Veel geld of moet niet zeuren

We hebben 's avonds geen oppas vandaar dat we 's avonds niet kunnen

“maar een verjaardagsfeest” beetje jammer… voor zijn echte hechte vrienden en familie is het wel een mijlpaal hoor.



Ik zou het ook wel wat veel vinden, maar dan meer omdat wij het niet gauw op die manier doen. Het is niet zo gebruikelijk. Maar zou dat wel zijn, dan zou ik proberen gewoon te komen.



Mijn man word ook 40 en ik vind deze verjaardag dus niet “maar gewoon een verjaardag” voor mij en mijn man en zijn familie is het wel een mijlpaal. Zijn ouders zijn er ook wel een beetje emo onder… het is hun kind wat 40 word.

We laten het ook niet zomaar voorbij gaan als een gewone verjaardag en geven na lang wikken en wegen een vrij uitgebreid tuinfeest waar ook wel een paar honderd euro in gaat zitten. Iets wat bij een normale verjaardag niet zomaar gebeurt…



Maar ja, ik vind verjaardagen sowieso bijzonder, ik koester ze. Dus kijk er anders tegenaan denk ik.

sorry Cell ik vind 40 geen mijlpaal, 50 vind ik iets speciaals , 40 vind ik niet bijzonder ook niet voor mijn eigen man straks

Wij hebben het ook niet erg breed. En als zoiets geregeld wordt, kun je ook altijd iets delen. De een gaat bowlen/eten en de andere gaat mee naar de kroeg bijvoorbeeld. Als je geen oppas kan krijgen byvoorbeeld.

De leeftijd van 30 jaar en 50 jaar vind ik wel iets om te vieren. Dat is iets speciaals.

Waarom 30 en 50 wel en 40 niet? :think:

Mijlpalen zijn hier 21, 40, 50 en 65 in de familie en vriendenkring.

30 is geen mijlpaal zover ik weet.

Heb persoonlijk sowieso niet zoveel met verjaardagen in het kader van ‘mijlpalen’.

Maar komt misschien wel door mijn ubernuchtere opa die dan concludeerde ‘tja heb ik weer 1/5/10 jaar door weten te ademen he’ (echt op zo’n toontje ‘goed van mij he’ :wink: ).



40 is voor mij niks anders als 30, 33 48 of 56 zeg maar.

Mijn man heeft zelf zoiets: als ik 40 word… ach misschien vier ik mijn verjaardag dan weer eens. Prima.

Maar dat doen we dan gewoon thuis waarschijnlijk. Duurt nog dik 2 jaar, dus nog tijd om dat in vorm te gieten.



Maar ik denk dat het ook een beetje ligt aan hoe het ‘normaal’ is in een vriendenkring.

Bij ons is dat soort grote dingen ook niet aan de orde. Eigenlijk altijd bij iemand thuis of hooguit idd een keer iets van een high tea OF een etentje OF wat drinken in een kroeg met z’n allen.

Denk dat de kans heel klein is dat wij ooit een uitnodiging krijgen voor een dergelijk vol programma voor een verjaardag.

Nou, volgens mij ben je er uit, toch?



:think:

@Pé wrote:

Nou, volgens mij ben je er uit, toch?



:think:






Ja maar dat heb ik toch ook al gezegd in het topic :think:





Dat anderen 40 jaar speciaal vinden prima en geen verwijt ofzo wij hebben er alleen niks mee. Voor ons is het maar een verjaardag ,voor mijn ouders was 50 ook niet speciaal

Nou, het lijkt me meer een discussie-onderwerp geworden

Pé, precies wat ik ook dacht :lol: :lol:

@cees77 wrote:

Pé, precies wat ik ook dacht :lol: :lol:




ik vraag wel of hij gesloten kan worden :mrgreen:

kunnen jullie mooi een discussie aanmaken als dat nog nodig is :wink: