjo wrote:

Maar ik heb het vaker gehoord en dan ging het gewoon goed dus blijf hoop houden hoor! Heb je binnenkort nog een echo om zekerheid te geven? Ik heb namelijk ook wel gehoord dat bij een volgende echo het verschil al minder was.

Dat was ik :smiley: is uiteindelijk 8 februari geworden

1 ding is heel positief, je hebt het hartje gezien! Je cyclus kon je niet echt een pijl op trekken en er zijn vrouwen die voor hun NOD al behoorlijk positief testen.

Jij hebt al een kindje gebaard, hebt een uitwendige echo gehad wat kan meespelen is een baarmoeder die wat naar achteren ligt (in het engels retroverted uterus) dat kan een ruim verschil in te telling van de weken geven. Je hebt pas eind november getest en het kan zomaar zijn dat je bv de week daarvoor nog geen positieve test zou hebben gehad.

Nog niet te gestresst over raken en ik weet niet of je bij een VK je termijnecho hebt gehad? Je kunt altijd vragen of je over een ruime week weer mag komen voor een nieuwe echo omdat je met deze twijfels zit. Ermee blijven zitten is simpelweg niet tof en ze zullen je vast begrijpen als je wat meer zekerheid wilt.

Helaas is het begin van iedere zwangerschap onzeker zoals mijn eigen VK ook altijd aangeeft. Een kloppend hartje is al een stukje zekerheid en voor veel vrouwen betekend dat dat het een doorgaande zwangerschap wordt. Garanties kan helaas niemand je geven.

@Dana85 wrote:

@Matsjo wrote:

Dat was ik :smiley: is uiteindelijk 8 februari geworden

Ja ik dacht al. Je schreef met ons mee hè?

Grappig, een van de maartmama’s is ook op 8 februari bevallen en ook een op 7 februari :wink:

Wel een domper :hug: snap dat je je misschien wel een beetje raar voelt nu.

Maar het is nu ook zo klein dat het met meten ook wat lastiger kan zijn.

toen ik voor het eerst bij de VK kwam dacht ik zelf dat ik 27 jan. uit gerekend zou zijn. maar de metingen kwamen uit op 1/2 feb. dus dat vond ik zelf wel een beetje raar. Maar toen bij de nekplooimeting kwamen ze uit op 25 jan. Dus toen ik dat bij de VK had gezegd ging ze weer meten en toen was het 26 jan. Dus misschien heeft het er even verkeerd voor gelegen ofzo ?

Nou een dikke knuffel :hug: en anders zou je toch de VK nog kunnen bellen en zeggen dat je het niet snapt dat je zelf 3 weken dacht te zijn.

miss dat je dan nog een keertje mag langskomen

Mijn zus was bij de eerste ook 3 weken teruggezet en heeft nu gewoon een gezonde knul van 7 :inlove:

Zij heeft er toen d’r tijd eigenlijk verder nooit over nagedacht, want ik heb ook weleens aan haar gevraagd, van maar wanneer heb je dan getest, want dan kan je toch niet zo vroeg positief testen? Maar ja dat wist ze dus ook niet meer, ze gingen er gewoon verder uit wat er op de echo te zien was…

Denk zowieso dat je bij de eerste daar veel minder over nadenkt als bij de tweede…tenminste dat merk ik nu heel erg. Was bij de eerste veel onbezorgder…

Wanneer mag je nu weer heen?

Volgens mijn vk is het niet mogelijk om een goede inschatting te maken met die termijn. Ik ging voor mijn eerste echo met, dacht ik, 10 weken en nog wat dagen, bleek hetopeens 8 weken te zijn. Toen ik zei dat dat niet kon, duwde ze nog even en riep: oh kijk, nu zijn het al 9 weken en 3 dagen.

Ik moest met 13 weken terugkomen, toen pas maakte ze echt een echo met hoever het zou zijn, en toen kwam ik op 2 dagen minder uit dan ik had gedacht, en dat kan goed kloppen :smiley:

Dus wie weet verandert het nog, en anders een heel late eisprong?

Bij mij is het standaard, bij beide jochies geweest: late innesteling :wink:

En bij de eerste heb ik wel tig echo’s gehad voor termijnbepaling! Tot de 14 weken, toen heeft de GYN in het ziekenhuis mij gewoon gezet op 14 weken. Dat was ook een hoop gedoe toen continue, en een beetje vreemd. Maar Levi bleek gewoon een grote baby te zijn :mrgreen:

Hier ook late innesteling, bij mn 1e en 2e teste ik pas na 2 weken na mn NOD positief…terwijl ik alle zwangerschapskwaaltjes al had en bij mn 2e kon ik voor mn positieve test niet eens mn broeken meer dicht krijgen. Erg frustrerend terwijl je weet dat zwanger bent en de test het niet aangeeft haha…

Met de echo bleek ook dat ik 2 weken korter zwanger was dan ik zelf dacht dus het kan wel! Je hebt een kloppend hartje gezien dus dat is heel positief hopelijk kunnen ze het bij de volgende echo beter meten, want net wat de andere zeggen het kindje is nog zo klein een paar mm kan al een paar dagen verschil zijn :wink:

weet je wat het is…

De echo wordt mede door milimeters bepaald.

1 milimeter ernaast zitten en je bent 1 week verder.

Ik deed de echo en dacht dat ik 9 weken was. Op de echo bleek ik 7 weken nog wat te zijn.

Laatst de 20 weken echo gehad en vroeg nog naar de termijn en ineens was ik 20 weken en een paar dagen…

Dus ardig ingehaald.

Maar even bellen met deze zorgen en dan mag je vast terug komen!

Hier een late eisprong of een innesteling, weet het nog niet zeker. Mijn laatste menstruatie begon op 7 oktober. Als ik dat aan houd, en mijn gemiddelde cyclus dan zou ik met de echo 9 w en 5 dagen moeten zijn. Maar ik bleek 7 weken en 4 dagen te zijn.

Ik heb er geen moment bij stil gestaan of dat niet goed kon zijn. De vrouw van de echo zei ook al: je hebt een late eisprong gehad. En dat kan best kloppen hier, ik ben ook zo onregelmatig als wat.

Achteraf heb ik al vaag getest met 3 weken en 4 dagen zwanger. Precies met 4 weken een test gedaan met zwanger erop.

Dus het hoeft niet verkeerd te zijn! Het hartje klopt en dat is al een grote stap geweest :thumbup: Gefeliciteerd met je zwangerschap! :inlove:

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties :-* !

Met 12 weken kan ik een nekplooimeting laten doen, eerder krijg ik geen echo meer :frowning:

Ik probeer me verder niet druk te maken, gelukkig heb ik een kloppend hartje gezien en zag alles er verder goed uit, op naar de volgende echo met 12 weken :smiley:

Is dat met jouw 12 weken of de gemeten 12 weken :think: Want dan kan het dus zomaar 15 weken zijn en das wel laat voor een nekplooimeting.

@cees77 wrote:

Is dat met jouw 12 weken of de gemeten 12 weken :think: Want dan kan het dus zomaar 15 weken zijn en das wel laat voor een nekplooimeting.

Das een hele goede opmerking, daar had ik helemaal niet aan gedacht thnx! Dat zou zijn met de gemeten 12 weken dus dat ga ik ff met de vk bespreken.